Ford Fiesta 1.4 tdci 2006 - hvad er den værd?

#1| 0

Jeg har fundet en Ford Fiesta 1.4 tdci fra 2006. Den har kørt 250.000 km og har fået ny kamrem.

Alt siges at være i god stand.

Er det en ok bil for 16.000 kr? pros/cons? Jeg kender intet til biler.

Er det en relativt lille bil? og hvad skal eg kigge nærmere på når jeg prøver den?

Tak på forhånd

20-11-2019 21:42 #2| 0

Er slet ikke ekspert. Men solgte min Mondeo her i weekenden. Og ham der købte den havde følgende fremgangsmåde.

Har den fået skiftet Olie regelmæssigt. 

Hvornår skal den synes igen.

Er den kold når du prøver den. Hvis motoren er varm når du tænder bilen kan det være de prøver at skjule noget.
Lyder motoren rolig og ensartet.

bliver motoren varm når du kører rundt. Den skal gerne stige til ca. 90 Grader rimelig hurtigt.

virker alle gear også ved højere omdrejninger.

Evt. få en mekaniker til at kigge nedenunder hvis alt dette er iorden.

kan hurtigt koste en del penge hvis Bremserne skal skiftes eller lignende.

20-11-2019 21:55 #3| 0
Allundberg skrev:

Er slet ikke ekspert. Men solgte min Mondeo her i weekenden. Og ham der købte den havde følgende fremgangsmåde.

Har den fået skiftet Olie regelmæssigt. 

Hvornår skal den synes igen.

Er den kold når du prøver den. Hvis motoren er varm når du tænder bilen kan det være de prøver at skjule noget.
Lyder motoren rolig og ensartet.

bliver motoren varm når du kører rundt. Den skal gerne stige til ca. 90 Grader rimelig hurtigt.

virker alle gear også ved højere omdrejninger.

Evt. få en mekaniker til at kigge nedenunder hvis alt dette er iorden.

kan hurtigt koste en del penge hvis Bremserne skal skiftes eller lignende.

Tak for dit svar. Det lyder som fornuftige tips.

Den blev ellers synet i 2018 så den skal måske snart til syn igen puha

20-11-2019 22:24 #4| 0

Du kan sikkert ikke bruge det til en skid, men vores erfaring er at det er dyrere at købe gamle brugte lortebiler fremfor at købe en nyere der f.eks er et år gammel.

Og ja der er sikkert en masse andre der har gjort sig andre erfaringer ;)

20-11-2019 22:36 #5| 0
2018 Champ

Gamle biler kan måske betale sig, men det kræver at man kan skrue selv. Kan man ikke det, skal man holde sig langt væk.

21-11-2019 20:12 #6| 0

Ja, det er en lille pis spand, ikke videre stabil, prisen er ikke fantastisk. Du kommerr med garanti til at bruge en del penge hvis du skal holde den kørerende i mere end bare 6 måneder.

I det prisleje (17-25k) kan du få 2011-2014 versioner af hyundai i10, opel corsa, fiat grande punto, peugeot 206, skoda fabia.

Hvis budgetet er meget stramt, så ville jeg gå efterr corsaen. Kan du smide 25k kan du finde alle ovenstående med forhandlergaranti

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar