FT @ Boss 4500

#1| 0

Er 8/10 på FT på bossen, med 4500 € i potten.. 223 players

Send lidt skrub til z0nni :)

23-12-2009 00:51 #2| 0

LOL GFUS! :D

23-12-2009 00:54 #3| 0

Amen det er jo for sick. GL for helvede da!

23-12-2009 00:55 #4| 0

haha nu igen :P

23-12-2009 00:57 #5| 0

Ej men tror jeg blokker railing tråden snart ;)

Behøver vel ikke skrive GL, skrub sendt osv

23-12-2009 01:12 #6| 0
OP

æv

8th..

Min A9 mod K10 - 10 10 7 - k - A

Tak for railen :)

23-12-2009 01:16 #7| 0

helt alvorligt zonni, du spiller allllt allllt allllllllllllllllt for knastørt, synes også det er en generel trend at dy kommer til ft som mega short, åben op for dit spil og få skrabet lidt chips sammen...
Men gratz da trods alt.

23-12-2009 01:21 #8| 0

Arj godt være du er mega stram i røven ikk, men fuck det er sygt med alle de FinalTables.... Det er jo sygt, også på BOSS ?..

Hvor mange tours spiller du der om dagen ?

23-12-2009 01:25 #9| 0

Omg. Coacher du?

23-12-2009 01:26 #10| 0
OP

Djoffer..

Du glemmer vist at fortælle at jeg var short fra da vi var 50 tilbage.. lå og kæmpede for at holde den over 10 BB hele vejen frem til FT.. Hvorimod du på det tidspunkt havde 70k med en BB på 800 ....

Det er et kunststykke at ha tålmodighed til at spille en short stack ordentligt, til de rigtige muligheder opstår.. Din stack på 70k, var nok til at ligge nr 5 på FT fra dets start.. hvad blev du ? 15 ? :)

Ja. Jeg har været short på FT de sidste gange, men stadig blevet til en sejr og en 2. plads ud af de sidste 5 FT's.. samt to 8. pladser og en 6. plads... Alle gangene ankommer jeg til FT med omtrent 10 bb..

Så er det vel bedre at nå frem til FT, end at buste fordi man er for ivrig ? :)

Der er vel ingen korrekt formula, ud over at man hver især bør spille på den måde der falder en bedst for..

Mvh ZoNNi

23-12-2009 01:28 #11| 0
OP

Coacher ikke nej.. Men man ved aldrig hvad fremtiden bringer...

Jeg spiller vel mellem 3 og 5 tours på en std dag..

23-12-2009 01:35 #12| 0

Djoffer got owned

23-12-2009 01:40 #13| 0

livestrong er spot on...

23-12-2009 01:43 #14| 0

@zonni
Uden at det var for begynde at starte en diskussion, så formået du at få foldet dig selv ned på 4bb... Det er altså skidt uanset hvordan du vender og drejer den.

Ang. min egen formåen så tabte jeg en 70k pot med a,10 imod a,7 og så efterfølgende en 150k pot med a,a imod 6,6 så det....

23-12-2009 01:48 #15| 0

Derudover så kan det såmændt godt være det virker fint på lowstakes mtts på bossen, hvor folk jo nærmest tripper over sig selv for at forære dig ens skillinger, men hvis du en dag skal spille lidt højere og mod bedre modstandere så bliver du rapet hvis du spiller så tørt...

Og nej er ikke selv den nye messias i poker eller noget, så tag det som en hjælp eller ignorer det:)

23-12-2009 01:52 #16| 0
OP

Var på intet tidspunkt nede på 4 BB..

Ul med AA hånden.. A10 hånden havde jeg nok ikke spillet så hårdt..

Jeg Tænker megeet over min stack.. Dvs hvor stor skal den være på de forskellige levels.. Nogle gange får man bare ikke spots til at holde den hvor den skal, enten fordi der er raised før en så ens hænder kræver mere styrke, eller man er kortdød.. Men det får mig ikke til at mose 13-14 BB oop med any Ax .. KJ - etc ... Så heller køre ned på 8-9 BB og få et fair shot.

Er vi efter MP og jeg er først for, er det en anden snak..

Og nej, vi behøver ikke ha en diskution. Af to grunde.. Jeg ændrer ikke min stil fordi nogen ikke er enige med mig, og ikke kan se min strategi langsigtet. Og, det er JUL :)

23-12-2009 01:59 #17| 0

Så dig skubbe 10-11k da blinds hed 2500...

Derudover så behøver man jo heller ikke mose med crap fordi man sidder med 13-14bb raise dog når du har position... Folk er så tørre postflop i de tours, at det bare gælder om at stjæle med arme og ben så længe man ikke får modstand...

Men hey om ikke andet kan du oprette klubben for de knastørre pokerspillere sammen med schulle!

Enig med julekommentaren:)

23-12-2009 02:03 #18| 0
OP

Og lige en sidste ting..

Jeg er kun tør når jeg har en short stack.. :) Hvis tør = tålmodig....

Tror nogen af dem der har set mig spille, kan nikke genkendende til at jeg absolut ik er tør, når betingelserne passer til aggressivt spil ;)

Men vi kan egentligt godt lave et image, der hedder at jeg er total wasa knäkkebröt tør. Det vil da gavne mig lidt når jeg åbner :P

23-12-2009 02:07 #19| 0

Nu lyder du jo ligesom schulle, han påstår også han ikke er tør efter han har foldet 50 hænder i træk:P Men ja sad på bord med dig/railet dig fra vi var 50 tilbage ca. og tror ikke jeg så dig spille mere end en håndfuld hænder...

Og ja i endgamet på bossen tours, så er alle folk fandema så weak ass knækbrødstørre at spillet altid passer til aggresivt spil;)

23-12-2009 02:11 #20| 0

hvor mange spiller er der ca med i de tours du rammer alle de FT i ?

Sku godt gået

23-12-2009 02:12 #21| 0
OP

Better alive and playing, than busted and complaining....

Godnat.. :)

23-12-2009 02:13 #22| 0
OP

@thooomaaass

Den her var der 223 med i.. Men det ligger mellem 150 og op til 5-600.

23-12-2009 02:16 #23| 0

Synes bare tit man ser dig komme til FTs med meget få bbs og ligge skidt i det. Tror bare han vil frem til at det ikke giver særlig meget at sidde og folde sig langt frem, hvorimod turneringssejre kommer nærmere ved at tage lidt flere chancer i spots hvor vi kan akkumulere tilstrækkelig chips til at vi ikke behøver folde os så langt ned, som du har gjort.

I en periode hvor jeg spillede samtlige turneringer inde på Bossen, der løb jeg også ind i dig rigtig tit, der må jeg indrømme at din spillestil også virkede overdrevent stram. Men altså, jeg prøver bestemt ikke at tage noget fra dig overhovedet, det er utrolig flot med alle de FTs, men nogengange kan man bare godt få indtrykket af at du får foldet for meget for at kunne skrive endnu et FT på CV'et frem for at akkumulere tilstrækkelig chips til at køre de andre rundt og undgå all-in or fold poker til sidst. :-)

Bare lige for at understrege, så er det ikke noget angreb overhovedet. Din spillestil fungerer, så forsæt endelig med det. Men djoffer er inde på, så tror jeg muligvis også du får det lidt sværere længere oppe i niveau med din spillestil, men mon ikke du er dygtig nok til at løsne op i forhold til niveauet :-)

23-12-2009 02:30 #24| 0
OP

Damn, jeg skal altså i seng.. :)

Men sundt nok med lidt inputs fra forskellige folk..

Man kan altid forbedre sig...

G'nat folkens..

Btw - har lige regnet min gennemsnits placering for et påbegyndt FT ud, for de sidste 15 FT.. Har i snit ligget nr 5,7 når Ft startes op... Og de sidste 5 stykker trækker tallet godt op i den tunge ende :)

23-12-2009 10:52 #25| 0

@ Zonni: Gratz, god jul og alt det dr ;) -Derudover er jeg lidt nysgerrig: Hvad er din gennemsnitsplacering for de sidste 15FT's så?? Hvis du ligger 5,7 ved starten af dem hvad slutter du så som i snit??

Igen GRATZ og God jul (gælder selvf. alle herinde).

23-12-2009 11:37 #26| 0

gratz cash donk :-)

23-12-2009 11:46 #27| 0

Du har jo uden tvivl fat i den lange ende i det her mindre tours :)

Satme flot. Glæder mig til at se om du klarer dig i 200$ tours når du engang tager hul på dem :) Er dog ikke i tvivl om du nok skal justere til og få god succes der også :)

23-12-2009 12:15 #28| 0

@Zonni

Jeg spiller ligesom dig. Knastålmodigt! Og jeg har ramt 5 finaleborde (2 wins) på en uge ved den stil (i noget der minder om 20-25 tours, heater!). Har også været så short i nogle af mine tours at Harrington ville bitchslappe mig hvis han fik øje på mig folde, men det handler som du siger om at vente på de gode spots. Når jeg er ude og lege med i mange pots og spille frisk til, så ender jeg sjovt nok altid med at stryge ud før pengene bliver sjove. I can't be bothered... kald mig en tourney-nit! Det virker på lowstakes. Det er muligt man ikke vinder EPT'ere på den måde, men den dag EPT-tours ligger i min comfortzone, så skal jeg også nok være ligeglad med at buste før pengene velvidende at det er den eneste vej til sejr. Det er det dog ikke på lowstakes, faktisk måske endda omvendt. Tørfisk FTW :)

Og grats med resultaterne! God jul!

23-12-2009 12:16 #29| 0

sgu flot zonni....tillykke for gud ved hvilken gang -;)

keep up the good work.

btw. Det er vel iøvrigt pisse lige meget hvordan man rammer ft. Fakta er at det er der pengene er og zonni er god til at ramme dem - short eller ej

23-12-2009 12:29 #30| 0

Spiller selv med i mange af disse turneringer. Har selv en anden stil end OP, men kan sagtens forstå han kører den model han styer bedst og får fine resultater med.

Spiller selv mere ala djoffer, men tilpasser mit spil i forhold til stakstørrelse, M, bordet dynamik samt bordet sammensætning. OG har på det seneste haft stor succes ved at spille meget smallstack poker hvis min store stack ryger i setup, bluff eller ligende.

At spille 200$ tour kan man slet ikke sammenligne med. På disse levels kan man med lidt variet spil opnå mange, og mener mange kæmpe foræringer i hver turnering. Dette sker selvfølgelig ikke hver eneste gang i en 200$, hvilket betyder at man i de dyre turneringer skal være meget bedre til at akkumolerer chips under hele turneringen på andre måder (Meget mere skills er krævet her).

Har skrevet det før i denne tråd. MANGE af disse turneringer på Bossen som spilles sent om aftenen er og blir store SITS hvor halvdelen bare vil doble i første hånd eller i seng.

Personligt er jeg ved at være lidt træt af disse "FT i en tur med 65 fra start". Siden 8.Nov hvor jeg kom hjem fra ferie har jeg spillet ca. 110 spil på Mermaid med 11 FT og 2 Win til følge - og på Betfred over ca. 90 ramt 5 FT og haft 3 Wins. I tours ala disse, eller med betydeligt flere fra start. Men har ikke lavet noget indlæg om FT på Bossen bl.a bla.

Er sikker på der sidder en masse, der SMADRE min stats som heller ikke skriver. Forstår ikke vi skal hører om alle disse FT's på micro stakes. Kan fortså folk i glæde over deres først FT skriver i glæde, eller hvis man rammer et stort FT får lyst til at dele det, men hvis man rammer FT's 2 - 3 gange i medium/small stakes turneringer hver uge fatter jeg ikke det skal promoveres HVER gang. Just my 5 cent.

Sorry Zonni men fatter det ikke mate, og til sorry alle railers der guffer disse FT tråde i sig. Synes bare ikke det er på sin plads når det er standard for en spiller at promoverer sig på den måde. Måske er jeg bare for meget jyde, eller bare en gammel nar - men det er nu hvad jeg føler.

God jul til alle - ses på bordene..

God vind til alle!!

23-12-2009 12:35 #31| 0

Marokko12 sucks in poker

23-12-2009 12:35 #32| 0

@marokko

Jeg poster nu heller ikke jubel-tråde når jeg er på et FT - mest fordi jeg ikke gider sidde skrive i dem alligevel når jeg koncentrerer mig om at vinde flest mulige $/€/£. MEN, denne tråd er postet i katagorien "railing" og jeg synes den kommer fint til sin ret, hvis der sidder nogle railbirds derude på tilt, broke og/eller bare i pokerhumør uden at ville spille selv. Så er det da god lir at han lige smider en tråd op til dem der elsker det.

Man kan blive så vant til succes at man har glemt hvordan det føles aldrig at ha' haft det.

Når det så er sagt, så forstår jeg godt din tankegang. Mener bare du bør bære over med det.

God jul til dig også.

23-12-2009 12:42 #33| 0

@ PokerDonkey
:-) noget pis du ikke brugte mine skillinger igår på fornuftigvis. Røg du ikke i starten af endgame mod FT eller ligende ?

By the way sad med AK i det spot, og satte dig på noget AJ/AQ indtil du valuebetter mig på River. Forstår ikke du flatter 2 gange med A6 i det spot, men overall ved jeg det virker for dig så fred med det :-) God Jul

23-12-2009 12:57 #34| 0

@Geza
Du har fuldstændig ret med at det under "railing" Er fuldstændig ok. Det jeg prøver at komme frem til er blot at jeg ikke forstår Zonni gider. Men har intet imod Zonni, tværdigmod, eller dem der railer - Kan blot ikke forstå det. Men er også en gamme mand efterhånden.

God Jul og God vind til dig!

23-12-2009 12:58 #35| 0

good shit Zonni

23-12-2009 13:41 #36| 0

Jeg ved spiller næsten udelukkende på Ongame og ved derfor ikke så meget om hvordan det forholder sig på andre steder. Spiller primært medium tours, både full ring og shorthanded, rebuy og ikke.

I disse tours kan det simpelthen ikke betale sig at spille aggressivt, som djoffer og Marokko er inde på. Jeg tror, at det jeg bruger mest tid på når jeg spiller tours, er at spotte fisk. Der er så skræmmende mange med betsizing tells så tydelige som den kinesiske mur på to meters afstand.
Når de først er spottet, handler det selvf. (alt afhængigt af stack) om at spille så meget som muligt mod disse og holde potterne nede preflop, undgå at bluffe etc. I har hørt sangen før. Lad mig give et eksempel:

Vi får tildelt KQ i bb. Vi er 60/350 tilbage og vi ligger nummer 30. Penge til 50. Knap, som vi har set lave nogle meget mærkelige calls tidligere med nøgne FD's osv. raiser til 3 x bb. Det er 4. gang i træk han gør det og de to gange SB har nakket ham, har han callet og potten er endt ud i noget mystisk spil, som alligevel har bragt vores donk op i en position omkring vores, som nummer 28 og har os altså lige akkurat dækket.

Hvis vi havde fat i en sane villain, kunne et nakkedrag forsvares her, men aktuelt har vi altså fat i en abekat der ikke er bange for at smide en masse penge i potten næsten med det rene ingenting. Derfor vil jeg any day hellere calle i spottet og forsøge at tage resten af skurkens chips når vi har ramt. Det lyder meget simpelt, men det er en fejl jeg har set folk lave tusindvis af gange og dermed endt ud i et coinflip eller en 70/30, hvor villain suger og vi efterfølgende har en tudetråd på PN.

Derfor er jeg (uden 100% at vide hvordan niveauet på Bossen er) enig med Zonni i, at der ikke er nogen grund til at tage et flip for 20 bb's med 15 tilbage, når vi kan få en AA vs. Q 7 situation med vores 15 bb's 10 min. senere.

God jul til alle :)

Thomas

23-12-2009 13:54 #37| 0

@ ThomasK

Der er kæmpe forskel på at åbner med et raise på 2,5 BB på et tørt bord og opsøge flips.

Som du skriver skal der ikke renakkes med QK i disse tours idet spot du omtaler men flattes i position.

Men når det så er sagt så skal man hvis bordet (som det ofte er) udnytte at du med små raises kan tage potten ned preflop i endgame. Hvis du åbner med halvpot skal det kun lykkes 1 af 2 gange. Men min erfaring er at du ofte kan tage den ned under endgame 6-7 gange af 10. Er bordet ikke til det skal der selvfølgelig tilpasses, men jeg snakker om en standard endgame situation i disse tours.

Har du en lille stack, er jeg MEGET tilhænger af at vente på et godt spot til at doble. Du vil ofte med god tålmodighed finde 70/30 spots eller bedre på disse stakes fordi mange overskubber eks A3 eller ligende.

Har på intet tidspunt angrebet OP's stil, men personligt er jeg sikker på der er mere at vinde hvis du kan kombinerer din stil til din stack og bord. Og med en Avg stack på et helt typisk bord på disse stakes, Kan du snildt forbedre din stak med 25 -50 % uden hænder og risko fra 25 og ned til FT. Samtidig vil du også meget lettere få max betaling når du har en monster.

23-12-2009 13:57 #38| 0

- og uden hænder snakker jeg KORT DØD

23-12-2009 14:23 #39| 0

Marokko:

Vi er jo helt enige kan jeg høre :)

Selvf. skal vi også ud og stjæle med en sund stack, hvor vi ikke har nogen reel risiko for at smide stacken. Det som djoffer kommenterede var, så vidt jeg kunne forstå, at Zonni blindede sig for langt ned i endgame, altså hans shortstack spil.

Det var det jeg kommenterede på. Hvis vi ligger i top 5, er det jo en helt anden sag.

23-12-2009 14:58 #40| 0

Marokko;
Det er faktisk god lir, at Zonni poster Ft's railing her,
Sidder sgu tit og tænker, gider jeg virkelig spille idag.
Så det sgu meget sjovt at se andre nå hele vejen til tops!

Og ja, jeg er jyde og ja - sys det er fedt at folk ikke holder sig tilbage!

Dårligt eksempel;
Det er ligesom sidney lee, han bliver ved og ved og ved.
Hvorfor stoppe ham, han tjener kassen på det han er god til

Anyway; Zonni u rocks!!

23-12-2009 16:14 #41| 0

@ Crede

Fair nok - Jeg har efterhånden forstået at begejstringen er stor for FT lir. Og vil fremover kun deltage i ligende tråde med et "Grtas n1 mate" eller "Fuck kom igen, You can't win them all"

Men for en god ordens skyld, lad værd med at sammenligene Zonni-Drengen med Sidney, det kunne jeg ikke forstille mig faldt i god smag. Dette kan meget let resulterer i en nedtrykt MTT-Grinder hen over julen.

23-12-2009 16:46 #42| 0

@marokko
Nok det mest fornuftige, og det andet fremstår imo bare som et kæææææmpe surt opstød... Omend jeg er enig med dig;)

23-12-2009 21:10 #43| 0
OP

Interessant udvikling på den her tråd...

Er enig langt hen af vejen...

Jeg raiser ret ofte i position, når stacken er til det.. Men ligger jeg og søber rundt i 10-20 BB, er det nogen gange svært at finde det rigtige spot..

Og det er HER jeg er tør... Gezatoldi, forklarer det ret godt længere oppe.. Ty mate..

Hele den her postning af FT diskution, har været oppe at vende før.. Og der stoppede jeg i en længere periode med at poste. Men efter flere opfordringer er jeg begyndt igen.. Og jeg fortsætter også.. Eftersom mange synes godt om railing, hvor der sker bare lidt... Og det er også en motivation for mig selv at spille et FT bedst muligt, når nu jeg poster samtidigt..

Derfor er min holdning, at jantelovstilhængere samt brokrøve og flamere, simpelt scroller forbi det lille felt min tråd fylder i listen, på forsiden.. Så er der plads til railbirds, samt folk der vil sende et kammeratligt "GL" stadig kan gøre det.

Z

23-12-2009 21:22 #44| 0
OP

@Nilfo

5,2 fik jeg det regnet ud til.. Inklusiv de sidste 8. pladser i træk...

@nico18

Haha.. Er bestemt ikke en haj til cash endnu.. Men har da grønne tal i PT3 :)

@Alle her i blandt (geza, Tvis, crede, thomaskr, m.fl.) - Glædelig jul og tak for ordene, rosen, konstruktiv kritik o.s.v.

23-12-2009 21:51 #45| 0

zonni du er tha man ! håber vi ser mangle flere ft i 2010 ;)

23-12-2009 21:58 #46| 0

Tak og i lige måde Zonni!

Regner med mindst at se dig på 104 Ft i år 2010!
2 i ugen, burde du sgu nemt nappe ;)

24-12-2009 05:17 #47| 0

Har også fuldt dit spil i længere tid ZoNNi, bl.a. fordi vi tit spiller tours mod hinanden..

Er lige startet op på et ny boss skin, og har ramt FT 5/39 tours.. Er sikkert mindre end dig, tilgengæld har jeg vundet de 4 af dem..

Tror det har meget med vores spillestil at gøre, du er langt mere passiv end jeg er, hvilket nok giver flere FTs og færre wins:)

BTW, så synes jeg du skal blive ved med dine FT tråde, altid rart at have et FT at raile med på;)

GL.

24-12-2009 05:45 #48| 0

Fatter ikke hvad folks problem er med Zonnis spille stil!?
Rammer han FT? JA! gøre han det tit? JA!

Well manden har fundet sin spille stil, og kan kun give ham ret, PATIENCE IS EVERYTHING :)

GL Zonni, og vi ses snart på Bossen :)

25-12-2009 13:14 #49| 0

Nu vil jeg egentlig lige gerne pointerer, at mit oprindelige indlæg var ikke ment som en kritik af zonnie, var blot ment som en hjælp for at lukke et oplagt leak i hans spil. Så kan han obv. vælge at tage imod det eller ej, det er sgu helt op til ham selv:) Ej heller har jeg noget imod, at han oprettet en tråd hver gang han rammer et ft, gider ikke selv at raile men det er jo tydeligt at en del af pn's brugere finder stor fornøjelse ved det så alt fred være med det da:)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar