Hej Pokernet
Jeg skriver da jeg gerne vil dele min historie med alle jer andre der spiller online poker og hertil jer der spiller, eller overvejer at spille på Unibet. Yderligere er jeg også meget interesseret i forhold til hvad jeg selv kan gøre mere for at fremskynde tingene i min uheldige situation.
Min historie:
Til dagligt har jeg spillet cash game på Unibet, og har gjort det de seneste 5-6 måneder ca. D. 18/12-2017 11.15 fik jeg så fra Unibet en bekræftelses mail på en udbetaling på 20.000 kr. hvilket jeg ikke havde foretaget mig. Herefter skynder jeg mig så at ringe til dem for at anmelde denne udbetaling da det ikke er en jeg har foretaget mig, og får herefter kontoen spærret 11.31 samme dag. Dagene går så, og jeg får indledningsvis af vide, at det sandsynligvis tager ca. 4 hverdage at gennemgå sagen. Jeg står nu her d. 05/01-2018, 18 dage senere og har stadig intet svar fået fra dem. Har haft ringet til dem utallige gange, og får absolut ingenting af vide andet end at disse sager kan tage langt tid. Kan ikke engang få af vide om det var muligt for dem at blokere udbetalingen. Har efterfølgene meldt sagen til politiet da jeg selvfølgelig gerne vil have mine penge igen. Sidder her med en følelses af at være magtesløshed, frustreret og til side sat, da der ingenting sker og jeg intet får af vide fra dem. De har forklaret mig utallige gange at de prioriterer disse sager rigtig højt, men er derfor uforstående over hvorfor der så ingenting sker og jeg ingenting får af vide.
Er derfor nysgerrig på at vide hvad i andre ville have gjort i denne situation og hvad man ellers kan gøre?
Hacking af Unibet poker account
Ikke at du kan bruge dette til noget, men omkring samme dato havde en bruger dette indlæg, så ser ud til tyveknægten har haft travlt, og også Unibet i det tilfælde.....
https://www.pokernet.dk/forum/unibet-konto-forsoegt-toemt-af-3-part.html
Hmm.. Ulækkert. Jeg fik en mail fra Unibet 19/12, om at der var en potentiel risiko, og at jeg skulle ændre min kode.. Der har dog ikke være nogen udbetalinger.
Har ingen Unibet konto længere, da jeg selv var ude for noget lignende. Det over et år siden, men der forsvandt ca. 1600 kr, som jeg kunne se var fyret af på rouletten. Skrev til dem og fik min konto lukket hvorefter de ville have jeg skulle politianmelde det. Gjorde aldrig noget ved det, men deres security sejler åbenbart voldsomt. Svært og tro hackerne skulle få info via brugerne, og ikke via Unibet.
Ja, har også en fornemmelse af at deres sikkerhed er virkelig dårlig. Forstår heller ikke hvorfor de ikke, som eksempelvis på Bet365 gør sådan at man kun kan ind- og udbetale med samme kort, på den måde undgår man virkelig mange potentielle hackere
Jeg fik den her besked den 22 december ''Vi har for nylig bemærket en potentiel risiko for din konto, som ikke stammer fra Unibet. Som en proaktiv sikkerhedsforanstaltning har vi blokeret din konto for at begrænse uautoriseret adgang''
Jeg var nok bare en af de heldige..
Jeg var offeret i den anden sag som Hawkeye linker til.
Har ikke hørt yderligere fra Unibet, som dog meldte 2-3 ugers behandlingstid til mig.
Jeg følger op, når jeg får en melding.
KasperKlitgaard skrev:Ja, har også en fornemmelse af at deres sikkerhed er virkelig dårlig. Forstår heller ikke hvorfor de ikke, som eksempelvis på Bet365 gør sådan at man kun kan ind- og udbetale med samme kort, på den måde undgår man virkelig mange potentielle hackere
ja det burde være absolut standard med at ind og udbetaling KUN kan foregå via samme kort. .... ..og oven i det. kunne det være, at ved udbetaling, bliver der sendt en kode vis sms ( ligesom ved nogle indbetalinger) og der bekræfter man at man vil udbetale. ( hvor svært kan det være.)
BTW tak for info. jeg opsiger hermed min konto derovre.( det bliver de kede af, skulle jeg lige hilse og sige) .
held og lykke med din sag.
/nuller
Ville være fedt hvis du lige giver en update hvis der sker noget med sagen. men det fandme bare træls, også at der ikke sker en fløjtene fis, og de samtidig ikke gider fortælle noget, på trods af det er ens egne penge det drejer sig om..
Ved virkelig ikke hvad man skal gøre for at få deres opmærksomhed, fordi det kan virkelig ikke passe hvis deres servers er blevet hacket at de ikke gør yderligere. Altså det må jo være deres ansvar at få pengene tilbage, og om ikke andet betale erstatning.
nuller skrev:
ja det burde være absolut standard med at ind og udbetaling KUN kan foregå via samme kort. .... ..og oven i det. kunne det være, at ved udbetaling, bliver der sendt en kode vis sms ( ligesom ved nogle indbetalinger) og der bekræfter man at man vil udbetale. ( hvor svært kan det være.)
BTW tak for info. jeg opsiger hermed min konto derovre.( det bliver de kede af, skulle jeg lige hilse og sige) .
held og lykke med din sag.
/nuller
Ja præcis - undrer mig bare, fordi det er så simple ting som kunne øge sikkerheden markant.. Yderligere undrer det mig også at de ikke stiller spørgsmålstegn ved, i mit tilfælde hvor udbetalingen er foretaget til en engelsk konto/bank (var sågar noget support kom til at sige til mig ved en fejl, fordi hackeren havde ændret nogle oplysninger på min konto). Bare dette i sig selv burde være grund til at afvise, eller i det mindste ringe kunden op i første omgang - egentlig lidt ligesom banker gør hvis der er mistænkelige udbetalinger eller forbrugsvaner. Og tak, krydser fingrer og håber på det bedste, og er da glad for at kunne være behjælpelig med at åbne folks øjne for Unibets manglende sikkerhed og dårlige kundeservice..
Jeg kan læse at Unibet og Pokernet er samarbejdspartnere. De personer bag pokernet må vel have nogle kontakter på Unibet eller have mulighed for at ligge lidt pres på de relevante personer?
Haarby skrev:Jeg kan læse at Unibet og Pokernet er samarbejdspartnere. De personer bag pokernet må vel have nogle kontakter på Unibet eller have mulighed for at ligge lidt pres på de relevante personer?
ja jeg er også signet up via PN,. så alle de $$$ jeg bruger får PN jo en lille del af... men det ænder ikke noget. jeg er stadig out. ( skal lige spille en bonus på 100 kr. der er vokset til 350 ud og væk. ( er den røde knap mon sluppet) . ?? .
har anmodet om en lukning.
Et trist eksempel på at gassen er gået af ballonen i branchen. Alt saft og kraft er langsomt sevet ud udbyderne i takt med at service og værdi til spillerne er blevet offer for den hårde konkurrence. Hvem husker ikke Stars support i gamle dage... de havde et fantastisk overskud!
Jeg synes det er helt håbløst at OP ikke holdes opdateret løbende af udbyderen. Det er trods alt en sag om 20k+
Føj da.
Denne tråd burde fastgøres til toppen til skræk og advarsel.
Det er forståeligt at sådan en sag kan tage tid, men at der ikke foregår noget løbende kommunikation til de ramte vidner om useriøsitet.
Aurvandil skrev:Føj da.
Denne tråd burde fastgøres til toppen til skræk og advarsel.
Det er forståeligt at sådan en sag kan tage tid, men at der ikke foregår noget løbende kommunikation til de ramte vidner om useriøsitet.
Ligeledes at kun nogle bliver "advaret" om at skifte PW for en sikkerheds skyld...........istedet for at sende mail til alle om det.
manonfire skrev:Et trist eksempel på at gassen er gået af ballonen i branchen. Alt saft og kraft er langsomt sevet ud udbyderne i takt med at service og værdi til spillerne er blevet offer for den hårde konkurrence. Hvem husker ikke Stars support i gamle dage... de havde et fantastisk overskud!
Jeg synes det er helt håbløst at OP ikke holdes opdateret løbende af udbyderen. Det er trods alt en sag om 20k
Ja syntes virkelig det er under al kritik.
Hey guys, i får lige en opdatering på min sag. Efter politiet blev involveret har jeg nu endelig i dag fået mine penge tilbage :)
Kongenafpop skrev:Jeg var offeret i den anden sag som Hawkeye linker til.
Har ikke hørt yderligere fra Unibet, som dog meldte 2-3 ugers behandlingstid til mig.
Jeg følger op, når jeg får en melding.
^vil råde dig til at politianmelde din sag hvis du ikke allerede har gjort det, fordi da politiet havde kontaktet unibet gik der ikke mere end 1 dag før pengene var tilbage igen, på trods af jeg fik af vide dagen før af unibet, at det ikke var muligt at tilbagekalde udbetalingen.
Mvh Kasper Klitgaard
KasperKlitgaard skrev:Hey guys, i får lige en opdatering på min sag. Efter politiet blev involveret har jeg nu endelig i dag fået mine penge tilbage :)
^vil råde dig til at politianmelde din sag hvis du ikke allerede har gjort det, fordi da politiet havde kontaktet unibet gik der ikke mere end 1 dag før pengene var tilbage igen, på trods af jeg fik af vide dagen før af unibet, at det ikke var muligt at tilbagekalde udbetalingen.
Mvh Kasper Klitgaard
Gal det lugter det her. Det er fandme useriøst af Unibet. Men fedt du har fået dine penge. Utroligt der skulle en politi anmeldelse til
chmpen85 skrev:
Gal det lugter det her. Det er fandme useriøst af Unibet. Men fedt du har fået dine penge. Utroligt der skulle en politi anmeldelse til
Det er en sag om tyveri -> Politiet skal ind over.. Det er vel ikke svært og forstå?
Gonginator skrev:Det er en sag om tyveri -> Politiet skal ind over.. Det er vel ikke svært og forstå?
Det må Unibet da kunne klare. Pengene er forsvundet i deres varetægt og lyder som om det er hos dem at problemet er, da op umildbart ikke er den eneste berørte i det her.
chmpen85 skrev:
Det må Unibet da kunne klare. Pengene er forsvundet i deres varetægt og lyder som om det er hos dem at problemet er, da op umildbart ikke er den eneste berørte i det her.
Du forstår det vidst ikke.. Der er sket et tyveri, ergo er det politiets job. Unibet skal ikke lege detektiver og drage til selvtægt...
Din lokale bank skal jo heller ikke lede land og rige rundt efter de bankrøvere som stjal alle pengene, fordi deres sikkerhedssystem ikke var godt nok -> Den klarer POLITIET!
Gonginator skrev: Det er en sag om tyveri -> Politiet skal ind over.. Det er vel ikke svært og forstå?
Ja naturligvis skal politiet ind over, men det undrer mig bare, at unibet ikke selv har kunnet stoppe transaktionen når den er uautoriseret, eller bare tilbageholde pengene, hvad ved jeg. - anyways bare glad for at jeg har fået pengene retur :)
Ishusen skrev:Sjovt som Pokernet HQ ikke har ville tage fat i denne sag omkring deres samarbejdspartner
Det var sgu ikke gået ubemærket hen da Dieb var styrmand på denne snart sinkende skude
Skal siges at jeg har været i fin dialog med Pokernet, som viderestillede mig til ekstern samarbejdspartner, så de har som sådan været fint behjælpelige. :)
KasperKlitgaard skrev:Ja naturligvis skal politiet ind over, men det undrer mig bare, at unibet ikke selv har kunnet stoppe transaktionen når den er uautoriseret, eller bare tilbageholde pengene, hvad ved jeg. - anyways bare glad for at jeg har fået pengene retur :)
Skal siges at jeg har været i fin dialog med Pokernet, som viderestillede mig til ekstern samarbejdspartner, så de har som sådan været fint behjælpelige. :)
Det fair, kunne ikke se de havde været inde over, så er min kritik ubegrundet
Ishusen skrev:
Det fair, kunne ikke se de havde været inde over, så er min kritik ubegrundet
Det kunne du selvfølgelig heller ikke vide - ikke at det var det som satte skub i det, men de gjorde ihvertfald hvad de kunne for at være behjælpelige :)
Gonginator skrev:Du forstår det vidst ikke.. Der er sket et tyveri, ergo er det politiets job. Unibet skal ikke lege detektiver og drage til selvtægt...
Din lokale bank skal jo heller ikke lede land og rige rundt efter de bankrøvere som stjal alle pengene, fordi deres sikkerhedssystem ikke var godt nok -> Den klarer POLITIET!
Så hvis nogen røver en bank og stjæler mine penge skal jeg selv melde det til politiet eller klarer banken den del ??
chmpen85 skrev:
Så hvis nogen røver en bank og stjæler mine penge skal jeg selv melde det til politiet eller klarer banken den del ??
... Det imponerende du kan finde ud af at trække vejret.
Gonginator skrev:
... Det imponerende du kan finde ud af at trække vejret.
Jeg blander mig aldrig i disse diskussioner, men jeg synes det er utroligt flabet at skrive i den tone du gør.
Det er da dybt foruroligende, at Unibet er helt tavse i så lang tid, når der tydeligvis er tale om hacking/tyveri. At de samtidig sender mails rundt til andre brugere om præcis dette problem, gør det om muligt mere kritisabelt.
Jeg tror ikke, at folk er i tvivl om hvem du ringer til, når du har været udsat for en forbrydelse, men måske det ikke burde være nødvendigt i en sag som denne?
OP, fedt at du fik dine penge igen :)
Gonginator skrev:
... Det imponerende du kan finde ud af at trække vejret.
Det blev udpeget at der er mærkeligt at OP selv har skullet kontakte politiet for at få sine penge tilbage. Du siger det ikke er svært at forstå at politiet skal ind over. Men dem skulle Unibet selvfølgelig selv have kontaktet, ligesom de uopfordret skulle refundere de penge der er forsvundet fra deres varetægt. For det er da mærkeligt at der skal den slags pres fra kontoindehaver til for at Unibet gør det de skulle have gjort på dag 1.