Fra Afdanket pokerspiller til PRO i 2024 ?

#1| 69

Hey PN !

Lidt baggrunds information inden vi hopper ind i alt det poker relateret

Jeg har de sidste 6-7 år levet af Sportsbetting primært igennem Dota 2 og en smule Counter Strike, Desværre ændrede der sig en del ting over det sidste stykke tid, jeg havde færre og færre sites at bette på da jeg blev limited / smidt ud, og de sites jeg havde tilbage var Betsson og Danske spil, Danske spil var desværre begyndt at blive bedre og bedre i takt med at de fik ændret hvor de købte deres odds henne, så fra at have små 7-8% ROI på betting gik det ned til de 2-3% og så er der ikke så meget lir i det længere når de så også oven i købet har limited hele markeret på meget af dota 2 til max at kunne bette 500-1000 DKK på bets rigtig ofte, Hvilket var derfor at jeg endte med at hoppe tilbage til pokeren da jeg på trods af AI og andre ting tænkte at det long term ville kunne give et bedre outcome for mig hvis jeg tog mig sammen.

Nå videre til poker

Startede ud med en bankroll i nærheden af 16k danske. Udover bankroll havde jeg investeret i GTOWizard, Holdem Resource Calculator, BBZ seminar samt Jurojin, Især Jurojin har hjulpet meget til at multi table, Unibets borde er nogle mærkelige aflange nogen så når man mixer sites blev det hurtigt meget rodet at se på., spillede primært 6 borde af gangen i starten for lige at komme helt ind i det igen, hvor jeg på nuværende tidspunkt alt efter hvor mange sngs der er mixet med i min session er på mellem 9 og 12.

Da jeg er en forholdsvis stor Bankroll Management Nitt grundet at jeg ingenting har at falde tilbage på i forhold til arbejde eller uddannelse, var mine tanker at jeg lige så godt kunne starte langsomt ud og tabe lidt penge på lavere stakes, hvis jeg ikke længere slog spillet som jeg håbede at jeg gjorde, fremfor at starte på 20$ og gå 1k i hullet right away.

Derfor startede jeg ud på 4-10$ primært. Hvor jeg spillede utrolig mange 5 mands sngs inde på Unibet, samt deres 5€ og lidt 10€MTTs hist og her.

Udover unibet blev det til mange double or nothings,6 max og 9 max sngs fordelt på Ipoker og Partypoker.

Langsomt er der blevet grindet rulle op til at jeg komfortabelt kan spille 10-30$ SNGs/MTTs. Vil skyde på mit avg buyin på nuværende tidspunkt er i nærheden af de 15$ish, Inden denne måned her var min største score en sejr til lige knap 600ish$, så det er en masse små sejre på 200-300euros på bla Unibet som har bygget min bankroll op.

Her er der et lille billede af hvordan det er gået på Partypoker og Ipoker.

SNGs: https://gyazo.com/9c367c40491c31a53b73526f965bdd0b

MTTs: https://gyazo.com/041490e16ee3836504e68525d933e6bf

Jeg har efter de her 5 måneder en overall profit på 79921,73 DKK alene fra poker, vil sige lige knap 16k om måneden. hvilket nok er meget godt var forholdsvis rusten i starten samt marginalt med selvtillid efter at have været væk fra pokeren i mange år. 

Der vil komme en overall update af August senere på måneden.

CFP / Coaching

Jeg startede langsomt ud med at coache igen efter at jeg fandt ud af at jeg stadig slog spillene ganske fint, På nuværende tidspunkt har jeg 2 personer som er under CFP (Coaching for profit) Som begge spiller sit n goes primært, og så coacher jeg yderligere 4 personer som alle spiller MTTs. Synes især MTT coaching har hjulpet mig meget, for at kunne forklare andre koncepter så er man nød til selv at forstå dem til en vis grad så man ikke sidder og spilder en anden persons tid fuldstændig.

Tænker at komme med lidt post hist og her alt efter hvordan min måned går, Har gjort det sådan at jeg kun tjekker overall results 1 gang om måneden så der vil ikke være nogen updates baseret på hvor meget jeg vinder eller taber da jeg simpelthen ikke har styr på det før en gang sidst på måneden.

10-08-2024 18:58 #2| 0

Fedt, og en fin start på projektet da.. hvad Nick spiller du på, på party? Tænker vi er stødt på hinanden på double or nothing bordene

10-08-2024 19:02 #3| 0
OP
UKgrinder skrev:

Fedt, og en fin start på projektet da.. hvad Nick spiller du på, på party? Tænker vi er stødt på hinanden på double or nothing bordene

Yep det vil jeg helt sikkert tro :) spiller dem en del. Preben1958

10-08-2024 19:28 #4| 1

Fedt! Vil klart følge med her :) 

Hvor meget spiller du på Stars? Det er kun MTTs ikke? 

Overvejer du slet ikke 888

Redigeret af NSNielsen d. 10-08-2024 19:31
10-08-2024 19:35 #5| 2

Ærgerligt med din betting! 

Men for at blive lidt i gaming, så skal du have et glhf med herfra!

11-08-2024 01:11 #6| 1

Lækkert med mere pokerindhold
Hepper med og følger tråden

11-08-2024 01:26 #7| 0

Kanon at du deler projektet her, sender skrub i din retning på vejen mod pro i 2024. Du anbefalede mig gto wizard i en tidligere tråd, bedste tip jeg har fået :)

Jeg er ikke pro så tag ikke spørgsmålet ilde op, men er 80k winnings i ´24 ikke lige i underkanten som levegrundlag? Tænker at hvis man vitterlig skal leve af bankrullen, så kan det være svært at modstå de downswings der kommer før eller siden?

11-08-2024 03:29 #8| 1
OP
madcow skrev:

Kanon at du deler projektet her, sender skrub i din retning på vejen mod pro i 2024. Du anbefalede mig gto wizard i en tidligere tråd, bedste tip jeg har fået :)

Jeg er ikke pro så tag ikke spørgsmålet ilde op, men er 80k winnings i ´24 ikke lige i underkanten som levegrundlag? Tænker at hvis man vitterlig skal leve af bankrullen, så kan det være svært at modstå de downswings der kommer før eller siden?

Jeg har en forholdvis stor liferoll eller hvad man vil kalde det. Samt lave udgifter indtil vi flytter har jeg vel pt udgifter for små 6000ish om måneden. Gælder husleje / mad. Efter flytning stiger den til små 9k.

Jeg slår spillene jeg spiller ret stabilt, men i takt med jeg rykker langsomt op vil min edge selvfølgelig blive mindre og derfor større risiko for downswings. Men det er der sng’s hjælper utroligt meget. De fjerner mange af de swings du normalt ville se en MTT grinder have.

Men har så jeg snildt kan klare modvind i et par år før jeg behøver gå i panik.

De 80k er kun siden slut februar. Samt jeg spillede ret lavt de første 2 måneder. Hvilket selvfølgelig gjorde at profit var lidt lav der, har penge lidt andre steder fra.

Glæder mig at du kunne bruge gtowizard tippet. Virkelig stærkt program til at flytte sig fremad hurtigt.
Redigeret af Luckb0x d. 11-08-2024 03:33
11-08-2024 05:12 #9| 0

Kæmpe GL med det og ret imponerende at du stadigvæk slår spillet så solidt som det tyder på!

Hvsd er endgamet egentlig, er der skillinger nok i sng’s til man kan grinde det for en ordentlig profit eller hvordan? Selvom 16k om måneden er rigtigt flot, så tænker jeg ikke på nogen måde det er nok til at leve af det på den langt bane, uanset om man har en solid opsparing eller ej?

11-08-2024 05:21 #10| 0
OP
djoffer skrev:

Kæmpe GL med det og ret imponerende at du stadigvæk slår spillet så solidt som det tyder på!

Hvsd er endgamet egentlig, er der skillinger nok i sng’s til man kan grinde det for en ordentlig profit eller hvordan? Selvom 16k om måneden er rigtigt flot, så tænker jeg ikke på nogen måde det er nok til at leve af det på den langt bane, uanset om man har en solid opsparing eller ej?

Mit mål på sigt er at blive en 40-50$ avg buyin MTT reg der smider en helvedes masse volume ind afsted,Og så bare blive god nok til at kunne slå det for så høj en ROI at det ikke føles som en ørkenvandring at få lidt penge på kontoen i form af 3-5% roi eller andet pjat som nogen regs man ser har.

Har altid været ganske sparsommelig og haft meget stor respekt for penge, så vil sige tjener jeg 20k skattefrit alene på pokeren og så 7-8k på andre ting i løbet af en måned så er jeget meget godt tilfreds :) 

Selvfølgelig umuligt at sige om det overhovedet er realistisk pga AI, folk dygtiggøre sig hurtigere end mig, inflation etc etc. 

Men har ikke så skide meget at falde tilbage på så giver den fuld pedal på dette projekt. 

11-08-2024 06:19 #11| 1
Luckb0x skrev:

Mit mål på sigt er at blive en 40-50$ avg buyin MTT reg der smider en helvedes masse volume ind afsted,Og så bare blive god nok til at kunne slå det for så høj en ROI at det ikke føles som en ørkenvandring at få lidt penge på kontoen i form af 3-5% roi eller andet pjat som nogen regs man ser har.

Har altid været ganske sparsommelig og haft meget stor respekt for penge, så vil sige tjener jeg 20k skattefrit alene på pokeren og så 7-8k på andre ting i løbet af en måned så er jeget meget godt tilfreds :) 

Selvfølgelig umuligt at sige om det overhovedet er realistisk pga AI, folk dygtiggøre sig hurtigere end mig, inflation etc etc. 

Men har ikke så skide meget at falde tilbage på så giver den fuld pedal på dette projekt. 

Ok jamen bliver super spændende at følge ihvertfald:)

Vil du egentlig fortælle lidt om din privat situation? Alder, uddannelse, gift/børn etc? Helt fair hvis du ikke ønsker at dele det self!

11-08-2024 07:56 #12| 33

Du har altid virket super sympatisk herinde på PN og som en person der altid bidrager positivt i trådene. Karma er på din side! Kæmpe, kæmpe props og gl herfra, glæder mig ægte til at følge med

11-08-2024 08:33 #13| 0

Kæmpe GL herfra også :-)

11-08-2024 08:53 #14| 2
makassip skrev:

Du har altid virket super sympatisk herinde på PN og som en person der altid bidrager positivt i trådene. Karma er på din side! Kæmpe, kæmpe props og gl herfra, glæder mig ægte til at følge med

This! GL!

11-08-2024 10:38 #15| 20
OP
djoffer skrev:

Ok jamen bliver super spændende at følge ihvertfald:)

Vil du egentlig fortælle lidt om din privat situation? Alder, uddannelse, gift/børn etc? Helt fair hvis du ikke ønsker at dele det self!

Det kan du tro.

Jeg er 35, har ingen uddannelse overhovedet, gik ud af 9 klasse, grundet flere forskellige ting, En far der drak/røg for meget, mobning i skolen, hvor klasserne så blev slået sammen pga folk tog på efterskole så det blev endnu værre. Hvilket så overall bare gik udover alt med at være socialt så jeg mere eller mindre bare lukkede mig selv langsomt inde og spillede counter strike hele tiden fremfor at komme videre i livet,

Var så "heldig" som 18 årig at vinde en 2.75$ tour på stars til små 1800$ som jeg mere eller mindre har levet af lige siden ved at spille op i poker og efterfølgende Betting. Aldrig prøvet at have så meget som et avis job i mit liv, eller været på kontanthjælp mere end 2 måneder af mit liv eller sådan noget lige da jeg blev 18.

Ikke gift men har haft samme kæreste i små 10 år. planen er indenfor de næste 2 årish at få børn når vi lige er landet på plads i huset og får det hele til at fungere. 

makassip skrev:

Takker mange gange ! :) 

Redigeret af Luckb0x d. 11-08-2024 21:30
11-08-2024 10:45 #16| 2
Luckb0x skrev:

Det kan du tro.

Jeg er 35, har ingen uddannelse overhovedet, gik ud af 9 klasse, grundet flere forskellige ting, En far der drak/røg for meget, mobning i skolen, hvor klasserne så blev slået sammen pga folk tog på efterskole så det blev endnu værre. Hvilket så overall bare gik udover alt med at være socialt så jeg mere eller mindre bare lukkede mig selv langsomt inde og spillede counter strike hele tiden fremfor at komme videre i livet,

Var så "heldig" som 18 årig at vinde en 2.75$ tour på stars til små 1800$ som jeg mere eller mindre har levet af lige siden ved at spille op i poker og efterfølgende Betting. Aldrig prøvet at have så meget som en avis job i mit liv, eller været på kontanthjælp mere end 2 måneder af mit liv eller sådan noget lige da jeg blev 18.

Ikke gift men har haft samme kæreste i små 10 år. planen er indenfor de næste 2 årish at få børn når vi lige er landet på plads i huset og får det hele til at fungere. 

det er jo lige til en selvbiografi det der, det skal ikke lyde forkert, men det er satme så vild en historie at mange nok ikke kan tro på det. jeg håber inderlig dit/du projekt lykkes og mere til. al mulig held held og lykke herfra!!

Redigeret af UKgrinder d. 11-08-2024 10:45
11-08-2024 10:55 #17| 0

inspirerende <3 gl ved bordene

11-08-2024 11:12 #18| 3
Luckb0x skrev:

Det kan du tro.

Var så "heldig" som 18 årig at vinde en 2.75$ tour på stars til små 1800$ som jeg mere eller mindre har levet af lige siden ved at spille op i poker og efterfølgende Betting. Aldrig prøvet at have så meget som en avis job i mit liv, eller været på kontanthjælp mere end 2 måneder af mit liv eller sådan noget lige da jeg blev 18.

Respekt herfra for at fortælle så åbent om dit liv ( troede lige kort øjeblik du var en ældre herre pga dit poker-nick )

Dejligt at at høre om fremtidsplaner med hus, børn og sikkert også en vuffelivov :-)

Men giver vel mindre tid ved pokerbordene, og mere pres på mht stabil indkomst, medmindre din kæreste dækker det.

Men bliver trist af at høre om din mobning med efterfølgende " lukke sig inde ", og dermed mister det sociale.

Ved godt du er ufaglært, men der findes masser af disse job, og ellers jobs med kortere uddannelse.

Det giver altså noget socialt at komme på en arbejdsplads, + en stabil indkomst.

Og her vil den tid du kan få ved bordene være en ekstra indkomst.

11-08-2024 11:17 #19| 2
OP
Hawkeye skrev:

Respekt herfra for at fortælle så åbent om dit liv ( troede lige kort øjeblik du var en ældre herre pga dit poker-nick )

Dejligt at at høre om fremtidsplaner med hus, børn og sikkert også en vuffelivov :-)

Men giver vel mindre tid ved pokerbordene, og mere pres på mht stabil indkomst, medmindre din kæreste dækker det.

Men bliver trist af at høre om din mobning med efterfølgende " lukke sig inde ", og dermed mister det sociale.

Ved godt du er ufaglært, men der findes masser af disse job, og ellers jobs med kortere uddannelse.

Det giver altså noget socialt at komme på en arbejdsplads, + en stabil indkomst.

Og her vil den tid du kan få ved bordene være en ekstra indkomst.

Ja Tænker hvis jeg nogensinde sgu få den lyst til at få et rigtigt job af den ene eller anden grund (tænker jeg ville starte noget forretning op selv) før jeg ville give et rigtigt job et skud, Så er der jo utroligt mange ting man kan gøre igennem online kursuser Bla, programmering

Har nogenlunde socialt kontakt igennem kærestens familie og andet nu her, så er ikke fordi jeg bor i en hule eller andet.

Prøver at holde et nogenlunde stort netværk indenfor poker så man ikke føler sig alt for alene indenfor et fag som normaltvist er meget egoistisk. 

11-08-2024 11:47 #20| 6
Luckb0x skrev:

Det kan du tro.

Alene at du har klaret dig som voksen som pokerspiller og sportsbetter og samtidigt langvarigt parforhold - med den uddannelsesmæssige og psykosocial baggrund - vidner om at du formentligt har stærke grundlæggende intelligensmæssige og personlige karaktertræk.

Du kan jo overveje på et tidspunkt, om du ikke kan få taget folkeskolens afgangsbevis og så snak med privat studievejleder om fleksible muligheder for kortere relevante uddannelsesmuligheder. Der er mig bekendt mange online muligheder i dag, hvor du vil kunne arbejde med poker sideløbende. Blot en venlig ment tanke :)
11-08-2024 12:08 #21| 2

Fed tråd, Luckb0x!

Imponerende resultat på meget kort tid.

Jeg ønsker selv at blive bedre til at studere og bruge GTOWizard. 

Hvordan brugte du selv GTOWizard til hurtigt at dygtiggøre dig i starten? Og bruger du det anderledes nu, et halvt år efter?
Jeg har selv snust lidt til det, og kan godt føle det hele er lidt intimiderende, og man ikke rigtig helt ved hvor man skal starte.

Har du nogen råd og erfaring til at bruge GTOWizard, og hvordan man nemt kommer igang med at dygtiggøre sig? 

Jeg vil helt sikkert følge med i din tråd, og sender dig skrub herfra :-) 

11-08-2024 12:16 #22| 2
OP
KAKERU skrev:

Fed tråd, Luckb0x!

Imponerende resultat på meget kort tid.

Jeg ønsker selv at blive bedre til at studere og bruge GTOWizard. 

Hvordan brugte du selv GTOWizard til hurtigt at dygtiggøre dig i starten? Og bruger du det anderledes nu, et halvt år efter?
Jeg har selv snust lidt til det, og kan godt føle det hele er lidt intimiderende, og man ikke rigtig helt ved hvor man skal starte.

Har du nogen råd og erfaring til at bruge GTOWizard, og hvordan man nemt kommer igang med at dygtiggøre sig? 

Jeg vil helt sikkert følge med i din tråd, og sender dig skrub herfra :-) 

Mange tak ! 

Ja jeg tænker at smide en post en af dagene angående lidt målsætninger for august, samt hvilke ting jeg har valgt at smide mit fokus efter af off-table arbejde.
For ja det er jo lidt af en jungle og har nok de første 50 ting jeg selv skal blive bedre til, men man skal jo starte et sted ! 

Jeg vil sige i starten brugte jeget det mere til at importere hænder jeg havde spillet for så at finde ud af at de ikke var i nærheden af GTO og derfor ikke kunne bruges ^^ samt lidt af deres pre-made drills som f.eks "mastering the btn" som jeg brugte meget tid på, i en længere periode hver dag spillede jeg det spot i 30 min som opvarmning inden jeg gik i gang med at spille eller review de markerede hænder jeg havde i Pokertracker.

Løbende blev jeg bedre til det og begyndt at selv at lave forskellige drills som passede til de situationer jeg var interesseret i at forbedre mig, det ku være BB vs MP single raised pots, hvor jeg ville blive bedre til at C/R forskellige board typer der passede godt til min range i BB, og finde ud af hvilke bluffs der nogenlunde gav mening at have, så man ikke ender med bare at C/R i vildskab og have alt for mange bluffs eller svage combos, kontra value de gange de spiller tilbage på en.

11-08-2024 12:22 #23| 24
Administrator

Skal vi nu ikk lige……

jeg kender Luckbox irl - og han er faktisk en stor fed abe, som på mærkværdigvis formår at virke både sympatisk og likeable på skrift….

11-08-2024 14:02 #24| 0

Held og lykke. 🥰🇩🇰

11-08-2024 14:59 #25| 1

Fold undervurderer hvad sparsomlighed og investerbare lovlige skattefri penge kan gøre. Kudos til dig. Godt gået :)

11-08-2024 15:09 #26| 2

GL - spændende at følge gode mennesker som dig. Godt gået allerede. 

11-08-2024 15:34 #27| 0

Fed tråd den vil blive fuldt. Held og Lykke ved jo at det med de kort klare du jo rigtigt godt. 

11-08-2024 16:50 #28| 2

Længe siden, Luckb0x. Glæder mig til at følge din vej til tops i SNGs og MTTs!

11-08-2024 17:27 #29| 5

Kæmpe GL! Du virker enormt sympatisk og glæder mig til at følge med på sidelinien 

11-08-2024 22:05 #30| 1

Fedt! Held og Lykke med det, hvis nogen kan, så er det dig😊

11-08-2024 23:57 #31| 1

Også GL herfra til den danske grinder, du er. Skriver til dig igen, når jeg lige får ro på egen situation :-)

12-08-2024 09:29 #32| 0

Spændende, jeg følger med og krydser fingre for det går godt! 

Uden at ville deraile tråden er jeg meget nysgerrig på dine 6 år som eSports bettingpro. Vil du løfte sløret for hvordan du arbejdede med det og fandt spots der er profitable? Er det bare at følge meget med på scenen af hvad der sker i miljøet og med holdene, eller noget andet der gjorde du havde en stor edge?

Om ikke andet ønskes du held og lykke med det hele!

12-08-2024 09:54 #33| 1
OP
iskov skrev:

Spændende, jeg følger med og krydser fingre for det går godt! 

Uden at ville deraile tråden er jeg meget nysgerrig på dine 6 år som eSports bettingpro. Vil du løfte sløret for hvordan du arbejdede med det og fandt spots der er profitable? Er det bare at følge meget med på scenen af hvad der sker i miljøet og med holdene, eller noget andet der gjorde du havde en stor edge?

Om ikke andet ønskes du held og lykke med det hele!

Det kan jeg godt skrive lidt om :) 

Jeg havde hverken machine learning, Excels med en masse stats eller andet, måden jeg altid har gjort det på er at jeg har en forholdsvis vild hukommelse, så jeg kan huske hvad alle holdene spiller, alle spillernes bedste helte, Hvilke helte der slår counter hinanden i metaet, nogenlunde hvad avg kills er for X team, hvor lange kampe der er, hvor mange roshans der i gennemsnit bliver slået ihjel i de forskellige kampe. Det har så selvfølgelig også sine problemer, da jeg er afhængig af at se en masse Dota 2 for at holde alt opdateret, så jeg ville hvis jeg f.eks tog en ferie på 2 uger og skulle tilbage bruge det første stykke tid på at skulle se en masse kampe igen da jeg ikke havde noget brugbart data at falde tilbage på. i en længere periode på "gode" måneder fik jeg ofte hamret tæt på 1000 bets igennem, det var selvfølgelig også på samme udfald på flere forskellige sites. men blev alligevel til en del.

Især når der kom nye patches var det der, hvor jeg ofte lavede gode penge, jo længere spillet har været spillet på samme patch, des bedre bliver Bookies og deres information de har.

Gode ved især dota 2 er at mange betting sites havde linjerne åbne imens der blev draftet så der var rigtig mange draft bets og live bets i starten af kampen hvor man kunne få en forholdsvis stor edge, hvilket så selvfølgelig også er der man hurtigt bliver limited når man begynder at rense dem på live betting funktionen. I takt med at jeg blev limited flere og flere steder, endte jeg med at hoppe over på pokeren i stedet for, kender flere som låner / køber kontoer og better løs og klare sig godt på den måde, men det bliver bare meget hurtigt noget værre noget med banken når du får ind og udbetaling fra alle mulige kontoer / Betting Accounts. I hvert fald min erfaring at de fleste banker ikke just er så glad for at have en type som mig som kunde. så den vej valgte jeg ikke at gå. 

Redigeret af Luckb0x d. 12-08-2024 10:10
12-08-2024 10:34 #34| 21
OP

Off-Table Work og Målsætninger

I starten af hver måned sætter jeg mig normalt ned og laver målsætninger indenfor 4 områder, Personlige mål (Træning, Spise, ting jeg skal huske etc) Arbejde, i dette tilfælde Poker, Virksomhed som er coaching,CFP / salg af kort på Cardmarket.eu, og Økonomi som det sidste, som ofte handler om hvad jeg skal investere i eller andre ting jeg skal undersøge.

For august har jeg startet ud med at være 1 uge i sommerhus, så er lidt ”bagud” i forhold til at få nået mine mål for august.

Her er de mål jeg har sammensat for august indenfor Poker

* PSKO drills bvb både jeg dækker og er dækket.

* BB reshove vs btn. 20bbs 25bbs, 30 bbs deep, med forskellige icm implikationer.

* Undersøg spots der har leads, SB/BB, find rød tråd i dem. Nuværende forståelse bunder sig i flops ala, T53 rainbow, 5 turn, godt kort at lead på grundet vi har flere 5x end de ofte vil have hvis det er imod EP opens etc.

* Lav filters i pokertracker for bunden af min defend bb range af suitede hænder og se hvordan jeg klare mig, snak med andre på discord omkring det

* Få analyseret alle markeret hænder og spots inden start på næste session

* Se alle videoer postet på bbz seminar’s med Jordan bbz, Bfizz, Alex Theologis med noter.

* Optage videoer til CFP SB vs BB, samt HU i SNGs

* RFI spots hvor HERO er EP -> MP vs BB, og BB vs EP og Mp opens,

* Ryde op i GTOWizard drills, så jeg fjerner alle dem som pt ikke bliver brugt

Som sagt tidligere i tråden så ville der være 50 forskellige ting eller mere hvor jeg skulle forbedre mig, men man er jo nød til at starte et sted. Så det her bliver hovedfokus for resten af måneden.

Allerede leget en del med det pokertracker filter som skal hjælpe mig med bunden af min suitede range i BB, for at se hvordan jeg klarer mig med de forskellige hænder, det filter er lidt rodet pt og kan helt sikkert godt optimeres så det skal også lige undersøges.

Der udover har jeg fået spillet en del, været lækkert med en pause da jeg kan mærke at lysten til bare at sætte sig ned og grinde hele tiden er tilbage, har dog godt kunnet mærke at døgnrytmen lige skal justeres lidt igen, i går ved en 2-3 tiden var jeg ikke meget værd, hvilket selvfølgelig ikke er optimalt når man grinder tours og har nogle dybe spots. 

På trods af lysten til bare at grinde derud af holder jeg dog stadig fast i mine study / off days som er Mandag / Torsdag.

12-08-2024 13:41 #35| 3
Luckb0x skrev:

Det kan jeg godt skrive lidt om :) 

Jeg havde hverken machine learning, Excels med en masse stats eller andet, måden jeg altid har gjort det på er at jeg har en forholdsvis vild hukommelse, så jeg kan huske hvad alle holdene spiller, alle spillernes bedste helte, Hvilke helte der slår counter hinanden i metaet, nogenlunde hvad avg kills er for X team, hvor lange kampe der er, hvor mange roshans der i gennemsnit bliver slået ihjel i de forskellige kampe. Det har så selvfølgelig også sine problemer, da jeg er afhængig af at se en masse Dota 2 for at holde alt opdateret, så jeg ville hvis jeg f.eks tog en ferie på 2 uger og skulle tilbage bruge det første stykke tid på at skulle se en masse kampe igen da jeg ikke havde noget brugbart data at falde tilbage på. i en længere periode på "gode" måneder fik jeg ofte hamret tæt på 1000 bets igennem, det var selvfølgelig også på samme udfald på flere forskellige sites. men blev alligevel til en del.

Især når der kom nye patches var det der, hvor jeg ofte lavede gode penge, jo længere spillet har været spillet på samme patch, des bedre bliver Bookies og deres information de har.

Gode ved især dota 2 er at mange betting sites havde linjerne åbne imens der blev draftet så der var rigtig mange draft bets og live bets i starten af kampen hvor man kunne få en forholdsvis stor edge, hvilket så selvfølgelig også er der man hurtigt bliver limited når man begynder at rense dem på live betting funktionen. I takt med at jeg blev limited flere og flere steder, endte jeg med at hoppe over på pokeren i stedet for, kender flere som låner / køber kontoer og better løs og klare sig godt på den måde, men det bliver bare meget hurtigt noget værre noget med banken når du får ind og udbetaling fra alle mulige kontoer / Betting Accounts. I hvert fald min erfaring at de fleste banker ikke just er så glad for at have en type som mig som kunde. så den vej valgte jeg ikke at gå. 

Meget interessant og jeg kan helt sikkert sætte mig ind i alle de komplikationer der hører med til at spille under andres konti og overførsler frem og tilbage. Omend det er logisk for private virksomheder at limitere vindende spillere kan man godt blive frustreret over den mængde af reklamer man bliver smidt i hovedet af bettingselskaber som glædeligt tager imod bets fra folk med spilproblemer. 

Anyways, nok derail herfra! Ser frem til at følge med på sidelinjen. GLGL!

13-08-2024 00:09 #36| 1
Luckb0x skrev:

Det kan du tro.

Var så "heldig" som 18 årig at vinde en 2.75$ tour på stars til små 1800$ som jeg mere eller mindre har levet af lige siden ved at spille op i poker og efterfølgende Betting. Aldrig prøvet at have så meget som et avis job i mit liv, eller været på kontanthjælp mere end 2 måneder af mit liv eller sådan noget lige da jeg blev 18.

Luckbox dit projekt skal simpelthen lykkes.

Forestil dig at du om mange år kan sige til dine venner og andre “Jeg har aldrig arbejdet”.

Det vil jo være fantastisk. Held og lykke.

13-08-2024 01:48 #37| 2
OP
Svampebob skrev:

Luckbox dit projekt skal simpelthen lykkes.

Forestil dig at du om mange år kan sige til dine venner og andre “Jeg har aldrig arbejdet”.

Det vil jo være fantastisk. Held og lykke.

Jeg giver det i hvert fald et seriøst skud, og hvis alt sgu gå galt så er Danmark jo ikke det værste land at være født i :) 

Min generelle holdning til det meste er at hvis andre kan finde ud af det, så kan jeg selvfølgelig også. 

Og takker mange gange, svært ikke at blive ekstra motiveret oven på den modtagelse tråden har fået herinde ! 

13-08-2024 07:04 #38| 0

Stort held og lykke. Godt at se navnet Preben stadig varer ved. 

Hvad har din timeløn været indtil videre, hvis man medregner offtable arbejde? Og hvad vil du vurdere den til at blive på højere stakes, da din ROI jo samtidig nok falder? 

13-08-2024 08:32 #39| 0
OP
Slclausen skrev:

Stort held og lykke. Godt at se navnet Preben stadig varer ved. 

Hvad har din timeløn været indtil videre, hvis man medregner offtable arbejde? Og hvad vil du vurdere den til at blive på højere stakes, da din ROI jo samtidig nok falder? 

Godt spørgsmål. Jeg har ingen ide omkring det. Da jeg f.eks ikke skriver ned hvor mange timer jeg laver OFF table arbejde. Samt med HRC solver spots hvor man aktivt laver noget andet imens ville det blive en masse stop-start tidstagning.

Kan være det er noget jeg skal ud i fremover. Men ikke rigtig so far været så vigtigt for mig må jeg indrømme. Da alternativet for mig jo ikke rigtig er der. Så jeg har bare givet den så meget gas som muligt uden at tænke over det.

Eneste jeg nogenlunde har styr på er de der 0.8 til 1.1ish dollars jeg får pr sng efter rakeback. Så aktiv timeløn er lidt nemmere end medregnet OFF table etc.

13-08-2024 09:13 #40| 4

Det er efterhånden meget sjældent jeg skriver noget herinde.

MEN din tilgang til dit projekt er simpelthen beundringsværdigt.

Jeg har tidligere været lidt i samme situation og greb det an på nogenlunde samme måde.

Det er hårdt arbejde men det er det hele værd.

Jeg glæder mig til at følge med og håber det bedste.

Faldo

14-08-2024 17:17 #41| 0

Det er mega spændende at følge! 
hvor mange timer spiller du om ugen pt. Med forbehold for sommerhus ugen osv. 😊

14-08-2024 17:33 #42| 6
OP
chubbY88 skrev:

Det er mega spændende at følge! 
hvor mange timer spiller du om ugen pt. Med forbehold for sommerhus ugen osv.

Jeg spiller ca 7-8 timer pr session pt, spiller 5 gange om ugen så sted mellem 35-40 timers aktivt grind, og vil skyde på off-table arbejde og coaching er ca 20 timer om ugen pt, i hvert fald de sidste 2 måneders tid og har fungeret rigtig godt, med gode resultater

Så jeg tænker at jeg forsætter med nogenlunde samme schedule, og glæder mig til at skulle opdatere tråden her når måneden er omme :) 

14-08-2024 19:08 #43| 0
Luckb0x skrev:

Jeg spiller ca 7-8 timer pr session pt, spiller 5 gange om ugen så sted mellem 35-40 timers aktivt grind, og vil skyde på off-table arbejde og coaching er ca 20 timer om ugen pt, i hvert fald de sidste 2 måneders tid og har fungeret rigtig godt, med gode resultater

Så jeg tænker at jeg forsætter med nogenlunde samme schedule, og glæder mig til at skulle opdatere tråden her når måneden er omme :) 

Fedt! God skrub. Ser frem til næste opdatering.

17-08-2024 17:36 #44| 28
OP

Poker rutiner

Hey Pokernet

Nu hvor det er weekend og der er ekstra lange sessions ville jeg lige skrive en lille update omkring hvordan og hvorledes jeg gør det med mine rutiner for de her lange grind dage.

Tager udgangspunkt i, idag Lørdag hvor jeg forventer at grinde fra 18:00 til 04/06:00 alt efter hvor dybt jeg går i de sene tours.

Startede dagen med en gå tur efterfølgende af morgenmad, direkte videre til Review af en BBZ seminar video som jeg havde set frem til at se som handler om exploits og hvordan man navigere rundt i de her tours med lidt blødere felter, hvor GTO og andet er lidt ligegyldigt imod langt de fleste af dem man spiller imod, det tog mig lige knap 2 timer at komme igennem den 1 times video, grundet en masse note tagning samt et par filters i pokertracker som blev lavet. Hoved fokuspunkt efterfølgende var filters fokuseret omkring limpet pots, især situationer hvor vi kan lead f.eks UTG limper, SB completer vi er i BB. Flop 2s7c2h, vi har 4h5h. Bagdørs kort på turn der kan hjælpe os til at barrel videre, og hvis vi sgu tage ned på floppet også helt fint.

Pre-Session

Lige inden jeg starter går jeg mit warmup sheet igennem som jeg har lavet work, Det  består af følgende spørgsmål:

Hvad er fokus punkt for session idag ?

Hvordan føler du dig idag ?

Mindset idag, Noget jeg skal være opmærksom på ?

stræk dine ben og løft nogle vægte i pauserne

Meal-preppe snacks/sandwich til session

Afsæt 15 min til gtowizard drills før hver session, hvilke drills og blev der gjort hvad *% korrekt?

Meditiation inden session gjort ?

Pause rutiner

Nu hvor jeg mixer en masse sngs sammen med MTTs er der en del pauser jeg går glip af hvilket gør at min rutine ikke er 100% det samme som i de perioder hvor jeg primært kun fokusere på mtts. De er normalt som følgende: har 3 øvelser jeg gør med mine håndvægte i hver eneste pause jeg tager, samt udstræk nu hvor man sidder ned i så mange timer er det vigtigt i hvert fald for min slidte krop lige at få rørt sig.

Mad er primært noget jeg lavet på dagen inden poker sessionen starter, det er alt fra 1-2 sandwiches med kylling, salat, agurk tomat etc, og så har jeg nogle små plastik beholdere som jeg fylder op med mørk chokolade, hasselnødder, mandler og blåbær f.eks som jeg lige hurtigt i hver pause kan tage ud af køleskabet, der bliver ofte spist en 4-5 stykker af dem på en lang grind session.

Efter session

Når jeg er færdig med at grinde går jeg igen mit sheet igennem som er lavet til review af session, samt fokus punkter for dagen efter til off-table arbejde eller andet.

Fik jeg arbejdet med mit fokus punkt denne session ? hvis ikke, hvad gik galt.

Hvad gik godt denne session ?

Hvad var svært denne session (hvis noget) ?

Hvordan er tilt niveauet ?

Hvad skal jeg arbejde på i morgen baseret på denne session ?

Hvordan spillede du fra 1-10

CFP / Staking

Står du i en situation hvor du ønsker at give poker et lidt mere seriøst skud, så har jeg lige pt plads til yderligere 2-3 personer inden via CFP (coaching for profit) eller direkte staking. Krav er som minimum 15 timers poker om ugen, er til forhandling og i perioder er mindre eller ingen poker også helt fint, så længe gennemsnittet nogenlunde ender der omkring. Samt 5 timers off-table arbejde (jeg vil selvfølgelig hjælpe så godt jeg kan her med at guide dig) Coaching vil primært blive Mandag og Torsdag så de dage skal passe ind i din hverdag.

17-08-2024 17:43 #45| 1

Wow - det er godt nok en seriøs tilgang du har til dette projekt Luckb0x.

Held og lykke ved den grønne filt.

17-08-2024 19:44 #46| 2

Respekt 

17-08-2024 21:53 #47| 0

Master👏

17-08-2024 22:42 #48| 0

GL med det!

Hvad har du af evbb/100 i MTTs?

17-08-2024 22:47 #49| 0
OP
Alhandinho skrev:

GL med det!

Hvad har du af evbb/100 i MTTs?

Eneste site jeg kan tracke det på lige pt er Ipoker, og der er den på lige knap 10 efter 620 tours :) 

18-08-2024 08:45 #50| 1

Imponerende OP, det er spændende og motiverende læsning. Glæder mig til at følge med og held og lykke, det kan jo næste ikke gå galt med den determination 👍

21-08-2024 01:33 #51| 31
OP

August måneds update  

Hey PN !

Vi har så småt underskrevet lejekontrakt til det hus vi flytter hen i som er igennem en bekendt, da det er tæt på umuligt at få lov at låne til noget som helst selv med nogenlunde fornuftig økonomi som pokerspiller / samt en kæreste på Flex job, men der skal lige laves lidt ting derover som det næste stykke tid vil blive brugt på. Samt fraflytning så småt her fra den nuværende lejlighed.

Resten af måneden kommer til at blive småt med grinden så derfor tænker jeg at opdatere jer nu på hvordan det er gået.

Små 3 ugers spil grundet sommerhus, Jeg prøver stadig at guide mig selv ind på hvordan den optimale grinding session fungere for mig i forhold til % af MTTs og SNGs, Tror så småt jeg er indstillet på at den af store dele vil være præget af en del flere SNGs og så tage nogle value tours ind på siden, når jeg kommer til grinden igen vil jeg fokusere på Unibets schedule, samt nogle value tours på Party/Ipoker.

Jeg har ikke lige styr på antal timer spillet, hvor mange sngs/mtts da det ikke trackes på Unibet, Men måneden er blevet til et + på 32,147 DKK. Det meste er primært kommet fra en anden plads i en tur på Ipoker og SNGs. Resten af de tours jeg har skudt efter har været so and so,

Jeg vil dog også sige at når alternativet for mig er at blive lagerarbejder, arbejde i netto eller andet så går jeg sgu ikke så meget op i hvad min timeløn er og slet ikke på nuværende tidspunkt hvor jeg stadig er igang med at kæmpe mig op i stakes
No offense til det ene eller andet job, men jeg har det personligt selv utroligt svært med lyde, larm og mange mennesker så de jobs virker ikke optimale herfra.

Planen for off-table arbejde de næste par dage når tiden er til det, bliver at gennemgå sharkscope og filtere rundt for hypers, turbo,PSKO etc, hvilke tours jeg har størst edge i . Sammensætte et program der passer ind med mine SNGs, vil helst gerne holde mig til omkring de 9 borde af gangen, det kan dog godt i perioder være en udfordring da jeg pre-regger nogle tours for ikke at misse dem.

Få set 2-3 videoer på BBZ poker og skrevet noter til dem, det er klart den måde der bedst fungere for mig ellers ender jeg med bare at sidde og lave 10 forskellige ting på en gang, hvilket nok skyldes noget ADHD med mere.

Her screenshot af sharkscope fra 20-07-2024. Semi sløjt på Unibet hvor det kun blev til små 5k DKK i plus, ellers normalt derinde jeg flækker det hele ! ^^

https://gyazo.com/9fedbcd362f4086183652747be3c7b2c

Overvejer så småt at lave nogle små videoer hvor jeg gennemgår spots eller samtaler med de forskellige personer jeg har i CFP, skal dog lige tage mig mod til.

Så det håber jeg lidt bliver en realitet her de næste par måneder.

Endnu ikke haft en tabende måned siden jeg startede igen, i bedste Hr Jensen stil så det håber vi forsætter !

Har folk spørgsmål til det ene eller andet så fyre i dem bare afsted, og så prøver jeg at besvare dem så godt som muligt.

Redigeret af Luckb0x d. 21-08-2024 01:36
21-08-2024 06:55 #52| 1

Hvordan kører du BRM?

Da jeg spillede 5max sngs i gamle dage gik jeg pludselig - 120BI på et par uger, 80 under EV. Var en vild oplevelse. Især fordi jeg blev nødt til at grinde videre for at opnå min rakeback og afbøde noget af tabet. Håber du kører konservativ management når det er primær indtægt. 

21-08-2024 10:32 #53| 1
OP
DocK skrev:

Hvordan kører du BRM?

Da jeg spillede 5max sngs i gamle dage gik jeg pludselig - 120BI på et par uger, 80 under EV. Var en vild oplevelse. Især fordi jeg blev nødt til at grinde videre for at opnå min rakeback og afbøde noget af tabet. Håber du kører konservativ management når det er primær indtægt. 

5 max på ongame eller hvilket site spillede du ?

Jeg er super konservativ i forhold til brm kunne spille langt højere. Men vil hellere langsomt stige og vende mig til swings. Samt niveauet på spillene jeg grinder. Det som er afsat til poker rulle pt har jeg ca 700-800 af mine avg buyins.

Målet er med tiden at skyde lidt flere soft tours selvom de er højere oppe end mit avg buyin. F.eks hvis danskespil sgu have en 109-215 dollar online kun for danskere. Så nå til et punkt hvor jeg bare regger uden at tænke over det. Samt rebuy hvis nødvendigt.

Men ja er en kæmpe nitt generelt i livet hvad angår penge. Har meget respekt for dem.
21-08-2024 11:57 #54| 1
Luckb0x skrev:

Jeg vil dog også sige at når alternativet for mig er at blive lagerarbejder, arbejde i netto eller andet så går jeg sgu ikke så meget op i hvad min timeløn er og slet ikke på nuværende tidspunkt hvor jeg stadig er igang med at kæmpe mig op i stakes
No offense til det ene eller andet job, men jeg har det personligt selv utroligt svært med lyde, larm og mange mennesker så de jobs virker ikke optimale herfra.

Du har tydeligvis en del kompetencer, som burde gøre det muligt for dig, på sigt at kunne få mere interessante jobs end lagerarbejder eller arbejde i Netto :-)

21-08-2024 12:36 #55| 1
Administrator
dankjar skrev:

Du har tydeligvis en del kompetencer, som burde gøre det muligt for dig, på sigt at kunne få mere interessante jobs end lagerarbejder eller arbejde i Netto :-)

Ja han kan sælge Pokemonkort i min forretning 

21-08-2024 12:39 #56| 1
OP
dankjar skrev:

Smider lige en kommentar til det med job. Flere har nævnt at man ville kunne tage et kursus indenfor programmering da der skulle være mangel på folk lige pt, Tror dog jeg er drevet utrolig meget af passion, når jeg gør noget gør jeg det 100% og hvis jeg simpelthen ikke finder det interessant så er det nærmest et dødfødt projekt fra starten af.

Når man har arbejdet for sig selv hele livet og kunnet gøre det når og hvor man har lyst. Så vil det for mig bliver svært at skulle indordne sig under andre. Samt andres forventninger.
Så er nok lidt forkælet på det punkt. At mine 2 jobs betting og poker. Aldrig har følt som et normalt job. Grundet hobby og arbejde mixet samme.

Jeg kunne med tiden godt se mig selv lave en eller anden form for onlinebutik, men et traditionelt job bliver det nok aldrig til :) 7-9-13

Redigeret af Luckb0x d. 21-08-2024 12:49
21-08-2024 13:53 #57| 1

Super interessant at følge med og godt at se det forsat går den rigtige vej. Stor respekt for din tilgang til spillet, noget jeg godt kan blive inspireret af!

Et hurtigt spørgsmål: Du nævner intentionen om at få børn indenfor de næste par år. Jeg er sikker på at "arbejdsfordelingen" mellem jer helt naturligt bliver at du skal have tid til at spille MTTer der kan holde dig foran skærmen i lange perioder, men det kan godt være en udfordring i forhold til hjælpe til hist og her. Er cashgame ikke noget du er interesseret i hvor man lidt lettere kan åbne/lukke en session og spiller du andre spil end NL (for eksempel PLO)?

21-08-2024 14:18 #58| 1
OP
iskov skrev:

Super interessant at følge med og godt at se det forsat går den rigtige vej. Stor respekt for din tilgang til spillet, noget jeg godt kan blive inspireret af!

Et hurtigt spørgsmål: Du nævner intentionen om at få børn indenfor de næste par år. Jeg er sikker på at "arbejdsfordelingen" mellem jer helt naturligt bliver at du skal have tid til at spille MTTer der kan holde dig foran skærmen i lange perioder, men det kan godt være en udfordring i forhold til hjælpe til hist og her. Er cashgame ikke noget du er interesseret i hvor man lidt lettere kan åbne/lukke en session og spiller du andre spil end NL (for eksempel PLO)?

Ja interessant spørgsmål, vi er selvfølgelig et stykke fra at nå til det punkt hvor det hele er planlagt, så hvordan tidsfordeling og andet kommer til at være.

Det "heldige" i denne situation er dog at min kæreste har Flex job og lige pt arbejder 3 dage om ugen 3-4 timer af gangen, Så hun vil automatisk være en del mere hjemme end en på fuldtid selvfølgelig, Jeg tror i de perioder især når børnene er små at jeg vil bruge mere tid på SNGs fremfor MTTs, eventuelt forsætte med dem på Unibet som ofte har mellem 2-3 timers varighed. Men der er helt sikkert en mase udfordringer med at få det hele til at løbe smertefrit rundt, og vil sikkert finde på flere forskellige løsninger / kompromiser til den tid.

Imo så virker det som om cash game poolen i det marked vi kan spille i, her fra Danmark virkelig er sløjt, fulgt med i et par streamers som spiller cash på PokerStars og der siger de også at mange af dem som normalt ville spille NL zoom 200 er nød til at gå ned og spille  NL zoom50 for at få nok volume, og som ny spiller indenfor cash er det ikke lige de her personer man ønsker at sidde og skulle tjene huslejen imod. 

Nej spiller kun NLHE, PLO er dog interessant og hvis jeg var tvunget til cash ville jeg nok vælge det fremfor NLHE.

