Jeg overvejer at købe en gaming pc til knægten i julegave
Han er 10 år
Spiller i dag på ps4
Spiller primært kun Fortnight
Hvis jeg vil have en pc der kan holde de næste 3 år som min
Skal jeg så have min i5 chip og et grafikkort som min model 1070. En god stor Hd og en mindre ssd
Jeg tænker 8 GB ram
Men så er prisen også min 8000 kr, eller er der en som er klog her som kan sige mig om mindre kan gøre det
Gaming pc til knægten
læs lidt her.
https://www.tomsguide.com/us/best-pc-for-fortnite,news-26751.html
Det er "holde 3 år" der bestemmer - da fortnite mere eller mindre kan køre på en toaster.
Skal han til at spille pubg istedet for, så har du brug for mere. Skifter han til counterstrike på et tidspunkt er det fint.
Jeg har en gammel stationær der stadig kan køre pubg, dog på laveste settings, som jeg købte for >4 år siden til ~6k. Jeg synes folk har det med at overdrive når det handler om hvad der er nødvendigt når det handler om computer specs.
Om du så køber noget til 8k med en forventning om at den skal holde markant mere end de 3 år, skal du lige huske på at teenagedrenges computere af uransagelige årsager har betydeligt kortere levetid.
Har lige købt den her:
http://topdata.dk/product.asp?product=12417
Ved godt at den hverken har i5 eller 1070, men med et par opgraderinger på ram og hdd, burde den kunne køre et par år
Det er svært at spå om fremtiden... Men jeg ville ikke smide for mange penge efter en gamer PC. Jeg tror, at cloud gaming kommer til at eksplodere de næste 2 år. Dvs. Intet behov for lokal CPU og GPU kraft.
NanoQ skrev:Det er svært at spå om fremtiden... Men jeg ville ikke smide for mange penge efter en gamer PC. Jeg tror, at cloud gaming kommer til at eksplodere de næste 2 år. Dvs. Intet behov for lokal CPU og GPU kraft.
tvivler jeg stærkt på at det gør dog
taketheL skrev:
tvivler jeg stærkt på at det gør dog
Hvorfor?
NanoQ skrev:
Hvorfor?
tror alm esport spil stadig kommer til at hænge ved de næste par år
taketheL skrev:
tror alm esport spil stadig kommer til at hænge ved de næste par år
True... Men hvorfor skal de afvikles på on-prem CPU/GPU?
eneste udfordring er latency. Men den er uhyggeligt tæt på at være løst.
taketheL skrev:
tror alm esport spil stadig kommer til at hænge ved de næste par år
Enig. Så længe langt hovedparten af de spil, der bliver spillet, kan køres på en kartoffel (læs: aflagte PC'er), så skal det satme kunne gøres billigt i en cloudløsning, før det giver mening. Jeg tror mere på, at cloud computing bliver en stor ting, når/hvis high-res VR bliver mainstream pga. langt højere krav til hardwaren, og der er altså en god sjat tid til.
Lidt firkantet, så tror jeg på cloud computing til gaming i følgende scenarie: hvis jeg skal investere >10K i et setup, der kan spille 4K VR om et par år, ville jeg langt hellere betale 500 kr/måned for en cloud service og så prøve det af på den måde. Omvendt, skal jeg spille esports-titler, som jeg kan klare med en maskine, jeg giver 3K for på brugtmarkedet eller 6K fra ny, og jeg VED, at jeg får stor glæde af esport i lang tid, så virker det som en nobrainer at gøre frem for at betale en subscription på mere end 200kr/måned. Alle tallene her er selvfølgelig sat ud fra min egen betalingsvillighed, og den er givetvis forskellig fra markedsprisen, men jeg håber, man kan forstå min pointe.
Og så får du aldrig hardcore esports-entusiaster til at tilføje et unødvendigt latency-element til deres setup, men det er givetvis ikke en stor del af markedet (tror jeg).