Med lukkede kort

#1| 57
MESTERBLOGGER

Gullberg Juni Blog 2024

Med lukkede kort  

For omkring 11-12 år siden erhvervede jeg mig en stak poker pokerbøger og begyndte at studere spillet lidt mere seriøst istedet for bare se det som underholdning i fjernsynet engang imellem. Jeg begyndte også at læse om det på internettet. Især én historie synes jeg var interessant. Det var historien om den norske pige Annette, som havde vundet en pokerturnering på internettet uden at kigge på sine kort - eller kun kigge én gang - fordi det var en All In situation. Jeg læste også bogen Super System 2, hvor Doyle Brunson skrev at nogle spil kunne han vinde i uden at kigge i kortene  sålænge han selvfølgelig ikke afslørede det overfor sine modstandere og samtidigt spillede aggressivt nok.

Siden dengang har jeg drømt om at prøve noget lignende. 

Idag skal det være!

Jeg beslutter at slå denne udfordring sammen med min anmeldelse af Londons mest berømte pokerspillebule:

The Vic

Jeg ankommer 16.30 tirsdag eftermiddag og logger på ventelisten til 1/3.

Udfordringen 

Min plan er at spille 2 timers cash game, med full stack - uden at kigge på kortene og samtidigt lave overskud eller break even.

Undtagelser:

1. Hvis det kommer til en showdown vil jeg vende eller kigge på mine kort, når jeg er i tur. 

2. Hvis jeg bliver raiset på River, vil jeg kigge inden jeg folder

Kl. 17.00 får jeg plads i et £1/3 spil med £1,000 = 333bb

Jeg er utg og lader som om jeg kigger på kortene inden jeg folder.

Hele den næste orbit folder jeg også.

Kl. 17.12 sker der noget. 
Jeg har folded alt indtil nu. Et par gange har jeg været klar til at raise for at stjæle blinds, men hver gang er der blevet raiset inden det er min tur og jeg synes det er lidt for tidligt at finde 3bet kanonen frem kun 10min inde i sessionen.

Hånd 1

Position: SB

Stack: 996

Kort: ??

Der er straddled og en mand, som har posted 4 fordi han var væk har completed ved at kalde 2 ekstra. Knappen kalder også de 6. Jeg raiser til 46 og de folder alle.

Jeg folder en masse hænder uden at kigge.

Klokken 17.28 sker der noget igen.

Hånd 2

Position: BB

Næsten hele bordet limper og jeg checker min BB.

Flop: 9 8 2

Check hele vejen rundt.

Turn: 10

Der bliver checket til BTN, som byder 10. Manden til højre for mig kalder. Jeg havde ikke tænkt over at en situation som denne ville opstå. Jeg har nu lyst til både at check-raise og se hvilke kort jeg har, men jeg besinder mig og mucker to ubekendte kort. Jeg håber ikke det var QsJs, men det finder jeg aldrig ud af.

River: 6

Hånden kommer til showdown og en af dem vinder med J2s over J5.

Efter at have folded nogle flere hænder uden at kigge opstår der atter en situation. 

Hånd 3

Position: BB

MTV har straddled, næste mand har kaldt og der er yderligere en caller inden det bliver min tur. De virker alle svage, så jeg finder den store skvise-tang frem af værktøjskassen og raiser til 50.

Denne store skvis burde være nok til at de alle folder, sidste gang var 46 nok.

Det går dog ikke efter planen. Straddleren folder hurtigt, men næste mand kalder 50. De andre folder: 

Flop: A A 2

Jeg c-better 45 og han snap-folder, hvorefter han rejser sig op og går.

Det virkede som om han lige ville se et sidste flop inden han gik for idag. 

Kl. 18.00 har jeg 1063 chips

Jeg folder alle hænder indtil kl. 18.25

Hånd 4

Position: SB

Der bliver folded rundt til BTN, som limper 3.

Jeg raiser til 18, det må være nok til at få dem til at folde.. men nej - MTV i BB kalder de 18. Knappen folder.

Flop: A Q 10  (pot: 39)

Jeg c-better 25, han kalder.

Det kan blive dyrt nu.

Turn: 3  (pot: 89)

Jeg checker og er klar til folde til hans bet...  som aldrig kommer... han checker bag.

River: J (pot: 89)

Jeg aner ikke om jeg har en konge eller ej, men jeg håber at han ikke har. Jeg lægger 3 af de blå £25chips foran mig: Bet: 75.

Han folder.

Jeg er nu på den grønne gren. Der er en halv time tilbage til at de 2 timer er gået, og det ser ud til at min udfordring vil lykkes.

Hånd 5

Der bliver folded til mig i CO. De 3 modstandere til venstre for mig ligner nogen, som er klar til at folde. Jeg raiser til 15. De folder alle.

Kl. 19.00 er jeg utg + 2 - skal jeg tage de sidste to gratis hænder med indtil BB ligesom jeg plejer..?

...Næh! Det er der jo ingen grund til, når jeg jo alligevel vil folde uden at kigge...

Jeg finder et rack og går mod cash desken. For første gang i mit liv har jeg uden pause - spillet poker i 2 timer uden at kigge på mine kort én eneste gang.

In for: 1000

Out for: 1091.50

Resultat: + 91.50

Det var en sjov oplevelse og forhåbentligt god træning for bordfornemmelsen.

I næste måned kommer der ingen Gullberg Blog, til gengæld kommer der en fællesblog med morfar. 

Hvis Las Vegas-turen bliver en fiasko og jeg ikke kommer på finalebordet stopper Gullberg Bloggen og jeg vender tilbage til mit tidligere job:

Tak fordi I læste med.

Redigeret af Gullberg d. 12-06-2024 11:19
12-06-2024 01:57 #2| 1

Aner ikke om det er dumt eller genialt 🤩🤩

Men fedt er det. Kanon tur til Vegas 🤑🤑

12-06-2024 03:40 #3| 0

Ligger folk ikke mærke til at du ikke kigger på dine kort? Eller lader du som om? Uden faktisk at kigge?

12-06-2024 04:03 #4| 8
MESTERBLOGGER

Genialt det der Gullberg!!

Jeg kan godt huske historien om hende Anette. Jeg har altid været i tvivl om den var 100% sand men nu er jeg ikke længere i tvivl!

12-06-2024 07:40 #5| 0

Fantastisk og glæder mig til blogs fra ISS verdenen hvis du ikke vinder wsop!

12-06-2024 09:48 #6| 0

Haha, klasse læsning.

Gullberg, hvis nu du vinder WSOP Main Event, vender du så retur til 1/2 grinden i London eller skal der spilles high stakes?

12-06-2024 11:24 #7| 2
arigold skrev:

Haha, klasse læsning.

Gullberg, når du vinder WSOP Main Event, vender du så retur til 1/2 grinden i London eller skal der spilles high stakes?

Jeg har lige rettet i din tekst. Du havde skrevet lidt forkert 😉

12-06-2024 17:22 #8| 0

Haha. Fedt

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar