Fra $2 til $250 - Projekttråd for Zeeto

#1| 0

Jeg begynder denne tråd, da PN-teamet har stablet det lidt anderledes 'Fra $2 til $250!'-projekt på benene. Jeg har selvfølgelig taget udfordringen op og giver det et skud.

Projektet kan du læse om her:
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=200468

Jeg vil poste hele forløbet (jeg håber ikke det går død med det samme!) og komme med tanker omkring de hænder jeg spiller og måden jeg vil angribe udfordringen på. Jeg vil poste hænder for alle markante puljer og I er mere end velkomne til at kommentere disse. I er også mere end velkomne til at ignorere tråden, sende skrub eller bare kommentere omkring dette projekt :)

Opstart:
Jeg hentede PokerNordicas software fredag, signede op hos dem og tilmeldte mig projektet her på PN. Efter at have tjekket jævnligt i weekenden blev jeg dog til sidst enig med mig selv om at jeg først kunne starte i dag: mandag. Dog får jeg først de 2 dollars lige inden jeg er på vej ud af døren, og jeg sidder nu fra computer på arbejdet og må vente til jeg kommer hjem i morgen. Jeg håber lidt at det ikke har noget at sige, og at andre PN'ere bliver for overmodige eller bare ofrer sig for den syge varians.

GL at the tables, fellow PN's!

02-11-2009 21:00 #2| 0

kan sgu blive en meget kort tråd, men GL da..

02-11-2009 21:24 #3| 0
OP

Ty Birdshake,

Ja, den kan blive ubehageligt kort, men det kunne tilgengæld også blive epic, hvis jeg når det og til sidst vinder Sunday $50k Guaranteed :)

02-11-2009 21:28 #4| 0

hold det nu da i en tråd!!!!!

tænk hvis alle oprettede en sådan tråd????

02-11-2009 21:33 #5| 0
OP

@Granaten -

Som jeg skriver er du velkommen til at ignorere min tråd. Jeg tror ikke at alle opretter en tråd for sit spil, men selv hvis de gør er det da udelukkende pokerrelateret og i PN's ånd. (?)

02-11-2009 21:34 #6| 0

imo er det da dybt dybt latterlig!!!!

02-11-2009 21:53 #7| 0

Granaten, har du ikke lyst til at være Juleman i mit hjem i år? Jeg føler du spreder den helt rette stemning

02-11-2009 22:00 #8| 0

Kan da ikke se hvad der er galt i at oprette en tråd?

Følger i hvert i fald med Zeeto, syntes det er et fedt projekt PN har fået stablet på benene. Håber ikke du går død med det samme :)

02-11-2009 23:47 #9| 0

Zeeto

Gl med det... Jeg gik desværre ret hurtig død hehe

02-11-2009 23:54 #10| 0

LOL Royal!! :D

GG sidst btw

OG GL med prjektet

03-11-2009 09:04 #11| 0
OP

Takker alle :)

Er just hjemvendt fra arbejde og insta-åbner Pokernordica-softwaren.

Først vil jeg introducere mig som spiller. Jeg har spillet siden 2003 hvor jeg gik i 1.g og vi var selvfølgelig nogle gutter, der ville prøve det hersens poker. Jeg kan huske hvordan vi den første aften diskuterede om QKA23 talte som straight eller ej - åh det var tider :)

I 2.g begyndte jeg at spille på nettet sammen med Royal_Wacko. Jeg kan huske en gang vi ved en fejl kom til at melde os til en Omaha hi/lo sng, og ikke fattede en bjælde. Med en hurtig søgning på regler fandt vi dog ud af at man SKULLE vælge to kort fra sin pocket og tre styks fra community cards. Sådan havde vi ikke spillet de første ti minutter :)

Og jeg kan huske hvordan Royal_wacko stolt som bare fanden en dag kom med printede hand histories i første lektion og viste den enorme pulje han havde hevet hjem dagen før. 20 dollars var den vist på, og vi gutter måbede selvfølgelig over denne pragtpræstation fra vores vens side :p

Jeg selv spillede på Absolute Poker hvor der var freerolls hver halve time og jeg har virkelig spillet mange timer der :) Jeg startede fra 0 og spillede op i cirka 60 dollars i freerolls og stt's med lavt buyin. Indtil den dag jeg satte mig med rullen på et cashtable og smed de mange timers slid væk på 10 minutter.

Jeg fik 10 gratis dollars i hos Noble Poker og dem spillede jeg stt's og tours med. Dette var i 3.g og jeg spillede videre et halvt år efter, da jeg tog et sabbatår og skulle på jordomrejse. Det gik simpelthen forrygende og mine mange timer i freeroll tours gav pote i de $5 dollar tours jeg spillede på Noble. En månede inden jeg skulle rejse lød rullen på 18.000 gode danske kroner, men jeg havde fuldstændig mistet forbindelsen til at det egentlig var rigtige penge jeg sad og spillede om. Jeg havde jo ikke indbetalt nogle :)
Som dengang på Absolute Poker blev jeg overmodig og satte mig med fuldt buyin på et NL600 bord. Jeg følte mig jo som verdens bedste pokerspiller når jeg nu kunne spille 10 dollars op i 18.000 kroner. Men jeg fik selvfølgelig virkeligheden at smage og den smagte surt. Inden jeg tog afsted på min jordomrejse havde jeg smidt min rulle væk. Da jeg kom hjem fra rejsen havde jeg et overtræk, på sjovt nok: 18.000 kroner og jeg selv tolker denne tilfældighed som et sikkert tegn på at jeg er tourspiller og ikke cashspiller. Hver gang jeg vinder en tour sætter jeg mig på f.eks et NL100 bord og ender ofte med at smide et buyin. Dog er jeg blevet bedre til til at holde mig i skindet.

Jeg spiller mest for underholdningens skyld og holder mig til et limit jeg slår og det sidste år har jeg et overskud på tours og sngs på cirka $5000, dog har jeg smidt omtrent 20% af den rulle på mit cashgame spil. Jeg spiller utroligt dårligt cash, da jeg slet ikke har mentaliteten til det. I tours ser jeg den direkte konsekvens ved at tabe chips og jeg ser målet ved at vinde, men i cash taber jeg dette fokus. Det der gør at jeg fokuserer på hver hånd i tours er simpelthen væk i cash når jeg ved at jeg kan rebuye, og når jeg ikke ved hvornår jeg stopper.

Derfor tror jeg dette projekt er godt for mig da jeg har et mål at gå efter. Jeg vil nu sætte mig ved et NL 0.2/0.4 bord med mine 50 big blinds og håbe at mit lille eventyr ikke slutter før det begynder. Normalt bør man vel spille meget preflop på dette niveau velvidende om at man vinder med dette i længden - men jeg tror jeg vil søge at tage mine vigtigste beslutninger postflop for at mindske den varians der er når nu at jeg kun har 2 dollars til at starte med.

GO GO GO!!

03-11-2009 09:17 #13| 0

Brug dog PN´s blog mulighed til det her.

Who cares hvordan du formøbler $2

/N-V-M

03-11-2009 09:17 #12| 0

Jeg er busto i den 2$ challenge. = Ignore af tråd :)

03-11-2009 09:24 #14| 0
OP

@N-V-M

Men når folk laver raketter og vinder tusinder af dollars så er det til gengæld fedt at læse?

Decisions - not results :)

Men ok, overvejer da at stoppe tråden når nu flere er irriteret over det.

03-11-2009 09:51 #15| 0

GL og skrubs herfra!

03-11-2009 13:43 #16| 0

Fortsæt tråden til du går bust. Jeg læser med glæde din udvikling af de 2 dollars. Så længe du ikke har nogle opdateringer lader du blot tråden dø hen indtil der igen er sket en udvikling. Men mon ikke du går bust indefor de første 2 dage ;)

MvH

03-11-2009 14:28 #17| 0
OP

Det var sgu en hård dag i dag. Havde sat målet til 10 dollars og jeg svævede op og ned mellem $7 og $2 i rigtig lang tid.

Den første hånd jeg rigtigt spillede var QQ efter 50 hænder. En small stack går allin, en mellemstack caller, jeg skubber og mellemstack caller med 88. Smallstack har JJ.

Flop: JQ7

Turn: blank

River: J

Første rigtige hånd, man rammer top fuldt hus - second nuts - og sidder med nærmest samme stack som man startede med. Tak fordi 88 valgte at kalde mig, ellers havde jeg helt sikkert tiltet den sidste klat væk.

Jeg når selv at få quads cirka tyve hænder senere og jeg når også at tabe til en donk der rammer sin 3'r med sit pocket par som han selvfølgelig ikke kan smide selvom der både var A og T på floppet og jeg leadede.

Jeg har ikke lavet så mange fejl, der var lige et øjeblik hvor jeg ville have bettet $0.07, men endte med at skyde 0.7 afsted som Villain instant caller. Så kan man godt mærke den er gal :)

03-11-2009 17:15 #18| 0
OP

Så stopper jeg for i dag. Har godt nok grindet løs og det går sååååååååååååååååååååååååå langsomt på det limit. Desuden prøvede jeg at kradse noget fnuller af min skærm i en halv times tid, før jeg opdagede at det var en fejl i deres software og at tallene i ens 'beholdning' ikke var klare på diverse steder ved bordet. Jeg gik som sagt op og ned, men den sidste times tid har jeg spillet på to borde og har kunnet åbne op for lidt mere af min range som jo stadig slår de mange donks :)

Nu snupper jeg et hurtigt bad og får lavet noget mad inden jeg får damebesøg :) Og så er jeg ellers klar igen i morgen, hvor målet er at komme op på $25 og selvfølgelig deltage i PN-turneringen.

Status: $10.28

03-11-2009 17:20 #19| 0

Gl. Stærk mentalitet :)

04-11-2009 15:51 #20| 0

2 til 10... det er en god start. Du skulle have gjort det med 2k i stedet ;-)

04-11-2009 20:45 #21| 0

[ ] Forstår hvorfor folk ikke selv depositer $2

04-11-2009 20:54 #22| 0

Held og lykke med det :) Ses på bordet!

05-11-2009 00:52 #23| 0
OP

Har haft en del at lave i dag så har ikke fået grindet så meget.

Spillede tre 0.2/0.4 borde og spillede lidt halvdårligt. Glemmer at det er alt for omega at spille ABC poker og at man ikke kan bluffe på det limit - du får jo autocall :) Det er ærgerligt at jeg ikke kan få ordentlige hand histories da jeg havde et par fine eksempler på at det handler om at spille efter spillere og limit end at spille 'god' og sjov poker.

Derudover havde jeg lidt problemer med connection som tiltede mig lidt, og da jeg så røg ned på en 6 dollars skulle jeg til at stramme mig an og igen spille mest postflop når jeg ramte.

Planen for i morgen er at grinde mig op på 22 dollars og så sætte mig på to NL20 borde Tror jeg afsætter tre timer til det.

Status: $16.99

06-11-2009 01:08 #24| 0
OP

Jeg er ved at blive sindssyg af at spille det her limit. Jeg er så træt af at få calls og calls og calls. Træt af at måtte smide mine gode hænder og træt af ikke at rykke mig ud af stedet.

Jeg startede dagen med at smide et par buyin på NL4, men blev ved og kom op på dejlige 21 dollars. Herefter satte jeg mig ved to NL10 borde, men ramte uskrub og røg ned på 14 dollars. Havde ellers sådan en god følelse og var lige ved at stoppe for dagen da jeg havde 23 :(

Jeg oprettede derefter 3 NL4 borde, og der var især en spiller der fik mig på tilt!
Jeg må stoppe nu inden jeg smider det hele væk i et skrig af vrede over at bruge så fucking lang tid om at spille om ingen penge!!!!

Godnat drenge, og GL Messi - sjovt at spille med dig, håber at møde dig igen hvor jeg er noget tættere på mit A-game og i bedre humør :(

Status: $ 6.12

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar