Hvutt skrev:Hej Pokernet-ved-alt
Vi (min kæreste og jeg) er i tvivl om effekten ved Google ads vs Facebook annoncering (Google ads = komme op som Sponsoreret link i toppen af en søgning). Så jeg vil høre, om der er nogen der har erfaring med disse elementer og kan dele deraf?
Opstilling (sådan ca.):
Google Ads Annoncering for ca. 12.000 + 8000 kr. til det firma, der står for hjælp til annoncer, søgeord, overvågning, rapporter, dialog mv.
Eller
Facebook Annoncering for ca. 20.000 kr. på et år - der fratrækkes fra denne sum, hvis der skal købes hjælp til opsætning mv.
Produkt: Selvudviklings-kursus på 12 mdr. til en pris på 30.000 kr.
Formål med annoncering (=effekt): Flere henvendelser/samtaler fra nye interesserede med håb om konvertering til et salg af et kursusforløb.
Fordel ved Google Ads: Vi skal lave lidt mindre selv (betaler os til en del af hjælpen med opsætning og vedligehold). Vil være bundet i 2 år (vi fik ham ned fra 4 år i første omgang).
Fordel ved Facebook annoncering: Vi kender til det i forvejen. Kan selv trykke lidt på knapperne. Skal selv sætte op, vedligeholde, optimere mv.
Vi har noget erfaring med Facebook-annoncering (er fornuftigt i gang). Vi har ikke prøvet Google Ads endnu, men en sælger kommer forbi for anden gang i morgen.
Men kogt ned, så går spørgsmålet på effekten ved Google Ads vs. Facebook annoncering. Nogen bud?
På forhånd tak for hjælpen.
Hvutt
Bare det at I skal bindes i 2 år for at en laver google ads for jer, skriger til himlen at i har fundet en mongol til at lave det. - Find en anden. Og sørg for at det hele kører efter en bestemt ROAS/POAS som bureauet holdes op.
Der er super mange rådne kar i den branche. Jeg bliver ringet op min. 1-2 gange pr uge fra bureauer som lover alt muligt og de kan gøre det bedre hvis vi bare lige vil skifte og binde os i et år. De kunne eks. øge vores konverteringsrate med +25%, eller øge vores omsætning på ads med 50% og gøre vores spend billigere
Men ingen af disse firmaer vil stå ved det de siger, når jeg tager dem på ordet og siger fint, 6 mdr til at bevise det, og hvis ikke, så har jeres arbejde været gratis hvis i ikke kan levere en margin på 50% af det i har lovet. - Nej nej, det kunne de da ikke risikere, hvis det nu var at de manglede nogle få %er for at nå målet. Sjovt, så forventer de at jeg risikere min forretning hvis de failer.
Betal hellere mere for nogen der ikke lover guld og grønne skove hvor der ingen binding er. Dem der kører uden binding arbejder bedre for sagen, for de ved godt at der skal performes for at holde kunden i hus. Så når de performer så har de "automatisk deres binding".
Jeg synes dog du skal være begge steder på annoncering. Tingene hænger sammen, og der er forskellige kanaler folk bruger, samt forskellige kanaler til at samle folk op igen. Bare fordi en har brugt google ads til at komme ind på din side, behøves det ikke at være derfra købet kommer fra. Senere kan det være at du skubber kunden det sidste stykke over grænsen til at købe hos dig, fordi han er blevet påvirket af en META ad som han ellers ikke ville have set hvis det ikke var fordi google havde trukket kunden ind.. Og omvendt. Annoncering er som små ringe i vandet. Det hele hænger sammen.