Jeg har lagt på amino, men PNVA er selvfølgelig bedst, så poster også her.
Vi er tre mænd mellem 27 og 40, som alle har været involveret i bestyrelsesarbejde i ejer- og andelsboligforeninger i flere år. Vi har alle opnåede gode resultater i form af store besparelser i foreningernes drift samt andre forbedringer i form af renoveringsprojekter, vedtægtændringer og lignende.
Vi er overbeviste om, at vi kan hjælpe andre ejer- og andelsboligforeninger med at finde besparelse på samme måde, som vi allerede har fundet besparelser i vores egne ejer- og andelsboligforeninger.
Det svære er imidlertid at sælge ydelsen til ejer- og andelsboligforeninger, da foreninger typiske ikke betaler for noget uden med sikkerhed at vide, at det er en rentabel ide.
Derfor tilbyder vi en uforpligtende og gratis analyse af foreningens økonomi og fremlægger herefter besparelsespotentialet. Analysen som præsenteres for foreningen er ikke så detaljeret, at foreningen selv vil kunne gennemføre besparelserne.
F.eks. hvis vi mener at kunne spare foreningen for 50.000 kr. på ét år og yderligere bespare de efterfølgende år, og vi tager 25.000 kr. i honorar, så er det en god aftale for begge parter. Det er dog svært at garantere 50.000 kr. i besparelse og hvad gør vi i tilfælde af, at besparelsespotentialt pludselig ændrer sig pga. stigende renter eller lignende. Kan man garantere en besparelse på x antal kroner?
Hvad synes I ellers om vores forretningside?
På forhånd tusind tak.
Giv os feedback på vores forretningsidé! Tak!
Energi / besparelse kan altid sælges..!
Hvordan sikrer i jer at foreningen ikke benytter jeres forslag, uden jeres viden.
rettere, hvordan sikrer i jer at få penge for allerede fremsendt forslag ?
Tror hellere i skal sige, at jeres honorar lønnes med x antal % besparelse opnået.
Det vil løse jeres dilemma omkring honorar.
Dog vil det give svingende indtægt da foreningerne vil have forskellige besparelser.
Tak for indspark. Analysen som præsenteres for foreningen er ikke så detaljeret, at foreningen selv vil kunne gennemføre besparelserne.
Det kan umiddelbart være svært at definere, hvor stor besparelsen bliver i sidste ende, da det afhænger af beregningsmetoden og tidshorisont, så derfor kan det være svært at beregne en % del af besparelsen. Det er netop vores store hovedpine pt, hvordan vi skal præsentere, hvordan vores honorar beregnes.
Plejer det væsentlige i start af ny virksomhed ikke at være udbud efterspøgelse?
Så hvis I udbyder en "usikker" investering og kunderne kun efterspørger en sikker. Så vil I få svært ved at opretholde kunder, da markedet ikke er til usikker investeringer.
Så kan jeres succesrate for besparelser være nok så god, men hvis I ikke kan få fat i nye eller fastholde gamle så får i det både svært på kort og langsigt.
Så uden at være alt for pessimistisk, og uden at kende noget som helst til kunde kapitellet. Så vil jeg tro det ville være fornuftigt at undersøge efterspørgselen til bunds og hvad kunderne kræver af jer.
For på papiret ser det jo ganske fornuftigt ud. Men uden kunder ingen forretning.
Det burde være lettere at sælge hvis i satte en procentsats i stedet for en honorar.
Eks.
De har en udgift på 350.000,
I kan få udgiftet ned på 300.000 (forventer i)
I tager 20-50% i kommusion af besparelsen.
Der sker så en ændring og i kan nu pludselig kun få udgiften ned på 340.000kr, men i benytter jer af samme prissætningsmodel, så nu skal de betale 20-50% af 10.000kr i stedet for F.eks. At i tager et fast honorar på 10-50.000kr . På den måde har de ingen grund til at sige nej, for de aldrig kan lide et direkte tab..
Jeg håber mit eksempel er til at forstå.:).
Men der hvor det bliver rigtig interessant er hvis i for tilknyttet eksempelvis 5 projekter på samme tid (forskellige ejer foreninger). Der har i muligheden for at gå til en bygherre og få et tilbud på alle projekterne på en gang. Derved har bygherren en sikkerhed for at have arbejde i en længere periode, han kan samtidig indkøbe materialerne billigere så han kan give jer et endnu bedre tilbud end når de kun kommer en af gangen.
Man ser det inde for mange andre brancher, så som personer som forhandler billigere telefon og internet abonnementer, men det smarte er at de gør det som en pulje, derfor er det attraktivt for udbyderen, da de er sikker på at beholde eksisterende kunder samt få nye kunder på samme tid.:)
Per_danmark skrev:
Det burde være lettere at sælge hvis i satte en procentsats i stedet for en honorar.
Eks.
De har en udgift på 350.000,
I kan få udgiftet ned på 300.000 (forventer i)
I tager 20-50% i kommusion af besparelsen.
Der sker så en ændring og i kan nu pludselig kun få udgiften ned på 340.000kr, men i benytter jer af samme prissætningsmodel, så nu skal de betale 20-50% af 10.000kr i stedet for F.eks. At i tager et fast honorar på 10-50.000kr . På den måde har de ingen grund til at sige nej, for de aldrig kan lide et direkte tab..
Jeg håber mit eksempel er til at forstå.:).
Så hvert år de har en besparelse skal de betale??? Nej vel? Desuden skal der investeres kapital for at kunne opnå besparelser... Hvad er den tilsvarende rente på disse penge?
Eksempel: Køber man solceller og smækker op på taget spares der på elregningen... Men hvad med de penge som er investeret/lånt til solcelleanlægget?
Jeg har muligvis misforstået det.. Jeg troede det var en her og nu besparelse, så som en ny facade, nye badeværelser med videre..
For mig lød det ikke til at de ville være virksomheden som udførte det aktuelle arbejde, men stod for at indhente tilbud og derved skaffe en besparelse.
Måske er det her misforstået, men hvis besparelsen kræver en investering hvad så med renter, eller tab af rente eller andet afkast at de penge der nu bruges, nogle besparelser skal vel også ses over en periode, i perioden kan ting ændre sig, nye produkter, prisændringer mm.
Det skal der vel på en eller ande måde tages højde for.
Men selvfølgelig hvis I laver investeringer, og deler eller får en procent sats af besparelsen over en periode er det en anden sag.
Jeg tror ikke på forretningen.
Hvad vil i gøre når i har fremlagt en besparelse på 50.000kr og foreningen så betaler for at høre hvor. Da i så fremlægger det, så er foreningen alt andet end enige om at der kan spares på det område?
Det virker ikke troværdigt med modellen der hedder " vi har analyseret os frem til at i kan spare 100.000" , men vi siger ikke hvor før vi får vores salær på 25.000 .....
Altså medmindre i kan sælge troværdighed i bunker på jeres glatte fjæs er der jo ingen der vil købe en lykkepose med mulige besparelser i ....
Kan i ikke selv se det vil jeg fraråde jer at starte virksomhed.
Modellen bør være : vores salær beregnes som x procent af det sparede over de næste 5 år... Derefter er besparelsen foreningens "egen" ...
Hvis det så viser sig i ikk er dygtige nok og besparelserne ikke er som lovet, slipper foreningen billigere. Og er ude af aftalen efter 5 år .... Meget mere spiseligt.
gl