FT NL 100 - Riverspil ?

#1| 0

En hånd hvor jeg næsten timede out før jeg besluttede mig på river. Hvad ville i gøre her?
Villain er semiloose - 27/9/1.54 over 200 hænder, jeg har ikke reads udover stats.
Jeg sidder i BB med 9 8
Eff. Stacks ca 160$

Foldet til villain i MP3 som raiser til 3$
CO kalder, knappen folder, sb folder, hero kalder.

FLOP 9 4 8 - pot = 9.50$

Hero better 8$, villain kalder, co folder.

TURN 9 4 8 A - pot = 25.50

Hero better 15$, villain kalder

River 9 4 8 A J - pot = 55.50$

Hero checks ? --------------- er det en fejl?

Villain better 50$, hero gør hvad ?
Og hvad kan man sætte ham på her?

09-11-2006 22:49 #2| 0

tjae, det kunne jo snildt være et flush draw der bluffer, så kan egentlig godt lide dit check på river. som spillet caller jeg i hvertfald

09-11-2006 23:01 #3| 0

Jeg better 25-30ish på river.

Ved at checke giver du ham en god grund til at fyre et "bluff" af med Ax

Som spillet caller jeg river. Ligner sgu ikke et valuebet, men et bluff-aftigt play.

10-11-2006 00:47 #4| 0

Fint check på river, hvor du næsten bliver nødt til at kalde hans bet.

Ved at checke på river vil du normalt opnå to ting:
- Du vinder mest muligt når du er foran i det du indbyder til et valuebet/bluff fra hænder du har slået.
- Du taber mindst muligt, når du er bagud.

10-11-2006 09:57 #5| 0
OP

Jeps, I har ganske ret :-)
Kunne ikke forestille mig han ville lave et potsize bet uden at have mindst et par. Men han vidste Q5 , så det var et steal going bad og han fik en note.
Takker for info. Det var især mit rivercheck jeg var i tvivl om.
Checkede af den årsag som JS Thomsen siger, men blev alligevel i tvivl om et kald var korrekt, da han jo udover sin flushtræk, nemt kunne have ramt 2 højere par da esset faldt.

10-11-2006 10:31 #6| 0

Undskyld men du kan jo ikke checke for at fremprovokere et bluff, og så være i tvivl om hvorvidt du skal kalde den, det giver jo ingen mening :-)

Spørgsmålet er så om man bør valuebette river eller checke den for at få ham til at byde/bluffe.

Ideèn med at checke for at få ham til at bluffe kan jeg godt lide her, da et busted flushdraw er meget sandsynligt som spillet, og du kan ikke få value ud af et bet i så fald.

Hvis han rammer to højere par på turn som du nævner, så bør han raise der og da du checker river burde han fyre et mindre valuebet af, da du har vist svaghed.

Synes du spiller den helt korrekt omend jeg nok vil bette 20 på turn.

10-11-2006 14:08 #7| 0

Jeg spiller den i princippet som dig, men jeg better uden tvivl mere på turn. Vi er foran, uden tvivl, men vi ved stadig ikke hvad vi er oppe mod. Jeg siger 18-20 på turn, da jeg regner med, at Villian rigtig ofte har Ax eller som mininum flush draw. Straightdraw kan også være en mulighed, faktisk er der en ordentlig røvfuld hænder der spiller, som villian gør her. River bettet caller jeg uden at blinke! Tænk på alle de kombinationer der better ud her. Vi giver en semi-loose spiller muligheden for at byde river og prøve at stjæle, og vi kan fint definere hans hånd, på baggrund af flop og turn spillet.

Jeg forventer, at Villian kan stikke ud med 67, T8 , 87 , any flushdraw, JT, AT, AK, AQ, AJ (ved godt vi er bagud her).

Lmmo, fint spillet, men jeg ville ikke være så meget i tvivl her. I vurderer måske mit svar til at være præget af resultatet, men jeg analyserede hånden i gennem inden jeg kiggede andres indlæg igennem, og jeg kom frem til, at Villian højst sandsynligt havde AK, hvis jeg skulle sætte ham på en præcis hånd. Q5s troede jeg man skulle være pænt LAG for at raise! :)

10-11-2006 16:50 #8| 0
OP

@Coco - ganske enig, men min weaktighte tendenser kom op i mig pga riveren som completer QT og så var der lige de der 2 par jeg var bange for.

@Manicini, jeps man skal være lag, men han raiser også preflop 9% af gangene på et fuldt bord og det er pænt aggro synes jeg.

Men alle er altså enige om at give den en tand mere på turn?
Tak for input..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar