Situationen er den, at jeg for ikke så lang tid siden købte en kabinet via en forhandler (via internettet)
Denne blev betalt og leveret korrekt. Dog er der tale om et fejlkøb (størrelse), og jeg benytter mig af min returret, og gør opmærksom på dette (både via tlf og på skrift). Jeg har ligeledes fået en bekræftelse af virksomheden på, at de har modtaget min mail omkring fortrydelse af køb. Jeg har selvfølgelig returneret pakken i original indpakning, samme stand osv, og jeg kan se via mit udleverede track'n'trace nummer, at de også har modtaget pakken (fredag d. 29 marts).
Jf. deres salgsbetingelser skulle jeg have modtaget mine penge via check inden for 8 dage (jeg aftale med en medarbejder at de bare flyttede pengene tilbage på kontoen tilknyttet det kort jeg betale med).
Da pengene ikke var ankommet i sidste uge, forsøgte jeg mig med at kontakte dem fredag, hvor jeg efter en del forsøg fik fat på ejeren, der lovede at flytte dem samme dag. Needless to say, jeg har ikke modtaget mine penge endnu.
Der er nu gået 19 dage (10 hverdage), og jeg har stadig intet modtaget.
Min plan er at vente til i morgen for at se om de tikker ind der (overført efter 16:00 fredag = de står på min konto tirsdag?) - Jeg forventer umiddelbart ikke at mine penge er fremme der.
Hvad har jeg af muligheder? - Mener at kunne huske, at det er muligt at trække mine penge tilbage via PBS?
- Er mine penge der ikke i morgen, fylder jeg denne post med navnet på virksomheden.
Edit: Der er tale om en E-mærket virksomhed.
Forhandler er sløv til at give mig mine penge.
16-04-2012 11:44
#1|
0
Redigeret af xitaah d. 16-04-2012 11:44
16-04-2012 11:49
#2|
0
Tjek evt. trustpilot for lignende hændelser - er butikken e-mærket? Og husk du også har krav på at få dine porto penge retur, hvis du altså betalte nogen da de afsendte pakken!
16-04-2012 11:58
#3|
0
xitaah OP
@Kasper
Jeg har noteret i OP at butikken er E-mærket :)
Trustpilot er 5/10 - ikke fantastisk, men de klager der har været er omkring langsom leveringstid af produkt, hvilket ikke er tilfældet her.
Jeg betalte ikke noget for levering af pakken, kun for returnering (og den skal jeg desværre selv betale).
16-04-2012 12:02
#4|
0
Er sikker på, at e-mærknings-ordningen kan kontaktes og vil rykke på dette, såfremt du ikke har modtaget dine penge i morgen :)
19-04-2012 15:22
#5|
0
xitaah OP
Har fået mine penge nu, men stadig væsentligt senere ned salgsbetingelser dikterede.
Virksomheden der var/er tale om er www.betafon.dk
Du skal være logget ind for at kunne skrive et svar!