Fra 1000$ til verdensherredømmet (and beyond!!)

#1| 0
Fra 1000$ til verdensherredømmet (and beyond!!)

Hej derude!
Med PokerNets forsøg på at implementere blogfunktionen på sitet, får jeg endnu en gang lyst til at dele mine tanker og erfaringer med folket. 1 år og 4 måneder siden sidste post, vil jeg derfor igen forsøge aktivt at blogge.

Siden sidst er jeg igen hoppet på turneringsvognen, med en del succes:

Jeg har nu valgt at forsøge mig med et – for mig – anderledes projekt; 1000$ to highstakes. Normalt bryder jeg mig ikke om disse projekter, da jeg synes, man skal se alle aspekterne af poker som ét stort projekt. Men der er naturligvis altid undtagelser til ens principper og holdninger, specielt når det gælder en selv, og dette er én af dem.

Baggrund
Senere vil jeg komme ind på, hvad dette 'projekt' indebærer, men først føler jeg, at jeg vil informere om, hvorfor jeg går fra at spille midstakes regulært til nu at starte ud med microstakes:

I forbindelse med lovændringen d. 1 januar er jeg ikke interesseret i at have mange penge stående online, førend vi har et bedre overblik over, hvordan transfers kommer til at foregå, hvilke sites, der får licens, og hvad det ellers får af betydning for onlinepoker i Danmark.

Jeg har netop afsluttet et forløb, hvor jeg har været backet og samtidig coachet af en dygtig spansk (amerikansk bosat) pro. Af forskellige årsager har jeg valgt at tage en pause fra denne aftale, og vi har aftalt at reevaluere igen i starten af det nye år.

Jeg går med overvejelser om at starte med at coache på micro/smallstakes, men førend jeg vil tilbyde dette, så føler jeg, at det er nødvendigt at sikre mig, at jeg er klar over, hvordan det adskiller sig fra midstakes.

Projektet
Projektet går i sin enkelthed ud på at skyde 1000$ op via god brm. Det værende at have 100 BI's indtil midstakes rammes, hvor det så bliver mere konservativt.

Fra start af har jeg smidt $$ ind på Red Club Poker, Betfair og Partypoker
Planen er af multitable en del early on og senere køle ned og fokusere på de tours, hvor jeg har en god stack.

Jeg vil ikke planlægge hvor tit jeg skal spille, eftersom jeg ikke er interesseret i at afgive aspekter af mit sociale liv for at grinde. Grindergenet har jeg desværre ikke, så det må man jo korrigere for.

Starten gik d. 1/12, og jeg beklager at jeg ikke fik sendt en update ud inden, men det er først nu jeg har taget mig sammen til at skrive en blog og publicere den.

Hvordan er projektet startet ud?

Projektet er startet overraskende godt. Torsdag d. 1/12 spilelde jeg 15 tours og jeg endte med at shippe en 11$ fo på iPoker. Det er altså fantastisk at få et boost til rullen, så den er mere end fordoblet allerede efter første dag.

Det betød også at jeg idag kunne tilføje nogle 10$ rebuys (som spilles som 1R1A) og 22$ fo til programmet. Aftenen forløb ret ambivalent, for jeg følte ikke jeg spillede super godt, men på trods af dette udmundte det sig alligevel i etpar dybe cashes.

Jeg blev 4'er i en 10$R på Party til 750$ og 2'er i en 5$R på Ongame til 2200$
Det betyder at statsene efter dag 2 er som følger:

Det er altså væsentligt bedre end jeg på nogen måde havde kunnet håbe på, og jeg forventer da heller ikke at opretholde denne ROI (omend det kunne være rimelig sweet).

Det betyder også at jeg kan skyde på 55$ fo og spille 10$ rebuys fuldstændigt, da rullen er på små 5k$

Hvad kan i forvente jer af denne blog?

Jeg vil løbende holde jer opdateret om jeg kan blive ved med at runne så pisse hot, eller om det hele vender og jeg må ned på micro igen.
Da jeg ikke forventer at grinde så meget, vil jeg også finde interessante hænder fra sessioner jeg har spillet, ananlysere og diskutere dem. Det kan også tænkes, at jeg diskuterer generelle strategier eller andre emner, der optager min tid.

Da jeg også går med tanker om at starte ud med noget coaching, vil jeg også forsøge mig med et par træningsvideoer, som jeg vil smide op på min hjemmeside www.madsmk.com (der snart får noget mere indhold), og hvis nogle er interesseret i at få review på en hh eller et par spændende
hænder, så kan de kontakte mig via min mail på hjemmeside (der også snart skulle være fixet). Indtil jeg har fundet ud af, om jeg overhovedet magter at formidle min viden, så vil jeg ikke charge noget (afhængigt af efterspørgslen selvfølgelig).
Det er selvfølgelig også med de forbehold, at jeg stadigvæk selv har en del leaks.

Nu vil jeg se, om der ikke er åbent i den lokale bar, så jeg kan nyde en kold bajer :o)

Jeg håber at i vil læse med.

Take care!
Mads

Teksten er indsat automatisk fra MyPokerBlog. Læs det originale indlæg her.
03-12-2011 04:45 #2| 0
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar