Forbrugerloven hjælp - Defekt pc.

#1| 0

Modtog i fredags en ny bærbar af mærket Packard Bell. Det har dog vidst sig at der er nogle fejl ved computeren og skal dermed ned med den. Har snakket med deres support som bekræfter der er en defekt men da jeg snakkede med supporten fra butikken var de sikker på den bare skulle sendes reparation? kan det virkelig passe? kan jeg ikke få en ny eller pengene tilbage når det opstår allerede i starten?

Håber der er nogle med viden på dette område som kan hjælp.

24-09-2008 14:32 #2| 0

Har du købt den uden personlig kontakt til butikken, dvs. over tlf eller internet, så har du 14 dages fortrydelsesret på dit køb.

24-09-2008 14:33 #3| 0

De skal reparere skaden, hvis de kan gøre det inden for rimelig tid er det helt i orden. Hvis der bliver ved med at opstå skader på computeren kan du enten lade købet gå retur, få en ny eller på en kompensation i form af en slat penge... så vidt jeg husker!!

24-09-2008 14:37 #4| 0

Fik googlet lidt mere og fandt dette på forbrugerrådets hjemmeside:
www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/kobelov/

"Efter den nye købelov er det som udgangspunkt forbrugeren, der kan vælge, om man vil have en defekt vare repareret eller ombyttet til en ny."

24-09-2008 15:38 #5| 0

Kun et udgangspunkt. Se købeloven §78 (link dertil i dit link).

---
§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem

1) afhjælpning af mangelen,
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
3) et passende afslag i købesummen eller
4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.

Stk 2.
Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.

--
Det giver dem en chance, når det er en dyr ting og manglen måske kan udbedres uden væsentlig ulempe for forbrugeren.

Se også "afgørelser efter den nye købelov".

Du må nok acceptere et enkelt udbedringsforsøg, men er der fortsat problemer, kan du bede om en ny.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar