Genoplivning af forumspil - inkl. WW!
Det er på tide, at vi får genoplivet forumspilskategorien. Og det kan i øvrigt sagtens lade sig gøre, for vi har nogle gode regulars herinde, og vi skal nok få nye folk herind også. Men jeg får brug for hjælp - så jeg håber, at jeg kan regne med jer!
Step 1: Sensationalize and wow them!
Ét af problemerne med denne kategori lige nu er, at alle forsøg på at starte nye spil op er halvhjertede og uden flair. Dette duer simpelthen ikke.
Nu formulerer jeg mig måske lidt sjovt, men det er ikke en joke. Hvert eneste spil skal føles som et event! Man skal kunne mærke på GM'en, at denne er seriøs og passioneret omkring det pågældende spil, så man også som spiller får lyst til at medvirke - både fordi, at man føler, at man kan regne med GM'en, men også fordi, at man automatisk får mere lyst til at hjælpe GM'en med at muliggøre spillet.
One-liner OP's er hermed forbudte. Skriv en OP, der kan få tændt en gnist i folk. Fang deres opmærksomhed!
Dette punkt gælder også for simple vanillas. Hvis du laver en kort og indforstået OP, så sikrer du dig dermed, at du ikke får en eneste nybegynder i dit spil.
Man bør som GM også være villig til at skulle ud og PM'e nogle folk for at sætte gang i momentum.
Step 2: Preparation is everything!
Aldrig start et spil uden at have overvejet det nøje. Især hvis du vil starte et vanilla+ eller Mish-Mash-spil. Alt for mange spil her på PN er endt med at blive aflyst eller har simpelthen været for ubalancerede.
Ja, det er måske sjovt på kort sigt at have noget spas med en Mish-Mash, men det er den samme historie hver gang: Folk er utilfredse efter spillet og deres lyst til at spille fremover mindskes. Og selv folk, der ikke deltog i spillet, mister lysten til at spille, for de railer tråden og lægger mærke til alle skænderierne i post-game.
Det er derfor nu en regel, at man SKAL have sit setup tjekket igennem af mindst én WW-ekspert. Vi nedsætter derfor et WW Council, som jeg hermed tillader mig at være leder af. Jeg vil i de næste par dage headhunte flere personer til dette råd. Der skulle gerne fremover altid være i hvert fald én af os, der er til rådighed, og som kan hjælpe dig med dit setup og dit spil.
Step 3: No gimmicks!
Ja. Det her punkt er faktisk meget kort. Vi kører ikke flere gimmick-spil. Nogensinde.
Step 4: Discussion, discussion, discussion!
Jeg har opdateret WW-opsamlingstråden med alle spil nogensinde kørt på PN. Jeg har i øvrigt fået tilføjet vindere og de fleste evalueringstråde også. Derudover har jeg tilføjet links til nogle få interessante ww-relaterede tråde.
Fra nu af bruges denne tråd også til diskussion - og gerne masser af det! Vi starter blidt ud med at sige, at der hver måned er ét bestemt topic, som skal diskuteres - The Monthly Topic. Jeg tror, at det vil være meget godt at koncentrere sig om én ting af gangen og virkelig få det diskuteret igennem, så man kan se på det fra mange forskellige perspektiver. Skriverne af de bedste indlæg fra hver Monthly Topic bliver beæret med at komme i OP med links til deres indlæg, så tråden dermed også bliver et slags arkiv over væsentlige bidrag.
Men tråden må/skal også bruges til, at folk stiller spørgsmål om emner, der lige falder dem ind. Og i forlængelse heraf kan det meget vel også ske, at nogle personer kunne finde på at stille sig til rådighed til at lave reviews af folks tidligere spil.
Step 5: It's all connected!
Jeg fornemmer, at de fleste folks førsteprioritet er at få ww-spillene godt gang igen. Men hvis dette skal ske, så skal der også godt gang i forumspilskategorien GENERELT! Der tegner sig et klart mønster af, at der har været mest gang i ww-spillene i de perioder, hvor forumspilskategorien også har været fyldt med mange andre aktive spil.