21-08-2024 16:35 #59| 0

Du må gerne skrive hvilke bundles på BBZ du synes er bedst. Har overvejet Apestyles Bundle.

21-08-2024 16:39 #60| 0
OP
Argyle_DK skrev:

Du må gerne skrive hvilke bundles på BBZ du synes er bedst. Har overvejet Apestyles Bundle.

Har hørt rigtig godt om https://bbzpoker.com/product/simple-poker-systems/ især hvis du skal til og i gang med forskellige software hvilket man næsten er nød til hvis man vil få noget ud af de her bundles

26-08-2024 19:27 #61| 0

Super fedt at følge og held og lykke Luckb0x! 

I din optik, hvilke sider er så de bedste poker sider at spille på pt. og hvilke af disse sider vurdere du der er bedst value at hente ift. modstandernes niveau? 

26-08-2024 19:30 #62| 0
OP
LTN93 skrev:

Super fedt at følge og held og lykke Luckb0x! 

I din optik, hvilke sider er så de bedste poker sider at spille på pt. og hvilke af disse sider vurdere du der er bedst value at hente ift. modstandernes niveau? 

Hey LTN93 :)

Hmm ud fra min erfaring vil jeg sige Unibet/danskespil har det laveste niveau overall. men er nok kun Unibet som er langt under de andre sites so far ud fra min erfaring, tænker stort set alle sites er forholdsvis "soft" indenfor 5.50$ til 22$ sngs/tours. 

I SNGs handler det om at table selecte og undgå de enkelte gode regs der er, og ikke sætter sig i spil hvor der allerede er mange regs.

Så hellere vente lidt til næste starter hvor der måske er færre med.

Meget af det information kan man få ved at søge på dem på Sharkscope f.eks

27-08-2024 09:28 #63| 0
Luckb0x skrev:

Hey LTN93 :)

Hmm ud fra min erfaring vil jeg sige Unibet/danskespil har det laveste niveau overall. men er nok kun Unibet som er langt under de andre sites so far ud fra min erfaring, tænker stort set alle sites er forholdsvis "soft" indenfor 5.50$ til 22$ sngs/tours. 

I SNGs handler det om at table selecte og undgå de enkelte gode regs der er, og ikke sætter sig i spil hvor der allerede er mange regs.

Så hellere vente lidt til næste starter hvor der måske er færre med.

Meget af det information kan man få ved at søge på dem på Sharkscope f.eks

Super! Tak for svaret :) 

02-09-2024 22:13 #64| 29
OP

Hey PN !

Endnu en lille update herfra, ikke sket så meget på poker fronten.

Jeg har i en periode overvejet om jeg skulle sige ja til et tilbud om at starte noget betting relateret op, da de mente at jeg ville passe rigtig godt til "jobbet". 

I den periode hvor jeg tænkte over om jeg skulle sige ja eller nej til det må jeg indrømme at jeg ikke havde det alt for fedt. Jeg havde en masse tanker og angst og jeg vidste ikke helt hvilken retning jeg skulle gå.

Jeg er utrolig one track minded og kan ikke så godt fokusere på flere ting af gangen. Jeg har det med at hyperfokusere på en ting som får alt min opmærksomhed og så er der ikke plads til så meget andet i mit hoved. Så overvejelserne om, om jeg skulle sige ja til job tilbuddet påvirkede stort set alt jeg havde gang i, hvilket også var derfor jeg prøvede at tage en pause fra pokeren i den periode.

Endte dog med i sidste ende at sige nej til tilbuddet for nu i hvert fald og give pokeren et seriøst skud, hvor jeg bla har haft gået med lidt overvejelser om at blive staket og coachet af nogen rigtig dygtige folk, men mere om det hvis det bliver aktuelt.

Indtil videre er planen for måneden at finde min plads igen ved pokerbordene og forsætte med at putte en god volume ind uden at tjekke resultater.

Kan mærke at jeg i perioder har været lidt for påvirket af hvordan de enkelte all ins går når det er i den højere del af ens buyin range og det er jo spild af energi. Så det mindset skal jeg lige væk fra igen hurtigst muligt. Især da det før sidste måneds opdate nærmest ikke var tilfældet ligegyldigt hvad der skete så hamrede jeg bare videre med volume, så der er noget oppe i hovedet som lige skal klikke igen :)

Udover alt dette har jeg startet en staking deal op med endnu en ny hest, som er herinde fra PN. Så tænker at hvis han vil ud med det kan han altid selv skrive i tråden eller hvad han har lyst til. Han er startet ud på 4€ på Unibet og har gjort det rigtig godt allerede, så godt at jeg havde tænkt mig at flytte ham til 10€ allerede fra næste uge af, men vi er blevet enige om at gå op i table count nok er mere brugbart end at springe op i buying så hurtigt.

Jack som jeg har Coaching for profit projekt med og nu har haft det i en del måneder forsætter med at rense fuldstændig af i EVBB/100

https://gyazo.com/25248d3cc289b555d1c7d4d87d855d7c

Mine mål for denne måned er forholdsvis simple:

* Faste så jeg kun spiser mellem 13:00 og 19:30

* Undgå for meget koffein (max 2 kopper om dagen) Jeg er meget modtagelig overfor Koffein så skal ikke meget til før jeg føler det går udover mit fokus og det hele virker nærmest lammet i mit hoved i forhold til tankemønstre

* 30 min GTOWizard drills om dagen som skrives ind i excel sheet

* Kun spille når jeg føler mig frisk og klar i hovedet, for mange sessions på det sidste på autopilot hvilket også påvirkede min evbb/100. den er dog langsomt på vej op igen, er på små 6.50ish efter den 21 sidste måned, men var helt nede og kysse 1-2 stykker i en periode

* Table selecte bedre i SNGs, vil sige hvis der ingen gode spil er på Ipoker / Partypoker, så hoppe ind på Unibet sngs, som jeg i en periode ikke har fået spillet nok kontra hvor bløde de er.

* Forsætte med pre-game rutinen

* Deltage i minimum 1 live session om ugen i den nye study gruppe jeg er kommet ind i.

* 2 BBZ videoer om ugen med noter til.

24-09-2024 01:19 #65| 18
OP

Hey PN

Ville lige komme med en hurtig update af hvordan måneden er gået so far inden jeg kommer med den endelige update den sidste dag i måneden.

Danskespil = https://gyazo.com/be611e3d7e6429e0d685dd8deea842d8 ganske fint tilfreds med evbb/100, da en stor del af min sample her er fra turbo 9 mands og double or nothings, hvor man især i DONs ofte ender med nogle suboptimale situationer hvor man er tvunget til at folde hænder man normalt ville åbne/spille i en normal SNG/MTT

Ipoker = https://gyazo.com/181c9f5e8fc4389430a5faa107be0c06 Samme her primært SNGs.

Unibet har jeg fået spillet mellem 150-200 MTTs/SNGs. Det er herinde jeg primært starter mine sessions op med deres MTT schedule, vundet et par stykker til 300ish€. 

Udover det har det været små travlt IRL med ting der skulle ordnes til huset, samt lige at få det hele planlagt så det passer over de næste par weekender, så det bliver nok marginalt med søndagsgrind de næste par uger desværre. 

Mit mål for resten af måneden er at få spillet minimum 5 sessions yderligere. så det sgu gerne ku gi en 150-200 yderligere MTTs/SNGs

Gratis coaching 

Jeg har prøvet at sammensætte en 5 timers coaching pakke som jeg godt kunne tænke mig at prøve af på en herinde, så hvis du står i en situation og gerne vil blive lidt bedre til enten sngs eller mtts. Har spillet online indenfor de sidste 6 måneder og har mulighed for at få hentet dine handhistories ned så må du endelig gerne smide mig en PB med lidt information om dig selv, alt efter hvor mange der er interesseret så vil det blive valgt ud her til den næste update sidste dag i måneden.

24-09-2024 17:10 #66| 0

Hvad er baggrunden for at vise turneringsresultater i evbb/100 og ikke ROI? Giver det samme resultat i sidste ende? Men super med en update og god fremgang må man sige :-)

24-09-2024 18:39 #67| 4
OP
madcow skrev:

Hvad er baggrunden for at vise turneringsresultater i evbb/100 og ikke ROI? Giver det samme resultat i sidste ende? Men super med en update og god fremgang må man sige :-)

ROI og EVBB/100 har ikke rigtig noget med hinanden at gøre nej. du kan ikke vide hvad din EV/ROI ville være i en turnering f.eks fordi der er så mange mennesker med at intet tracking program ville kunne fortælle dig hvor meget du "burde" ha vundet hvis held ikke var en faktor.

i Single table tournaments der fungere ROI og EVROI fint, fordi den kan regne det hele ud baseret på chip værdi. 

EVBB/100 kan bruges ret seriøst hvis man går i dybden og tjekker hvordan man klare sig ved hvert blind level, eller hvordan du klare dig når du f.eks er 30 bb effektivt med andre på borde etc.

For mig er det egentlig bare en fin måde at tjekke om det hele går i den rigtige retning, men i sidste ende handler det jo om at få penge på kontoen og ikke blot big blinds i en tracker ^^

Noget andet der er et problem med kun at kigge på ROI f.eks er lidt sat på spids: 

Preben spiller sunday storm, han er så heldig at han sunrunner hele vejen og ender med at vinde, hans ROI i 11$ vil nu være absurd høj, selvom han måske i realiteten er tabende, hvilket man ville kunne se i hans BB/100 over en større sample, men Preben kan nu spille 11$ i flere år før hans ROI nogensinde ville komme ned på - igen, selvom han som sagt ikke er i nærheden at være vindende på det stake.

Redigeret af Luckb0x d. 24-09-2024 19:48
25-09-2024 22:40 #68| 21
OP

Hey PN ! 

Kommer med månedsopdatering nu her i stedet for da min weekend desværre er blevet optaget så mindre tid til at få grindet end først antaget :) 

Personen der bliver valgt vil blive kontaktet en gang indenfor de næste par dage er planen. Så hvis du står og alligevel overvejer at give det et skud så har du lige 1-2 dage endnu til at sende mig en besked angående de gratis 5 timers coaching. Sætter især pris på hvis du er nogenlunde aktiv til at spille Poker online og kan smide en smule volume ind så man kan se om mine ændringer i dit spil har nogen effekt for dig etc.

Min måned har været forholdsvis sløv volume wise, lidt for mange IRL ting samt dalende motivation grundet de forskellige ting der har taget min opmærksomhed. Jeg er dog ganske fint tilfreds med kvaliteten jeg har spillet og min ROI

Off-table arbejde har sejlet en smule må jeg indrømme for meget afslapning ved at se Dota 2 The international, spille diablo 2 hardcore og andet knald som jeg regner med at stramme voldsomt op på næste måned hvis tiden er til det. Mit mål med at deltage i study sessions har fungeret ganske godt, desværre blev nummer 2 dag flyttet til fredag som passede mig ret skidt, men det skulle gerne blive ændret tilbage til torsdag nu hvor WCOOP etc er færdigt, så jeg har en chance for at deltage 2 dage om ugen.

De study sessions jeg har deltaget i har været af ret høj kvalitet og mange af dem har en rigtig god forståelse for solvers / gto. Hvilket giver nogle interssante spots da jeg ofte har spillet langt mere exploit end GTO, grundet lavere buyins end de nok spiller, især da nogen af dem er fra USA og spiller på soft networks med højere avg buyin.

Sessions varer ofte helt op til 6 timer hvilket godt kan blive lige langhåret nok hvis man skal have 100% fokus, men hellere kunne hoppe lidt frem og tilbage i mellem hvor meget opmærksomhed man giver det, end at have alt for korte sessions.

Målsætning for næste måned regner jeg med at komme med lidt senere, men tænker især fokus på lidt mere dybdegående spots via GTOWizard skal på menuen, de sidste par måneder har jeg haft rigtig meget fokus på at markere en masse ICM spots mest i SNGs, da det er det format jeg spiller mest men jeg er imo blevet ganske habil til dem efterhånden, så jeg flytter mit fokus lidt i retningen af MTTs i stedet for. Især da det er der hvor man virkelig kan lave penge på det her 5-22$ niveau,  tænker ikke 40-50% roi er helt urealistisk på Unibet/Partypoker/Ipoker.

Nu til hvordan min måned er gået:

Unibet med et plus på lige knap 12000 DKK, (11.893 DKK) det er mest kommet via en del turnerings sejre i diverse 5-10€ med first prize i nærheden af 300ish€ som den her.

Ipoker/Partypoker:

Overall ender jeg lige i knap og nap 20k DKK for pokeren hvilket imo er ganske fint for mig når jeg tænker over hvor uorganiseret mit liv har været på det sidste hvilket normalt er en af de ting jeg altid har styr på.

27-09-2024 19:44 #69| 1

"@madcowmadcow Hope my bb/100 instead of ROI made senes on Pokernet for u ^^". Så først din kommentar senere, det giver rigtig god mening, tak!

27-09-2024 19:58 #70| 0
OP
madcow skrev:

"@madcowmadcow Hope my bb/100 instead of ROI made senes on Pokernet for u ^^". Så først din kommentar senere, det giver rigtig god mening, tak!

Haha det var godt ! :) 

01-11-2024 00:13 #71| 24
OP

Jeg vil lige give en hurtig opdatering, inden jeg går i gang med et større maleprojekt i vores kommende hus. Vi planlægger at flytte omkring den 20. november, så der er stadig en del opgaver, der skal klares, før vi er helt klar.

Måneden ender med et overskud på ca. +2.500 USD, en smule kommer fra betting hvor jeg har haft bettet lidt på Dota 2 på danske spil af den nuværende turnering Dreamleague bla.
Samt Unibet igen har været god ved mig, endte med at vinde den 10€ hyper session saver 2 gange på samme uge til små 350ish euro pr stk., samt et par andre top placeringer over måneden i de forskellige tours derinde.

I stedet for at sælge aktier har jeg valgt at trække en del af pokerbankrollen ud for at dække nogle af husudgifterne. Min pokerbankroll lå på omkring 14.000 USD, men jeg spillede stadig primært 5-10-20 USD spil med et gennemsnits buy in på omkring 13 USD. Derfor så jeg ingen grund til at lade så mange penge stå ubenyttede, når de kunne investeres mere fornuftigt. Så min plan er at udfordre mig selv noget mere i forhold til enten at blive staket til højere stakes, begynde at grinde højere selv og eventuelt få fat i en mentalt coach eller noget helt tredje. så skal lige i tænkeboksen over wtf to do :) 

Jeg er desværre blevet utrolig glad for 9 mands sngs, hvor jeg da også i denne måned her har haft lavet omkring 800$ alene med en meget høj ROI, men jeg ved jo desværre godt at hvis man virkelig vil lave gode penge så sker det desværre ikke på 5-25$ 9 mands her i 2024 :D

Danskespil Chipgraph -- > https://gyazo.com/9a1bfae4e15b27c355f3c9f4700ce94c

Ipoker Chipgraph --- > https://gyazo.com/8cf6fe2a824319887f9bdb5a45c73460

Jeg har fået skrevet til ham jeg valgte til de 5 timers gratis coaching. planen er at vi starter her fra enten december eller fra det nye år, hvad der lige passer os begge. Vinderen blev CraekZ

Regner med at lave en større up date om hvad jeg har tænkt mig at gøre fremadrettet når vi lige kommer på plads og det hele ikke er så hektisk, har nogle personer jeg har henvendt mig til som jeg lige afventer at få lidt tilbagemelding fra, som måske ville kunne hjælpe mig en del i den rigtige retning, nu må vi se.

Redigeret af Luckb0x d. 01-11-2024 00:15
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar