Fortrydelsesret?

#1| 0

hej


Konen køber en tlf til mig i en telenor butik kontant, ugen efter er den på tilbud til halv pris. Telefonen er dog taget i brug og derfor mener telenor ikke jeg kan fortryde og levere tilbage. Kommer så bagefter i tanke om at jeg bare skulle have købt en til til halv pris og så gå tilbage med den uåbnede telefon og den gamle kvittering? Eller følger der serienr på telefonen med på kvitteringen? Nu er der gået mere end 14 dage, men kunne man have gjort dette? I øvrigt mærkeligt de ikke ved eller oplyser at der kommer tilbud på en vare en uge efter køb men ok.


Blund23

26-07-2016 18:56 #2| 3

ofte ved butikkerne ikke at den kommer på tilbud.

Samt der står serienummer på bon

26-07-2016 19:16 #3| 2

Nej du kunne ikke have gjort dette, ej heller indenfor de 14 dage, da du ingen fortrydelsesret har ved køb i en fysisk butik. Fortrydelsesretten er kun gældende ved fjernsalg (over telefonen, via internet osv).


I øvrigt er det ikke så mærkeligt endda. JinXXX siger det meget godt - Tit og ofte ved butikkerne ikke hvilke telefoner der kommer en kampagne på. Det er jo heller ikke så meget anderledes end at gå ned og købe en jakke, hvor den så uheldigvis kommer på tilbud ugen efter. That's life og noget vi med stor sandsynlighed alle oplever i et eller andet omfang :)

26-07-2016 19:19 #4| 3

Du har iflg købeloven absolut ingen bytte- eller returret på noget som helst, åbnet eller uåbnet.

Men de fleste butikker yder dog den service, når varen er i uåbnet emballage, og meget få yder også denne service med åbnede/afprøvede varer.

Tidsperioden for denne service varierer typisk mellem 14 og 30 dage.

Der er ofte undtagelser for feks fødevarer, batterier, mobiler osv.


Så at Telenor ikke vil returnere din mobil, er lige efter bogen, og der er intet at blive fortørnet over.


Da det er en mobil, er der nok noteret et serienummer/imei-nummer, med mindre det er en Nokia til 149kr.

Og så kan du ikke lave det trick, med at købe en ny i uåbnet emballage og returnere denne.


Nogle butikker yder 'prissikring' indenfor en begrænset periode efter købet, typisk 14 dage.

Prissikring er for at beskytte kunden mod netop det du har oplevet, at en vare falder i pris lige efter købet.

Du skriver at der var gået mere end 14 dage, så nok ingen prissikring længere.


Alle varer falder i pris på et eller andet tidspunkt.

Sjældent at medarbejdere i butikkerne kender til kommende tilbud.

Konen var glad og tilfreds med prisen på købs tidspunktet.


Så nyd du bare din nye mobil :)

26-07-2016 21:25 #5| 1
OP

tak for info allesammen, jeg stikker fingeren i jorden igen :-)

26-07-2016 21:42 #6| 0

var ude for det samme dog med et gps-ur/ løbeur+ et fjernsyn i Elgiganten, ringede til dem og de overførte pengene indenfor 3 dage..

det er SERVICE.. tænker bare at ved mobiltelefoner kan lignende service da gælde, hvis de mener de har deres kunder kært ?

bare min holdning..

26-07-2016 21:58 #7| 0

Lige en tilføjelse.

Har før benyttet ovenstående metode ved køb af sofa. Der fik vi også penge retur.

Vi sagde bare at vi havde spurgt om kommende tilbud da vi købte den. Og fik af vide da vi købte det ikke var aktuelt.


Prøv.

27-07-2016 08:41 #8| 0

Prøv at ring til deres kundeservice og hør om de kan gøre noget. De fleste teleselskaber giver differencen tilbage inden for 14 dage.

27-07-2016 08:45 #9| 1
Blund23 skrev: Kommer så bagefter i tanke om at jeg bare skulle have købt en til til halv pris og så gå tilbage med den uåbnede telefon og den gamle kvittering?

Du må ikke hænge mig op på det, men jeg vil da tro at det vil gå ind under en eller anden form for bedrageri hvis det bliver opdaget.

27-07-2016 09:12 #10| 0
TCNUtodeath99 skrev:var ude for det samme dog med et gps-ur/ løbeur+ et fjernsyn i Elgiganten, ringede til dem og de overførte pengene indenfor 3 dage..
det er SERVICE.. tænker bare at ved mobiltelefoner kan lignende service da gælde, hvis de mener de har deres kunder kært ?
bare min holdning..

Gad vide om Fakta også er med på den, når varer er sat ned ugen efter man har købt der.

27-07-2016 13:05 #11| 0

som i en liter mælk eller en keramikugle? Tænker der er forskel.. Men det var jo også bare min holdning ...☺

27-07-2016 18:45 #12| 0
OP
MrKjaer skrev:Prøv at ring til deres kundeservice og hør om de kan gøre noget. De fleste teleselskaber giver differencen tilbage inden for 14 dage.

Sjovt du siger det for ringede til kundeservice først og de mente det var muligt men jeg skulle lige få det bekræftet i den fysiske butik hvor den blev købt. Ja Jeg ved el giganten har den service hvis en vare kommer på tilbud.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar