Geninstallation af kanaler - TV3+ m.fl. væk??

#1| 0

HJÆLP! Jeg har netop geninstalleret programmerne på mit tv - nu mangler de vigtigste (TV3+, TV3sport m.fl.)..

Jeg har prøvet:

- Endnu en geninstallation
- Opdatering af kanaler
- Tjekket om de kunne ligge andre steder

Jeg har et Philips TV og bruger Stofa, hvis det har en betydning.

PNVA
Morten

10-12-2013 18:00 #2| 0

Det omvendte er sket for mig. Har stadig 3+ og TV3 Sport 1, men mangler TV3 og TV3 Sport 2 (Yousee dog).

10-12-2013 18:06 #3| 0
OP

Det er ret frustrerende når man betaler dyre domme for de kanaler..

10-12-2013 18:22 #4| 0

Zipex.

Har samme problem med en anden udbyder og tv.

Mine hd kanaler lægger så først, og da jeg er en doven hund, så gider jeg ikke sortere, men jeg ved tv3+ ligger langt nede og hedder på mir tv noget med 22, 24 eller 26.

Det kan være det er nogenlunde samme problem du har..

GL.

10-12-2013 18:34 #5| 0

Bruger du de rigtige frekvenser osv?

10-12-2013 18:37 #6| 0
OP

Jeg har tjekket alle kanaler igennem, ingen af dem passer ovenens med de to kanaler, som jeg havde forinden min geninstallation.

Jeg har intet ændret i mine frekvenser eller lignende inden geninstallationen.

10-12-2013 18:48 #7| 0

Tjek din antenneforenings eller Stofas hjemmeside, for at få styr på hvilken frekvens samt netværksID og modulation (qam) du skal indtaste, når du søger efter kanaler. Også selv om du ikke har ændret noget siden sidst. Du bør kunne indtaste værdierne når du laver en kanalsøgning, vælg evt. manuel istedet for auto søgning.

10-12-2013 18:55 #8| 0
OP

Tak lolAI.
Jeg har sat gang i en manuel søgning med de korrekte værdier - giver det lige 30 min, det ser ud til at tage en evighed...........

10-12-2013 19:23 #9| 0

Som lol siger skal du skaffe de ting, har selv været ude for noget ligende der viste det sig, at mit tv(samsung SMART! tv) kun kunne finde de analoge kanaler uden hjælp:)

10-12-2013 19:27 #10| 0

Det tager normalt 5 min, men som djoffer siger er det typisk kun de analoge kanaler du ellers vil modtage.

10-12-2013 19:32 #11| 0
OP

Jeg prøvede som beskrevet, og fandt de informationer på min antenneforenings hjemmeside "AFIK".

Det virker stadig ikke!!

10-12-2013 19:52 #12| 0

Og kanalerne virkede indtil du lavede en kanalsøgning? Hvorfor lavede du en til at starte med? Du er sikker på, at kanalerne er med i den pakke som du har bestilt?

10-12-2013 19:53 #13| 0
OP

Jeg har haft den her pakke i 15 måneder. Jeg valgte at lave en kanalsøgning, da netop de kanaler jeg omtaler gik i sort - det er sket før, hvor jeg bare lavede en ny kanalsøgning og så var de tilbage. Nu kommer de så ikke rigtig tilbage....

10-12-2013 19:57 #14| 0

Men er det den pakke som du betaler for?

10-12-2013 19:57 #15| 0
OP

Ja, jeg har den store pakke og jeg har altid betalt for den.

10-12-2013 20:09 #16| 0

Ok, hvis du er sikker på at du har søgt rigtigt som beskrevet ovenfor og du har den store pakke, så tjek evt. Om din forening er igang med at lave kanalomlægning eller lignende.
Du ka evt. Notere hvilke kanaler der mangler og se om det passer med skæringen i din forenings kanalpakker, det kan være du er blevet skiftet ved en fejl. Stofas kundeservice har åbent 8-19 så ring til dem imorgen hvis det er.
du har ikke noget imellem tv og antennestik, en boks eller et kort i dit tv?

10-12-2013 20:16 #17| 0
OP

Jeg prøver kontakten til min lokale antenneforening i morgen.

10-12-2013 20:19 #18| 0

Jeg tjekkede lige din forening. 3+ ligger også analogt i den store pakke, kan du se nogle af de andre kanaler i den?

10-12-2013 20:30 #19| 0

Det er højst sandsynligt din forbindelse til fjernsynet, havde samme problem, skiftede antennekabel, det virkede :)

10-12-2013 20:32 #20| 0

Har dog samsung men havde på et tidspunkt samme problem.

Jeg pillede alle kabler til ps3+hdmi osv. ud og havde kun antennekabel tilbage hvilket hjalp.

Desuden kan der være noget galt med dit antenne kabel så signalet ikke er stærkt nok til at trække de digitale kanaler

10-12-2013 20:49 #21| 0
OP

Det virker bare underligt, at den pludselig ikke kan det efter, at have kunnet det flere år i streg?

10-12-2013 21:00 #22| 0

Umiddelbart bør du have oplevet dårlige kabler/signal på anden måde i form af pixelering mv. Tjek om der er sammenhæng mellem manglende kanaler og skæring for pakkerne som omtalt, du har ikke svaret på om der er noget imellem tv og stikdåse eller kort i tv?

10-12-2013 21:02 #23| 0
OP

Jeg bruger kabel - ingen kort eller andet.

Jeg har oplevet dårlig signal på Canal9 og Canal8 til tider - måske antennestikket trænger til en udskiftning?

10-12-2013 21:10 #24| 0

Tjek antennekablet, sluk for strømmen til dit tv og tænd igen. Søg efter kanaler og kryds fingre.

10-12-2013 22:05 #25| 0

Altså det kan aldrig skade at skifte kabel, de koster ikke alverden. Men lige umiddelbart er det mindre sandsynligt, at det er årsag til dine problemer. Er du sikker på at kanalerne ikke ligger igen et sted højere oppe i kanallisten?

10-12-2013 22:10 #26| 0

Er det de analoge kanaler eller digitale du ser når du tænder tv?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar