Fullrate bredbånd via tv stik

#1| 0

Er i gang med at sætte internet fra fullrate op via mit tv stik, men kan simpelthen ikke få gang i det. Første gang man tilslutter kan der gå op til 45min, men det har stået i minimum 2 timer, uden der sker noget. 

Mit wifi symbol indikerer at der er tilsluttet, men der kommer en box op hvor der står: “dit modem kan ikke få forbindelse til internettet. 

På selve routeren lyser “wifi” og “power”, mens “downstream” bare står og blinker 

Har forsøgt at starte helt forfra, men intet hjælper.


Jævnt kedeligt at være uden internet, så et desperat håb om nogle herinde kan hjælpe?? 

09-12-2019 21:24 #2| 0

Så vidt jeg husker skal man ind på www.mitwifi.dk eller sådan noget og sætte det op, det antager jeg du har gjort? I så fald lyder det til modemet har svært ved at få forbindelse, og du skal nok vente til imorgen og kontakte supporten.

09-12-2019 21:32 #3| 0

Når jeg prøver det, kommer den bare op med boxen igen, der skriver “dit modem kan ikke få forbindelse til internettet” :(

09-12-2019 21:43 #4| 0

Er du sikker på det er det første tv stik i huset? (har du haft internet tilsluttet der før?)

 

 

09-12-2019 21:58 #5| 0

Mener ikke det kan lade sig gøre. De gamle tv stik er ikke hurtige nok, så de skal sende en ud og ændre stikket, ihvertfald sådan jeg fik det afvide 

 

Det var selvfølgelig tlf stik jeg mente der ikke var hurtig nok

Redigeret af The_Animal84 d. 09-12-2019 22:01
09-12-2019 22:04 #6| 0

Det er rigtig hvad The_animal84 skriver. Jeg har lige fået mit skiftet, men det virkede ved en hastighed på op til ca 200mbit - over det så krævede det et nyt stik.

09-12-2019 22:08 #7| 0
sir_chris skrev:

Det er rigtig hvad The_animal84 skriver. Jeg har lige fået mit skiftet, men det virkede ved en hastighed på op til ca 200mbit - over det så krævede det et nyt stik.

 

 Jeg har kun 50Mbit, og  jeg skulle have det skifte inden det virkede :)

09-12-2019 23:28 #8| 1

Tak for indspark. Ved simpelthen ikke nok om det, og det er stadig ikke lykkes. Må høre supporten i morgen og så kan det være de må ud og skifte stikket eller hvad der nu engang skal til

10-12-2019 11:40 #9| 0

Prøv lige at start med at tjekke det lille stykke kobbertråd der sidder inde i kablet i begge ender. Har du været lidt uheldig når du har sat kablet til, kan den være blevet bøjet.

Derudover er det en god idé at prøve at sætte det til et andet stik i huset, hvis du har flere end 1 stik. Udbyderen garanterer kun det virker fra det første stik i huset, altså der hvor ledningen kommer ind fra vejen.

10-12-2019 11:46 #10| 0

Skriv i din internet browser: 192.168.0.0 eller (1) tilsidst, så skulle du gerne ku logge ind på routeren og sætte den op Eller søg på fullrate hjemmeside med dit router model nummer så kommer default gateway ip til at sætte router op

Redigeret af gizzar d. 10-12-2019 11:48
10-12-2019 13:41 #11| 0

De sagde at der ikke kommer signal til routeren, så det krævede en tekniker. Han kan komme mellem 7-13 på fredag så der kan jeg pille lidt næse i mellemtiden

Har forsøgt at skrive det i browseren, men intet sker.
Jeg satser på teknikeren løser problemet, og takker for jeres indspark

10-12-2019 17:28 #12| 0

Jeg arbejder inde for faget.

 

Lige nu får modem intet signal ind. 

 

Så spørgsmål:

 

Har du tv igennem antennestik som virker?

 

Har du haft coax signal på adressen tidligere?

 

Har du et andet antenne stik, prøv det inden du får teknikerne ud.. 

13-12-2019 12:34 #13| 0

Jeg kæmper med samme problem i øjeblikket. Har ikke haft internet siden, at jeg flyttede ind d. 21 i sidste måned. Det har fandme været hårdt haha.

Men det viser sig, at mit boligselskab ikke har fået ændret deres kontrakt med Yousee, så det er ikke muligt at have internet uden en tv pakke. Jeg har nemlig ingen tv pakke, så hele linjen til min lejlighed er lukket. Det var slet ikke klar over, så kunne være en idé at få tjekket.

13-12-2019 18:12 #14| 0

Der er styr på det! :-)
Aner ik hvad han gjorde, men det virker nu

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar