Hey PN
Jeg spiller på full tilt og har spillet der længe. I sidste uge ville jeg så lave en withdrawel.
Jeg satte pengene til udbetaling, men til min store undren fik jeg dagen efter et "nej" fra FTP samtidig med at de havde lukket min konto.
Jeg skulle sende Id på min identitet, bevis på min adresse, for- og bagside af mit creditcard samt skærmbillede af min første indbetaling fra netbank til FTP.
Alt dette har jeg nu sendt til dem. Men har intet hørt. Hvordan skal jeg forholde mig?
Derudover kom jeg i farten til at sende kontrolnummeret på mit visakort da jeg ikke fik blanket det ud. Dumt, men sket er sket. Hvad ville i gøre i denne situation?
Full Tilt konto suspended - Andre erfaringer?
Du burde have hørt om de har modtaget oplysningerne. Det er standard at skulle fremsende ID papirer, samt diverse foto. FTP er kendt for at have en utrolig dårlig support, så du kommer nok til at vente lidt tid på det uanset hvad.
Hvis de har skrevet de er i gang med at undersøge dine oplysninger, så kan du ikke gøre andet end at vente.
Jeps, jeg har bare fået sådan en auto-reply at min mail er modtaget. Men intet andet. Så jeg behøver ikke rykke dem yderligere? Men blot vente på at de har tid til at kigge dokumenterne igennem?
Fik det også på stars for et par dage siden.
Altså WTF! Jeg har spillet der i over 3 år og pludselig skal jeg verificere mig selv? Når men send mobil regning der stemmer overens med dit tlf nummer og begge sider af kørekortet - DONE.
(Ved dog af erfaring at Stars er meget hurtigere til at klare dette end FTP)
/JP
Takker MrLe-roy...
Hvordan ville du forholde dig til det med at jeg kom til at sende alle visakort oplysninger med uden at blanke nogen af dem ud? Bør jeg være nervøs ift at nogen fra ftp supporten kunne finde på at misbruge mit kort?
@AdurogDK
Det var det jeg glemte i farten :(
Skal jeg lukke mit dankort?
FTP er helt vildt nazi for tiden. Jeg fik selv lukket min konto i sidste uge, med følgende begrundelse: "You are closely associated with players who are guilty of fraudulent activity on Full Tilt Poker."
De vil selvfølgelig ikke svare mig på, hvad det faktisk går ud på, men en ting er sikkert, min konto er permanent lukket og jeg er ikke længere velkommen hos dem. Er også sket for et par andre jeg kender inden for de sidste par uger.
Jeg tror ærlig talt jeg ville lukke korten, men jeg er måske os lidt af en nit hva det angår.
Hvis man først er ansat i supporten på FTP kan man næsten ikk synke dybere så hvorfor ikke os rippe et enkelt dankort ?
@Magnus
Hvad min dine penge? Har du mistet dem? Og hvordan kan du være "associated" med nogen som har snydt? Jeg går udfra du intet har med det at gøre?
@Ketelsen
Pis også, men lukker jeg kortet nu kan jeg vinke farvel til min rulle på ftp. Det har jeg ikke løst til... Overvejer at holde det åbent indtil min konto er åben igen og jeg kan få mine penge ud?
Havde kun 20 dollars stående, men dem får jeg tilsendt på check. Angående sagen kan jeg ikke komme på noget, som overtræder deres regler. Men jeg skal da være ærlig og sige, at jeg ikke har læst hele deres T&C igennem, så kan da godt være jeg har gjort noget jeg ikke måtte. Men hvad det skulle være aner jeg ikke. En af de andre som har fået lukket sin konto var jeg i Thailand med i 1 måneds tid, hvor vi begge har spillet fra den samme IP. Men hvis det skulle overtræde nogle regler, så er det bare en kæmpe joke. I så fald må der være mange der får lukket deres konto efter WSOP :)
Det som irriterer mig mest, er dog at de ikke kan tage sig sammen og fortælle mig hvad jeg har gjort, så jeg har muligheden for at forsvare mig eller forklare dem hvad der er foregået.
regn med 7 til 30 dage inden du får svar hvis du altså får et .. Utroligt en så stor side kan have den ringeste support
@ mckrogh
Hvorfor må du vinke farvel til din rulle hvis du lukker kortet ?
