For fancy til NL100? Eller bare spew?

#1| 0

GAME #1474138040: Texas Hold'em NL $0.50/$1 06-Mar-2009 00:43:40
Table Musky (No DP Full Stack)
Seat 1: Flyingjacker ($35.90 in chips)
Seat 3: sallym ($132.40 in chips)
Seat 5: Sk0d1 ($130.30 in chips) DEALER
Seat 6: Monarch1987 ($89.70 in chips)
Seat 8: highlyskilled ($220.80 in chips)
Seat 10: santamick ($100.00 in chips)
Monarch1987: Post SB $0.50
highlyskilled: Post BB $1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Sk0d1 A 5
santamick: Fold
Flyingjacker: Fold
sallym: Fold
Sk0d1: Raise (NF) $3.00
Monarch1987: Fold
highlyskilled: Call $2.00

POT: 6,5

*** FLOP *** 7 6 K
highlyskilled: Check
Sk0d1: Bet $5.00
highlyskilled: Raise (NF) $15.00
Sk0d1: Call $10.00

POT:36,5
*** TURN *** 2
highlyskilled: Bet $22.00
Sk0d1: Raise (NF) $112.30

Moser altså 90,30 ind i 90,5, så der bør være en smule FE, mens jeg endda en sjælden gang kan blive kaldt af hænder jeg er foran som 98c eller 98d ish.

Villain er tilsyneladende en fornuftig spiller på NL100 niveau
Han spiller over de 134 hands jeg har på ham fine 22/18/2 med 3-bet på 7. Alt i alt en fornuftig TAG.

Dog har jeg sendt stakken hans vej 1 gang hvor jeg 3-better ham som UTG raiser med en caller til 15 med AQ og flopper noget så tørt som K77. jeg ender med at skyde 2 barrels bare for at se ham vise 76s... Han kan altså godt lave numre... Og han har set mig lave ditto.

Jeg har spillet nogenlunde friskt til... ssv. noget 28/24/3 ish.

Min tanke bag flop call er, at han rehejser mange hands her, og jeg ssv. har alle esser og alle ruder jeg kan bruge til noget... Plus naturligvis position. Derudover kan der komme utroligt mange scarecards, som jeg kan skyde efter potten på.
Jeg folder naturligvis oftest floppet her.

Alle argumenter modtages med kys-hånd :)

MVH Skod

06-03-2009 03:42 #2| 0

Jeg kan godt lide det.Han får noget at tænke over med det raise.
Jeg tror at han har en del i floppet...Men han er nødt til at folde hvis det er marginalt.Men han er dog dyb og måske kalder han pga det også.
Men alt i alt er det et godt semi-bluff.

06-03-2009 03:48 #3| 0

Om det er dårligt eller ej er svært at sige, men din argumentation halter noget.

Min tanke bag flop call er, at han rehejser mange hands her, og jeg ssv. har alle esser og alle ruder jeg kan bruge til noget

Når dine esser er gode, får du ikke meget betaling. Til gengæld har du grimme reverse implied.

Ruder på turn er ikke ret god. Du ender med at få 112 ind i en pot på 36 på turn med 9, måske 12 outs, da en 22/18/2 sjældent folder her. Når du nu endelig kommer til turn sådan her, er call klart at foretrække over skub, da dine implied på ruderen er fine, mens din FE som nævnt er lille.

K77 er i øvrigt et superdårligt flop at second barrelle mod en solid og nittish spiller, især når du har skviset pre.

06-03-2009 04:59 #4| 0

Det ser ok ud, kommer lidt an på hvor stærkt hans flop-raise er, men isoleret set kan jeg godt lide spillet. Umiddelbart virker hans stats dog lidt nittish, hvorfor et call måske ville være bedre. Måske 60/40 mellem call og shove.

06-03-2009 05:27 #5| 0

Som phearlezz basicly.

Han raiser sikkert floppet relativt bredt, men det er stadig et rigtig skidt board at floate. Jeg tager langt hellere et eller andet ukordineret hvis jeg insisterer på at jeg ikke vil folde. Generelt synes jeg det er for fancy ja, det er ufattelig høj varians på NL100, og har meget lille success rate.

06-03-2009 10:23 #6| 0
OP

Ok.
Tak for svar. Det ænder med han snapper og viser K6h. Jeg suger naturligvis ud, klam som jeg er, men det ændrer ikke på jeg kommer rigtig skidt ind...

Jeg kan dog slet ikke lide at calle turn, da jeg så har fisket hele vejen til river på en bagdør. Hele ideen med at calle flop er jo netop at prøve at stjæle potten senere. f.eks. hvis der kommer en ruder.

@Joonas

I c ur point. Han raiser floppet bredt fordi det rammer utrolig bredt. Jeg vil dog mene han ofte raiser det også med hænder han ikke kan calle turn med... Er dog ikke sikker på, om han leader turn med andet end den stærkeste del af hans range, og det kan jeg aldrig vide efter så få hænder. Tror jeg skal have luget lidt ud i mine fancy plays.

@ Phearlezz

Er ikke helt enig angående din 2nd. barrel snak. Han vil relativt ofte sidde med 88-QQ her. hvorfor mener du det er dårligt at 2nd. barrelle? Han 4-better oftest AA, KK og AK, så jeg mener bestemt 2nd. barrel er på sin plads, da han meget sjældent caller 15 pre med en 7'er... Desuden er overdrevet meget af min range her AK, og selvfølgelig AA, KK desuden samler jeg en smule equity op på turn der var en T.

Ang. vores villain. Hvorfor betegner du ham som Nittish?

MVH Skod

06-03-2009 12:26 #7| 0
Jeg kan dog slet ikke lide at calle turn, da jeg så har fisket hele vejen til river på en bagdør. Hele ideen med at calle flop er jo netop at prøve at stjæle potten senere. f.eks. hvis der kommer en ruder.

Det ændrer ikke på, at det er på floppet, du begår fejlen. Når du er kommet til turn som i hånden, er call klart bedst. Det bliver ikke mere rigtigt at skubbe indover, fordi det har været planen på floppet.

22/18/2 er nittish i min bog, og denne type spiller 4-better stort set aldrig, altså har han masser af Kx+ i sin range. En 22/18 smider også som regel floppet med mindre end TP.

Du skal i øvrigt passe på med at lægge for meget i hvad du repper på en ret lav takst over for en modspiller, hvis stats antyder, at han spiller sine gode hænder og folder sine dårlige.
06-03-2009 12:54 #8| 0

@skod

Backdoor flush draws har ofte kæmpe implied odds så derfor ofte bedre at kalde.

Derudover er jeg enig med de andre - jeg folder bare floppet (dog er A5 ikke den værste hånd at floate med, men den pågældende modstander er

Jørn

06-03-2009 13:30 #9| 0
OP

@ Phearlezz

Min "nye" Kommentar var møntet omkring min 2nd. barrel i den anden hånd.

"Det ændrer ikke på, at det er på floppet, du begår fejlen. Når du er kommet til turn som i hånden, er call klart bedst. Det bliver ikke mere rigtigt at skubbe indover, fordi det har været planen på floppet."

Du har fuldstændig ret... Og ved nærmere eftertanke giver han mig egentlig voldsomt gode odds til blot at calle...

@ Thyssen

tak for input omkring hånd og Villain... Hvilke typer villain floater du helst?

MVH Skod

06-03-2009 14:23 #10| 0

Set fra Villains synspunkt er det tvivlsomt at 2'eren hjælper dig hvorfor vi meget ofte vil blive sat på lige præcis det vi er, nemlig et semibluff. Derfor er jeg ikke spcielt vild med movet grundet den lave FE og de forholdsvis høje implied odds ved at calle og ramme bagdøren som Thyssen også er inde på.

06-03-2009 16:22 #11| 0

normalvis vil jeg mene det er for fancy, med mindre du har et solidt read.

den anden dag, var jeg allin for 110bb pre med aa vs 65o, på nl100, på daværende tidspunkt værende readless på villain.
Har enkelte villains noteret, som spillere man kan lave nogle gode moves mod, men syntes rigtig mange villains kalder for løst her, til din FE er høj nok.

Det kommer også meget an på dit eget table image, samt din modstanders image.
Dog er jeg ikke sikker på, du ofte er så godt inde mod en solid tag, hellere en spiller som du ved ret ofte er ude i noget skidt, men som kan smide når han bliver tvunget til et showdown.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar