Dette er min første håndanalyse, så bær lidt over med mig hvis det ikke er sat rigtigt op :D
Dette er langt over mit avg bi men følte for lidt lir denne søndag aften, spillede også SM men røg ud ca 150 pladser før pengene. Vi er i endgame i 162$ nightly fifty grand 50k. Jeg ligger 22 ud af 22 med 483 startende og penge til top 54.
Jeg brugte ikke HEM da jeg spillede på en anden computer, så har ikke de store reads på folk udover min mavefornemmelse og det jeg har set hidtil. Men spillet er rimelig tight og det er klart folk gerne vil længere op i pengene.
Sidder med ca 20k og avg. er ca 50k. Blinds hedder 2k/1k med ante på 200. Der bliver folded om til mig på knappen.
Turnering#618011047, $150+$12 USD Hold'em No Limit - Level XV (1000/2000) - 01/10/2012 7:01:38 CET [01/10/2012 1:01:38 ET]
Bord '618011047 17' 9-max Knappen er på plads #8
Plads 1: darkmannew (76944 i chips)
Plads 2: gilcoe (161734 i chips)
Plads 3: robyvj2012 (68972 i chips)
Plads 4: TherookieQQ9 (144330 i chips)
Plads 6: 7HitEmUp7 (67214 i chips)
Plads 8: 0step0ps (19007 i chips)
Plads 9: callmeicare (47973 i chips)
darkmannew: poster ante 200
gilcoe: poster ante 200
robyvj2012: poster ante 200
TherookieQQ9: poster ante 200
7HitEmUp7: poster ante 200
0step0ps: poster ante 200
callmeicare: poster ante 200
callmeicare: poster small blind 1000
darkmannew: poster big blind 2000
*** KORT ***
Givet til 0step0ps [Ks 6h]
gilcoe er afbrudt
gilcoe har brugt al TID mens spilleren var afbrudt
gilcoe: folder
gilcoe sidder ude
robyvj2012: folder
TherookieQQ9: folder
7HitEmUp7: folder
0step0ps: ?
Håndanalyse 162$ nightly 50k
SKUB
Der skete det at jeg skubbede og blev kaldt med A10 og tabte. Pænt flad fornemmelse bagefter
....men alligevel?.... 9,5 biggies med K6o? Orker ikke at finde chartsene frem, men tror da ikke det er et skub? (aka fold)
Granaten11 skrev:
Surprise! Havde du oprettet tråden hvis du havde vundet hånden?
Haha. da jeg så du havde kommenteret min tråd tænkte jeg med det samme du skulle være en spasser
men til din post. nej det havde jeg egentlig nok ikke, men er der noget problem i at jeg poster den hånd jeg ryger på nu når jeg alligevel er i tvivl? som jeg skriver ovenover er dette langt over mit normale bi også er 15k dollars eller hvor meget der nu var til 1 pladsen alligevel en god sjat penge så hvad er dit problem?
Borge skrev:
....men alligevel?.... 9,5 biggies med K6o? Orker ikke at finde chartsene frem, men tror da ikke det er et skub? (aka fold)
Nå, tjekkede dem alligevel:
For offsuit konger er det et push med K9o med 9 BB's og KTo med 10 BB's
@op: Det ligner desværre et missplay:-(
@Borge
Hvilke charts kigger du i? Og tager de højde for position og specielt anter?
- Du sidder på et tight og moneyscared bord.
- Du har under halv average og end ikke 10bb
- Der er foldet om til dig på knappen
- Du har en suited konge
- (Forventer ikke der er de vilde payjumps de næste par trin)
Det kan aldrig blive andet end shove, med mindre de ekstra $100 du kan fedte dig til betyder alverden for dig - det vil dog ikke gøre det til et godt spil...
@kaspergj: Standard pushbot charts for at spille unexploitable smallstack poker. Ja, de tager højde for position og anter.
Leopatra87 skrev:
- Du sidder på et tight og moneyscared bord.
- Du har under halv average og end ikke 10bb
- Der er foldet om til dig på knappen
- Du har en suited konge
- (Forventer ikke der er de vilde payjumps de næste par trin)
Det kan aldrig blive andet end shove, med mindre de ekstra $100 du kan fedte dig til betyder alverden for dig - det vil dog ikke gøre det til et godt spil...
Kongen er ikke suited.
Derudover er argumentet med, at vi har under 10 bb's flawed imho. Det kan ikke være rigtigt, at vi viser profit ved at skubbe any two. At vi snart skal til at røre på os er ikke ensbetydende med, at vi skal begynde at begå fejl. Dermed er det heller ikke noget argument, at der er foldet om til os på knappen.
Derudover har du en pointe i, at hvis vi formoder, at de to villains calling ranges er for snæver (tight og moneyscared bord), skal vi åbne op for vores push range, men er villains dygtige nok og har fået færten af at op pusher for bredt, kan de justere deres calling range så de profiterer på op's for brede range. Er med på der ikke er noget i op, der indikerer, at op's image skulle være flawed, så villains har ikke nødvendigvis luret dette. Når det er sagt hælder jeg stadig til mest til et fold.
Bevares, den var ikke suited (men hånden lever så heller ikke op til de krav der bliver stillet)
men er villains dygtige nok og har fået færten af at op pusher for bredt, kan de justere deres calling range så de profiterer på op's for brede range.
Vi er lige blevet enige om, at de er moneyscared - ergo er de med overvejende sandsynlighed ikke dygtige og kan udnytte os på nogen måde.
Jeg har desværre nok ikke nosser til at skubbe i det her spot. I endgame vil jeg nok godt kunne vendte på 67s+ Q10+ K9+ ax+ og lade mig ryge ned i 7-8 BB.
Spottet er bare så oplagt til et push så vil hellere have en hånd ind at skubbe marginalt.
Seriøst..
- med 10 bbs (M på 4.3, 7-handed)
- foldet til os på knappen
- med K høj
- samt en nok ret stram callingrange fra SB's side
.. må vi aldrig folde
Et chart må du aldrig stole blindt på og nogle gange skal du se helt bort fra det. Det bygger nemlig på et hav af antagelser, som højst sandsynligt ikke passer med den aktuelle situation.
Lad os se lidt nærmere på hånden. For det første så skriver du at folk er tight og gerne vil kravle op af i pengene. Det læser jeg som om at folk generelt er moneyscared og ikke har lyst til at calle for livet, hvorimod de måske mere har en tendens til selv at skubbe.
For det andet, så er vores eget image nok også ret tight (selvom du ikke nævner det i OP). Derfor må man antage at de to blinds callingranges ikke er super løse. Især SB som kun har ca dobbelt din stack, caller nok kun med top 10-15% af hænderne, hvis ikke endnu mindre. For eksempel så caller han næppe med hænder som er Q høj ala QJ/QTs og jeg kan også se ham smide KJ og lign, da der er en bigstack i BB. Ham bigstacken er nok ham vi skal fokusere på. Han har 4 gange vores stack og kan i princippet doble os uden at det gør synderligt ondt på ham. Men igen så smider han nok en del af sine preflop hænder hvis vi skubber. Så han har måske 20-25% af hænderne som han caller med. Jeg kan sagtens se ham calle med næsten alle Ax'er og par, samt store broadways. Dog vil han nok smide alt andet. Så derfor vil jeg sige at hans callingrange er noget i stil med:
22+,A2s+,KTs+,QJs,A2o+,KTo+, hvilket svarer til ca 24% iflg. Pokerstove.
Det var lidt en diskussion af hvilken range vi kan forvente at de caller med. Så lad os antage at vi i ca 35% af gangene bliver callet. Dvs. at i 65% af tilfældene tager vi ned preflop og vinder de 4400 chips som ligger i blinds og ante. De 4400 udgør en forøgelse på næsten 25% af vores nuværende stack, hvilket er en signifikant forøgelse!! Dertil skal man huske på at man aldrig er drawing dead preflop og at vi faktisk har omkring 33% mod den range jeg har opstillet ovenover samt ca 30% mod en top 13% range.
For at summere..
Ved et skub har vi en stack på følgende:
23500, 65% af gangene (når de folder preflop)
40000, 10% af gangene (når vi vinder når vi bliver callet)
Bust, 25% af gangene (når vi taber når vi bliver callet)
Til sammenligning har vi 18800, 100% af gangene hvis vi folder.
Dette synes jeg giver et klart overblik over, hvorfor et skub må være det rigtige i situationen.
Godt indlæg Razga!
Den er dog stadig close imho.
Givet at dine ranges antages for korrekte, så har vi i snit 19275 chips efter et shove mod 18800 ved fold. Det er rimelig close og giver imho anledning til lidt omtanke snarere end "push any two".
Villains to calling ranges skal ikke udvides meget før det tipper over til et fold.
enig med de fleste og specielt Razga (bare ind med skidtet...)
men når det er sagt, så har jeg faktisk prøvet at folde her - ja det lyder lidt vildt - men nu skal jeg forklare:
* turneringspoker gælder om at vælge det(de) rigtige spots
* et godt spot er f.eks. når vi har været meget tight længe og går all in med 10bbs fra tp
* et dårligt spot er f.eks. når vi har 9 bbs, har været rimeligt aktive og har et halvløst image og skubber fra knap efter alle har foldet til os
* et rigtigt dårligt spot er når man ved at en af blinds har masser af chips og vi har noteret at han kalder et skub med en klart større range end de fleste
for mig drejer det sig som shortstack hovedsageligt om dynamikken samt image (mit og modstandernes) og desuden har jeg i endgame prøvet at finde spots, hvor mine modstandere ikke kan kalde "halvløst" eftersom at en anden spiller kan vågne op med en monster
gl derude
ps. i forhold til handranges så kan jeg godt argumentere for at folde super dårlige esser, kongehøj med dårlig kicker og lignende type hænder, da de spiller dårligt vs callingrange hænder - men derimod så skubber jeg hellere 89s, 107 eller J10o type hænder, som spiller godt vs AQ/AK og lavere par
Som TUD, vores eget image er altafgørende her. Dette spot er et spot hvor mange villains vil putte os på atc, og gør de det og har de os dækket solidt som her, så er K6o ret marginal at pushe med 10bb. Så vil jeg hellere folde dette oplagte spot og dermed få mere respekt næste gang der kommer en push-mulighed. Hvis vi derimod allerede har "image-kredit" nu til ikke bare at blive sat på atc eller tæt på, så er det fint at pushe nu.
Uden info om image og read på modstanderne så vil jeg ellers nok mene det er et halvmarginalt push, men der skal ikke meget løst image hos os selv eller løse kaldetendenser hos villains til at det ændres.
Borge skrev:Borge skrev:
Nå, tjekkede dem alligevel:
For offsuit konger er det et push med K9o med 9 BB's og KTo med 10 BB's
@op: Det ligner desværre et missplay:-(
gider du smide screenshot op, antager det er jennefears skema og har det ikke på denne pc, dog ret sikker på det siger shove i dette spot
Ja, det er Jennefear's:
docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AiRCAFDKL6fIdHE0QWt5elZMUkU4YzVrSlBVZk5EMFE&hl=en#gid=0
@MadsMP: Nå, så er jeg da ikke alene om at synes det er lidt tættere, end de første posts anydede:) ...Jeg bliver en smule i tvivl vedr. dit chart: Der står 10M og 9M ud for der, hvor jeg har bb's stående. Hvis det er M's vi snakker og ikke bb's, så har alle andre ret i, at K6o er et push i op's spot.
borge, JF tager ikke højde for ante så imo skal man gå udfra vi har 4bb, hvor den siger skub k-4o+
de skemaer vil have man skal skubbe a-2s/a-4s utg på et 9 mands bord med 20bb det virker tilgengæld sick spewey.
Live skrev:
borge, JF tager ikke højde for ante så imo skal man gå udfra vi har 4bb, hvor den siger skub k-4o+
de skemaer vil have man skal skubbe a-2s/a-4s utg på et 9 mands bord med 20bb det virker tilgengæld sick spewey.
Ja, så lige selv at det er UDEN ante. My apologies til ham, der spurgte ovenfor. -Og til mig selv, har ikke set det før, og altid gået ud fra det var med ante (Edit: kæft en donk jeg er). Det rykker obv en del. Dog stadig i tvivl om der tales i bb's eller M. @Live: Har du et chart liggende, der er med anter? pf tak.
Edit, lige et ps: ~6,5 bb's uden anter svarer til en M på 4,3. Ifølge mit chart skal man pushe K7o med 6 bb's fra knappen, så den er næsten så close som den kan være omkring, hvad der er teoretisk unexploitable.
Mht. den brede range ved 20 bb's så ja, det ser noget spewy ud. Jeg skal ikke kunne sige på stående fod, om det virkelig er unexploitable at skubbe så bredt, men er da tilbøjelig til at tro chartsene. De siger dog ikke, at man SKAL pushe dér, det kan andre faktorer ændre på, som vi også har berørt længere oppe.
Ifølge nash er k6o et unexploitable shove i dette spot.
Fedt med så mange kommentarer man faktisk kan bruge til noget. Ligger helt sikkert flere hænder ind til analyse på et tidspunkt også fuck alle idioterne