Jeg er og blir en LAG-tard, så indimellem kommer man jo ud i nogle situationer, hvor man bliver 3-bettet lidt light, og man derfor 4-better en anelse light.
Jeg er bare elendig til at 4-bet folde mellempar, og er sådan set også lidt i tvivl om jeg bør gøre det, og i givet fald hvornår.
Hånden her er den første af en serie på 3 forskellige 4-bet spots med mellempar. Kommenter også gerne de andre.
Villain er Reg. Ikke decideret stram, men heller ikke ude i skæg for ofte er mit indtryk. Hans 3 bet er dog høj nok til jeg mener vi kan 4-bette.
Stats:19/16/2 3-bet på 7 over 224 hands.
GAME #1988999963: Texas Hold'em NL $1/$2 02-Dec-2009 21:30:21
Table Hypodorian (No DP)
Seat 1: zaXX11 ($200.00 in chips)
Seat 3: ForTheSheezay ($123.35 in chips)
Seat 5: Sk0d1 ($400.04 in chips)
Seat 6: I8URC00KIES ($210.30 in chips) DEALER
Seat 8: 7COMMANCHE7 ($208.15 in chips)
7COMMANCHE7: Post SB $1.00
zaXX11: Post BB $2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Sk0d1 ♠9 ♣9
ForTheSheezay: Fold
Sk0d1: Raise (NF) $6.00
I8URC00KIES: Fold
7COMMANCHE7: Raise (NF) $20.00
zaXX11: Fold
Sk0d1: Raise (NF) $52.00
7COMMANCHE7: Raise (NF) $208.15
Sk0d1: ??
Mange mener jo det er en dødssynd at 4-bet folde hænder stærkere end AQ+ 99+, og det kan jeg sagtens se pointen i, men folk mener jo også man er dybt retarderet, hvis man stacker pre med 99.
99 Spiller bare sløjt (eller i hvert fald skide svært, da vi ofte folder bedste hånd) i 3-bettede pots, også selvom vi har pos, og hvis vi alligevel stacker af på blanke boards, så stinker det jo langt væk.
Fold preflop kommer heller aldrig på tale, når man raiser knap og CO med noget i retningen af 40-50% af sin range.
Hvem caller, og hvem kunne aldrig drømme om at 4-bette, og hvorfor?
MVH Skod
Forpulede mellempar nr. 1 NL200
Jeg synes det er forfærdeligt at 4-bette 99.
Synes egentlig du stiller problemstillingen rimelig klar angående problemerne der er med 99 og 4-bet, så hvad er argumentet for at gøre det? Call 3-bettet i stedet.
Anyways ser jeg hans range nu som QQ,KK,AA, AKs, AKo.
Mod den range har vi 35% equity.
Om du caller eller ej kommer vel meget an på hvilken dynamik du ønsker og om du tror du kommer til at møde hinanden i den nære fremtid..
Selv ville jeg find et fold frem.
Jeg kalder hans 3-bet,jeg spiller 22-99 for setvalue og 4-better den kun sjældent, hans 3-bet på 7 er ikke så gal mener jeg.
Mvh Simon.
@skod
Ville lige gøre dig opmærksom på en ting her. Villain 3better fra sb. Der er mange spillere, der er stort set ligeglade med sb i forhold til bb. Så sb vil langt oftere være en stackoff hånd imo. Især UTG vs. sb er forfærdeligt i praksis.
Mit default play er at calle her. Jeg 4bet folder aldrig 99. Hader skam også at blive skubbet af den bedste hånd postflop, men fold virker weak og 4bet kræver en god grund, vi kan ikke gøre det som standard.
1. Du har position
2. 99 er langt foran hans range
Hvorfor er det lige du vil 4-bette her? Det er ganske profitabelt at call og stacke på en masse forskellige flops.
Der skal være rigtig god dynamik før det er mere profitabelt at 4-bet / call i det her spot. Det kræver som jeg ser det at villian også shipper dårligere par. 4-bet fold er obv. dødssynd fordi der er fin EV i et call, så 4-bet må kun komme på tale hvis vi mener han stacker så light at vi siger SNAP når han skubber :-)
Altså udfra den beskrivelse du har givet i OP, så laver du det værst tænkelige play.
Call ---- fold ------------ 4bet call -------------------------------------------------- 4bet fold
Svært spot, som jeg også tit er i tvivl om.
Hvis villain er nogenlunde frisk på 3bet knappen, så mener jeg godt man kan 4 bette og komme ind med 99.
Din sample er godt nok ikke så stor, hvor du tit vil se hans 3-bet stige til 8.5 efter det nuværende 3-bet. Så det er lidt svært at bruge til noget.
I det givne spot vælger jeg at flatte, hvilket jeg ofte vil gøre IP. Du kan sagtens stacke ham på en masse flops. Hvis jeg havde været OOP, eksempelvis CO vs. BTN, så er det bare 4-bet og få dem ind. Men det afhænger også virkelig meget af dine 4-bet tendenser. Er du frisk her, så mener jeg sagtens du kan komme ind med 99.
Bruger du HM manager? Hvis du gør har du mulighed for at se hans positional 3 bets. Din sample er klart for lille, men nogle spille har virkelig tendenser til at 3-bette fra blinds, mens andre foretrækker position. Pointen er at han kan have alt fra en 3-bet procent på 3, til en på 12 i det her spot.
Mvh,
Henrik
Jeg 4-better kun her med 99 hvis det er for at kalde allin. Vores 4-bet bliver yderst sjældent kaldt (villain folder eller jammer), så det er lidt spild at "bluffe" 99 -- så hellere A5s, K7o eller 72o for den sags skyld.
Jørn
Jeg caller også kun 3bet her. Du har pos og en ok handske der er foran meget af hans range. I modsætning til -ST- så flatter jeg dog ikke de små par (22-66), da vi meget ofte er 50/50 mod hans skrald, som er den nederste del af hans range.
Mener også at situationen (CO vs SB) er bedre at flatte 99 end at 4bette. Hvis det var SBvsBB havde jeg 4bet/c 99, da vi ikke har pos og vi kan få ham til at 5bet bluffe.