Pludselig gik lyset op for mig.
Jeg havde for godt ti måneder siden et ludomanisk flip takket være tilstrækkelige bad beats og tanken om at jeg, som den FANTASTISKE spiller jeg var ikke bare kunne tabe en masse penge, men det kunne jeg... Der gik et par måneder og mig den fattige studerende tabte 10,000kr før jeg fik taget mig sammen til at gå ned i banken og indlevere kortet og få det spærret.
Den første måned holdt jeg mig helt fra poker, og jeg fik dræbt ludomaniabstinenserne. 2. måned begyndte jeg at spille freerolls igen og det føltes godt at være et par niveauer over de andre rookies, og jeg fik scoret mig nogle få $ jeg straks fik brændt af på 5/10c bordene efter et par bad beats. Samme stil kørte jeg så indtil 5. måned hvor jeg følte jeg var klar til selv at putte lidt penge i spillet igen. Så jeg spillede på 5/10c bordene, og vandt ok taget limits i betragtning, men jeg blev altid pilet af pinden omkring d. 10. i måneden. Enten pga tilstrækkeligt mange bad beats, et sygeligt tilt eller fordi jeg spillede midt om natten, når jeg kom hjem fra byen kl 7 om morgen eller fordi jeg drak lidt mere end et par enkelte bajere og så stadig tænkte jeg kunne spille poker. Nix mester, det kan godt være du tror det, men det er du klar over senere at du ikke kan.
Sådan gik der så et par måneder mere, og jeg droppede til sidst at smide penge på kontoen for at tage mig lidt sammen og få læst nogle flere strategier, artikler mm. Så jeg har ellers kun spillet freerolls det sidste stykke tid og så ellers stadig en smule 5/10c blinds poker. Det har bestemt ikke været til nogen som helst fordel, men hjalp dog på mit spil, mit overblik og min fornemmelse for odds. De forskellige spilformer har så efterhånden lært mig at læse folk tusinde gange bedre end dengang jeg følte mig som en god spiller, og denne her uge blev så hvornår det er begyndt at kunne betale sig. I søndags fik jeg en andenplads i vores lille lokale turnering og det gav mig blod på tanden, men det gik også op for mig at min spilstil havde ændret sig meget. Jeg havde lært at kunne se forskellen på en tourney og cashgame. Jeg har lært hvor få hænder det kan betale sig at spille på. Så her i går aftes gik jeg så hen og fik den 2. plads i et freeroll og scorede mig de 135$. Jeg droppede så derefter at spille de skide 5/10c borde og det gik pludselig op for mig hvor stor forskellen er op til 25/50c. Folk er meget mere bevidste om at det rent faktisk er penge de sidder og spiller med og går ikke all-in med hvad som helst, men har meget større tillid til at et bluff på over 20$ virker hver gang. Siden i går aftes har jeg fundet ud af på hvilke områder jeg er blevet bedre, og når jeg kikker tilbage på de sidste ti måneder kan jeg tydeligt se hvad jeg har lært hvornår. Mit bluff blev tydeligt bedre under ludomaniperioden, mit slowplay blev bedre under freeroll perioden og mit overblik over et bord blev bedre da jeg begyndte at spille 5/10c igen. Det der så er kommet det sidste er min evne til at læse folk på et bluff. At bedømme størrelsen af deres hænder, og ikke mindst at notere mig hvem der er de spillere der har et steady income på bordene. Efter at jeg fik en bankroll at gøre med er jeg så begyndt at spille 25/50c med det jeg har lært, det jeg har fået smidt i nakken af pokernet(I ER FANTASTISKE ALLESAMMEN) og mine erindringer om dengang jeg selv tabte kassen på 25/50c bordene. Jeg har kun spillet et par timer og har efterhånden kaldt bluffs til at være klar over at det her godt kan gå hen og blive steady income med mindre jeg giver mig til
Forskellen på NL5/10c & 25/50c
Hej Anders!
Nu vil jeg nødigt regne på din parade eller hvad man nu siger :)
Men på trods af du har vundet over de sidste 18 timer er det lidt for tidligt at begynde at snakke om "steady income". Og jeg tvivler på du vil være i stand til at tjene tilnærmelsesvist så meget på 0.25/0.5 som på dit alm. job (jeg siger IKKE at du skal rykke op i stakes ;).
Når jeg tænker på turneringen i søndags, så det for mig ud som om du stadig havde meget at lære (og her mener jeg ikke kun situationen hvor du kom all-in med ATs vs. AA).
Så bliv endelig på de små stakes og bliv ved med at forbedre dit spil indtil du med sikkerhed ved du er i stand til at vinde i det lange løb.
Køber et par kasser øl, har en fed aften, og smiler til computeren når du kommer hjem, men undlader at tænde den.. *SS*
Mvh
Glen
Kanon historie :-) Jeg tror der er mange som har
"set" lyset på samme måde som du. Det er flot at du har formået at tilkæmpe dig en bankroll primært gennem freerolls og lowlimit games. Din historie er helt klart en opmuntring. Keep up the good work!
Takker guys. Jeg har ikke tænkt mig at stige i limit før jeg har rundet de 5k$. Det vil så sige ti gange så meget som jeg er oppe på nu. Har rundet de 550$. Spillede kun 25/50c NL... Folk spiller elendigt(på Prima) og jeg har tænkt mig at blive ved med at udnytte det:D
Jeg tror mange af dem der spiller på de borde enten har sat sig med håbet om at kunne score mange penge rimelig hurtigt, eller har arbejdet sig op på en stack på 5/10c bordene, og det er jo som sagt en helt anden måde at spille på.
@DavidBB Jeg ved jeg har meget at lære, og at jeg bestemt ikke spille optimalt i søndags, men det var skide skægt selvom jeg kom hjem fra arbejde kl 8 om morgenen og lige nåede at sove et par timer:)
Glæder mig til næste gang, men har bestemt ikke det store håb om at klare mig lige så godt:)
Anders Braüner:)
@cowzkull
God historie.
Jeg har selv arbejdet min roll op på samme måde.
Startede med at spille poker Okt 2003 og så "lyset" i starten af i år. Så jeg ved hvad du snakker om.
Spiller selv 1/2 og 2/4 FL (er ikke så glad for NL mere, tabte hele min roll på Absolute) nu, men jeg regner med at jeg snart tager springet til 5/10 når jeg lige får samlet modet til det :-)
Martin
Jeg synes der ligger en fantastisk entusiasme bag dit indlæg, der smitter af på os der læser det... :) Det lyder virkelig som om du har "set lyset" og lægger mere arbejde, koncentration og gejst i dit spil end tidligere; at du ser tilbage og forstår hvor og hvornår du har lært hvad, viser for det første at du er blevet bedre og mere erfaren i dit spil, og for det andet at du tænker over spillet og de forskellige situationer istedet for bare at "spille løs", hvilket er enormt vigtigt for at udvikle dit spil og din stil.
Keep up the good work :)
D