SpartacusDK skrev:Jeg starter HF fjernstudie her fra Januar og er også interesseret i at vide noget omkring arbejdsbyrde og tidslinjer. Kunne være fedt hvis nogle havde erfaringer de ville dele ud af.
Som apollys - så er 2 timer dagligt nok et ret godt bud i snit hvis du satser på en fuld HF på 2 år, sørg for guds skyld for ikke at spilde din tid på c niveau fag hvis du vil have det på B niveau næste år - så tag 0-B fag, er du "svag" i matematik er det dog nok ikke et awesome fag at gøre det i. Samfundsfag, engelsk, biologi er tilgengæld ret oplagte.
falder du mere end to uger bagud med afleveringer får du en advarsel
Navgiv dine afleveringer udfra emne, ikke bare Lektion 1,2,3 osv - en af fordelene ved fjernstudie er at alle ens afleveringer foregår på PC, ens afleveringer svarer i høj grad til noter ved fysisk undervisning, så når du kommer op til eksamen skal man ikke til at læse op, eller få styr på notater osv, man har alt man skal bruge i sine mapper til de enkelte fag.
en typisk opgave vil ca se sådan her ud - fra Dansk A ( jeg gider dog ikke digte så jeg sendte denne opgave til Tuznelda : O) for logisk nok at komme op i digte til eksamen, hvilket dog gik fint)
1. Læs dette digt af Georg Brandes (1842-1927), 1902:
Motto
Højt op til Lysets og til Kunstens Hjem!
Dybt ned i Tankens dybe, rene Vande!
Vidt frem til fremmede, til fjerne Lande!
Højt op, dybt ned, vidt frem!
2. Lav en tabel (se nedenfor) med tre kolonner, hvor du noterer henholdsvis adjektiverne, substantiverne og verberne, der bruges i dette digt. (P.S.: Der er en lille 'fælde' i dette spørgsmål ;-)).
3. Hvad er det særlige kendetegn ved dette digt, hvad angår brug af eller mangel på brug af ordklasser?
4. Skriv dit eget ordklassedigt. Følgende krav skal du opfylde i forbindelse med dit digt:
• Digtet skal enten være kendetegnet ved, at du bruger særlig mange ord fra en bestemt ordklasse, eller at du bruger meget få eller helt undlader brug af ord fra en bestemt ordklasse.
• Digtet skal bestå af mindst 2 strofer[1], men gerne flere.
• Du bestemmer selv, hvor mange verslinjer, der skal være i hver strofe – og du bestemmer selv, om der skal være det samme antal eller et forskelligt antal verslinjer i hver strofe.
• Verslinjerne må ikke have enderim (dvs. at sidste ord i verslinjer ikke må rime med hinanden).
• Du skal give digtet en titel, som passer lige præcis til netop det bestemte digt.
• Du må selv om, hvad digtet skal handle om.
5. Fortæl lidt om dit digt og om de overvejelser, du har gjort dig i forbindelse med digtningen. Dvs.:
• Redegør for dit digts kendetegn, hvad angår brug af eller mangel på brug af ordklasse.
• Hvorfor fandt du lige på det? Overvejede du flere muligheder, inden du bestemte dig?
• Hvorfor valgte du lige netop den titel til digtet?
• Redegør kortfattet for, hvad dit digt handler om.
Redigeret af Live d. 20-10-2015 14:21