God restaurant i København - maks 500 kr. pr kuvert

#1| 0

Hej hej,

Er der nogen som kan anbefale en god restaurant i København til maks 500 kr. pr kuvert? Det behøver ikke ligge i det absolutte centrum, men må gerne være et hyggeligt sted eventuelt på Vesterbro, Nørrebro etc. Cafeer er et no go.

Taaaaaak :)

Vh

25-03-2014 09:02 #2| 0

Retour kan godt gøres for de skillinger. Sådan ca.

25-03-2014 09:16 #3| 0

Er det incl. drikkevarer?

Jeg ved ikke hvor kendt du er i kbh, men alle cofoco-restauranterne og madklubberne kan klare det budget der.
cofoco.dk
www.madklubben.dk

Redigeret af hermod d. 25-03-2014 09:19
25-03-2014 09:20 #4| 0

La Lua - vietnamesisk i NV 1 km fra Nørrebro station. Kanon hvis man er til det vietnamesiske køkken, og kanon service a søn og datter. Forældrene er i køkkenet. Fik 5 retter med 3special øl samt kaffe for under 900 i alt for to personer

25-03-2014 09:45 #5| 0

Er du til thai mad er der flere på hyggelige halmtorvet. Bla Ban Gaw

25-03-2014 09:57 #6| 0

Brd. Prices restaurant på Rosenborggade synes jeg er rigtig hyggeligt og samtiddig god mad.

25-03-2014 10:24 #7| 1

Höst, som er Cofocos bud på Nyt Nordisk, er helt enestående god til prisen.

25-03-2014 10:24 #8| 0
hermod skrev:
Er det incl. drikkevarer?

Jeg ved ikke hvor kendt du er i kbh, men alle cofoco-restauranterne og madklubberne kan klare det budget der.
cofoco.dk
www.madklubben.dk


Jeg var på cofoco for en måned siden, og kan varmt anbefale det. Sublim mad til prisen, og vinene er også godkendt (hvis i ikke hopper på vinmenuen, så spørg efter deres anbefaling!)
25-03-2014 10:28 #9| 0

Enig med Coinflip - Retour Steak er stedet! Det er måske ikk det hyggeligste sted i verden, men bøf og bearnaise fås ikk bedre (taget prisen i betragtning), og så ligger det jo på Vesterbro..

25-03-2014 10:31 #10| 0
Niel skrev:
Enig med Coinflip - Retour Steak er stedet! Det er måske ikk det hyggeligste sted i verden, men bøf og bearnaise fås ikk bedre (taget prisen i betragtning), og så ligger det jo på Vesterbro..


Eller i kbh K - der kan man selv vælge :-)
25-03-2014 10:38 #11| 0
coinflip skrev:
Retour kan godt gøres for de skillinger. Sådan ca.


Bare til info, så har retour valgt at fjerne alt der har med bernaise at gøre fra menukortet... Var der i weekenden og udover jeg var slemt skuffet over den beslutning(som i øvrigt blev leveret med en spids, nu har vi to andre steder der laver bernaise så må i gå derover..) var betjeningen også vildt uhøflige generelt.. Så nej ikke et sted jeg ville anbefale mere desværre:(

@OP
Prøv Radio, var der for et stykke tid siden, og tæt på noget af det bedste jeg har fået i DK og burde kunne gøres for dit budget.
25-03-2014 11:18 #12| 0

Scarpetta på Rantzausgade

25-03-2014 11:28 #13| 1

Oysters and Grill på Nørrebro, hvis man er til seafood og bøf :)

25-03-2014 11:30 #14| 1

Jeg har sgu altid fået god service de gange jeg har været på Retour Steak

25-03-2014 11:47 #15| 2

Pluto er virkelig godt til den pris, mener deres menu er omkring 400kr.

25-03-2014 12:12 #16| 0

Dejlig aktuel tråd!

Skal til Kbh. i den kommende weekend og er blevet anbefalet disse steder

bistro-pastis.dk/
patepate.dk/info/
lele.dk/
nose2tail.dk/
fiskebaren.dk/

Nogle med erfaringer herfra ?

25-03-2014 12:16 #17| 0

Claus Meyers Customer house med tre forskellige restauranter kunne også være en mulighed:

www.clausmeyer.dk/en/restaurants/the_standard.html

25-03-2014 12:21 #18| 0
zJesper skrev:
Dejlig aktuel tråd!

Skal til Kbh. i den kommende weekend og er blevet anbefalet disse steder

bistro-pastis.dk/
patepate.dk/info/
lele.dk/
nose2tail.dk/
fiskebaren.dk/

Nogle med erfaringer herfra ?


Jeg var ikke begejstret for nose2tail.
25-03-2014 12:22 #19| 0

alternativt kan i tage på L'education nationale, hvis i vil have fransk stemning
www.leducation.dk/

25-03-2014 12:23 #20| 0
zJesper skrev:
Dejlig aktuel tråd!

Skal til Kbh. i den kommende weekend og er blevet anbefalet disse steder

bistro-pastis.dk/
patepate.dk/info/
lele.dk/
nose2tail.dk/
fiskebaren.dk/

Nogle med erfaringer herfra ?

Nose2tail er super lækker, hvis du er til øl så SKAL du prøve deres IPA flying Couch den er nuts:) Maden kræver dog du er til det rustikke, og ikke er bange for indmad:)
Fiskebaren er imo spild af penge, og findes langt bedre alternativer hvis du vil have seafood, f.eks. fishmarket.dk/ .
25-03-2014 12:24 #21| 0

@hermod
But why??:)

25-03-2014 12:24 #22| 0
hermod skrev:
zJesper skrev:
Dejlig aktuel tråd!

Skal til Kbh. i den kommende weekend og er blevet anbefalet disse steder

bistro-pastis.dk/
patepate.dk/info/
lele.dk/
nose2tail.dk/
fiskebaren.dk/

Nogle med erfaringer herfra ?


Jeg var ikke begejstret for nose2tail.


Som i dårlig kvalitet i forhold til pris, kedeligt, ubehøvlet betjening, de kvindelige tjenere havde for små bryster, eller ?
25-03-2014 12:28 #23| 0
zJesper skrev:
hermod skrev:
zJesper skrev:
Dejlig aktuel tråd!

Skal til Kbh. i den kommende weekend og er blevet anbefalet disse steder

bistro-pastis.dk/
patepate.dk/info/
lele.dk/
nose2tail.dk/
fiskebaren.dk/

Nogle med erfaringer herfra ?


Jeg var ikke begejstret for nose2tail.


Som i dårlig kvalitet i forhold til pris, kedeligt, ubehøvlet betjening, de kvindelige tjenere havde for små bryster, eller ?


Madens kvalitet var det eneste jeg havde en anke om. jeg synes at man får meget mere for prisen alle de andre steder der er nævnt.
25-03-2014 12:32 #24| 0

Jeg var ikke begejstret for nose2tail.


Som i dårlig kvalitet i forhold til pris, kedeligt, ubehøvlet betjening, de kvindelige tjenere havde for små bryster, eller ?


Madens kvalitet var det eneste jeg havde en anke om. jeg synes at man får meget mere for prisen alle de andre steder der er nævnt.


Så der er OK bryster, snap!!! ;-)
Redigeret af zJesper d. 25-03-2014 12:34
25-03-2014 12:34 #25| 0

Pastis har aldrig skuffet mig.

25-03-2014 12:43 #26| 0

Havde helt glemt Pastis. Det er også rigtig godt!

25-03-2014 12:48 #27| 0
zJesper skrev:
Dejlig aktuel tråd!

Skal til Kbh. i den kommende weekend og er blevet anbefalet disse steder

bistro-pastis.dk/
patepate.dk/info/
lele.dk/
nose2tail.dk/
fiskebaren.dk/

Nogle med erfaringer herfra ?


Var på lele i går det bragte mig tilbage til da jeg var i Vietnam. Rigtig god mad syntes jeg.
25-03-2014 13:01 #28| 0

@OP - Hvad er setuppet, er det inkl. eller ekskl. drikkevarer?

Lige meget hvad kan Bar'vin ikke anbefales nok!

25-03-2014 13:17 #29| 1
zJesper skrev:
Dejlig aktuel tråd!

Skal til Kbh. i den kommende weekend og er blevet anbefalet disse steder

bistro-pastis.dk/
patepate.dk/info/
lele.dk/
nose2tail.dk/
fiskebaren.dk/

Nogle med erfaringer herfra ?


Du går ikke galt i byen med nogle af de nævnte steder, jeg synes bare de er lidt kedelige... Måske med undtagelse af Le le, som kan noget helt specielt, som ingen andre restauranter i Kbh. kan. Le le har en helt speciel storbystemning som jeg synes er ret fed, hvis man er til det - Maden er autentisk og fin, men savner lidt smag i forhold til hjemlandet - Men, Le le er stadigt en af mine yndlings-reatauranter pga. stemning.

Pastis er godt, men hvis vi vil have bøf bearnaise eller tatar, så synes jeg Retour Steak er et bedre alternativ og igen vil jeg anbefale Bar'vin, som efter min mening laver den bedste tatar i byen og derudover har et kort, hvor man får lyst til alt, dog er det mere spansk/italiensk inspireret end fransk. Vinen udvælges af en af de dygtigste og mest respekterede sommelier i Kbh.

Pate Pate - hmm, lidt kedeligt synes jeg - Hellere Melee

Nose2Tail - Lidt for rustikt og kødtungt synes jeg - Hellere Pluto. Bevares Pluto er i den grad kødtungt, men det er mere rafineret, synes jeg.

Fiskebaren - Jeg er enig i at Fishmarked eller Famo 51 om fredagen er bedre.
Redigeret af playern d. 25-03-2014 13:19
25-03-2014 13:22 #30| 0
www.restaurantmaven.dk/index.php/menu/48

Har 2 kokkevenner der arbejder derinde.. headhuntet fra hotel hilton og snekken i roskilde.

1 år gammel sted og allerede mega populært
25-03-2014 13:46 #31| 0
Løpenthin skrev:
Höst, som er Cofocos bud på Nyt Nordisk, er helt enestående god til prisen.


Enig. Har i oevrigt lige vundet pris i New York for verdens mest veldesignede restaurant.
25-03-2014 13:49 #32| 0
zJesper skrev:
Dejlig aktuel tråd!

Skal til Kbh. i den kommende weekend og er blevet anbefalet disse steder

bistro-pastis.dk/
patepate.dk/info/
lele.dk/
nose2tail.dk/
fiskebaren.dk/

Nogle med erfaringer herfra ?


Fiskebaren er blevet rost for maden men kritiseret for portionsstørrelserne. Da jeg var der for et par år siden, var portionerne altså også for små for en med god appetit som mig. Selvom det smagte rigtig godt, så skal man gå lidt for meget amok på menukortet for at blive mæt. Det kan selvfølgelig have ændret sig.
25-03-2014 15:00 #33| 0

Jeg var glad for Pastis. Var der til min fødselsdag i februar. Store portioner, god fransk bistro mad. Håndværket er i orden! Fin stemning også, sådan lidt MASH agtigt uden at være på den prollede provinsagtige måde

Pluto har jeg været på 3 gange inden for de sidste år. Jeg synes det er for dyrt. Jeg synes vinen er for dårlig. Og jeg mener man kan stille klare spørgsmålstegn ved håndværket. Jeg erindrer at have fået serveret kedelig tørret skinke præsenteret som sortfods "Iberico". (Det var lige så meget sortfod som jeg er spansk). Jeg erindrer op til flere fejlslagne retter, bla fisk der er for tørt og kød der er for sejt. Deres naturvins gejl er en historie for sig. En enkelt aften fik vi en vin der var volatil til op over ørene, den stank vitterligt så meget af acetone at min borddame impulsivt begyndte at fjerne sin neglelak med den. Den kønne men ikke så kompetente vintjener, der ikke var en dag over 20, forklarede os, at sådan skulle den smage. Samt at vi i øvrigt ikke vidste hvad vi talte om. (Der sad ca 60 års erfaring i restaurations og vinbranchen ved bordet). Jeg var målløs over den ekstremt dårlige og voldsomt arrogante service! Hvis det er niveauet for alle Oubæks restauranter vil jeg også holde mig væk fra diverse retours.

Edit: Retfærdigvis skal det siges, at en af hendes overordnede kom ned med en ny flaske og undskyldte hende opførsel. Han kunne godt smage at vinen var skæv. Jeg er farvet, men jeg går på mongo tilt over den der selvfede "vi alene vide" attitude der huserer på mange restauranter med bio og natur vin. Det kan meget muligt farve mit syn på alle Oubæks restauranter


Bistro Boheme er lidt i den dyre ende. Men jeg har altid været glad for maden. Meget i stil med Pastis, bare større (og lidt dyrere). Der er også den fordel med Boheme, at det er en ganske hyggelig bar efter serveringen. Der komme en del kendisser hvis man er til det.

Redigeret af HolchKnudsen d. 25-03-2014 15:08
25-03-2014 15:10 #34| 0

@HolchKnudsen - +1 til Bistro Boheme.

Dine oplevelser omkring Pluto er interessante, jeg har kun oplevet god og kompetent service samt virkelig skarp mad, med stor smag, de gange jeg har været det - Dog har jeg også styret udenom alt naturvin på kortet! :-)

Jeg er ret begejstret for Oubæks steder(i modsætning til madklubben-koncernen) og er aldrig blevet udsat for dårlig service - Men jeg har hørt det fra andre.

25-03-2014 15:21 #35| 0

@ HK

Måske et dumt spørgsmål, men hvorfor kom du tilbage til Pluto 2. gang, og hvorfor i alverden kom du tilbage 3. gang?

Har prøvet både Retour og Retour steak.

Retour var virkelig lækkert. en 5-retters menu til 500. Sprang vinen over. Supergod mad.

Retour Steak synes jeg var meget ordinært, og ikke nogen synderlig gourmetoplevelse. Det er naturligvis altid dejligt med en bøf-bernaise, men jeg synes ikke den var bedre end alle mulige andre steder.

25-03-2014 15:25 #36| 0

Lele imponerede mig heller ikke synderligt, men det er muligvis blot fordi jeg ikke er fan af vietnamesisk.

25-03-2014 15:26 #37| 0

@Playern

Den dårlige service har KUN været i forbindelse med vin. Bortset fra deres lorte attitude omkring naturvin, har jeg ikke en finger at sætte på servicen.

Men jeg mener ikke kvaliteten står mål med prisen dernede.

I skrivende stund står deres 12 retters tapas agtige menu i 450 (Det er i øvrigt et stretch at kalde det 12 retter, når mange af dem kommer ind 2 og 3 ad gangen)

Jeg var på Amass i fredags med Jensen her fra PN. Det var OUTSTANDING, et af de 5 bedste måltider i mit liv og det går hen over hovedet på mig at de ikke fik en stjerne. I skrivende stund kan du få deres 6 retters basis menu til 575. Altså niveau forskellen er MARKANT over prisforskellen i forhold til Pluto

@ Skod

Der er jo ingen der siger jeg træffer rationelle beslutninger :) Seriøst dog: Den første gang var sådan set fin nok uden at jeg var imponeret dog, niveauet var faldet gang nummer 2 og 3. Derudover var de andre gange i selskaber hvor jeg ikke havde den store indflydelse på hvor vi skulle spise. Sidst men ikke mindst går jeg ind for at prøve stederne mere end 1 gang før jeg dømmer dem ude - så jeg kan sagtens finde på at prøve det igen

Redigeret af HolchKnudsen d. 25-03-2014 15:38
25-03-2014 15:36 #38| 0

Har i øvrigt prøvet Rebel i St Kongensgade 2 gange indenfor de sidste par måneder. Det vil jeg også gerne anbefale varmt. Konceptet er lidt som Formel B, men et nyk under pris og kvalitetsmæssigt. iirc så er det 3 retter for 350'ish og 4 retter for 425'ish. Fin service, god lokation i forhold til barer og offentlig transport. Niveauet var rigtig rigtig fint med god og meget smag, håndværket virker til at være tip top.

Det er i øvrigt Oubæks gamle Restaurant Oubæk. Han solgte den til to af sine kokke og de omdøbte den til rebel for et halvt års tid siden

Redigeret af HolchKnudsen d. 25-03-2014 15:42
25-03-2014 16:00 #39| 0

Meyers forholdsvis nye 'Almanak' i det gamle custom house i havnegade er også et godt bud

25-03-2014 16:36 #40| 0
HolchKnudsen skrev:
Har i øvrigt prøvet Rebel i St Kongensgade 2 gange indenfor de sidste par måneder. Det vil jeg også gerne anbefale varmt. Konceptet er lidt som Formel B, men et nyk under pris og kvalitetsmæssigt. iirc så er det 3 retter for 350'ish og 4 retter for 425'ish. Fin service, god lokation i forhold til barer og offentlig transport. Niveauet var rigtig rigtig fint med god og meget smag, håndværket virker til at være tip top.

Det er i øvrigt Oubæks gamle Restaurant Oubæk. Han solgte den til to af sine kokke og de omdøbte den til rebel for et halvt års tid siden


Haha er sgu meget sjovt så forskellige oplevelser man kan have, mig og (især) kæresten er helt vilde med Pluto, og har altid fået fantastisk betjening derinde, samt det bedste tapas nord for Frankrig(er klar over det er spansk) imo.
Rebel har vi til gengæld ikke meget fidus til, dog kun været der en enkelt gang, men der var indtrykket noget meget ordinært/kedeligt/uninspireret mad og små portions størrelser, til nogle meget dyre priser.. Smagsindtrykkene i maden fejlet såmændt ikke noget, men var ikke noget man ikke havde prøvet 27 gange før imo og til væsentlig lavere pris.
Hvis du godt kan lide det der forrets koncept som vinder voldsomt frem de her dage, så vil jeg helt sikkert anbefale restaurantradio.dk/, som er imo er laaangt bedre end rebel og til væsentlig lavere pris.
Redigeret af djoffer d. 25-03-2014 16:37
25-03-2014 16:55 #41| 0

Svedig tråd!

Vil lige smide Restaurant Kul i Kødbyen i mikset, de laver ret lækker mad, burde nemt kunne gå til budgettet også.

Restaurant Lumskebugten hvis I er til grøntsager og fisk, deres menu kan vist også gøres til 3-400 kroner.

Ranees på Blågårds Plads er imo en af byens bedste thai-restauranter og i særklasse til prisen. Virkelig overset sted.

Desuden +1 til bistro boheme, pastis og fishmarket.

25-03-2014 16:57 #42| 0

Pate pate er hyggeligt, men de har meget få retter at vælge imellem (3-5 iirc) - bare en god ting at være opmærksom på.

Nose2tail har også "kun" 3 hovedretter at vælge imellem.

25-03-2014 17:04 #43| 0

Djoffer.

Tak for det. Restaurant Radio er skrevet ned over ting der skal prøves.

Og ja, smag og behag er forskelligt :). At dømme på Plutos succes er jeg jo nok i mindretal. Hver gang jeg er der eller går forbi har de jo fulde huse - endda med to flights pr aften

Jeg er i øvrigt ikke ene om at lide Rebel. Dem jeg var med, synes også det var godt og de fik 5 stjerner i både Berlingske og Politiken. Men i øvrigt bemærkelsesværdigt at kritikken i Politiken var den samme som din: For små portioner!

Redigeret af HolchKnudsen d. 25-03-2014 17:10
25-03-2014 17:06 #44| 0

Well that's not very rebellious is it?

25-03-2014 23:18 #45| 0

Jeg har kun været på Pluto en gang, men der spillede det hele fuldstændig. Noget af det bedste mad jeg har fået til prisen. Det skal dog siges, at der var tre kokke fra Kong Hans med, så den har måske fået en ekstra tand fordi de kender hinanden.

I forhold til restauranter med fornuftige priser, så har den lille fede 5 retter med vin til 550 og 7 retter med vin til 798 - det er obv. ikke verdensklasse, men rigtig rigtig godt til prisen.

Jeg hører til kategorien, der også blev slemt skuffet på nose2tail - simpelthen så kedelig en omgang mad smurt ind i friture og fedt. Vi var 10 mand og alle var enige om, at der behøvede man ikke komme igen.

Höst er jeg bestemt også imponeret over.

Jeg er i øvrigt også kæmpe fan af Bistro Boheme, og det hjælper lidt ekstra på det, at jeg kun bor 70 m derfra. :)

26-03-2014 08:49 #46| 0

Hold nu op, hvor er der mange gode bud! Imponerende!

Tusind tak for hjælpen. Det bliver et besøg på Höst i denne omgang. Skal dog helt sikkert prøve andre af de mange forslag, som I er kommet med.

Endnu en gang tak og rigtig god onsdag :)

26-03-2014 08:50 #47| 0
Repsak skrev:
La Lua - vietnamesisk i NV 1 km fra Nørrebro station. Kanon hvis man er til det vietnamesiske køkken, og kanon service a søn og datter. Forældrene er i køkkenet. Fik 5 retter med 3special øl samt kaffe for under 900 i alt for to personer


Jeg tog Repsaks udmærkede anbefaling igår og frekventerede restauranten. Det var SUPER godt. Fin mad og portionsstørrelse. Rigtig høflig og god betjening. Vi gav 36x,- for to Saigon-øl, 1 forret, 2 hovedretter og 1 dessert + rejechips. Alt i alt mere end godkendt.
26-03-2014 08:59 #48| 0

Fed tråd :)

26-03-2014 09:44 #49| 0

Undrer mig egentligt at sticks and sushi på tivoli hotel ikke er nævnt endnu.

Vi var meget begejstret for det, og det kan kan gøres ca for budgettet, med mindre man skal have deres dyreste menuer.

26-03-2014 10:23 #50| 0

Nogen der har anbefalinger omkring noget italiensk inspireret? Gerne lidt under Era-Ora priser.

26-03-2014 11:15 #51| 0
fede skrev:
Nogen der har anbefalinger omkring noget italiensk inspireret? Gerne lidt under Era-Ora priser.


Prøv evt. the Italien, er en af Cofoco restauranterne og absolut et fint sted til prisen. Ellers www.martinirestaurant.dk/ som kan findes på r2n.dk i tide og utide og hvor du kan få op til 25% rabat på hele bestillingen, også absolut glimrende italiensk mad til prisen:)
26-03-2014 11:16 #52| 0

Nå ja og hold dig væk l'altro, været der en enkelt gang og blev slemt skuffet..

26-03-2014 13:30 #53| 0

@Fede

Lidt under Era Ora, men stadig i den dyre ende:
Il Grappolo Blu

Mellem leje og fantastisk godt til prisen:
Famo 51
Fiasco
La Buca

I den billigere ende:
FIAT ( de har en særlig menu med vine til for 495, hvilket er god value.)
Spuntino
The Italian

26-03-2014 13:35 #54| 0

Var på retour for 14 dage siden, blev sku semi skuffet.
Der var dog bearnaise.

26-03-2014 13:55 #55| 0
henrikthing skrev:
Svedig tråd!

Vil lige smide Restaurant Kul i Kødbyen i mikset, de laver ret lækker mad, burde nemt kunne gå til budgettet også.

Restaurant Lumskebugten hvis I er til grøntsager og fisk, deres menu kan vist også gøres til 3-400 kroner.

Ranees på Blågårds Plads er imo en af byens bedste thai-restauranter og i særklasse til prisen. Virkelig overset sted.

Desuden +1 til bistro boheme, pastis og fishmarket.


Jeg gik sku fra KUL med lidt en øv følelse. Vi fik 4 forretter og en hovedret, hvilket var mere end rigeligt. Alt maden var ok, men som med næsten alt andet i kødbyen synes jeg det bliver lidt for underligt. Vi fik en ok pigvar til hovedret som i sig selv kostede hvis jeg husker rigtigt 575kr, der var meget mad i den men den kom med en kinaradisse salat til som var flot men så heller ikke meget mere end det.

Vi endte på noget der lignede 3000kr for 4 mand med 2 flasker vin, et par cocktails og 4 forretter og 2 dele hovedretter. Det er ikke vildt dyrt, men det var for dyrt udover det synes jeg deres lokaler er for kolde.
26-03-2014 13:57 #56| 0

@djoffer - Det er længe siden at jeg har været på l'Altro, men mit indtryk var bestemt ikke at man skal holde sig væk - Blot skal man forberede sig på at det er italiensk bondemad, og det er ofte meget simpelt/rustikt.

Famo er fantastisk til prisen mener jeg.

De mere ukendte men absolut meget interessante er Enomania og Hos Fischer.

Enomania - Fantastisk risotto og vinkort, derudover er alt andet også godt!

Hos Fischer - Min stamrestaurant, efter Bar'vin - David som ejer restauranten er tidligere kok på La Pergola i Rom og hans køkken er meget simpelt og meget autentisk italiensk.

26-03-2014 18:17 #57| 1
Kyung skrev:
Var på retour for 14 dage siden, blev sku semi skuffet.
Der var dog bearnaise.

Retour steak var du vel på så ikke?
26-03-2014 18:18 #58| 0
Pellez skrev:
Jeg gik sku fra KUL med lidt en øv følelse. Vi fik 4 forretter og en hovedret, hvilket var mere end rigeligt. Alt maden var ok, men som med næsten alt andet i kødbyen synes jeg det bliver lidt for underligt. Vi fik en ok pigvar til hovedret som i sig selv kostede hvis jeg husker rigtigt 575kr, der var meget mad i den men den kom med en kinaradisse salat til som var flot men så heller ikke meget mere end det.

Vi endte på noget der lignede 3000kr for 4 mand med 2 flasker vin, et par cocktails og 4 forretter og 2 dele hovedretter. Det er ikke vildt dyrt, men det var for dyrt udover det synes jeg deres lokaler er for kolde.


Jeg har spist frokost der et par gange, men kortet er vist det samme frokost/aften. Har kun haft gode oplevelser, men har ikke spist deres deleretter. Første gang jeg spiste der, spiste jeg der med to venner - vi fik én af hver af de små retter på kortet (9 i alt - helt fin mængde til frokost) og delte en flaske vin, derudover fik vi vist to glas champagne og én ostetallerken og slap omkring 1500 - overhovedet ikke urimeligt synes jeg.

Men det kan være jeg bare er farvet af, at et par af de retter jeg har smagt derinde har været virkelig høj klasse i både sammensætning og udførelse - fik fx en rødtunge på ben med trøffel-beurre blanc og en salat af citrusfrugter og grønne oliven som er en af de bedste retter jeg har fået det seneste år.

Hvad du så til gengæld har ret i er, at de kører en lidt forvirret stil, så hvis man er ude efter én speciel type gastronomi skal man finde et andet sted :)
26-03-2014 22:04 #59| 0

Jeg har været på Pluto tre gange og har kun gode erfaringer...skal dog siges at jeg ikke er den store vin ekspert. Lad nu vær med at gå på Madklubben, muligt det er billigt, men gud hvor er det ringe.
Nose2tail, Pastis og Retour har jeg også haft gode oplevelser med.
Oysters and grill synes jeg var super ringe+ekstremt dårlig service.

26-03-2014 22:21 #60| 0
henrikthing skrev:
rødtunge på ben med trøffel-beurre blanc og en salat af citrusfrugter og grønne oliven


Det der! Det gjorde mig sku lidt små liderlig....

Mange af stederne har allerede været nævnt, men jeg tænkte at nedenstående artikel måske kunne være lidt aktuel:
www.gastro.dk/galleri/guide-14-gode-og-budgetvenlige-restauranter/

En beretning fra Radio (som er nævnt længere oppe i tråden) fra en af mine yndlings blogs:
madetmere.dk/restaurant-radio-en-virkeligt-god-frokost/
26-03-2014 22:30 #61| 0

Marv & Ben er også ret fine.

Har været kun været der en gang for over et år siden, men det var lækkert nok. De havde en rosende omtale (uden stjerner) i Michelin den gang.

Under 500 kr er der rigtigt mange muligheder - når det vel at mærke er eksklusive drikkevarer.

28-03-2014 11:31 #62| 1

Jeg faldt lige over denne anmeldelse (har desværre ikke været der), men den virker til at ramme PN-segmentet ret godt.

Restaurant Barbie

Kød US-style.

28-03-2014 12:15 #63| 0

@HK

Hvordan var stemningen ved bordet, da I lige fik en lektion af en 20-årig omkring jeres manglende vinkendskab? ;)

Fed tråd. Har overvejet at oprette noget lignende på det sidste.

28-03-2014 17:15 #64| 0

@ Bakerizzle

Ikke alle forstod hvad der foregik, da enkelte var italienere. Dem der forstod trak mest på skulderne. Nok i en erkendelse af at sådan er metoden bare på de her bio- og natur-vins steder og der kommer sjældent noget godt ud af at diskutere med fundamentalister :)

En enkelt af os tog dog bladet fra munden og uddelte hvad der lignede en verbal øretæve. Det medførte, at vi fik en undskyldning af hendes chef og en ny flaske af samme vin. Den flaske var fin og vi betalte ikke for nogen af dem. Så det var jo sådan set topdollar og virkelig fin service.

Jeg så den unge tjener storme ud af stedet umiddelbart før vi fik undskyldningen og den nye vin. Jeg skal dog ikke kunne sige om det havde nogen sammenhæng med situationen eller om hun bare skulle nå et tog. Men hendes chef gav os som sagt en undskyldning og vinene gratis, så måske der var lidt drama på?

Redigeret af HolchKnudsen d. 28-03-2014 17:20
28-03-2014 20:56 #65| 0

@skizo - jeg har været på Barbie. Det er ikke et sted man tager damen med på - men jeg kunne godt lide det.
Interessant koncept! Flere meget skarpe elementer!

29-03-2014 01:39 #66| 0

Nu vi har PN folket samlet om mad og restaurant besøg

Kom op og diskutere med nogle venner sidst vi var ude at spise, over om det var iorden at klage over kvaliteten af maden, for at i bedre kan bedømme får i historien.

Var ude og spise med nogle studie kammarater, hvilket gjorde at valget faldt på et 'billigt' sted men stadig til ca 300 kr per person med 3 retters. Så jeg ved ikke om man ikke kan forvente bedre but here goes, vi får serveret en tallerken hvor der er sort 'væske' fra bøffen, hvilket mest af alt ligner at der er brugt en gammel pande eller noget i den stil, hvortil bøffen smager kogt og brændt i et sådan omfang at man ikke engang kan overdøve smagen med noget andet, og den var gennemstegt tiltrods for at der blev bedt om medium.

Er det ikke ret så normalt at man klager i en sådan situation? endte ud med ikke at gøre noget da alle ved bordet mente at man ikke kunne tillade sig det, og bad mig lade være.

Jeg gik bare der fra med en ret så flad fornemmelse, af at ligge omkring 300 kr, for noget mad der ikke engang var 10 kroner værd, og har så lidt bagefter tænkt over om jeg virkelig er den der er off og man bare acceptere dårlig mad på en restaurant og aldrig besøger dem igen, eller om man klager og får rettet fejlene / får anden kompentation for deres mange fejl.

Redigeret af Incrazy d. 29-03-2014 01:39
29-03-2014 01:50 #67| 0

Hvis bøffen er gennemstegt og der er bedt om medium skal den bare retur og en ny serveres.

Om der er sod el lign ifm stegningen må man bare notere sig, og undlade at komme igen en anden gang.

30-03-2014 12:40 #68| 0
playern skrev:
@skizo - jeg har været på Barbie. Det er ikke et sted man tager damen med på - men jeg kunne godt lide det.
Interessant koncept! Flere meget skarpe elementer!


Jamen, det glæder jeg mig da til! Vi er nogle stykker, som skal derind snart - hankøn/Pn'ere - så vi er da lige målgruppen :-)

Noget man bare skal prøve?
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar