De her cold calls er altid lidt vamle, men call og spille JJ 3-vejs.. hmm.
V1 på knappen formodes at 3-bette bredt over mit CO-raise, og hans stats er 19/17/1,5 med en 3-bet på 9%
V2 har jeg ingen coldcall-stats på og tror aldrig han har gjort det før over de 155 hands jeg har på ham. Han har sikkert heller ikke haft muligheden ofte.
Nogen der kun caller? Nogen der 4-bet folder? Og hvis i kun caller hvad stiller i så op på forskellige boards mod hhv. lead og CR?
GAME #1989035794: Texas Hold'em NL $1/$2 02-Dec-2009 21:45:57
Table Hoverla (No DP)
Seat 1: cHeAtInGlOlZ ($40.00 in chips)
Seat 3: thebeast16 ($43.45 in chips)
Seat 5: Sk0d1 ($281.40 in chips)
Seat 8: V1 ($244.00 in chips) DEALER
Seat 10: V2 ($201.00 in chips)
secyus: Post SB $1.00
cHeAtInGlOlZ: Post BB $2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Sk0d1 ♣J ♥J
thebeast16: Fold
Sk0d1: Raise (NF) $6.00
V1: Raise (NF) $20.00
V2: Call $19.00
cHeAtInGlOlZ: Fold
Sk0d1: Raise (NF) $62.00
V1: Fold
V2: Raise (NF) $201.00
Sk0d1:
MVH Skod
Forpulede mellempar nr. 2 NL200
Jeg kan godt lide blot at kalde her,kæmpe set value i det.
Jeg vil helst ramme mit set inden jeg stacker af.
Hvis jeg 4 better folder jeg ikke når der er så mange penge i potten.
Klart call.
Jeg stacker af på et flop uden overkort til JJ.
Mvh Simon
Hey
De gange jeg har set folk gøre dette stunt, så er det oftest AA jeg har kigget ind i når jeg blev stædig og caller.
Tja tjo den er lidt blah, i pos syntes jeg call er fint nok. Men OOP så er 4bet fint og tja dunno om jeg kan folde, men syntes OFTE man ser AA i disse spots.
Man burde nok 4bet/folde som spillet.
V2 vil ofte 4-bette QQ+ da han ikke selv er interesseret i at spille en 3-vejs pot med et overpar ude af position. Som du siger selv 3-better V1 light, dette ved V2 og han flatter derfor ofte 1010,JJ,AQ,AK og måske dårligere. Ved godt AK skal 4-bettes, men synes ofte man ser semidonks flatte i det her spots for at se et flop.
Vi er altså langt foran begge villians range og vi har det ganske fint med at samle en god pot op med JJ og det er også ganske fint at komme ind preflop. 4-bet / SNAP.
Hvem er de to villain?
Noget helt andet, så bør du nok justere din 4bet sizing lidt her. Det har ikke så meget at sige igen, når der også er en coldcaller - det eneste du opnår er bedre, samt det bliver dyrere at 4bette bluffe.
Jeg flatter bare og spiller 3vejs - jeg vil have en klam smag i munden, når V1 skubber sine 120 bbs, jeg vil have det ligeså klamt når V1 mucker, og coldcalleren, som her, skubber.
@Mancini
Du SKAL ikke bruge samme 4-bet størrelse hver gang du 4-better.
Altså at 4-bet folde JJ er bare ikke noget, jeg finder specielt begavet - og da i særdeleshed ikke 100bb's dyb. Tror spottet er relativt neutralt EV-mæssigt, men det gavner dig på den lange bane at sende stakken ind her, såfremt du spiller mod regulars. Flatter dog nok preflop som std.