NL400, 4-handed.
Jeg er praktisk talt lige ankommet til bordet. Jeg sidder med fuld stack og villain dækker.
Foldet til mig i SB der completer med J♣8♥, BB checker.
Flop: Q♣10♦3♣
Jeg better 8, han caller.
Turn: 9♦. Pot: 24
Jeg checker, han better 22, jeg raiser til 66, han tænker lidt, og caller.
River: 6♣. Pot: 136.
Jeg better 120, og villain skubber.
Jeg? Andre kommentarer?
(Jeg skal calle 210 ind i en pot på 590, dvs. 1:2.8 på river).
- Asger
Hård blindsfight, NL400
Flop: fint.
turn: dejlig variation.
river: tror det er en situation hvor jeg vil bruge et blocking bet, medmindre modstanderen er tricky. Hvis han er tricky check caller jeg. Sådan som den bliver spillet tror jeg ikke at du er god ofte nok.
Jeg sætter villain på KJ.
På det limit forestiller jeg mig, at han oftest allerede har en stærk hånd på turn med det call, og dermed ikke flush-draw. Det eneste, jeg ellers kunne sætte ham på, er 33.
Tror jeg havde check-foldet river med det forløb og uden reads.
2 cents from a rookie.
Du skal da ikke lade ham stjæle potten fordi han rammer en af sine "flushbluffouts".
Den er svær, jeg tror du callede og han viste Q 6 ?
"Det handler om at sætte ham på en hånd du kan slå, og så calle". citat fra min bog "How to play every omaha hands"
:-)
Ste
Jeg sad faktisk lige og tænkte på hvad du lavede med dit flopbet. Men efter nærmere overvejelse synes jeg faktisk det er et fint bet. Straight- og flushdraw, og du rammer turn.
Nu kan man selvfølgelig diskutere om dit turnraise er for lavt, da du jo kommer i problemer på river. Jeg synes faktisk du skulle have smidt stakken til midten, da du jo helst vil undgå par og flushchance på river.
Er jeg helt galt på den? Jeg ved godt din straight bliver åbenlys, men trods alt vil du med stor sandsynlighed vinde potten, da han forhåbentlig ikke caller.
Hvad siger du, sger?
Flop: Meget skidt
Turn: fint
River: Meget skidt
Flop - at bette pot med et gut-shot straight draw i en unraised pot er noget af det dårligste jeg har set længe.
Du rammer og får bygget en god pot.
Nu kommer der en klør på river. Du, better pot da flushen kommer og alle gode spillere kan nu tage dig af hånden. Check river og se hvad han gør, du har i forvejen indvolveret dig alt for meget i den her pot. Tvivler på han caller 120 med noget du slår i den her situation alligevel, så hvorfor ikke check og se hvad du skal betale for dit showdown?
Tjaeh, det kunne der være noget om, Becks. Jeg tror egentlig Asger bare prøver at stjæler potten, men bliver fanget. Turn rammer han stritten og det kan man så diskutere om det er godt eller skidt, da han bliver committed til potten nu.
Min begrænsede NL-erfaring siger mig, at det giver som regel kassen, når man fra SB eller BB fanger en str8 med nogle halvsyge u-connectede hænder som eks. J-8,6-9,10-7 eller lign. (og vel at mærke bruger begge kort)
Disse er meget mere skjulte for en villain end eks. en flush.
Jeg tror heller ikke jeg better floppet, men dit turn-bet er rigtig fint imo.
Jeg tror jeg check-caller river afhængig af bet.
Jeg kunne sagtens finde på at bette floppet HU. I hvert fald hvis jeg sætter det i perspektiv til NL $100. Her er det ikke unormalt at bette 2 dollar, når SB er mod BB.
Men det er måske forbudt at semi-bluffe? ;)
Turn er også fin.
Jeg vil også check-calle river med 2nd straight og hans tænke-call på turn med farvemuligheder.
/Jacob
Hvor er det weak tight ikke at ville bette det flop.
haha juncker... håber du siger det ironisk. Det er hverken tight eller weak. Det er ingenting, udover direkte dumt.
Dumt? Selvfølgelig er det ikke dumt. Disse små pots ser fine ud for BB/100.
@becks: Det var absolut ikke ironi. Håber da ikke for dit spil at du er så forudsigelig at du aldrig semi bluffer.
Juncker. Forstår udmærket godt at man kan bluffe og semi-bluffe i poker osv. Med det lad dog for guds skyld være med at comitte dig for 2bb i en pot hvor du kun har smidt BB på et lorte draw! Det er ganske enkelt ikke +EV eller hvad i nu plejer at skrive. Jeg semi-bluffer/bluffer nok mere end den almene bruger gør herinde, men jeg har absolut ingen intentioner om at bygge en stor pot med et lorte draw, når jeg er comitted så lidt som jeg er her.
Jøsses.
Becks, planen er jo ikke at bygge en pot med et gutshot draw her. Det draw er selvfølgelig praktisk talt intet værd. Planen er at tage en lille pot ned, når villain i 60% af tilfældene har misset floppet.
Der er da ingen, der bliver committed her af at prøve at stjæle potten. Hvis villain kalder, og Asger ikke rammer på turn, så giver han jo bare op?
Kan slet ikke se problemet med det flop bet. Turn raiser jeg lidt større, men problemet er riveren. Et mindre blocking bet der eller check/call - check/fold er bedre. Som hånden udspiller sig er Asger ikke god 1 ud af 3 gange her.
@Becks: Du ser helt forkert på det. Det handler ikke om at bygge en pot, men om at du vinder potten direkte over 50% af gangene du byder ud. Modstanderen har ingen styrke vist, men skulle han endelig calle dig har du dine 4 outs at falde tilbage på. Endvidere giver din aggressivitet dig langt mere pay out i andre situationer......konklusion: easy +ev bet
@Kripke.....du var lidt hurtigere end mig ;-)
Kan se på din kommentar at vi er fuldstændigt enige.
Tak for kommentarerne, allesammen (for satan den her tråd blev hurtigt fyldt ;-) ..).
Omkring flopbettet, så mener jeg, at jeg har et ret sikkert bet hér. Vi spiller SH NLHE, og det er altså et action game, hvor det gælder om at være agressiv og dominerende og til konstant irritation for sine medspillere. Der er dels mulighed for at jeg allerede hér har den bedste hånd, dels har jeg mine fire outs + mine backdoor flushouts. Afhængigt af agressionsniveau, kan min J også være god.
Turn skal måske raises noget mere - det er jeg enig i.
Jeg tror ikke, jeg bryder mig om at block-bette / check-calle river. Siden han caller mit CR på turn, mener jeg, han kan sidde med rigtigt mange hænder, der kan calle op til fuld pot hér. Altså - alle hænder, der var made hands på turn, vil også betale af på river hér - og af dem, er der kun én, der slår mig: KJ.
Som Juncker og Kripke pointerer, er jeg jo næppe god 1 af 4 (Kripke!) gange på river her alligevel, så jeg bliver ikke automatisk committed af mit store riverbet.
- Asger
@Becks
LOL Hvor er det lige du vil hen?
Asger comitter sig jo ikke ligefrem fordi han prøver at stjæle potten med et bet på 2% af hans stack....
Ellers enig turn skal have mere. River vil jeg som oftes som Kripke skriver check-calle/Check-folde. Som du spiller den vil jeg mene det er et fold. Du laver et block bet hvilket tydeligvis ingen effekt har så jeg vil mene du er bagefter.
Jeg ved godt det er lige overdrevet det jeg skriver, men jeg står stadig ved min pointe. Self er det kun 2bb. Men jeg vil mene at man ligeså ofte tager potten ved at bette 1bb som ved at bette 2bb. Jeg vil enten smide 1bb ud her, eller checke. Jeg ser ikke meningen i at man ender med at have ½ af sin stack inde i midten for så at folde, når potten slet ikke har været raised preflop. Gem aggresionerne til der faktisk er noget at vinde. Enhver kegle kan jo være aggressiv og potte den hvis der ligger 2bb derude? Gem jeres moves til senere.
@Asger
"Vi spiller SH NLHE, og det er altså et action game, hvor det gælder om at være agressiv og dominerende og til konstant irritation for sine medspillere."
Helt enig. Men jeg bliver sgu ikke ret irriteret over at miste min smallblind... Og der er satme ikke meget aggression over: fold, fold, limp, check. Så pump den da op preflop og bet ham af den - det ville jeg da have respekt for.
Men altså, vi bliver ikke enige, og selvfølgelig er det ikke helt forkert, da man ofte vil tage potten - og hvis ikke, så har man position til at tage et freecard på river for at ramme igen. Min pointe er blot at det er dumt at begynde og steale de her micro pots, da det eneste man får calls fra er super hænder. Medmindre villian er underlig.
Desuden så folder jeg river, da jeg ikke ser hvad villian kan call først flop også turn med uden at kunne slå dig. Et set vil han højest call, og alt det andet burde være væk nu... men hvem ved...
Jeg havde lavet til blockbet på omkring de 60 $ på river. Raiser han dig der, folder jeg, idet jeg da sætter ham på flushen. Ellers sætter jeg ham på Q10, hvor han forsøger at se weak ud på turn med den lange tænkepause, og hvor han har dig på et ♣ draw.
"Men altså, vi bliver ikke enige, og selvfølgelig er det ikke helt forkert, da man ofte vil tage potten - og hvis ikke, så har man position til at tage et freecard på river for at ramme igen. Min pointe er blot at det er dumt at begynde og steale de her micro pots, da det eneste man får calls fra er super hænder. Medmindre villian er underlig."
Hvordan har man position? Ved at være SB? Hvilke super hænder er det villain kun caller med - og hvis det er, er det så svært at slippe turnen i en 6xBB pot hvis ikke du rammer?
Flopbettet er fint, du vil tage potten her 60% af gangene. Turn ved jeg ikke om jeg er vild med - du vil sandsynligvis få alle 1-pair hands til at folde. Men det ville du nok alligevel på river.
Riveren er tough. Dit turn CR kunne tydes som et draw, men jeg tror det ikke. Du er sandsynligvis ikke god her 1/4, men jeg mener ikke du kan CR turn, potten river med det kort, og så folde.
Jeg ville i stedet nok check-calle river. Selvom du sandsynligvis ikke får noget bet fra 1-par hænder, tror jeg du får et bet af de fleste af de hænder der vil kalde dit pot bet. Det betyder at du vinder ca. det samme mod hænder du slår, og kommer til et billigt showdown mod hænder du er bagud til.
@Becks:
"Jeg ser ikke meningen i at man ender med at have ½ af sin stack inde i midten for så at folde, når potten slet ikke har været raised preflop."
Jeg har ikke halvdelen af min stack inde. Jeg har 3% af den inde på turn, og er klar til at lægge mig med mindre jeg rammer.
"Men jeg bliver sgu ikke ret irriteret over at miste min smallblind... "
Nej, men hvis villain -igen- må opgive en lille pulje, vil han på et tidspunkt begynde at calle med alle mulige mærkelige hænder. Derfor gælder det ofte om at skifte tempo i en session.
@Rooger: Jeg er uenig i, at to-par hænder ville bette river efter at blive check-raiset på turn. Det skulle da lige være Q6 (dvs. to par på river), der ville se river-action an efter et underligt turn-CR fra hero. Jeg havde samtidig forventet at se mere action fra et set.
Jeg betalte i øvrigt hans A♣4♣ af på river, men lad nu det ligge ;-)
- Asger