Forstand på reklamation

#1| 0

Senario:

- Jeg har købt en elektronik vare
- Den virker ikke
- Går ind til forhandleren
- Han vil ikke give mig en ny
- Han sender den istedet til undersøgelse for fejl
- Jeg er efterladt, ventende på en "fejl-rapport"

Kan dette virkelig være rigtigt?

14-03-2010 12:06 #2| 0

tror desværre det er standard.....

om det er efter reglerne, ved jeg ikke

14-03-2010 12:06 #3| 0

Hvilken vare, og hvor gammel er den?

14-03-2010 12:08 #4| 0

Sælgeren har 3 forsøg til at reparere den på hans regning. Derefter kan du forlange pengene tilbage, eller bede om en HELT ny.

14-03-2010 12:08 #5| 0
OP

Det drejer sig om en bilradio.

Men hvad skal den undersøges for? Er det ikke kun fordi der er mistanke om, at det er mig selv der har "øddelagt" varen?

14-03-2010 12:12 #6| 0
OP

@GodteTerkel
Christ! 3 forsøg.. Skulle bruge den radio asap. Der må vel være en tidsfrist af en art?

14-03-2010 12:19 #7| 0

Tidsfristen er "inden for rimelig tid", så den kan gradbøjes rimeligt kraftigt...

14-03-2010 13:22 #8| 0

Hvordan kan du vide at det vil ske?

14-03-2010 14:10 #9| 0

Rimelig tid ved en bilradio vil jeg skyde til 2-3 uger.. Jeg vil dog i modsætning til GodteTerkel sige, at 2 afhjælpningsforsøg burde være nok og ved tredje (samme) opståede fejl - kræve handlen ophævet og pengene retur..

ps. lad være med at handle i thansen :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar