Jeg har lige læst om episoden på Betfair... Jeg har selv konto der og vil høre hvad de helt basicfoanstaltninger man kan gøre sig for at hændre at det sker for en selv...
Julie
Hacking på Betfair...
hacking? eller bare endnu en der har sløset med sit password? eller hvad?
så vidt jeg ved. så var det en mail der var sendt rundt som sagde man skulle hente et vigtigt software opdate. men det gør Betfairs client jo selv så man burde vide der var noget galt
men har hørt om dette før.. dog skal det siges at Betfair har tilbagebetalt for de epsioder der har været som jeg har hørt om men ja pas på derude.
men er nu 100 på Betfair er absolute sikkert
Lidt almindelig Dansk forbrugermentalitet i branchen ville efter min mening ikke være af vejen. Ansvaret for sikkerheden ved det produkt der tilbydes, må som udgangspunkt ligge ved udbyder.
Jeg tænker, at det lige som ved misbrug af ens dankort burde være op til pokersiderne at påvise en grov uagtsomhed hos kunden, for at de ikke selv må hæfte for det tab, kunden måtte lide ved benyttelse af deres produkt.
@Sorte
Det er jo lige sådan tingene allerede er...........
Hvis dit password bliver brugt, er det enten fordi du ikke kan finde ud af, at sikre din PC, du skriver det nede på den lokale lokumsdør eller noget helt 3.
Hvis fejlen ligger hos udbyderen, i hvert tilfælde de seriøse, kan du være 100 på at du for dine skillinger igen.
Du kan ikke klandre et site for, at deres brugere er idioter - der ikke sikre deres eget password.
@Sorte-knægt
Jeg mener ikke du kan klandre en pokerudbyder, hvis du downloader trojans, får din account key logget eller lign.. Det er udelukkende din egen uansvarlighed, som ligger til grund for episoden og har intet med pokerudbyderens sikkerhed at gøre.
/Mikael
@Dan
Hvis jeg har handlet groft uansvarligt, er vi til en vis grad enige. Jeg har dog som almindelig forbruger ingen chance for at vide, om den beskyttelse jeg benytter er tilstrækkelig, og mener også, at den primære ansvarlige for sikkerheden ved det produkt jeg køber, må ligge ved poducenten/udbyderen.
Hvis producenten/udbyderen ikke kan levere et sikkert produkt må det trækkes fra markedet (sat lidt på spidsen).
@Sorte-knægt
Selvfølgelig skal udbyderen beskytte så godt han overhovedet kan (hvilket de også gør), men begynder en spiller at downloade et hel hold Trojans og key loggers, så er der ikke meget udbyderen kan gøre ved det.
/Mikael
hmmmm, kunne man ikke forestille sig at disse episoder med tiden vil føre til at sites indfører mere sikkerhed end blot brugernavn og password.
man kunne forestille sig løsninger ala dem som netbankerne tilbyder - nøgle kort eller nøgle generatorer el. lign.
På sigt får vi vel også sikkerhedssystemer der integrerer fingeraftryk el. lign.
@Dan
Jeg må straks indrømme, at jeg ikke har den fornødne tekniske indsigt i it-sikkerhed til at kunne sige ret meget kvalificeret om, hvornår en person ville kunne siges at have optråd "groft uansvarligt".
For mit eget vedkomne benytter jeg et gratis virus-program (avast), er tilkoblet et par af de beskyttelsestjenester Stofanet tilbyder sammen med forbindelsen, har Windows XP sikkerhedesdimserne slået til, kører 3 - 4 forskellige ad-aware/spyware programmer flere gange om ugen, og benytter desuden desktop mechanic til lidt ekstra rengøring.
Jeg er temmelig sikker på, at det er mere end den almindelige forbruger gør sig af anstrengelser omkring sikkerhed. Hvis det ikke er nok (altså det som almindelige forbrugere gør), er det min holdning, at så har udbyder/producent et problem, og bør kunne holdes ansvarlig.