Hej PN :)
Jeg sidder og er godt igang med at skrive SRP på skolen. (3års HHX)
- Jeg har fagene Afsætning og Engelsk og skal ende ud med at vurdere hvorvidt et produkt skal på det engelske marked og HVORDAN.
- Hvis vi skal imponere, så skal vi gerne have teori med fra højere uddannelser, eller lignende.
Derfor vil jeg høre om der er nogle af jer der har nogle forslag til enten
1) Teori bøger i har brugt på skolen
2) Bøger omkring emnet som i finder relevante
Det som jeg søger er primært P'et Place (Distribution) Men de andre p'er vil selvfølgelig også have relevans i min opgave.
+ Noget omkring kultur forskelle imellem DK-UK HVIS det er til at forstå for en nybegynder :)
Det jeg vil bruge det til er min vurdering, i min analyse nøjes jeg med at benytte den teori vi selv har lært.
Mvh Kasper.
Beklager hvis der er fejl i ovenstående, det har gået lidt stærkt.
HA Almen + Marketing studerende
Kotlers Marketing Management og Hollensen Global Marketing går du nok ikke galt i byen med. De to bøger har vi i hvert fald brugt på HA Almen.
Nu er jeg ikke erhvervsøkonom, og jeg ved ikke om du kan bruge nogen af de ting jeg siger.
Men elasticiteter. altså hvis man forhøjer prisen med 1% hvordan bliver efterspørgslen så påvirket. Og herefter snakke om markedet som værende elastisk eller inelastisk. Måske kan du bruge det under kulturforskelle.
Jeps. Marketing Management af Kotler er vist standartbogen for marketing på uni. Og den har både et kapitel om kultur og et om distribution (har læst hele bogen igennem den sidste uge, det er et helvede).
I har vel sikkert lært om Hofstede? Ellers er han god til den del med kulturforskelle mellem landene.
Du kan måske også snakke om forbrugernes præferencer. Altså om der findes en vare der er en perfekt substitut. Eller om forbrugerne har kvasikonkave præferencer. Det emne bliver måske lidt or svært hvis du ikke kender nogen der kan hjælpe dig.
Tak for svarende indtil nu.
@Dansemyggen
Ja jeg har tænkt mig at benytte Hofstedes teorier så meget jeg kan :)
@Hermod
Angående elasticiteten, så får jeg svært ved at finde nogle tal som kan bevise forskellen. Det vil højst sandsynlig blive "jeg antager" og det vil jeg jo helst undgå :) men ellers kunne det være fint, og jeg vil prøve at finde noget at gå ud fra men tror det bliver svært.
@Dansemyggen & <3imo
Den håber jeg at det er muligt at jeg kan låne så :)
Marketing Management af John W. Mullins og Orville C. Walker, Jr. har nok en del af det du skal bruge!
ventus.dk har en masse glimerende kompendier om Marketing, bl.a. et opsummering af Kotler på dansk, så du slipper for det læsehelvede det er at læse Kotlers kringlede formuleringer.
DanM
Super interessant, er der inde på det nu..
Ved du så meget om det, at jeg kan spørger dig til råds ?
Er der nogle af jer der kender til disse her:
Discrete distributions
Contionus distributions
Og hvor gode de er?