Jeg skal selv til at lukke min konto ned fra det skod firma og har kun et gammelt visakort som er forældet nu registret derinde men håber da på at kunne lave en bank transfer når ellers de har modtaget mit DNA finger aftryk osv så regner med at have pengene til sommerferien hvis de holder deres normale tempo .. Hvis ellers de ikke lukker min konto som magnusH og sender en check og så stjæler de 200K points jeg har + x antal 1000 medals .. det er faktisk hvad jeg forventer vil ske .. derfor jeg også prøver at sælge $ herinde istedet ;-)
Jamen hvis jeg lukker kortet, hvordan skal de så nogensinde kunne verificere de oplysninger jeg lige har sendt til dem?
Jeg kan ikke komme ind på min konto, den er jo lukket mens de skal verificere mig åbenbart.
Det er vel ikke seriøst at det kan tage op til 30 dage? Så er jeg den som er skiftet site så snart jeg har fået mine penge...
Har de også suspenderet din konto?
Hmm... Er det virkelig så alvorligt med at blanke sine tal ud på kortet?
Jeg mener: Jeg har verificeret mig et utal af pokersites uden nogensinde at have gjort det. Og jeg har aldrig haft nogle problemer med misbrug af kort...
Er jeg bare psycho-heldig?
@ZorroDk
Så du har bare scannet forside og bagside som jeg uden at slette nogen form for tal på dine kort?
Det giver mig en lille smule ro i sindet, men kunne jeg gøre det om ville jeg 110% sikkert blanke nogen af tallene!
Fulltilt foretager normalt ikke disse tjeks, men da der sommetider er stimer af svindel, hvor svindlere indbetaler penge med visa, og udbetaler til en bank, bliver de nødt til at lave disse tjeks, da svindlerne bruger hackede fulltilt kontoer til at udføre deres kriminalitet.
Fulltilt svarer efter 1-4 dage.
Du kan være helt rolig ved at du har sendt alle numrene på dit kreditkort, bare husk at slette beskeden fra din udebakke, i tilfælde af du skulle få ubudne gæster ind den vej.
Vær opmærksom på at fulltilt som normal procedure, efterspørger at du ikke bare scanner dit ID ind, men både scanner - samt tager et billede hvor du står med krop og ansigt, og fremviser dit ID, så de kan se billede ID stemmer overens med dig. Dette bør også stå i den første mail du fik tilsendt, da de bedte om verifikation af dig.
Angående statestik for bedrageri begået på spillesider online, så tror jeg at i her på PN er fuldstændigt fejlinformeret omkring det. Det er nok også derfor i undrer jer så meget hver gang en person bliver bedt om disse tjeks. Europæiske konti bliver hackede i hundredevis hver dag. Bet24 databasen er f.eks blevet hacket, og den var endda i plaintext. (emails + passwords), hvilket bare er en lille grund til at sikkerheden på pokersites er blevet i så alvorlig vækst som den er. De fleste pokersites gemmer passwords i plaintext, for at kunne sammenligne med andre passwords, for at kunne opsnappe folk med samme kode, og det er imod reglerne at have 2 brugere på 99% af spillestederne online.
@p0kah
Mange tak for dit svar. Jeg har ikke været opmærksom på at jeg skulle tage et billed af mig selv hvor jeg står med mit ID i hånden. Det må jeg så hjem og sende.
Der er gået over 4 dage siden jeg sendte dokumenterne til dem. Så undrer mig over jeg ikke har hørt noget og ved ikke om jeg skal sende dem en mail ang. hvad status er?
Skriv til [email protected] , og forklare dem at du vil have dine penge, og eventuelt send det glemte billede med.
cashieren er hurtigere end support@, du kan endda være heldig at få svar inden 1 time.
Men jeg syntes nu ikke du skal droppe dem. Så længe man er verifieceret, kører det som smør derinde. Og andre pokersites laver stimer af disse tjek også. Nogle skandinaviske microgaming sites kan endda være langsommere. Det er normalt de svarer så langsomt, når der er tale om suspekte handlinger på din konto. Det er med vilje de laver lange delays på tilbagesvar.
Er det standard at kontoen er suspenderet indtil den er verificeret?
lol @ fulltilt svarer efter 1-4 dage og mega LOL efter 1 time :-)
Har nok haft kontakt med dem 10-15 gange i min tid og INGEN gange har jeg fået svar inden 4 dage ud over auto emailen om at de har modtaget min email
Ja, det er fuldstændigt normalt. Og jeg er ikke i tvivl om at din konto vil blive genåbnet, hvis du har rent mel i posen. Og angående dit kort som du har sendt, uden at dække tallene til, så kan du altså være fuldstændig rolig. Ingen hos fulltilt support kan finde på at misbruge dit kort. Og hvis nogle skulle gøre det, får du alle dine penge tilbage ret hurtigt. Så jeg ser ingen grund til at du behøves at lukke det. :)
Jeps der er rent mel i posen. Er bare en udbetaling af lidt penge :)
Mange bække små, gør en stor å ;) Nogle svindlere udbetaler små beløber først, for at vinde tillid hos firmaet, så de efterfølgende kan lave større og større udbetalinger.
@neonthai
Nu omdhandler din sag nok heller ikke blot 20 USD, og hans konto er sikkert heller ikke samme status som din (200K points + x antal 1000 medals)
Det er mennesker der sidder bare sikkerheden på fulltilt, og hver enkelt sag tages op på helt forskellige måder.
du behøver ikke være urolig for dine kontrol cifre kender mange der har gjort det, men for en god ordensskyld så slet dine udgående mails som tidligere nævnt.
jeg forstår virkelig ikke hvorfor andre konstant melder om dårlig service hos fulltilt supporten, jeg får nærmest altid svar <12 timer. Men det er nok bare en heater :)
Slap af folkens :)
Bare fordi man arbejder lidt i support betyder ikke man scammer alle de kort man får billeder af, det ville jo også være det nemmeste at spore sig tilbage til hvis et kort blev ripped.
@p0kah
jeg har skam ingen sag kørende med tilt var bare hvad jeg frygter vil ske ;-)
@neonthai
Så skal du jo ikke snakke i førnutid :p
citat.
Har nok haft kontakt med dem 10-15 gange i min tid og INGEN gange har jeg fået svar inden 4 dage ud over auto emailen om at de har modtaget min email
Jeg arbejder selv i en kundeserviceafdeling. Jeg elsker simpelthen når gamle karen, ikke vil give mig hendes kortoplysninger. Endnu bedre er det dog, når de ikke vil være kunder hos os, da de skal bruge deres cprnummer til at oprette sig..
Jeg skal nok give en update så snart jeg får svar fra ftp support :)
Nogen der har den mail man skal sende de oplysninger til? Bare så man kunne være lidt på forkanten, og undgå at få sin konto spærret i x antal dage/uger.
@pokah
Jeg køber ikke argumentet om at gemme password i plaintext.
Hvis du krypterer eller hasher alle password med den samme algoritme, så giver det jo samme resultat. Om du gemmer "thyssen1" eller MD5 hash "15e392070540e59acf88088d5990c11d" i databasen er jo lige meget -- du kan bare sammenligne hashes i stedet for passwords.
Eneste forskel er at man ved at gamme i plaintext kan sammenligne dele af passwords, altså søge efter to spillere som f.eks. har passwords "thyssen1" og "thyssen2".
Men det en kæmpe security leak at gemme passwords i plaintext.
Jørn
Det er faktisk korrekt, det havde jeg ikke lige tænkt på. Jeg kan dog ikke se hvorfor store spillesteder ikke kryptere deres passwords så. Det giver jo slet ingen mening. Det ville jo være smart i det mindste at bruge MD5.
KimBoye
Please send clear scanned copies of the following items to [email protected]
PS. Ca. en uge gået. stadig ingen svar fra FTP.
*Opdatering*
Har nu endelig fået svar fra ftp support. Mit foto ID og kreditkort er godkendt. Dog er mit indscannet billed af sygesikring ikke bevis for min adresse. Så jeg skal sende enten, bankudtog, tlfregning, bilforsikring eller lignende.
Det gør jeg i aften. Opdatering følger.
Sygesikring virker næsten aldrig til at verificere med.. Kun på sider som ved noget om scandinavien, og har dansk herboende support.
Husk at slette dine sendte mails, bare et godt råd :)
Jeg er ganske enkelt ved at springe i luften og ftp og deres elendige support.
Nu er min adresse verificeret.
Så skriver de nu at jeg skal sende en "bank statement" af min indbetaling med kreditkortet som viser de sidste 4 cifre.
Det kan jeg ikke da man på netbank kun kan se hvilket kontonummer. Hvad gør jeg nu?
Skal jeg prøve at sende dem en pdf med den posteringsoversigt jeg kan trække? Også håbe på de godkender den?
Hvordan får jeg ellers fat på et "statement" som viser min indbetaling med de sidste 4 cifre af mit kortnummer?
Hjææææææælp!!!!!
Ring til din bank, og få en oversigt over din konto, hvor betaling til fulltilt indgår. Det er ligemeget om de kan se de 4 sidste cifre, bare forklar dem at du er dansk kunde, og dit kreditkortnummer ikke fremgår på din betalingsoversigt.
Har du gjort noget specialt, siden de mistænker din konto for at have været indblandet i svindel? Hvilket dette tyder på, at de mistænker.
Logget på fra udlandet? Skiftet kode/email for nyligt? Sat penge ind med et nyt kreditkort end normalt, eller skiftet betalingsmetode? Skiftet udbetalingsmetod?
I så fald forklar dem hvorfor.
Jeg har intet gjort. Jeg aner minus af hvad der sker. Jeg har sendt dem en pdf fil som viser posteringsoversigten over min indbetaling til ftp fra december. Så må vi se om de finder noget andet jeg så skal sende.
Jeg er ved at være godt træt af det. Det er for langt ude det her.
Så blev alle mine dokumenter endelig godkendt. Og de skriver at de er glade for mit samarbejde og at jeg nu kan logge ind og spille som normalt :)
Jeg prøver straks at logge in. Desværre "Sorry, your login or password is invalid"
Jeg prøver derefter at får tilsendt et midlertidigt pass. Dette hjælper heller ikke.
Hvad fuck sker der for full tilt? Det er grotesk det her! Vi snakker snart en måned min konto har været frosset.
Håber alle some overvejer at spille på FTP i fremtiden holder sig væk. Deres support er simpelthen noget af det mest elendige i hele pokerindustrien!
Hvad gør jeg nu? Sender dem en ny mail og venter nye 7 dage på svar?
Arrrrrrrgh, er ved at eksplodere!
Jeg har været igennem samme tur som dig med tilten, tog ca 10 dage - Jeg fik samme login problem efter den skulle have været genåbnet, men det blev løst efter en email.
Når jeg udbetaler nu, så tager det ca 5 min før de er godkendt.
Jamen så sender jeg dem da lige en ny mail, jesus!
Så må vi se om jeg så kan logge in om et par dage!
@ MrKjaer
Jeg arbejder selv i en kundeserviceafdeling. Jeg elsker simpelthen når gamle karen, ikke vil give mig hendes kortoplysninger. Endnu bedre er det dog, når de ikke vil være kunder hos os, da de skal bruge deres cprnummer til at oprette sig..
At jeres system er sat op til at oprette kunder via deres cprnummer er jeres sag.
Har din arbejdsplads godkendt enhver medarbejder til at behandle personfølsomme oplysninger?
Hvis du ikke vil miste den potentielle kunde, så skal du gøre opmærksom på - at deres fødselsdato er mere end rigligt.