Hånd fra NL 100$ BUY-IN, FULL

#1| 0

Hvad skal planen være i dette spil?

BB ($83.75)
UTG ($120.15)
UTG+1 ($206.52)
MP1 ($96)
Hero ($110.75)
MP3 ($56)
CO ($100.25)
Button ($32.65)
SB ($106.4)

Preflop:/ Hero is MP2 with 5, A. SB posts a blind of $0.5.
UTG calls $1, UTG+1 calls $1, MP1 calls $1, Hero calls $1, 1 fold//, CO raises to $4/, 3 folds//, UTG folds, UTG+1 calls $4, MP1 folds, Hero calls $4.

Flop:/ ($15.50) J, 2, 4 (3 players)/

Her er det så CO byder 25 $. Hva" nu?

CO ligger på 40/19/1,25 med 928 hænderpå ham.....

22-06-2005 15:00 #2| 0

Call er ikke noget godt spil, da hans udstik er for stort.

Hvis du istedet rykker allin, har du 9 flushouts, og 3 straightouts, samt 3 esser som mulige outs (hvis vi tæller dem med halvt, da CO selv kan sidde med 1 eller 2 esser.

Så det er 50/50 ved river.

Folding value gør det profitabelt at rykke allin her, vil jeg mene. Men det er marginalt. Så hvis du ikke bryder dig om høj varians, bør du folde.

22-06-2005 15:07 #3| 0

all in du har jo 3 ekstra outs i esserne hvis han sidder med KK eller QQ som han nok også ville spille sådan der

har han AA har du jo stadig jo stadig fin chance for at buste ham

22-06-2005 15:08 #4| 0

Det her lugter langt væk af: AJ, KJ, QQ, KK eller AA, og med det flop bet stinker det desværre langt væk af en fold equity på 0.
Det er skub eller fold her, da du skal have udnyttet den spinkle fold equity.

Så der skal regnes :-)
Du har 12 outs til vinder og måske kan de 3 esser bruges. Det betyder at du er fint inde mod 3 af ovenstående hænder, og har lidt over even money mod AA og AJ.

For mig er det et push! Der ligger allerede 15 i potten, og der er jo stadig en lille chance for at CO folder (omend meget lille med det store flop bet CO stikker ud).

Friis

22-06-2005 15:13 #5| 0

Hvilke hænder overbetter Villain så kraftigt med? Uden nogel reads vil jeg antage, at han har en eller anden "semi-marginal" hånd, han vil tage potten med nu. Derfor vil jeg regne med at esserne er gode for dig, hvilket gør dig til favorit ved et push. Du har desuden også muligvis fold-equity. Så ind i midten med skillingerne!

Hold dine pokertracker stats for dig selv - dem kan jeg ikke bruge til noget... ;)

@Gene

Jeg er fuldstændig enig med dig i selve spillet af hånden, men når du spiller NL-cash skal du da være villig til at tage hver eneste profitable situation, om det så er meget svagt marginalt!

22-06-2005 15:22 #6| 0

@Hardgrove
Ja, selvfølgelig, skal man være villig til det i cashgame. Men der findes dog spillere, som ikke er så villige til det. Typisk fordi de spiller for højt ifht. hvad de mener er komfortabelt, eller fordi de spiller for højt ifht. bankroll.

Det kræver en god psyke at pushe allin 4-5 gange i træk med marginal +EV og se alle skillingerne forsvinde. Den slags kan nemt bringe folk på tilt, eller få folk til at spille weak.

Man kan sagtens være en mere forsigtig NL spiller, og stadig have et pænt overskud på det. Men det er ikke optimal strategi i det lange løb. Vi er helt enige :o)

22-06-2005 16:28 #7| 0

@Feeblemind

"Her er det så CO byder 25 $. Hva" nu?"
I er to mand før CO ikke? Går ud fra at dette betyder at i har checket den til raiseren...

Det ville jeg ikke gøre. Du sidder med med 12 vindende outs som mandelir skriver fire 3ere og 8 spar, samt Js og 3 A, som måske også er gode (alt i alt 16 outs). Jeg potbetter den her satan ind i raiseren... Han skal blive nervøs nu og vi er to der kan calle ham, hvis han vælger at reraise... Caller han kan du være måske for en billig river med et lille turnbet...

Men i situationen, hvor du lader ham overbyde potten, ved jeg ikke præcis om jeg ville folde eller pushe...

Damster

22-06-2005 16:32 #8| 0

@Damster

Problemet ved at potbette ind i Raiser er at du giver ham muligheden for at lave "dit move". Better du ind i ham, og han reraiser all in er det jo pludselig ham der har alt fold equity.
Jeg synes check-skub ser fornuftigt ud her, især hvis Villian kan ligge hænder ned.

22-06-2005 16:38 #9| 0

@mandelir

Point taken... Men vil du have ham til folde?
De gange, hvor han plain caller dig med overpar og sætter dig på en hånd som AJ er der efter min beste overbevisning super implied odds... Især hvis 3eren rammer på turn...

Damster

22-06-2005 17:09 #10| 0

@Damster
Ja, det optimale er her, at han folder.

Det giver 60$ lige ned i lommen, uden risiko.

Hvis han caller, er man helt sikkert bagud. Så er det istedet et coinflip (afhænger selvfølgelig af hvad hånd han har). Så betaler man 96, for i gennemsnit at vinde 50% af 210$ (2x100$ + de penge de andre har smidt i potten).

Så den store værdi i det her spil, fremkommer primært hvis din modstander kan lægge hånden.

22-06-2005 19:41 #11| 0

"CO ligger på 40/19/1,25 med 928 hænderpå ham"

"Det her lugter langt væk af: AJ, KJ, QQ, KK eller AA"

lol :I

22-06-2005 20:14 #12| 0

@ Gene

Hm... på nær AJ kan jeg ikke komme i tanke på en hånd ummidelbart ikke er over 50 på... Skal vi ikke have stakken i... (Vi har jo rigelig bankroll til at modvirke variansen :) Og coinflipsene hælder jo til os fra 52-55 ca.

Indrømmer den er hårfin, men beslutningen må være + EV... Eller er jeg helt gal på den?

damster

22-06-2005 23:05 #13| 0

Personligt ville jeg ikke have kaldt preflop til at begynde med, men bortset fra det, ligner det et push.

Som David ogsaa proever at goere opmaerksom paa; taget villains stats i betragtning er den handrange du kan saette ham paa langt stoerre end bare AA, KK, QQ, AJ, KJ. Og selv mod den vaerste af disse haender er du even money.

Hvis du ikke er parat til at skubbe her, skulle du ikke have callet preflop. Du faar praktisk talt ikke et bedre flop, medmindre du flopper en made hand.

- Kripke

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar