Super gode input - tak for dem!
@prangstar: Selv om der er masser af forskning i gang i SoMe, så er det stadig begrænset, hvor meget data der ligger, da fænomentet er så forholdvis nyt, som det er stadig er. Så det kunne være ret spændende at undersøge, hvordan og hvilke typer historier politikere og partier spreder og framer på hhv. SoMe og i de klassiske medier. Pressemeddelelsen har tabt rigtig meget til SoMe. Dén nye virkelighed kan også være spændende at se på.
@spongejoes: Også et godt bud. Vi ved fra forskningen, at folk, der er inde i et givent emne, er svære at flytte holdningsmæssigt, mens folk, der ikke ved så meget, modsat er meget mere modtagelige for stimuli fra opionsledere, oneliners osv. Men hvad foreslår du helt konkret, opgaven skulle se ud? Mener, hvilket design tænker du?
@Guldmageren: Det lyder et stykke fra mit interessefelt :) Dog er det med sondringen mellem privat og offentlig organsation ret spændende ift. kommunikation (og spin). Indlæg to: Jeg har et okay netværk qua mine studiejob, så jeg tror (naivt) ikke, at adgang bliver et stort problem - selvfølgelig afhængig af hvad jeg efterspørger.
@Klaphat: Lige præcis det har jeg på min short list. LA og Å har på hver deres måde revolutioneret den politiske kommunikation i DK. Det kunne måske være noget at undersøge via en fokusgruppe? Har ingen erfaring med fokusgrupper, men ved, det bliver praktiseret meget i de større partier, og synes, det er et super spændende koncept.
@lilleclown: Enig, teknokrati FTW ;)
@Random: Læser cand.public, men har flest fag på statskundskab og kommunikation.
@Allmin: Jeg foretrækker dansk politik, men amerikansk er også med i overvejelserne. Skal til Washington til efteråret og har et par PR-kontakter derovre, så hvis den kan skæres rigtigt, er det klart en mulighed. Trump har, som du siger, brudt en dogmer inden for politisk kommunikation, så det kunne også være interessant at lave noget om. Jeg foretrækker dog umiddelbart et andet design end en højpandet, teoretisk diskussion om, hvad god politisk kommunikation er.
Lige nu hælder jeg umiddelbart mest til Klaphats idé. Hvilken opsætning tænker I,der kan være interessant i en sådan undersøgelse? Umiddelbart tænker jeg, man benytte sig af kvalitative interviews med relevante kommunikationsfolk i partierne og/eller en fokusgruppe/survey, hvor man undersøger, hvordan de forskellige måder at kommunikere på virker på modtagerne.