Dette skyldes flere ting. For det første så er der et overlap i spillere; Når man har lokket spillere til forumspilskategorien gennem spil A, så deltager mange af dem også i spil B. For det andet er spillere mere sandsynlige til at ville give sig til at deltage i spil i en kategori, der synes at være aktiv og sjov at være i. Hvis kategorien virker død, så klikker man bare pænt videre til næste kategori.
Derudover så håber jeg da også, at I har lyst til at deltage i de andre spil, vi før i tiden har kørt. Sheeps er nemme at køre, og de har også vist sig populære hos den generelle PN-befolkning - kør nogle af dem! Og ellers så giv efter for din egen kreativitet og find på nogle nye spil! Jeg er sikker på, at witten giver os tilladelse til at reklamere for vores spil i ny og næ.
For at sætte gang i dette: Jeg eftersøger 3 passionerede forumspilskategorimedlemmer, der melder sig på banen til at igangsætte et ikke-WW-spil! Når I har jeres 3 spil klar, så opretter vi en tråd i off-topic, hvor alle folk kan se, hvad vi har gang i.
DERUDOVER skal vi også i den meget nære fremtid have et nyt nybegynder ww-spil!
Step 6: This is serious business!
Ikke mere pjaldren rundt i ww-spil. Det skal være sjovt at spille, men det skal også være en øvelse i seriøs aflæsning og blufferi. Spillene bliver automatisk sjovere at spille, når alle medvirkende er engagerede. Der er intet, der føles bedre end en velfortjent sejr ovenpå et tæt og suspensfyldt spil, hvor begge parter virkelig har spillet deres bedste spil.
Så nu introducerer vi et konkurrenceelement til spillene.
I første omgang vil jeg gerne præsentere: King of the Hill Turbo Sundays.
Vi beslutter os på forhånd én ugentlig dag, hvor der spilles minimum én turbo på et fastlagt tidspunkt. Jeg foreslår søndag? Men jeg ved ikke, om dette er den dag, hvor flest folk har tid?
Konceptet er som følger:
- Det handler om at have været på "the hill" i længst tid. Der uddeles awards til både den person, der har optjent mest tid på "the hill" i alt samt den person, der har været på "the hill" i den længste kontinuerlige strækning.
- Spillet starter med, at ingen personer er på "the hill". Vinderne af den første turbo kommer på "the hill".
- Spillere ryger af "the hill" ved enten ikke at have deltaget i en turbo og forsvaret "the hill" i to uger eller ved at blive sparket af "the hill" ved at have deltaget i en turbo og tabt.
- Man kan ikke komme på "the hill", før at "the hill" er tom for spillere.
Herudover har jeg en idé til en Werewolf League til normale spil. Denne gemmer jeg dog lidt.
Step 7: Why can't we be friends?
Der skal være bedre stemning - især postgame.
Én spiller mistet på, at en anden person ikke kan opføre sig ordentligt, er én person for meget!
Hvis du taber et spil, så tag det med oprejst pande. Du skal hverken skyde skylden på en af dine medspillere på arrogant vis eller nægte vinderholdet deres ret til at nyde sejren. En dårlig vane, som jeg har lagt mærke til, er, at man siger "tillykke ulve - men I vandt kun fordi, at villas var dårlige". Her bør fremgangsmåden i stedet være at give konstruktiv og afdæmpet feedback til sine medspillere og at kongratulere vinderholdet uden dårlig smag i munden.
Tænk eventuelt sådan her: "Når jeg siger det her, så skal det enten have det formål, at én eller flere andre personer bliver glade, eller at det kan munde sig ud i en fornuftig diskussion, hvor folk kan lære noget".
Step 8: Facebook!
Jeg har oprettet en Facebook-gruppe: www.facebook.com/groups/160472497479674/
Her kan vi have et dejligt fællesskab og snakke om og reklamere for fremtidige forumspil. Man kunne også - hvis man er fræk - prøve nogle spil af derinde!
Jeg ved ikke, om I kan se gruppen (det bør I egentlig ikke kunne). Men tilføj gerne mig på Facebook (Michael Harders), og så tilføjer jeg jer. Ellers hvis I har en af CykelNille, chrja, Live, tuznelda, Holstt, Jones, Toganim eller Culkasi på Facebook, så skulle de også gerne kunne invitere jer.
"Den side, som du har anmodet om, kan ikke vises nu. Den kan enten være midlertidigt utilgængelig, linket som du har klikket på kan være ødelagt eller udløbet, eller også har du ikke rettigheder til at se denne side."
Fra facebook-siden
chmpen85 skrev:
Vil du selv spille med i fremtiden :)
For forumspilskategoriens skyld, skal jeg gerne spille med i nogle spil, ja :P
Hvis nogen kan lokkes til at snakke med Witten/PNHQ om præmier igen, så er jeg villig til at opstille/ modde et større SHEEP event lige som sidste år.
Altid frisk på at modde WW men jeg er en elendig spiller:)
Kan ps anbefale Thingy hvis man har brug for hjælp til at opsætte WW spil... han er en GOD F1 knap omend han ofte er helt uenig i hvad der er sjovt/fair;)
Kæmpe respekt for både alle dine tanker, samt det arbejde du allerede har lagt, og planlægger fremover.
Jeg forstår dog ikke helt hvorfor det ikke skulle være ok at lave et gimmick spil. eller et af mine for sjov mishmashes..
Vedrørende punkt 7 mener jeg der skal indføres et eller andet, også under selve spillet. Jeg ved det er svært at sætte klare linier, og vi har allesammen forskellige grænser osv.. Men det er bare vigtigt.
Jeg stoppede med at læse efter "no gimmicks" afsnittet og boycotter hermed tråden indtil der er kommet med en saglig begrundelse for hvorfor OP mener at gimmicks har en negativ indflydelse på spillet.
Jeg opfordrer andre til at gøre det samme.
LÆKKERT indlæg, Thingy! Stående applaus herfra :)
King of the Hill og turbospil lyder umiddelbart virkelig nice!! Er helt med på søndag. Eventuelt med start så spillet med sikkerhed er færdigt før søndagsprogrammet på Stars for alvor bliver sjovt (ikke aktuelt for mig, men sikkert for andre).
Tilføjer dig på fb nu :)
Det var udelukkende fordi, at to ud af tre gimmick-spil er blevet aflyst. Og forumspilskategorien dør altid lidt, hver gang et spil bliver aflyst. Selve konceptet er sjovt, og selve gimmick-aspektet har jeg intet problem med, men spillerne kan simpelthen bare ikke håndtere gimmicks. Så når vi står i den situation, at vi kun kører ét spil af gangen og nogle gange med væsentlige pauser mellem disse, så er det for farligt at køre gimmick-spil frem for andre spil.
Jeg havde intet specifikt i tankerne, da jeg skrev det afsnit i øvrigt Bridgeking. Så jeg skal ikke kunne sige, om dine mish-mash-spil har været helt fine og vellykkede. Men mit argument er mere, at man lige så godt kan gøre så meget som muligt ud af at balancere spillet, også selv hvis det primære formål er at have det sjovt - hvis dette har været tilfældet for dine spil, så no problem :P
Der er forskel på ubalancerede mish-mashes og variansprægede mish-mashes vel og mærke!
I øvrigt tror jeg at det er MEGET vigtigt at få en tråd med pondus i på den normale, forumspil-fri, forside på PN! Og selvfølgelig samtidig eller næsten samtidig med et nybegynder-spil :)
Husker tydeligt, at den eneste grund til at jeg kom i gang var at WW blev nævnt i Eastgate-brønden. Tuz var sød og ude med snøren, og det var for fedt!
Der burde imo ofte være tråde på forsiden der tillokker dem, der ikke har forum-kategorien slået til.
Jeg kan sagtens se pointen med de gimmick's - men tror bare at mange rigtig godt kan lide de spil.
Så længe de mishmashes fra starten er meldt ud som "for sjov" og "ubalancerede" så håber jeg de fortsat er tilladte. Jeg er ret sikker på folk har nydt dem ihvertfald (jeg har ihvertfald nydt at hoste dem)
"Hvis du taber et spil, så tag det med oprejst pande. Du skal hverken skyde skylden på en af dine medspillere på arrogant vis eller nægte vinderholdet deres ret til at nyde sejren"
ovenstående burde fixes til
Hvis du vinder et spil, så udvis forståelse for at dit hold også har deltaget. Du skal hverken ophøje dig selv eller på anden arrogant vis nægte vinderholdet deres ret til at nyde sejren, vær en holdspiller !
Fantastisk arbejde og super engagement. Lad os tage OP som det fede udgangspunkt det er, og så vente med diskussionerne om gimmick, mishmash, whatever.
Musikquiz gogo
@CN
Why ?
Det er vel netop den snak der er vigtig for at finde frem til nogle fælles
retningslinier ?
Jeg synes bare der skal være plads til både gimmick, og "for sjov" spil.. Men hvis det har betydning for deltagelsen i andre spil kan jeg da godt se pointen
Bridgeking skrev:
Jeg kan sagtens se pointen med de gimmick's - men tror bare at mange rigtig godt kan lide de spil.
Så længe de mishmashes fra starten er meldt ud som "for sjov" og "ubalancerede" så håber jeg de fortsat er tilladte. Jeg er ret sikker på folk har nydt dem ihvertfald (jeg har ihvertfald nydt at hoste dem)
Jeg tror stadig, at du misforstår min pointe omkring mish-mashes. De må gerne være fyldt med roller og være super variansprægede - men de skal også være balancerede så godt som muligt. De må gerne være variansprægede, men ikke ubalancerede! Det skal ikke være sådan, at et hold bagefter spillet tænker, at de aldrig kunne have vundet - for dermed er deres tid fuldkommen spildt.
Det er ikke sådan, at når du fremover spørger en fra WW Council til råds, at vi så siger: Nej, drop det der og prøv noget helt andet. Vi giver jer selvfølgelig input på det udgangspunkt, som jeres spil skal laves med - sjovheden kan sagtens bevares.
Edit: Igen håber jeg virkelig ikke, at du mener, at noget af, det jeg har skrevet i OP på nogen måde skal forstås som et angreb på dig (eller andre for den sags skyld). Tværtimod så fremstod det klart for mig, mens jeg opdaterede opsamlingstråden, at kategorien har nydt rigtig godt af at have dig til at puste liv i den!
god pointe.
Ja, misforstod det nok lidt
Thingyman skrev:
I første omgang vil jeg gerne præsentere: King of the Hill Turbo Sundays.
Vi beslutter os på forhånd én ugentlig dag, hvor der spilles minimum én turbo på et fastlagt tidspunkt. Jeg foreslår søndag? Men jeg ved ikke, om dette er den dag, hvor flest folk har tid?
Konceptet er som følger:
- Det handler om at have været på "the hill" i længst tid. Der uddeles awards til både den person, der har optjent mest tid på "the hill" i alt samt den person, der har været på "the hill" i den længste kontinuerlige strækning.
- Spillet starter med, at ingen personer er på "the hill". Vinderne af den første turbo kommer på "the hill".
- Spillere ryger af "the hill" ved enten ikke at have deltaget i en turbo og forsvaret "the hill" i to uger eller ved at blive sparket af "the hill" ved at have deltaget i en turbo og tabt.
- Man kan ikke komme på "the hill", før at "the hill" er tom for spillere.
Hvad siger folk til ovenstående?
Er søndag den rigtige dag at gøre det? Er I så klar i morgen? :P
Det er et tilfælde at 2/3 af dem er aflyst. Det spil jeg hostede endte med alt for mange der ikke kunne/gad spille alligevel, hvilket ikke havde noget at gøre med at det var gimmick.
søndag er super (men please ikke før kl 20.30)
Bridgeking skrev:
søndag er super (men please ikke før kl 20.30)
Søndag kl. 21 - er det noget, som folk er med på?
Søndag kl. 21
Thingyman
Bridgeking
Her er en database over alle ww-spil kørt på 2+2, som jeg stod for (bortset fra kodningen): www.checkmywwstats.com/
Hvis I synes, at dette er nice, og I gerne vil have det samme for PokerNet, og en eller flere af jer føler, at I har noget tid at bruge på dette, så sig til. Det er ikke besværligt - men det er slavearbejde.
Jeg er frisk på i morgen! Søndag er i øvrigt den eneste rigtige dag, hvis det skal være en tilbagevendende begivenhed.
Jeg tror umiddelbart ikke vi er nok til at gøre så meget ud af det, selvom jeg synes det er fede tanker. Jeg gider nok kun spille 1 spil, hver anden måned or so. Kan dog godt lide tanken om at få nogle scores på, fordi det motiverer mig, når der er noget konkurrence. Er btw helt for spil, der bliver gjort meget ud af. Kan være jeg snart laver et.. Monthly topic, ville jeg nok også skrive i :)
Søndag bliver uden mig, pga. poker, men det er også fint. Jeg er mest til lange spil.
Laver gerne musikquiz, problemet er bare klippene bliver fjernet fra hostingsider pga rettigheder.
freakstar skrev:
Laver gerne musikquiz, problemet er bare klippene bliver fjernet fra hostingsider pga rettigheder.
Du kan ikke bare gemme det som en zip-fil og så uploade den et eller andet sted, og så må folk hente den?
CykelNille skrev:
Jeg er frisk på i morgen! Søndag er i øvrigt den eneste rigtige dag, hvis det skal være en tilbagevendende begivenhed.
Søndag kl. 21 - #1 King of the Hill Turbo Sunday
Bridgeking
CykelNille
Thingyman
Thingyman skrev:CykelNille skrev:
Jeg er frisk på i morgen! Søndag er i øvrigt den eneste rigtige dag, hvis det skal være en tilbagevendende begivenhed.
Søndag kl. 21 - #1 King of the Hill Turbo Sunday
Bridgeking
CykelNille
Thingyman
Hvor lang ti' tager sårn et spil? Så at tidligere spil havde 20 min pr dag og 5 min nat.. bliver dette ligedan?
*******ADVARSEL OM FACEBOOK-GRUPPEN*******
Det kan slå dit verdensbillede itu at få real life-ansigter på PN-nicks!
*******ADVARSEL OM FACEBOOK-GRUPPEN*******
Avocado_007 skrev:
*******ADVARSEL OM FACEBOOK-GRUPPEN*******
Det kan slå dit verdensbillede itu at få real life-ansigter på PN-nicks!
*******ADVARSEL OM FACEBOOK-GRUPPEN*******
Mehh jeg bliver bare mere forvirret omkring hvem der er hvem, antager dog at Liverpool fyren må være ringe til WW eller overvurdere egne evner grusomt.
Thingyman skrev:
Ja, det er standard for turbos
Nice. Spørg mig 20.55 i morgen, skal aflevere eksamen mandag klokken 14 :D
Jones skrev:
FYI Søndag er i en pokerspillers øjne ikke optimal.
+100000
Ellers så er jeg meget enig med Thingy, fedt initiativ.
Super initiativ.
Jeg har ikke fulgt med i de sidste tonsvis af spil, men jeg husker især WW som et godt spil. Jeg var med, dengang WW startede på PN.. De to første spil deltog jeg i, som hhv. alfaulv (dengang det hed det, jeg aner ikke hvad I kalder det nu) og som luder/trollop i spil 2, og jeg kan love for, at det var spændende. Jeg husker især spil 2 som havende en rigtig kanon stemning, et rimeligt setup (måske for mange power roles), et enkelt fuckup fra Thingys egen rolle, men ellers et spil med en enorm appeal, paranoia, spænding, outing og ellers fis og ballade. Hvis WW-spillene kan nå samme stemning på noget tidspunkt, dvs. med en relativt god historie, mange aktive deltagere og ellers fine analyser in- og postgame, så kunne jeg egentligt godt være interesseret i at samle "handsken" op og deltage igen.
Det lyder fedt Bad3xo. Du skal være velkommen. Der er vist et link til et nyt spil her i tråden et sted. Ellers må du prøve, at holde øje i spil-sektionen, og så prøver vi andre at huske at hive fat i dig.
Tjo, nu skal vi lige se. Der skal en god del mennesker til, for at gøre det lige så interessant. Hvorfor er der så enormt et frafald? De her spil har da altid været vel taget imod? Og hvor er alle de sjove og spændende roller, der gjorde at man ikke kunne vide sig sikker på, om man blev slagtet af en revenant, lunatic, ulv eller bare skulle på skafottet? :D
En del af frafaldet skyldes, at vi ikke længere kan ses på forsiden.
Og så har der været andre mindre medvirkende faktorer til, at vi det sidste års tid ikke har haft så mange spil kørende.
Men nu bliver det fikset. Og jeg skal nok skrive til dig, når der er et rigtigt spændende spil ;)
Der VIL blive afholdt et SHEEP Championship 2013...
Når detaljerne er faldet på plads smider jeg en tråd op.
Det kommer til at ligne det fra sidste år, ca 13 SHEEP events med forskellige GM's henover ca 1½ måned.
Jeg forventer at smide eventen op ~medio September~ med start sidst i September/start Oktober alt efter hvordan min tid er til det hele.
Råd og forslag modtager meget gerne via PM.
Har vi forresten stadig lov til en off-toipc tråd pr måned til at annoncere i?
Jeg kører gerne en lang stribe sheeps henover efteråret ... Men jeg kan ikke finde på spørgsmål alene.
Haha, man er væk fra Facebook i 10 min. og vender tilbage til 7 notifikationer kl. 00:25 og tænker "wtf!".
Men det er self. bare tuz, der har været i gang :D
Live skrev:Avocado_007 skrev:
*******ADVARSEL OM FACEBOOK-GRUPPEN*******
Det kan slå dit verdensbillede itu at få real life-ansigter på PN-nicks!
*******ADVARSEL OM FACEBOOK-GRUPPEN*******
Mehh jeg bliver bare mere forvirret omkring hvem der er hvem, antager dog at Liverpool fyren må være ringe til WW eller overvurdere egne evner grusomt.
Men han ligner Ryan Gosling :P
Hvad siger folk til denne idé?
The Werewolf League
Per nogle bestemte regler optjener man point og kan rykke op i en ligatavle over ww-spillere. Hvis spillere ikke gider at medvirke i ligaen, skal de selvfølgelig ikke dette - derfor skal man "opte in". Man må gerne opte in og få sine spil talt med fra før, at man valgte at opte in - der er dog én ulempe ved dette: Man mister potentielle point på mod og ww council awards (læs mere herom nedenunder).
Disse regler er stjålet fra en anden side, og jeg har valgt at udelade og modificere nogle af dem (jeg har markeret med fed de punkter, som jeg især er i tvivl om):
Scoringssystem for landsbyen
-3 point for at blive mislynchet.
-2 point for hver indbyggerdød, man medvirkede til gennem lynch.
-1 point for at dræbe en indbygger med vigilante-skud.
-1 point for hver indbyggermislynch, man var i live til, men ikke medvirkede til.
-1 point for at blive endgamet (at være i live ved spillets slutning og tabe)
+1 point for hver varulvelynch, man ikke medvirkede til, men var i live til.
+1 point for at blive NK'et; +1 bonuspoint for at være det første NK; +2 bonuspoint for at blive NK'et som vanilla.
+2 point for hver indbyggerdød forhindret gennem en evne.
+2 point for hver usuccesfuld EOD-stemme på en varulv eller SK, såfremt denne var second wagon. Eller hvis denne var tredje eller fjerde wagon i et scenarie, hvor denne wagon var blevet lynchet, såfremt 15 % eller mere af landsbyen rykkede deres stemme over på denne (Ex: Ved 7-7-4 wagons ville man få kredit for at stemme på 4-wagon, hvis denne var ulv). Undtagelse: Man får ingen point point for tredje eller fjerde wagon, hvis første wagon var indbygger og anden wagon var varulv.
+4 point for hver varulvedød, man deltog i (gennem lynch eller vigilante-skud).
Scoringssystem for varulvene
-3 point for at dø som varulv.
+1 point for hver indbyggerlynch, der finder sted, mens man er i live
+1 point hvis en seer NK'es n1, mens man er i live - eller:
+2 point hvis to seers NK'es to af de første tre nætter, mens man er i live.
Scoringssystem for SK
-3 point for at dø som SK (-5 hvis 27+ spillere, -6 hvis 35+ spillere)
+1 point for hver nat, man er i live til
+2 point for at NK'e en trussel, dvs. en seer/tracker/watcher eller en med dræbeevne (eller den sidste resterende varulv).
Scoringssystem for post-game
+2 point for at opfylde alternative eller ekstra win conditions
+2 point for hver overlevende medlem af sit ulvehold
+2 point for at sin landsby vinder
-2 point for at tabe som ikke-SK-neutral
+4 point for at opnå sin win condition som ikke-SK-neutral
+8 point for at vinde som SK
Bonussystem
+1 point for hver MVP-stemme fra WW Council (5 total)
+2 point for MVP-stemme fra mod (co-mods tæller som én mod)
+2 point for hver dag, der er passeret, når man subber ind (min. 2 point, max. 6 point)
Strafsystem
-12 point for at blive force-subbed eller modkilled pga. lav aktivitet
-8 point for at blive modkillet pga. regelbrud
-4 point for "bad sportsmanship" (flaming, trolling etc.) (afgøres af WW Council - enhver person kan nominere en person for "bad sportsmanship", men dette skal gøres privat)
Det oprindelige regelsæt: forums.mtgsalvation.com/showthread.php?t=437647
Synes ikke man kan få point fra tidligere spil.
Nu orker jeg ikke at sætte mig ind i point dog kan jeg hurtigt regne ud jeg ender med minus en masse point. Men er point systemet lavet sådan at det kan få nogen til at oversatse for at få point altså prøve at styre for meget.
F.eks en erfaren ulv er mere tilbøjelig til at ofre sine uerfarene med ulve for at have større chance for at overleve og få Fame.
Nej, nej, altså. Jeg mener, at ligaen starter fra nu. Og så hvis man om 2 måneder gerne vil opte in alligevel og have sine spil fra de 2 sidste måneder (om 2 måneder fra nu altså) talt med, så kan det godt lade sig gøre. Jeg har absolut ikke tænkt mig at gå alle tidligere spil igennem :P
Ændring 1: Seers får ikke point for at blive NK'et.
Hmm... Altså mht. at ofre sine medulve: 1) Man får flere point jo flere medulve, der er i live ved spillets slutning, og 2) Hvis man nu har lyst til at busse for at få point, så er dette et sats, ja, men dette forekommer jo allerede.
Meh. Det kan godt være, at vi bare skal droppe det egentligt. Det er sjovt, men hvis det faktisk påvirker folks spil i en retning, der er anderledes fra, hvordan de ellers normalt ville spille, når de forsøgte at maksimere deres holds chancer for at vinde, så duer det ikke. Jeg har forsøgt at modificere det, så dette ikke skulle ske, men det kan nok aldrig helt blive perfekt.
Edit: Jeg vil bare gerne motivere folk til at spille! Spil nu for satan! (sagt med Bertel Haarder-stemme)
Jeg synes point kunne være fedt. Men min bekymring er at flere vil busse for at få flere point. Og så er min bekymring om det er en fordel at få speciel roller, altså folk der så aldrig får speciel roller vil blive irriteret over bare at være normal. Gør de også nu men måske endnu mere hvis vi spiller med point.
Men igen kan ikke gennemskue point systemet. Men hvis dette skal indføres skal roller deles 100% tilfældigt. Ved det er hensigten men ved også at det ikke altid gøres
Btw kunne jeg godt tænke mig at vi lavede et point system. Og måske tilføje bonus point for at deltage i et spil.
chmpen85 skrev:
Jeg synes point kunne være fedt. Men min bekymring er at flere vil busse for at få flere point. Og så er min bekymring om det er en fordel at få speciel roller, altså folk der så aldrig får speciel roller vil blive irriteret over bare at være normal. Gør de også nu men måske endnu mere hvis vi spiller med point.
Men igen kan ikke gennemskue point systemet. Men hvis dette skal indføres skal roller deles 100% tilfældigt. Ved det er hensigten men ved også at det ikke altid gøres
Hvis dette ikke gøres, er det meget alvorligt!!!!
Altså da jeg var gm på et tidspunkt fik jeg et par pm hvor folk bad om bestemte roller og skrev at de vidste det var gjort tidligere. Jeg afviste dog og lavede dem 100% tilfældigt.
Jones skrev:
FYI Søndag er i en pokerspillers øjne ikke optimal.
Det er korrekt, og hvis vi især gerne vil have nye med, er det nok noget, vi skal være opmærksomme på. Det kunne også være mandag aften.
Gad vide om, det er derfor, at jeg aldrig har været seer i min ww-karriere...
@ CN
Meget rigtigt. Mandag aften er også helt fint for mig.
Krav til pointsystem:
1: Skal være balanceret
2: Skal ikke få folk til at spille for individuelle point, men for sejr.
3: Det er et hold-spil, så der skal gives point til holdet. Ikke noget med at en villa, der bliver misslynchet, får minuspoint. Alle får minus-point.
4: Taktiske ting, som at ofre medulv, må ikke tælle negativt.
Idé:
3 ulve
10 villas
For hver overlevende ulv, får ulvene 1 point
For hvert misslynch taber villas 1 point
Villas starter med 0,4 point per villa = 4 point i en 13'er
Vinder villas i en f3, har de misslynchet 3 gange, og får 1 point
Vinder ulvene i en f3, har de 1 ulv tilbage til slut og får 1 point
Dræber villas alle 3 ulve, de første 3 dage, får de alle 4 point
Vinder ulvene uden at være blevet lynchet, får de 3 point
Går spillet i en f5, med 2 ulve, og ulvene vinder, får de 2 point, fordi 2 ulve er overlevet.
Går spillet i en f5, med 1 ulv og villas vinder, får de 2 point, fordi de har misslynchet 2 gange.
------
Det er bare en tanke, men synes det skal være noget i den stil. Ikke det der med individuelle point (måske med mindre det er mishmash).
Thingyman skrev:
Scoringssystem for landsbyen
+1 point for at blive NK'et; +1 bonuspoint for at være det første NK; +2 bonuspoint
Så det vil sige, hvis seer NK's nat 1, får han/hun plus 2 point :)
Hvem skal i øvrigt give disse point? WW Council, GM for pågældende spil eller en tredje?
chmpen85 skrev:
Altså da jeg var gm på et tidspunkt fik jeg et par pm hvor folk bad om bestemte roller og skrev at de vidste det var gjort tidligere. Jeg afviste dog og lavede dem 100% tilfældigt.
lol? Det håber, det har været en brainfart af pågældende!
Mandag og torsdag aften er skod..
som gm har jeg også tit fået pm hvor nogle udbad sig roller. Men har kun set dem spm sjov og obv randed tilfældigt. Min datter er god til at trække lod.
Duracell skrev:
God ide det meste. Faceook aint gonna happen here (sry tuz :-/)
But WHY???? Dura ffs..
Tirsdag er ok for mig. Men jo sikkert skidt for andre.. derfor var søndag bedste valg troede jeg
Et pointsystem hvor hver spiller får individuelle point vil altid betyde suboptimering ift. grupperne - teoretisk set. Et pointsystem giver meget mere mening hvis det er hele ens gruppe der får pointene, dvs. noget a la:
Landsbyen får +1 point for hver nat seer ikke bliver NK
landsbyen får +2 point for hver ulv der bliver lynchet
Landsbyen får +3 point når angel beskytter nk
point for win
point for overskydende mislynches
osv osv
Ulvene får x/2 point for at nakke seer n1 (x = antallet af spillere)
Ulvene får 1 point for hver villa-lynch
point for win
osv osv
Over tid vil folk så få forskellig score og individerne vil stå frem (i og med at folk med tiden vil få forskellige point).
Det er også en god ide med en fast reset af ladder (kunne være årligt/halvårligt).
Basically er jeg enig med Tassadar.
Det er en fin ide at lade et WW-council og mod i fællesskab uddele mvp til en bestemt spiller og evt. en mini-mvp eller lol-bonus for det bedste individuelle play.
Jeg tror bare, at vi dropper den league :P
Problemet med mit foreslåede system er, at det ikke kan blive perfekt - der vil altid være små ting, som potentielt kunne influere folks spil.
Problemet med det andet system er, at det ikke tager højde for individers indsats. Det er netop holdspilsaspektet, der gør, at stats ikke kan bruges til noget, og en ranking baseret på holdindsats i alle ens spil vil heller ikke kunne sige særligt meget om de individuelle spillere, især ikke over en lille sample. Man kan have spillet suverænt og stadig ikke få point, og man kan have spillet superdårligt og stadig få point.
Forsøger at modde et nyt vanillaspil, 13 deltagere
www.pokernet.dk/forum/ww-13-vanilla-tilmelding-start-onsdag-eller-torsdag.html