Blev lige ramt af et bad beat i dag.. Stod og skulle fra Dublin hvor jeg bor nu, til Billund med Ryan Air via London.
Mit fly havde afgang kl 11.40, og med en fly tid på 1.05 skulle jeg havde landet i London 12.45.
Mit fly fra London havde afgang kl 14.30, så jeg havde altså 1 time og 45 min i London lufthavn, hvilket må siges at være rigelig når jeg kun har håndbagage med.
Flyet fra Dublin ender med at blive 1 time og 20 minutter forsinket, og der er ingen andre afgange fra London til Billund i dag.. Jeg spurte Ryan Air damen om jeg nogensinde kunne nå mit fly i london med kun 25 minutter, men det sagde hun var umuligt da man åbenbart skal ud og igennem sikkerheds check igen i London. Hun sagde at der var intet hun kunne gøre..
90 afgange, og det eneste fly der var forsinket er obv det jeg skal med..
Så meget for at skulle hjem til Jul.
Har jeg nogen menneskelig chance for at få nogen former for kompensation ved Ryan Air, eller kan jeg godt skyde en hvid pil efter det?
Fucking ryan air..
Det bedste jeg har fået fra et flysselskab i sådan en situation er en £5 food voucher :<
Bad luck mate
Tror bestemt ikke, at der er noget at gøre... Jeg synes at kunne huske lignende situationer... :(
Derudover:
"In common with other no-frills airlines, Ryanair is a strictly point-to-point carrier and does not offer connecting flights. Passengers who purchase an onward flight from their destination, intending to make a connection, are held responsible for making it to the airport on time for each flight. Ryanair does not compensate passengers who miss their flights because they arrive too late at the airport, nor does it provide replacement tickets free of charge. If a passenger misses his or her flight, then it is the passenger's responsibility to buy a new ticket at his or her own expense. This rule applies regardless of the passenger's chosen method of transport to the airport (including another Ryanair flight)."
Umiddelbart er mit bud,at du kan skyde en hvid pil efter det, idet der er tale om to forskellige rejser, hvorimod du ville blive kompenseret/få ny rejse, hvis du havde købt en rejse hele vejen fra Dublin til KBH. Jeg er dog ikke ekspert - bare mit indtryk af reglerne. Forhåbentlig er du snart i DK, gl
Der er den store forskel på Ryanair og f.els SAS
Det Zorro hev frem, siger det vidst meget godt.. Hvid pil it is! Ærgerligt.
Hvis du selv har stået for bestilling af de to rejser kan du ingenting gøre..
- Men hvis du bare har bestilt dem over en gang, hvilket så blev med en mellemlanding er der helt sikkert noget at hente! Men du har nok næppe haft et rejsebuare inde over? :p
Du tager revanche og klonker mandlen juleaften :)
Jeg blev nødt til at booke et fly fra Dublin til kbh i morgen, og så må jeg ta toget der fra og til Herning..
Fandme uheldigt at skal skyde små 1900 efter det igen, men sådan er det jo.
Hvad gør man ikke for And og flæskesteg :)
Ved godt at forsinkelser kan ske med alle selskaber, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk flyver med Ryan Air. Synes ikke man hører andet end negativ omtale. Har bestemt ikke noget imod discount, men RA er bare bunden af bunden.
Håber at du når frem til jul.
Ryan air betaler vel som minimum din billet hjem.
Prøv at Google noget med forsinket fly og kompensation.
svendsvin skrev:
Ved godt at forsinkelser kan ske med alle selskaber, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk flyver med Ryan Air. Synes ikke man hører andet end negativ omtale. Har bestemt ikke noget imod discount, men RA er bare bunden af bunden.
Håber at du når frem til jul.
Det er rigtig træls for OP, men jeg har kun gode erfaringer med RA og jeg har fløjet med dem rigtig mange. Utrolig sjældent har de været forsinket, og når det endelig er sket, har det ikke været mere end en time. Et fly blev også aflyst, men der var ingen problemer med at blive ombooket til næste dag.
De har så også svært ved at skuffe mig, da jeg absolut ingen forventninger har til dem, andet at de skal få mig fra A til B.
A->B er Ryanair ok, men hvis jeg skal a->b->c ville jeg aldrig stole på Ryanair.
@ OP
Du har vaeret uheldig. Jeg flyver med Ryanair ca 20 gange aarligt og det er meget sjaeldent de er forsinkede. At flyve med Ryanair svarer til at tage med en bus, servicen er minimal (dog bedre end den var), men priserne er ligesaa. Ryanair er vel i gennemsnit halv pris af de andre selskaber, men som det er pointeret er rejsen paa et point to point basis.
Det er populaert at klage over Ryanair, men ikke helt rimeligt.
1900, wtf? Tilbage til dublin koster vel et par hundrede, og så kan du flyve Dublin -> Kbh for 500 kr med SAS Ung :-)
eller, 1850 er det.. 1375,- for for flybilletten til kbh med aerlingus, og så 375 korrupte kroner med DSB :).
Har også selv fløjet med Ryan Air et par gange og har egentligt aldrig haft nogen klager eller oplevet noget øv med dem.
Men det er sidst gang jeg tager en mellemlanding med Ryan Air i hvert fald :)
Jeg prøver igen :)
Du kan flyve fra Dublin -> Kbh for 500 kr i morgen - har lige tjekket prisen med SAS ung.
Hvis det er hele vejen med Ryan Air, så skal du have kompensation/hjælp til at komme videre!
Kan du ikke fortælle lidt om at bo i Dublin? Jeg overvejer at flytte, nemlig ;)
Seriøst DD? Synes jeg har søgt over alt..
That depends, hvad skal du lave her ovre?
Mrcharming skrev:
Seriøst DD? Synes jeg har søgt over alt..
De billetter DD omtaler er SAS ungdom billetter som "blot" kræver at du er mellem 18 og 25 år, og de er en del billigere en normale billetter - du kan dog ikke finde dem via søgemaskiner som momondo etc. afaik..
Du kan finde dem på sas forside lige under hvor du indtaster destination, der er nogle forskellige bjælker hvor den ene siger "Book ungdom og lastminute" den skal du trykke på og derefter vælge distination.
Så vidt jeg kan se, er der både Aer Lingus og SAS der flyver mellem Dublin og KBH i morgen for ca. 500
Det er ikke retur, men det er vel heller ikke hvad du søger efter (da du vel stadig kan rejse hjem på de biletter du har, hvor du missede flyet ud).
Har du en rejseforsikring? Den burde da vel dække uforskyldt forsinket fremmøde.
Principielt set har Ryan Air en erstatningspligt ("medmindre de har truffet alle forholdsregler for at undgå skade"), som de ikke kan skrive sig ud af med en disclaimer. Erstatningspligten følger af lov i medfør af EU-forordning om luftfartselskabers erstatningsansvar.
Jeg kender ikke praksis, men det der "medmindre" vil givetvis komme på tværs ved småforsinkelser som den aktuelle. Hvis ikke jeg havde forsikringsdækning, ville jeg dog prøve at anmelde et krav til Ryan med henvisning til forordningen. Så kunne man om ikke andet se, hvad de vil svare til dét.
Det er satme rigged torstens... Jeg ga 1370 ved Aer lingus igår, må være et tomt fly jeg skal med :)..
Også med Ryan Air PIK?