Hej Folkens
Jeg har lige været inde og ændre min forskudsopgørelse for 2013 og kigger så samtidig på den for 2012. Der kan jeg se at min løn udover SU er sat til ca. 45.000, men jeg kommer reelt indtil udgangen 2012 til at tjene i alt 85.000 kr.. skal jeg ændre dette i forskudsopgørelsen og hvilke konsekvenser vil dette få?
Håber der er nogen der har styr på SKAT
Forskudsopgørelse 2012
Hvis du bruger hele din fradrag på SU og du betaler ambidrag+skat (cirka 38%) på din løn indkomst så får du penge tilbage af skat til marts hvis du ikke foretager dig noget nu. Vælger du at lave om på din forskud for 2012 nu, så mener jeg du lige kan nå at få forhøjet din fradrag for december måned.
Det eneste grund til at SKAT vil gerne vide hvor meget du tror du kommer til at tjene er for at se om du kommer over topskattegrænsen, således at du ikke kan nøjes med at betale 38/39% mere og for at beregne arbejdsmarkedsfradraget.
okay mange tak for svar :)
Utroligt at det ikke står nogen steder at det egentlig er effekten! SKAT er ikke logik for os unge studerende :)
Jo der gør. Når du taster dine tal ind i forskudsopgørelsen så kan du se konsekvensen af dine indtastninger, derefter kan du enten vælge at Afbryde eller acceptere :)
Hvorfor får han penge tilbage? Det er da kun marginalt, nemlig forskellen på beskæftigelsesfrdraget.