Jeg står i det problem at min mor har sklerose.. Hendes sygdom er blevet meget værre med årene.. Mit problem er at jeg prøver at finde en fysioterapeut eller lign som kan komme 3-4 gange om ugen og hjælpe hende med at træne osv..
I Kolding hvor mine forældre bor findes der desværre kun én som kører ud, og han kommer hos hende en enkelt gang om ugen, og vi har prøvet at få ham til at komme nogle flere gange, men det kan han ikke pga for mange patienter..
Jeg ved at i andre kommuner kommer de ud til sklerose patienter 4 gange om ugen..
Jeg står VIRKELIG og mangler noget hjælp til at finde en som kan komme og hjælpe min mor med noget genoptræning..
Betaling er intet problem, så hvis nogen kender nogen eller ved hvordan jeg kommer i kontakt med en som kan kører til Kolding en 3-4 gange om ugen, så er jeg meget meget interesseret i at hører om det..
Håber virkelig der er nogen som har nogle kontakter eller kender steder hvor de kører ud..
Fysioterapeut (200$ i dusør)
Hej.
Ked af at høre det med din mor, men prøv at kig her, om der måske var noget du kunne bruge?
maps.google.dk/maps?hl=da&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla:da:official&hs=e5G&um=1&ie=UTF-8&q=fysioterapeut+i+kolding&fb=1&split=1&gl=dk&view=text&ei=bGljSvmgFoPX-QbAxOH0DA&sa=X&oi=local_group&ct=more-results&resnum=1
Takker mester. Prøver at ringe i morgen, problemet er bare at dem som ligger i Kolding ikke kører ud til patienter.. Det er noget rigtig møj..
Hun er lige kommet hjem fra 3 uger på sygehuset og det har virkelig svækket hende..
Gir 200$ i dusør til en som kan sætte mig i kontakt med en som kan hjælpe.. Hvis der er flere bestemmer jeg hvilken jeg synes er bedst..
Er vel en pæn chance for at de kan hjælpe i Vejle kommune, det ville jeg i hvert fald tro :)
Jeg har en ven, hvis far også er ramt af det. Han bor dog i Nordsjælland, hvilket gør det svært med kontakter.
Men prøv evt. her, hvis du endnu ikke har gjort det: www.scleroseforeningen.dk/
@Annezh
Jeg har prøvet at kontakte scleroseforeningen.. Min mor er medlem der, men de kan desværre ikke hjælpe med sådan noget.. De henviser en til kommunen, og i Kolding kan kommunen intet gøre da der bliver sparet på det område.. Rent til grin, alt hjælp til syge bliver sparet væk..
@Achillies
Ked af at høre om din mor..
Min Far lider selv af sklerose. Ved at han går til Fysioterapeut 2-3 gange om ugen. Og ridning 2 gange om ugen. Han har en fast medhjælper, som kører ham. Dog, er jeg fra Randers, og ved intet om Kolding, men jeg kan da spørge ham, hvad han kunne have af råd?
Michael Andersen
Ja jeg kender jo kun din situation alt for godt :( Jeg kigger efter noget og ringer hvis jeg falder over noget.
Achillies,
kunne det være en idé at arrangere en transport til hende til en fysioterapeut istedet? Jeg går ud fra at hun er i kørestol (det var min fars tante i hvert fald, hun havde sklerose). Der må være firmaer, der kan hjælpe med en handicap-transport frem og tilbage.
@pokermiu
Min mor har også en fast medhjælper som plejer at kører hende frem til og tilbage til fys, ridning osv.. Hun er bare blevet så svækket på det sidste og ikke mindst pga hendes sygehus besøg, at hun ikke har kræfterne mere.. Hun bliver svimmel bare hun skal op af sengen.. Hun har ikke brugt musklerne i 3 uger, og derfor mistet en masse kræfter.. Hvis hun ikke får noget hjælp så kommer hun aldrig igang igen..
Vi har ikke bestilt andet end ringe til sygehus, kommune osv for at få noget hjælp, men de fatter bare intet og bliver ved at sige det er hinandens ansvar.. Vi har før prøvet at få hjemme fys til hende i Kolding, men kommunen vil ikke bevillige mere end en enkelt gang om ugen.. Derfor jeg prøver at gå privat nu, for kan ikke bare sidde og glo på der intet sker fordi vores LORTE kommune spare alt væk til de syge for at vi kan få et flot bibliotek i stedet.. Ja undskyld mig, men er så rasende, for alt det hjælp min mor og andre har fået igennem længere tid det er sparet væk, og jeg mener ALT..
@Burnz
Ja ved du kender den her situation alt for godt, det er bare en skræmmende sygdom.. En af de få sygdomme hvor der stadig ingen behandling findes og hvor det bare bliver værre og værre... Du må endelig sige til hvis du hører noget fra din mor eller lign..
@bad3xo
Jamen det kunne bestemt være en idé, men lige nu dur det bare ikke da kræfterne ikke er til det.. Hun bruger rigtig mange kræfter på at skulle op af sengen.. Hvis hun så skulle ud af kører, træne også hjem igen, så ville det helt ødelægge hende lige nu..
Derfor jeg søger en som kan komme hjem til hende, også træne med hende hver dag, indtil hun har fået kræfterne tilbage til at kunne nogle ting.. Min mor er bundet af en kørestol og kan desværre ikke gå mere.. Men hvis hun ikke får musklerne stimuleret, så går hun hen og bliver helt slap.. Det tager rigtig lang tid at opbygge musklerne igen hvis du har sklerose, og hver gang der sker noget så får de tilbagefald.. Denne gang har det bare taget rigtig hårdt på hende, og jeg kan se hun er ved at opgive det hele, så gør alt hvad jeg kan for at skaffe noget hjælp til hende..
Har fået en henvendelse fra en der kendte en i fredericia som måske kunne hjælpe, så det krydser jeg fingre for..
@Achillies
Lyder som en rigtig ringe hjælp du får af kommunen :( - i min fars tilfælde, så arbejder min mor max 2-3 timer om dagen på et plejehjem, hvorefter hun hjælper min far resten af tiden. Dette er naturligvis lønnet.
Det gør mig ked af at høre at jeres kommunen ikke stiller mere op end at give "skylden" videre!!! Prøver lige at høre min far imorgen, om han evt har et godt råd til hvad du kan gøre.
mvh
Michael
Ikke kendt i området, men god bedring til hende!
@pokermiu
Ja det er rigtig rigtig sørgeligt at der findes sådan en kommune.. Min far har fuldtidsarbejde, plus det jo næsten er et fuldtidsarbejde derhjemme også.. Jamen hvad der er sket på det sidste af syge ting kan slet ikke nævnes.. De fik taget stort set alt hjælp fra dem fordi min far havde et fuldtidsarbejde.. Når han kunne det, så havde de jo ikke behøv for hjælp.. Jamen kan blive det.. Min mor kunne få et bad om ugen, hvad er det for noget, et bad om ugen, hvad er det for noget at tilbyde mennesker..
Plus nu for hun har brug for genoptræning så sker der intet.. Selvom min far sagde det allerede da hun kom på sygehuset at der skulle et program op når hun kom hjem.. Men lige meget hjalp det.. Det er trist og pinligt for en kommune.. Alt til de handicappede bliver sparet væk for at vi kan få kultur i Kolding.. Fin priotering må man sige..
Men lad mig endelig høre hvis dine forældre har nogle gode råd.. Rigtig fed måde din mor gør det på, ville bare aldrig gå i Kolding..
@Achillies
Det er godt nok trist!!
Kom til at tænke på. Min Far plejere at tage på Sclerosecenteret i Ry et par gange om året. for bl.a at arbejde med genoptræning, Livsstilsændring osv.
Ved ikke om hun har prøvet sådan noget før, men tjek det ud!
temp.scleroseforeningen.dk/Sclerosecentrene,-d-,dk/Om%20Sclerosecentrene.aspx
Mvh
Michael