HALLO. tag jer sammen!
uha! - fordi man spiller poker, når man keder sig i timerne, så er man LUDOMAN??
bare de første par linier er way off
Mange unge er så afhængige af at spille om penge på internettet, at de tager deres last med i skole
Goddamit man skulle tro de havde besøgt min klasse ^^ ? er vel meget normalt at spille poker i skolen noget skal man jo lære imens man er der ^^?
De har ogs[ blocket stars paa min bruger men KUN min i hele klassen
bad beat!!
Vi er også nogen der tager den med på arbejde.....
Der må sgu da lidt suplement til de lousy lønninger :-)
Har sq fået grindet mange gode HU's i timerne :) Fuck lærerne blev sure, når de så det.
tag jer selv sammen unger... i tager sq da ikke i skole for at spille poker!
Så er det ligemeget hvor meget man keder sig. Uddannelses pengene kan sagtens bruges på andre end unger der spiller poker i timerne!!!!!!!!
@BluffOnly
Jeg håber eddermame du er ironisk.
Man er muligvis ikke ludoman, man det SÅ SYGT mangel på respekt over for læren, hvis man sidder og spiller et eller andet i timerne.
Hvis man ikke gider deltage i undervisningen, jamen så må man gå ud af skolen.
Hvis jeg var lærer, ville jeg aldrig nogensinde undervise på en skole, der IKKE forbød spil i timerne. I øvrigt burde det slet ikke være nødvendigt.
Jeg vil sgu nærmest være rystet, hvis der er nogle der IKKE synes det er flabet over for læreren.
@clrawe
Er du klar over hvor kedeligt det er, at gå i skole? Jeg præsterede da at gennemføre med klassens 2. bedste snit, på trods af at jeg spillede ca. hver anden time or so.
som der faktisk også står i artiklen er det mest i frikvarterene der bliver spillet.... og det er efterhånden ret std. at folk spiller et eller andet i timerne...
Men det jeg reagerer mest på, er at de kalder det, at hver 10. er afhængig, fordi de spiller det i skolen. - det passer overhovedet ikke
lol Jeg spiller selv på gym. Jeg kan spille, FTP, Classic (og sikkert flere) men bl.a. PokerStars har skolens net blokeret. Godt man har et mobilt bredbånd, når der skal grindes på Stars. Jeg er aldrig blevet bustet af læreren, og jeg synes ærlig talt det er mit eget ansvar, da jeg skriver notater imens.
@ clrawe og noid
nu er det sku ikke fordi jeg sidder og spiller i timerne.
De har lukket det fordi jeg spillede i et frimodul og det ville de ikke acceptere.
Men jo jeg har spillet FM i en time, det var dog i protest over jeg ikke maate gaa ud og pisse.
Nu er det jo ikke læreren der bør være i centrum, men elevernes motivation. Jeg har selv gået på teknisk skole og hold op mand en gang konflikter man skal lytte på pga. umotiverede elever. Det er sgu børnehaveagtigt og spild af min tid. På den anden side forventer man udadtil at eleverne opfører sig voksent og modent, men indadtil ved de godt det ikke er sandheden og derfor bliver disse konflikter til et tidsspilde for alle de motivere. Lav noget selvjustits elever, ikke.
ketkay@
så gå ud at pis' istedet. Skal man virkli' pis' kan man sgu heller ikke følge med. Og det er sgu et godt argument.
@ Odin
lol. jeg har oplevet at man kan blive smidt hjem resten af dagen, for det mindste.
og det bliver sgu noteret som ulovligt fravær..
bluffonly@
"Men det jeg reagerer mest på, er at de kalder det, at hver 10. er afhængig, fordi de spiller det i skolen. - det passer overhovedet ikke"
Nej, det er sikkert nærmere fordi undervisningen ikke er motiverende eller også er eleverne umotiverede. Ludomani behøver ikke være årsagen.
"lol. jeg har oplevet at man kan blive smidt hjem resten af dagen, for det mindste.
og det bliver sgu noteret som ulovligt fravær.."
hvad fx? Seriøst? Du kan jo altid klage over læreren - du har ret til undervisning og læreren er ikke konge. Der er regler læreren skal indordne sig under. Se f.eks. love og bekendtgørelser - det kan de ikke altid lide .,)
Den ungdom nutildags,
hvis jeg bare kunne gå tilbage i tiden og forklare at jeg skulle stoppe alt mit udenoms tidspilde i timerne, lave mine lektier med det samme. I det hele taget befinde mig i nuet, men ak,
tror sku ikke mit andet jeg dengang ville høre efter...
Jeg fik også et højt snit dengang, men generalt synes jeg min livskvalitet var super dårlig, fordi jeg ikke formåede at fokusere.
Jeg er bange for, jeg også kunne have fundet på at sidde og grinde løs i timerne i gymnasiet, hvis jeg havde spillet poker dengang på seriøs basis samt havde haft en bærbar til rådighed during classes.
Dog er jeg utrolig glad for, jeg ikke spildte tiden på det - omend min grad af seriøsitet stadig ikke var overvældende.
Når læreren står og underviser, kan der næppe udvises større mangel på respekt, end når eleverne med overlæg vælger at sidde hendes talestrøm over øre og i stedet koncentrere sig om ligegyldige - i et klasselokale - beskæftigelser (playing poker er bare en enkelt her).
Som Bjoernen btw.
@ OP: Jeg håber satme du joker.
Jeg lige startet som gym-lærer, og jeg må sgu ærligt sige, at jeg både finder det fuldkommen respektløst og et udtryk for, at man har et seriøst problem, hvis man sidder og spiller poker i timerne (eller spiller noget som helst andet for den sags skyld).
Jeg er ikke ældre end jeg godt ved, der er fag man finder mere spændende end andre. Men der er altså, imo, et langt skridt fra, at lytte passivt og relativt uinteresseret, og til decideret at sabotere undervisningen (Du sidder jo ikke og spiller poker/computer uden som minimum at genere/distrahere dem der sidder omkring dig).
Alternativt kan du jo blive væk, det er i hvert fald i gymnasiet din ret.
Du skal så bare bevise ved en eksamen, at du faktisk er så forrygende til det pågældende fag, at du ikke behøver undervisning. Og hvis man mener, at man ikke har brug for undervisning, må man vel også vurdere man er ret kompetent i det pågældende fag?
@ Odin
Jeg kan garantere dig, at såfremt jeg opdager folk spiller poker/computer i mine timer, bliver de bedt om at forlade lokalet øjeblikkeligt.
Og kan du give mig en fornuftig grund til, at de så ikke skal have fravær? De har gjort klart, at de ikke er til stede mentalt, og de er blevet bortvist fysisk, hvordan er det så, de er til stede?
Jeg må indrømme, at jeg finder det sørgeligt, at du overhovedet gider forsvare idioti på linie med det OP omtaler. (Men måske du også er ironisk, i så fald beklager jeg :-))
Jeg håber et eller andet sted i begge joker, det er i hvert fald ikke just motiverende som nystartet lærer, at man skal høre om, at folk spiller computer i timerne og truer med at "melde" lærerne hvis de brokker sig over det. Sørgeligt og patetisk rent ud sagt.
@clrawe: Det vil jeg umiddelbart gætte på, at alle skoler gør (forbyder pokerspil i timerne - Red.). Problemet er imidlertid, at kontrollere om reglen overholdes.
Det er f.eks fuldt ud lovligt for eleverne, at medbringe deres bærbare computer med mobilt bredbånd (og det er fint i øvrigt, det kan bruges i mange fornuftige sammenhænge). Det er til gengæld så godt som umuligt, at holde øje med, om 28 elever "misbruger" deres computer mens man underviser. Desværre.
Edit: Jeg har lige rettet lidt til. Et par glas rødvin i går aftes havde ikke gjort noget flatterende for mine formuleringsevner. Jeg burde nok bare have ventet med at svare til i dag, jeg blev bare så arrig :-)
(Og lad mig med det samme komme med den disclaimer, at der muligvis stadig er fejl, men nu burde der i hvert fald ikke være noget meningsforstyrrende)
@Claus_R
Det ér respektløst, enig, men meget af undervisningen er så søvndyssende, at man må tage andre midler i brug blot for at holde sig vågen. Under min uddannelse surfede jeg PN nærmest konstant, spillede småspil og poker, men samtidig formåede jeg at skrive noter ned. Jeg har noget nær 1000 Word-dokumenters noter fra mine 2 år på HF :] Gør undervisningen spændende og indbydende, så følger folk med.
@Claus
truer med at "melde" lærerne hvis de brokker sig over det - hvor kommer det fra?
og jeg må sige at jeg er meget uenig i at man har et alvorligt problem, hvis man spiller i timerne...
btw. så er der ikke den store forskel på at spille poker, sidde på youtube, eller på gratis-ting osv.
jeg kan fortælle dig at der generalt er rigtig mange der sidder på youtube, gratis-ting 123spil osv.
Jeg har ikke gået i skole i dette årtusinde, men jeg er for alvor rystet. Rundbordspædagogikken har åbenbart vundet slaget!!!
Gad vide hvornår kæden hoppede af?
Håber eddermame ikke I tager den holdning med ud på arbejdsmarkedet, når I skal derud.
Glæder mig til den dag, hvor I bliver ledere for et eller andet, og I til et personalemøde eller lign., bliver forstyrret af en eller anden, der tager sin tlf., sms'er eller snakker med sidemanden.
Så vil I tænke "clrawe havde ret" (I vil dog aldrig indrømme det).
Ham her er min helt (sammen med Claus_R):
www.youtube.com/watch?v=pm1CJPIqUpI
Men lærerne gør heller intet for at stoppe dette, tværtimod.
Nogle elever spiller også rigtigt meget i min klasse, og de får bare at vide de skal passe sig selv.
Synes som minimum de skulle smides ud resten af timen + fravær.
Jeg ved udmærket godt at det er den enkeltes elev at følge undervisningen og ikke distrahere denne, men det er vel lærerens ansvar kunne undervise de andre elever respektabelt.
@kentkay
nu ved jeg ikke om det forstyrrer omgivelserne, at de sidder og spiller(hvis de gør, er det selvfølgelig uacceptabelt) - men hvis det ikke forstyrrer andre elever, så er det imo fint nok, da de bare selv står med et problem til eksamen.
som en anden tidligere i tråden har nævnt, så kan det faktisk være et fantastisk middel, til at være koncentreret, da nogle lærere kan være så kedelige, at man seriøst kan falde helt i søvn, især hvis kl. er 8 om morgenen, eller 16 om eftermiddagen. - hvis man bare samtidig kan koncentrere sig om det der foregår ved læreren, så er poker/spil/youtube m.m. jo et fantastisk middel.
Hold nu kæft jer der snakker om mangel på respekt overfor lærerne og uddannelsessystemet.
I får det til at lyde som om, at fordi man spiller poker i timerne, så misbruger man den støtte man får af staten, til at tage en uddannelse. Hvor fanden får I det fra? Kender da mange som som spiller poker, tetris, counter-strike, heroes of might and magic osv. i timerne, som ALLIGEVEL kommer ud med et snit langt over gennemsnittet og tager en vidergående uddannelse. I flere tilfælde er der faktisk tale om "wonderchilds" der bare ikke bliver udfordret nok..
Anyways.. hvis du lige misser en teori i samfundsfag, en lektion i dansk eller et forsøg i biologi, så bliver du ikke en samfundsnasser som har brugt samfundsstøtte. Stop nu det klynkeri. Vi ved sgu da alle, at I selv var sådan engang, og mange af de "pæne" folk som vi har nu til dags, har jo også været semi-hippier som pjækkede for skole og var imod "systemet" fordi sådan var man nu engang. Det er ikke en farlig tendens der er ved at brede sig, sådan er det bare at være ung. Alle kommer jo til fornuft engang, man skal bare lige drage sin erfaringer.
Hvis folk opdages i at spille poker, skal de da ikke have fravær? Fravær er jo bestemt ved om man fysisk er til stede. Og fordi man spiller poker kan man jo i teorien godt høre efter en del af det der bliver sagt. MSN kan i ligeså høj grad være en faktor, der får elevernes koncentration svækket. Det ser man dog ikke lige så hårdt ned på, for det er jo "for hyggen". Det er bare Danmarks generelle sortsyn på poker der gør det ekstraordinært. Jeg er da flere gange blevet taget i at lave alt muligt andet i timerne, men hvad gør det når jeg kan komme med flere relevante inputs end dem som IKKE laver noget "ulovligt"? Hvis jeg er mere produktiv, hvad fanden er problemet så? Nogen mennesker har bare mere overskud end andre.
♥TETRIS♥
det er nok de færreste der gør det for at tjene penge i timen...
@ Jonas
Vi har bare haft kæmpe debat fordi flere sad og spille, snakke moves osv. så der blev snakket højlydt.
Hvis man kan sidde i sin egen verden og spille, uden at skulle snakke strategier osv. er det fint for mig.
Jeg ser selv en del futurama i skolen, og derfor sætter jeg mig altid bagerst i klassen så dem det evt. kan genere ikke bliver generet af det.
Jeg kan godt se at jeg fik det formuleret forkert så det var direkte forbudt i mit hoved, sådan er det ikke, mere larmen omkring det.
@ bluff
Ja, selvfølgelig er der nogle lærerer der er røvsyge.
Jeg snakkede måske lidt for meget efter min egen klasses problem, istedet den generelle problemastik her i tråden, da jeg automatisk tænkte at eleverne ikke kunne holde kæft når de spillede.
"I flere tilfælde er der faktisk tale om "wonderchilds" der bare ikke bliver udfordret nok.."
LOOOOOOL
Så skulle du måske læse tysk i dansktimerne, eller øve dig i noget andet relevant.
Da jeg selv var wonderchild, var vi bare ukoncentrerede og stirrede ud af vinduet mens vi dagdrømte.
Gider næsten ikke forklare det, men.......nej, gider ikke.
Det er som debatten om lorte-narko-christiania eller evigt-irriterende-rygning. Vi bliver alligevel aldrig enige.
"Da jeg selv var wonderchild, var vi bare ukoncentrerede og stirrede ud af vinduet mens vi dagdrømte."
Hvad er lige den store forskel på det og at spille poker? Man får lige meget ud af det? Og jeg tror i øvrigt vi er enige om Christiania og ryge politik, men det er nu en anden sag.
Og hvorfor lolle? Hvilken grund er der til at læse tyske folkeviser? At analysere pokerspil kan i ligeså høj grad være en ligeså relevant udfordring. Tænk over det, hvad kommer du til at bruge mest om 5 år? Jeps, pokeranalysen, og ikke de tyske folkeviser. Skib det.
Jeg tror sku, Nina WIttendorff fortjener en e-mail.
"- Jeg synes, det ville være godt med en spillepolitik på skolerne. Ligesom man har en alkohol- og rusmiddelpolitik, ville det være godt med regelsæt og retningslinier for, hvordan der spilles på denne her skole, siger hun."
.. Puke mand.
- AB
I øvrigt mener jeg obv ikke, de skal spille poker i timerne. Det er holdnignen til aktiviteten, jeg undrer mig over.
- AB
Kan godt li hun vil sammenligner det med alkohol og stoffer på skolen.
Det er jo næsten det samme........
To år siden jeg forlod handelsskolen.
Og please, folk der forstyrrer undervisningen med bærbare computerer?
På vores skole kunne man ved at vise sit studiekort få udleveret en af skolens bærbare mens man var i skole = alle havde bærbare i undervisningen.
At ham der spiller poker forstyrrer mere end hende der er på facebook, ham der ser youtube osv osv er da utopi at tro?
Jeg spillede ikke selv dengang, men vi snakker altså om voksne mennesker der går på en uddanelse? De må sgu selv om hvad de foretager sig, bare de ikke forstyre andre. - og man forstyrer ikke andre ved at lave ting på sin bærbare, de kan bare kigge på tavlen i stedet?
Mange kan sagtens multitaske sig ud af, at spille poker, hører om 2. gradsligninger og planlægge weekendes byture uden at det skader?
PS: lol til skolelæren der giver folk på gym/hhx fravær for at være "mentalt" fraværende :) - i så fald havde vores klasse en fraværsprocent på knap 100 de første timer every single day?
Det er et stort problem at unge mennesker ikke følger med i undervisningen, men at koble deres pokerspil sammen med ludomani er en fejlslutning. I så fald skulle jeg være afhængig af Hjerterfri, da det var hvad vi spillede over netværket sådan ca. hver IT time på handelsskolen.
De spiller selvfølgelig fordi de sidder og keder sig og ikke fordi de nødvendigvis er ludomaner. Gennemgår man deres spil vil man nok også se, at mange af dem spiller playmoney, freerolls etc..
/Mikael
Clrave har fat i det rigtige i sin anden post og her er jeg for en gangs skyld seriøs
"@BluffOnly
Jeg håber eddermame du er ironisk.
Man er muligvis ikke ludoman, man det SÅ SYGT mangel på respekt over for læren, hvis man sidder og spiller et eller andet i timerne.
Hvis man ikke gider deltage i undervisningen, jamen så må man gå ud af skolen.
Hvis jeg var lærer, ville jeg aldrig nogensinde undervise på en skole, der IKKE forbød spil i timerne. I øvrigt burde det slet ikke være nødvendigt.
Jeg vil sgu nærmest være rystet, hvis der er nogle der IKKE synes det er flabet over for læreren."
hvis alle fulgte med i timerne som de burde havde han heller ikke selv skrevet "læren" i starten af sin post...
jeg har droppet kommatering..gad sgu ikke lære det i timerne anyways..
do not waste my tax money young morons!!
@nothing878
Imploder plz
ååååh nej nu bruger jeg vist internetslangtalesprog på skrift igen.
@Claus_R
Jeg håber ikke at du underviser i dansk for så burde du som minimum lade word tage sig af dit indlæg.
gymlastikslærer fortheloss....
@BluffOnly
du får et ekstra @ fordi dit/dine indlæg pisser mig af i en sådan grad at jeg ville ønske vi kunne diskutere det ansigt til ansigt.
sakset fra anden tråd på PN, for nogle bringer den håb ...for andre bekymring :
Hey tillykke med 1 års dagen til pokeruni.
Heeeh.. I er sgu sjove. Jeg ved godt den åndsvage DVD er skodagtig, og jeg aldrig bliver vært i en poker DVD igen, hvilket jeg heller ikke har ambitioner om. Det var nu meget sjovt at prøve og være med til at lave den. Det skal lige siges at meget at det blevet lavet i one-take, da der ikke var tid nok til at producere en ordentlig DVD. Jeg blev sådan set sat i gang foran et kamera helt grøn indenfor TV uden at vide hvad jeg gik ind til, og skulle lire en masse vulapyk af, som jeg åbenbart ikke havde de store talenter til at gøre. Det skal også lige med at der var så ulidelig varmt inde i det studie, at jeg konstant sad og svedte igennem, hvilket ikke gør det hele meget bedre :).....anyway indrømmer blankt, det er noget lort,
Når det er sagt vil jeg da meget gerne råde bod på den lorte DVD, og tiilbyde coaching helt gratis til 4-5 stykker herinde af de gutter som føler sig snydt at mit makværk indenfor DVD branchen. Jeg kan i hvert fald med sikkerhed sige at jeg er meget bedre til at coache i NL cach-game, da jeg efterhånden har en del erfaring med at coache NL spillere fra $0,5/$1 op til $5/$10
I skal bare komme og aflevere jeres lorte DVD til mig, så bytter jeg gerne med et par timers gratis coaching.
Hilsen
Morten "den fantastiske TV vært" Erlandsen
[Redigeret: 06-11-2008 06:29 af Erland]
Nu må I fandme tage Jer sammen og tage et ansvar for det valg i har gjort.
Det er Jer der har valgt at I sidder i de timer. Det er sgu ikke læreren. At sidde og bruge tiden på nettet (poker, msn, facebook osv.) er decideret respektløst over for læreren og vores andres skattepenge.
Man kunne jo forsøge at lave en dialog med læreren omkring hans røvkedelige undervisning, og hvad kunne gøres anderledes. Jeg har selv været igennem systemet, og været til de røvkedelige undervisninger, men de er sgu en del af den pakke I SELV HAR VALGT.
At kalde Jer ludomaner er i langt de fleste tilfælde meget forkert, det er vi enige om, men jeg kunne sagtens finde en del tillægsord der passer bedre.
Ps. Til ham der siger at han har computeren med for at spille poker på arbejdet..... Jeg håber seriøst du er selvstændig, har accept fra din chef eller at du får en fyreseddel i hånden asap.
Claus_R@
Jeg forsvarer netop ikke idiotien. OP skriver "udvist for det mindste" og det har han ikke defineret og derfor skriver jeg til ham at det behøver man ikke altid finde sig i.
Alle@
Jeg har også selv gået på gymnasiet og universitetet, men har også været på håndværkeruddannelse efterfølgende og det gav efter universitetet et lille flashback til alle små lærerkonger. Bevares nogle lærere er dygtige, men andre er direkte tidsspilde. Derfor kan diskutere om der overhovedet bør være mødepligt. Folk skal jo stadig til en prøve, men så kan man jo ikke forsvare årskaraktererne når der ikke er mødepligt. Det hele bliver så lidt spidsfindigt.
Men forestil Jer at der ikke er mødepligt og læreren møder op til en klasse hvor kun 4 er mødt op, mens en anden toplærer altid har fuldt hus. Det er måske synd - ja, men det kan også skyldes at faget er så enkelt at man ikke behøver yderligere uddybning.
Selvfølgelig er det et ømt debatemne da der er mange forskellige interesser, men jeg vil lige slutte af med at jeg på ingen måde selv kan lide useriøsitet og det er med til at sænke de seriøse elever.
Derfor maner jeg også til selvjustits blandt eleverne. Det var vi heldigvis gode til i min klasse :,)
Odin er selvfølgelig spot on..
det ungdommen mangler (20<) er disciplin...i DK lærer man det kun i vores latterlige hær (lol as if)eller af at blive ældre.
Håndsoprækning :
Hvem her har ikke sagt eller tænkt : jeg ville ønske jeg var 20 år gammel med den samme viden jeg besidder nu?.
@donks der ikke følger med i skolen...i lærer (ja ikke lære) det desværre...(ja ikke detsvære)..
forbehold er taget i mit sind da ingen er forpligtet ud over evne (Darwin 4tw...også i vor tid om man vil det eller ej)
kynisk..ja...tolerant...working on it...lifeleak on my part
bundlinje : tag dig sammen før naboen
___________________________________<--
Men jo jeg har spillet FM i en time, det var dog i protest over jeg ikke maate gaa ud og pisse."
citere lige min ven MANKILLA her NOSSER!! gå dog ud og pis??
Hold jeres kæft, gå i skole, eller lad være, hav lidt respekt drenge ALT online surf skulle forbydes på skoler, dengang jeg var dreng.. der fik man med spanskrøret du!!! amen sick debat imo.. ... så meget sygt sagt i denne tråd det er hoved rystende...♥
Årets værste tråd..
store dele hvad der bliver sagt her giver mig lyst til at gå amok..
kan slet ikke få det hele ned på skrift..
btw sakset fra en dansktime fra hhx-tiden; (Mads havde et lille firma ved siden af skolen)
Lærerinde: "Mads, hvad symboliserer det gule træ, der gror ud af Jeff' røde mave?"
Mads: "Det ved jeg sgu ikke"
Lærerinde: "Jammen følger du ikke med Mads?"
Mads: "Narj, sidder lige og forhandler en salgsaftale på plads via mailen"
Lærerinde: " Øhh, okay"
---------------------------
Pointen:
Mads havde aldrig sin computer med i skole i erhversøkonomiske fag, mens han nok ikke var 100% seriøs i dansktimerne når det handlede om poisi og digte..
Ansvar for egen læring..
Det er heat at grinde i skolen!
"btw sakset fra en dansktime fra hhx-tiden; (Mads havde et lille firma ved siden af skolen)
Lærerinde: "Mads, hvad symboliserer det gule træ, der gror ud af Jeff' røde mave?"
Mads: "Det ved jeg sgu ikke"
Lærerinde: "Jammen følger du ikke med Mads?"
Mads: "Narj, sidder lige og forhandler en salgsaftale på plads via mailen"
Lærerinde: " Øhh, okay"
---------------------------
Pointen:
Mads havde aldrig sin computer med i skole i erhversøkonomiske fag, mens han nok ikke var 100% seriøs i dansktimerne når det handlede om poisi og digte..
Ansvar for egen læring.."
read it and weep for dem der ikke følger med i dansktimerne...på flere levels..
Jeg går på Uni. Tit og ofte er mine forelæsninger så dræbende kedelige at jeg godt kunne finde på at spille poker. Jeg tager med vilje ikke min bærbar med fordi jeg ved at jeg ikke kan styre det. Facebook, PN, Youtube osv..
Når det er sagt, så mener jeg at det er op til den enkelte elev. Selvfølgelig skal det overordnet set forbydes at surfe rundt på nettet, men i bund og grund er det elevens eget ansvar. Om han har tænkt sig at bruge sin tid på andet et undervisningen er hans eget problem. Hvis han ikke bliver student, så er det bare ærgeligt for ham. Generelt bryder jeg mig ikke om at man skal rende rundt og være barnepige for hinanden.
Og hvis underviseren har et problem med at folk ikke følger med, så det fair nok. Ud med eleven og fravær til ham. Man må også respektere at det er umotiverende for ham/hande.
Jeg havde selv en lærer i gym, som var fuldstændig ligeglad hvad vi lavede. Eneste krav var at vi ikke generede andre.
//punkdane
Hvis man ikke kan holde sig i 45 minutter uden at pisse har man satangalme meget små NOSSER
Unge har sq da altid være dumme, indtil de blev klogere/ældre, sys da os jeg var en fjols for 5 år siden, og dengang sys jeg, jeg var et fjols 5 år tidligere.
lol @ gamle nisser, der er bekymrede for ungdommen, bortset talen om jeres skattekroner og diciplin er det ganske sympatisk.
hvad er forskellen på at spille poker, og at spille andre spil på nettet/sidde på fb og youtube? - I får det til at lyde som om at det kun er respektløst, at sidde og grinde(som I kalder det) i timerne. man sidder jo ikke og spiller i timerne, for at tjene penge!
og så sidder der en hellig, som "bare" sad og dagdrømte, og kiggede ud ad vinduet i timerne.... Fordi det får man da meget mere ud af?! - der er det sgu da modsat med poker, der kan man måske koncentrere sig bedre i timen!
hvis pokeren ikke generer omgivelserne, så er det imo. stadig i orden...
synes det er sick, at folk er bekymret over fremtiden, grundet de unges opførsel nu til dags
@Ih8twos
Lille ven da - er du blevet trådt over tæerne?
Fordi du ikke besidder everne til at multitaske, betyder det ikke, at vi andre ikke gør. Tror du lige at du overlever, at folk sidder og hygger sig med andre ting i de røvkedelige timer?
Chumme du er lige i målgruppen for de "voksne" i denne tråd
"jeg tror sgu at noget med tjald er et pissefedt nick..det snupper jeg på PN så jeg får respekt"
stav disciplin for mig..i dare you...hint : det er ikke dikiplin.
@Punk
Jeg forstår udemærket din ide om frihed under ansvar...desværre lever vi
ikke i den dejlige socialrøde verden mere.
ungdummen tager coke i weekenden og tror det er ufarligt og fedt.
en helt vanvittig del af de unge kan ikke stave...som man ser i denne tråd...der må være en sammenhæng.
@Ih8twos
du er da også helt blank.... du ser ingen grund til at modargumentere SoderberG, men du skriver bare nogen lignende: du er vidst ikke 18 år SoderberG
Kan ikke huske, om det var dig der tilbød HU(hvis det ikke var, så sry) - Men du har skrevet et par gange, at du er ved at gå amok osv osv.
imo. lyder det ikke helt som en god idé at tage den HU så :)
BluffOnly er spot on...
Er man ikke motiveret for undervisningen, er det da fuldstændig ligegyldigt hvad man foretager sig, ihvertfald så længe det ikke generer andre...
Jeg har en datter der går i 2. G, og jeg kan sgu godt høre at det ikke er alle lærerne der er hanrende motiverende, hvilket også skinner igennem på karaktererne...
I gamle dage var det sådan at lærerne forlangte respekt, kæft, trit og retning. Nu skriver vi altså 2008. Det er det så ikke lige alle lærere der har indset endnu....
I sidste ende handler det jo om karakterer, og kan man opnå et niveau man selv er tilfreds med, så er den vidst ikke meget længere...
Jeg var bestemt ikke altid psykisk tilstede dengang jeg selv modtog undervisning, men synes sgu jeg klarede mig meget godt, så jeg har sgu lidt svært ved at se hvad det er så mange har så ondt i røven af...
@bluffonly
Som jeg skrev i mit indlæg sidestiller jeg alt internetsurfing. Jeg er ligeglad med hvad det er......
Men at skrive at man koncentrere sig bedre i timen hvis man spiller poker.... Give me a f...... break.....
Det enste du koncentrerer sig om er din poker......
Det er det samme som at sige jeg koncentrerer mig bedre om at køre bil når jeg ryger, drikker kaffe og taler i mobiltelefon........
Hvis du er så langt ude i dine undskyldninger skulle du måske være lidt bange for ludomanien er nær...... Siger ikke den er det, men understreger hvor lam en undskyldning det er
2donk
@2donk
Men at skrive at man koncentrere sig bedre i timen hvis man spiller poker.... Give me a f...... break.....
jeg satte dog ordet "kan" ind i sætningen, det undlod du. stor forskel imo.
Det enste du koncentrerer sig om er din poker
wtf? det er sgu da helt væk at skrive sådan noget, og det passer overhovedet ikke i mit tilfælde.
og nej, jeg er ikke ludmanien nær, det kan jeg fortælle dig med sikkerhed :) - men det har intet med diskutionen at gøre, det er bare et direkte angreb, hvis man kan sige det sådan...
@ 2donk
Men at skrive at man koncentrere sig bedre i timen hvis man spiller poker.... Give me a f...... break.....
Kan du ikke læse???? Hvor har Bluffonly påstået det?
@Bluffonly
Også derfor jeg ikke skrev at du er ludoman, det aner jeg jo ikke :-)
Men det jeg faldt over var at du skrev at "man" kan koncentrere sig bedre. Det er helt ude i skoven
1 ud af 1.000 kan måske, men "man" kan absolut ikke.
Er du en ud af 1.000, måske, kender dig jo ikke ;-)
2donk
@2donk
Glemte et "kan" men meningen er sgu da stort set den samme
nej. meningen er ikke den samme.
1 ud af 1.000 kan måske, men "man" kan absolut ikke.
her kan vi obv. aldrig blive enige. men din statistik passer ikke helt...
/im off(topkamp i england)
@bluffonly
Hvis den ikke er den samme, må du sgu egentlig gerne fortælle hvordan det skal forståes anderledes??? (når kampen er ovre) :-)
Men nej vi bliver sikkert aldrig enige.... og fair nok.
Vi lever vores liv forskelligt.... og sådan skal det også være.....
En lille historie:
Du spiller poker i timen i folkeskolen og kan følge med. Du rykker op i limit (f.eks. gymnasiet). Bang. Du er færdig da niveauet pludselig er meget højere. Du dropper ud eller skraber bunden og mister muligheder for at vælge dit eget arbejdsliv. ELLER.
Du spiller nu poker i timen i gymnasiet og kan følge med. Du rykker op i limit (f.eks. universitetet). Bang. Du er færdig da niveauet pludselig er meget højere. Du dropper ud eller skraber bunden og mister muligheder for at vælge dit eget arbejdsliv. ELLER.
Du spiller nu poker i timen i universitetet og kan følge med. Du rykker op i limit (f.eks. du får et rigtigt arbejde!). Bang. Du er færdig da chefen ikke gider betale dig for at grinde når du faktisk skulle arbejde! Men det forstår du ikke fordi du ikke har lært hvad arbejdsmoral er. Du bliver fyret og bliver flaskeansvarlig i Netto (eller du går poker pro og scorer millioner, men her er dine odds nok 1:10.000).
Men man er vel en gambler?!
Som gymnasielle udd. foregår i dag, kan der vist ikke siges andet end: Ansvar for egen læring. Hvis folk vil lave andet end at følge med, så lad dem gøre det, så længe de gør det uden at forstyrre. For at få ændret noget, må man foretage:
en fuldkommen ændring af måden tingene gøres på i dag. Få folk til at følge med i timerne, og det er først og fremmest skolernes ansvar.
Hvis der er noget der er demotiverende i en undervisningssituation, er det ikke en kedelig lærer, men derimod videnen om, at de 4 personer der pjækker/spiller poker/sover kan klare sig fuldt ud ligeså godt til en eksamen. For det kan de!
Derfor kræver det noget konsekvens at få folk til at høre efter. Jeg selv havde det aaalt for nemt på HHX (bortset fra i matematik), men jeg gad da absolut ikke gøre noget for, at gøre det mere spændende for mig selv, når det var aldeles ligegyldigt i sidste ende. Når niveauet i undervisningen og lærerens forventniger falder, pga. dem der ikke følger med, så falder den enkelte elevs forventinger og præstationer selvfølgelig ligeledes. Det skete i hvert fald for mig.
Det kunne være undgået, ved at skolerne var mere seriøse omkring at uddanne folk. Fraværsprocenter på over 20% er ikke unormalt... jamen hvad er det der sker? Tag deres SU fra dem, når de kommer over 15% uden god grund. Det de fleste gymnasier gør idag, er at gøre et kæmpe nummer ud af, at fortælle, at man bliver smidt ud, når fraværet når op over 10%. Prøv at gæt, om man mister alt respekt for skolens "trusler" når man gennem 3 år, har fravær på 37%, uden at overhovedet at få en advarsel...
Jeg ved godt, at fravær og pokerspil ikke er det samme. Det jeg prøver at komme frem til, er grunden til, at eleverne spiller i timerne.
Der er simpelthen ingen konsekvens for dårlig opførsel. Tværtimod falder niveauet i undervisningen, og når de dygtige elever ser dette, mister de motivationen til at være "dygtige elever".
PS. Mht ham der sagde, at der ikke var diciplin i hæren... du har tydeligvis ikke været dragon i Holstebro ;-)
I sidste ende er det slutresultatet der er afgørende. Nogen kommer let til gode resultater, andre ikke.
At gøre en enkelt elev ansvarlig for de andres motivation er helt hen i vejret. Vi snakker om næsten voksne mennesker her.....
Rigged... Da jeg gik på HHX havde de blocket al poker og msn. Vi kunne ikke engang spille poker på facebook.
Jeg er ellers ret sikker på, at jeg ville kune tjene en på skilling i skolen, hvis jeg havde muligheden for at havde et par borde åbne. Det er altså ikke kun kvinder, der kan multitaske og alt hvad læreren siger er heller ikk altid så relevant, fx spm fra lettere stupide elever.
QFFT!!!!!
"En lille historie:
Du spiller poker i timen i folkeskolen og kan følge med. Du rykker op i limit (f.eks. gymnasiet). Bang. Du er færdig da niveauet pludselig er meget højere. Du dropper ud eller skraber bunden og mister muligheder for at vælge dit eget arbejdsliv. ELLER.
Du spiller nu poker i timen i gymnasiet og kan følge med. Du rykker op i limit (f.eks. universitetet). Bang. Du er færdig da niveauet pludselig er meget højere. Du dropper ud eller skraber bunden og mister muligheder for at vælge dit eget arbejdsliv. ELLER.
Du spiller nu poker i timen i universitetet og kan følge med. Du rykker op i limit (f.eks. du får et rigtigt arbejde!). Bang. Du er færdig da chefen ikke gider betale dig for at grinde når du faktisk skulle arbejde! Men det forstår du ikke fordi du ikke har lært hvad arbejdsmoral er. Du bliver fyret og bliver flaskeansvarlig i Netto (eller du går poker pro og scorer millioner, men her er dine odds nok 1:10.000).
Men man er vel en gambler?!"
Hvis man har behov for at spille på arbejdet, må det være fordi man kan tjene mere på at spille, eller fordi arbejet ikke interesserer én nok, eller fordi man er ludoman.
At man spiller i skolen, er oftest fordi man ikke er motiveret eller udfordret af undervisningen.
@Dansemyggen
Tilgiv mig min tidligere kommentar mht forsvaret.
jeg har nu kun brugt 4 år af mit liv på at hive 2 af mine nærmeste kammerater ud af det kokainmisbrug de lærte i nordjylland så forstå min skepsis for karseklippede lemminger der gør hvad de andre i gruppen gør..
en helt anden historie der ikke hører til i denne tråds emne...
opret, så tager vi den også...
@ nothing878
Hvis man har behov for at spille på arbejdet, må det være fordi man kan tjene mere på at spille, eller fordi arbejet ikke interesserer én nok, eller fordi man er ludoman.
Uvidenhed, eller dumhed?
Og så løb tråden vidst løbsk.
Jeg er enig i at koblingen mellem at sidde i timerne og spille poker og ludomani er helt hen i skoven.
Endvidere er det komisk, at folk tror, at det er lærerens ansvar at eleverne lærer noget. Dette er ifølge lovgivningen ikke tilfældet (fik vist en paragraf engang, netop af en lærer). Eleverne styrer selv deres engagement og deltagelse i timerne. Lærerne har i følge den generelle officielle lovgivning ikke ret til at smide en elev ud for ikke at deltage i timerne, såfremt eleven ikke distraherer andre. Læren skal selvfølgelig vurdere eleven udfra de kvaliteter og evner han viser. Hvis en elev får et for lavt snit eller for højt fravær kan eleven blive smidt ud.
Dette er hvorledes læren skal agere. Læren er naturligvis i deres fulde ret til at smide en elev hjem, såfremt eleven forstyrrer undervisningen. Dette skal naturligvis også udmunde i fravær.
For at vende tilbage til hoveddiskussionen, så er det en naturlig omend meget diskutabel tanke, at eksempelvis poker-spil i timerne er et tegn på mangel af respekt og situationsfornemmelse. Sålænge eleven ikke forstyrrer undervisningen, og kan følge med til eksamenerne og afleveringerne, er det vel fuldstændig op til eleven, hvorvidt han vil bruge timerne på at terpe, deltage, tegne eller spille poker?
Det er vigtigt at skelne.
Nu er det muligt at have gang i et bord, og stadig følge med i timen.
Det kræver jo ikke konstant opmærksomhed, jeg tror div. minigames er værre. De optager fuld koncentration fra eleverne.
Hvis man iøvrigt har problemer med lærene tjekker computerne, så kan dette program anbefales:
www.topshareware.com/The-Panic-Button-transfer-5962.htm
Lukker alt ned, og fjerner alt synligt på process linien, ved tryk på en knap.
Desuden kan man selv vælge et dokument, eller program der skal poppe op når trykker på knappen. fx noter i word e.l.
vild ungdom..
Skolen Sucks! Og fx så går jeg på hhx, og det er sku ikke ligefrem alle fag, der fanger min opmærksomhed. Sidder du og har fx tysk, som siger dig nada, så er motivationen så lav, at det er svært ikke at melde sig ud. Og så vil jeg hellere sidde og grinde lidt, end begynde at snakke med min sidemand/sidemænd, så de bliver forstyrret. Vi er voksne mennesker og det er sku vores eget ansvar. STOP BLOCKS AF pOKERSITES PÅ SKOLERNE! :)
@ madsth
Nu er det muligt at have gang i et bord, og stadig følge med i timen.
Det kræver jo ikke konstant opmærksomhed, jeg tror div. minigames er værre. De optager fuld koncentration fra eleverne.
Muligvis det fornuftigste der er skrevet i denne tråd.
Får nærmest lyst til at sige TAK til BluffOnly for at prøve at sparke lidt fornuft ind i hovedet på "ih8alle-udisciplinerede-studenter". :) Opgav helt selv at modargumentere med alle de underlige "argumenter" han kom med.
citat h8 - 08-11-2008 13:28
en helt vanvittig del af de unge kan ikke stave...som man ser i denne tråd...der må være en sammenhæng.
tag dig sammen man... vis mig stavefejlene, som de 'unge' har lavet i denne tråd, så skal jeg finde flere fejl i gym. lærerens indlæg!
Ih8twos @
Når det er sagt vil jeg da meget gerne råde bod på den lorte DVD, og tiilbyde coaching helt gratis til 4-5 stykker herinde
^ sign me up :)
@Ih8twos
"Jeg forstår udemærket din ide om frihed under ansvar...desværre lever vi
ikke i den dejlige socialrøde verden mere."
En del mennesker ville argumentere for at "frihed under ansvar" er modsætningen til din omtalte socialrøde verden.
//punkdane
Frihed under ansvar er på ingen måde socialrødt, det er mørkeblåt så det basker. Så måske du skulle have lyttet lidt mere efter i skolen Ih8twos.
madsth @ MANGE tak for panic button, præcis det jeg ledte efter omg...
Mine skoledage er reddet
meh hvis læreren bare sørger for eleverne kun spiller et eller to borde så kan eleverne sagtens både følge med i timerne og spille lidt kort.
@ Ih8twos: Jeg underviser ikke i dansk, nej. Men når jeg er ædru og i øvrigt gider, mener jeg mig dog alligevel i stand til, at formulere mig udmærket på skriftligt dansk.
Men nu er det her et offentligt pokerforum og ikke en akademisk afhandling, og jeg skal indrømme, at det i hvert fald for mig betyder, at korrekturlæsningen så også er mindre grundig.
Jeg kan konstatere, at du enten har samme indstilling, eller heller ikke selv er fuldkommen fejlfri :-)
I hvert fald er det mig bekendt ikke korrekt dansk, at bruge dobbelt punktum (..). Man plejer til gengæld at starte med stort efter punktummer, osv osv.
(Og i øvrigt har jeg ingen problemer med at forstå dig, og jeg er enig i en del af det du skriver. Jeg fandt det bare en smule morsomt, at du i SÅ hårde og gentagne vendinger udtaler dig om retskrivning og brug af det danske sprog, når dine egne indlæg så heller ikke just er perfekte på det område :-))
@Odin: Jeg beklager, jeg tror jeg misforstod dig en smule her (dit indlæg 00:09):
"hvad fx? Seriøst? Du kan jo altid klage over læreren - du har ret til undervisning og læreren er ikke konge. Der er regler læreren skal indordne sig under. Se f.eks. love og bekendtgørelser - det kan de ikke altid lide .,)"
Jeg fik det til, at du mente, man bare skulle klage hvis man blev bortvist fra undervisningen, da man jo selvfølgelig skulle have lov, at sidde og spille poker o.l. i timerne. Ved nærmere gennemlæsning kan jeg godt se, det ikke er det du mener. Jeg beklager som sagt.
@ Alle:
Jeg har fortsat ingen som helst forståelse for dem, der forsvarer computerspil o.l. i undervisningen.
Gu' er der undervisning der er mere interessant end andet.
Men for det første er der altså ingen, der tvinger folk til at møde op, når man først er færdig med folkeskolen - og jeg formoder, at det er de færreste +18-årige der går i folkeren.
For det andet er det altså umuligt, at køre en undervisning, som ALLE i en klasse på f.eks 28 elever finder spændende (Jeg er i hvert fald lutter øren, hvis der er en der kan fortælle mig, hvordan man underviser 28 2g'ere i engelsk grammatik, på en måde, så de alle sammen bare synes, det er det mest interessante i verden.)
Med andre ord vil der, uanset hvor fantastisk læreren måtte være, altid være folk der keder sig, og det mener jeg er helt fair.
Men at det skulle være en undskyldning for, at sabotere undervisningen, har jeg ingen forståelse for overhovedet. Og jeg kan ikke gennemskue hvordan det IKKE saboterer en undervisning, der bl.a. SKAL indeholde klassediskussioner o.l., hvis en del af eleverne ser film og spiller computer i timerne. Om det så præcist er poker de spiller er jeg egentlig ligeglad med :-)
Og det vil jeg lade være mine 2 cent i den snak tror jeg. Fortsat god lørdag.
Hvordan pokker kan elevers interesse i et givent fag nogensinde være disrespektfuldt overfor læreren? Jeg mener netop det er respekt at man i stedet for at galpe op om hvor skod faget er, eller konstant brokker sig over al ting og larmer - sidder stille og roligt på sin lappy og laver noget man gider at bruge sin tid på.
En anden ting er kvaliteten af lærere, jeg ved ikke om det bare er fordi jeg gik på en såkaldt international gymnasieeksamen hvor lærernes engelsk var så begrænset at vi var tvunget til selv at lære faget - men ligemeget hvad tror jeg også det er vigtigt at få screenet lærerne, så man er sikker på at den faglige og pædagogiske standard er høj.
I sidste ende er det jo ens eget valgt om man vil bruge laptop til noter i timerne, eller bare til at sidde og lame - så længe man ikke forstyrrer andre.
Hmm, jeg kan ikke dy mig helt :-)
"I sidste ende er det jo ens eget valgt om man vil bruge laptop til noter i timerne, eller bare til at sidde og lame - så længe man ikke forstyrrer andre."
Og det er så dét, jeg mener du pr. definition gør, hvis du sidder og spiller computer eller ser film f.eks.
Jeg har i hvert fald igennem nu i runde tal 20-25 års skolegang, endnu ikke oplevet en elev/studerende der kunne holde sin opmærksomhed rettet 100% mod undervisningen, hvis sidemanden sad og så film, spillede computer eller lignende.
Det jeg så overhovedet ikke forstår er: Hvis man alligevel blot har tænkt sig, at sidde og se film eller spille spil, hvorfor så overhovedet møde op? Jeg har bestemt også haft timer jeg ikke gad gennem min skolegang, men det problem har jeg altså så løst ved at blive væk. Man må trods alt have, er det 10-15% fravær på de gymnasielle uddannelser, og hvis man har mere end 15% af undervisningen man finder så kedelig og uvæsentlig, at man ikke gider deltage, så var det måske på tide at overveje om det er den rigtige uddannelse man er i gang med?
"En anden ting er kvaliteten af lærere, jeg ved ikke om det bare er fordi jeg gik på en såkaldt international gymnasieeksamen hvor lærernes engelsk var så begrænset at vi var tvunget til selv at lære faget - men ligemeget hvad tror jeg også det er vigtigt at få screenet lærerne, så man er sikker på at den faglige og pædagogiske standard er høj."
Jeg har 0 kendskab til de internationale gymnasier, så der kan jeg ikke udtale mig specifikt. Men overordnet set er jeg da selvfølgelig enig.
Der er utvivlsomt lærere der ikke er dygtige nok. Umiddelbart vil jeg nok mene, det hovedsagligt er på det pædagogiske område det halter, men jeg skal da ikke udelukke, at det enkelte steder også halter med det rent faglige. Jeg forestiller mig f.eks, at der i hvert fald er en del af lærerne i den ældre generation, der efterhånden er så bitre og udbrændte, at de ikke længere gider holde sig opdaterede.
Det er selvfølgelig ærgerligt, og et stort problem, men man kan så glæde sig over, at mange af dem forsvinder i løbet af et par år, når de lader sig pensionere.
Når det er sagt, tror jeg, at man præcist i sprogfagene, og i hvert fald i engelsk, skal være opmærksom på, at mange af eleverne fejlagtigt TROR, de er langt bedre end deres lærer, hvis ikke sidstnævnte f.eks taler med en perfekt Oxford-accent. Der er trods alt andre og mindst lige så vigtige aspekter af faget engelsk end f.eks udtale (omend det naturligvis også er væsentligt)
"Hvordan pokker kan elevers interesse i et givent fag nogensinde være disrespektfuldt overfor læreren? Jeg mener netop det er respekt at man i stedet for at galpe op om hvor skod faget er, eller konstant brokker sig over al ting og larmer - sidder stille og roligt på sin lappy og laver noget man gider at bruge sin tid på."
Her misforstår du mig. Jeg har ikke sagt det er respektløst ikke at interessere sig for faget. Jeg siger til gengæld det er respektløst, at lade den manglende interesse komme til udtryk, ved at forstyrre undervisningen.
Vi er så nok igen uenige om hvorvidt det er forstyrrende, hvis man ser film eller spiller computer i timerne. Jeg kan kun opfordre til, at du engang forsøger dig udi et par timers undervisning, og ser om du synes det bare er fint og honky dory som lærer, jeg finder det i hvert fald særdeles forstyrrende.
Og personligt vil jeg i øvrigt LANGT hellere have, at man siger, hvis der er ting i min undervisning man er utilfreds med, end hvis man blot læner sig tilbage og starter FT op (og jeg tror det gælder for alle lærere).
På den måde får man som lærer mulighed for at tilpasse undervisningen, så der rent faktisk er chance for, at eleverne kommer til at interessere sig for det man fortæller dem.
Og SÅ er det slut fra mig :-)
Kunne man ligesom i studietiden plukke relevant info ud, eller skal vi bare tæskes igennem megalange tekster vi har læst til hudløshed???
Synes fanme det er et godt eksempel på manglende motivering...
@ Claus_R
Det var i den grad meget langt fra at jeg gad læse dit indlæg
syntes det er sick at der er nogle der sidder og forsvarer at spille i timerene.. det hører bare ikke til der..
Giver Claus ret..
@Lone
Det er jeg i den grad meget ligeglad med :-)
Det var svar på 3 konkrete kommentarer fra KBB, så det var hovedsagligt stilet til ham. Hvis ikke du gider læse det står det dig frit for.
Det er dog min holdning, at man, for at få en saglig og interessant diskussion, bliver nødt til at uddybe sine pointer mere end oneliners i stil med "jeg er ligeglad med det du siger", "Uvidenhed eller dumhed" o.l.
(Og jeg aner ikke om du generelt diskuterer på den facon, skal jeg skynde mig at sige, jeg faldt bare over dine sidste par indlæg i denne tråd, som jeg ikke mener bidrager med noget som helst overhovedet, til en, for mig, ganske interessant debat.)
Det betyder "too long; didn't read", men det ville du jo vide, hvis du brugte noget mere tid på nettet, i stedet for at undervise ;)
(I R O N I)
@ Claus_R
Er det ok at jeg snupper et slaw poker mens jeg abstraherer fra din forelæsning så??
@Lone
Du blander dig, kritisk, i en tråd omhandlende manglende koncentration, men gider ikke læse indlæggene?
Det bekræfter en del i min verden.
@ Nothing
Tak, så lærte jeg lidt på en højhellig lørdag aften :-)
@ LoneRangR
Tak for i aften, nu har du vist nået et niveau hvor jeg ikke gider være med længere.
@rawe
der er vidst forskel på at være på arbejde, og spille poker en lørdag aften!!
@Claus
Tro mig, vi klagede i sin tid meget over det. På meget konstruktive måder, men læreren afviste al kritik og fortsatte med sin skodundervisning.
MHT. det at blive væk.
Her kommer Fravær/forældreindblanding(folkeskole) jo så ind, det er jo aldrig uden konsekvens at blive væk, i hvert fald intil Uni.
Det er vel et problem at Gymnasiet er for alment, så man ikke kan få fag der interesserer en, uden at få et skodfag eller to med :)
Men cool nok at have en, der kan forklare det fra lærerens synspunkt.
Knægte, drop nu jeres selvtilstrækkelighed og prøv at lytte, selvom jeg godt ved, I tror, I ved alt.
Selvfølgelig er det respektløst, useriøst og forstyrrende for undervisningen, at I sidder og gamer i timerne.
Lad i det mindste være med at retfærdiggøre det med, hvor kedelige og dårlige lærerne er. Det er bare for tyndt. Personligt ansvar, drenge, har I hørt om det?
@ KBB
Tro mig, vi klagede i sin tid meget over det. På meget konstruktive måder, men læreren afviste al kritik og fortsatte med sin skodundervisning.
Det lyder så som en virkeligt ringe lærer, det skal jeg indrømme. Man bør nok overveje sit valg af profession, hvis ikke man er i stand til at tilpasse sin undervisning efter konkret kritik fra en større elevgruppe :-)
Her kommer Fravær/forældreindblanding(folkeskole) jo så ind, det er jo aldrig uden konsekvens at blive væk, i hvert fald intil Uni.
Hvis du vælger en almen gym-uddannelse (STX) er det ikke, nej.
Ved for meget fravær er reglerne, så vidt jeg ved, stadig sådan, at du kommer til eksamen i alle fag. Det er jo et valg man kan træffe. Hvis man ikke mener man har brug for undervisningen, og hellere vil bruge sin tid på andre ting, så har man da muligheden for at tage ekstra eksamener i stedet.
Alternativt er der jo f.eks HF, hvor fraværsreglerne er noget anderledes.
Det er vel et problem at Gymnasiet er for alment, så man ikke kan få fag der interesserer en, uden at få et skodfag eller to med :)
Tjah, det er der selvfølgelig en pointe i.
Modsat tror jeg faktisk en del bliver overraskede over, at nogle af de timer de har skoddet under deres gym-tid, pludselig er ret brugbare på deres videre studier, selvom det ikke umiddelbart virker oplagt.
For nu at holde mig til min egen fag-gruppe, så tror jeg f.eks der er mange der bliver overraskede, når de starter på f.eks ingeniøruddannelsen eller statskundskab, og opdager, at en meget stor del af deres litteratur er på engelsk, og det forventes, at de umiddelbart kan læse og forstå det uden større vanskeligheder.
@Saturnus
Knægte, drop nu jeres selvtilstrækkelighed og prøv at lytte, selvom jeg godt ved, I tror, I ved alt.
jamen jeg bruger samme sætning, bare med indsat Voksne, i stedet for knægte... I er jo selv på FULDSTÆNDIG samme måde! - Men fordi I er ældrere end os, så ved I mest :) drop det nu.
da du var 'ung', der sad du og fulgte med i alle timer? plz give me a break! vi er nede på 0-5 % der kan sige dette.
imo. er det mere respektløst at sidde og snakke med sidemanden, da dette direkte er forstyrrende for andre... det er det ikke med sin lap
Saturnus
Vi tror jo ikke, at vi ved alt. Men du ved åbenbart alt for lidt. Puds du bare glorien, du var/havde ikke været bedre selv. I folkeskolen ville der gælde disse regler hvor man skulle have respekt for læreren, men i gymnasiet er det op til eleven selv - en individuel uddanelse, hvor imod man som folkeskolelærer har ansvaret for, at få alle med. Accepter det nu bare, det er sådan det er.
Hop evt. ind i stuen og se det Forsømte Forår hvis du så godt kan lide et skolesystem med strenge regler hvor lærerne har magten. Oh shit, hvordan kan jeg kende sådan en gammel dansk klassiker når jeg har sidder og spillet tetris og forstyrret hele klassen?!? Det er jo umuligt?!?
You get my point, eod, byebye gammelfar.
@Bluff, soderberg og andre
Skal lige siges at jeg er helt ligeglad med om I spiller poker eller ej. Der er dog nogle argumenter tidligere i tråden jeg ikke er enig i, men nok om det....
Årsagen til at jeg startede med at skrive i denne tråd er at jeg synes også at artiklen er hen i vejret. Vi ved det er langt fra alle der er ludomaner bla. bla bla.
Men hvis man som pokerspiller er træt af at høre om det er man også nødt til at se en anelse indad. Hvad der for os der er glade for at spille poker er helt normalt, er for en ikke pokerspiller helt hen i vejret og hvis ikke ludomani, så grænsende til det.
Der er argumenter i denne tråd som en ikke pokerspiller vil se som bekræftende på ludomani. At f.eks som at spille i timerne som denne tråd er drejet over på kan godt give forkerte signaler som kan lede folk til at tro der er noget om snakken.
I tænker: hold kæft det er kedeligt, jeg åbner sgu et bord......
læreren eller en anden ikke pokerspiller tænker: Der er 24 timer i døgnet og de 6-8 timer han er i skole er han også i gang?
Jeg har venner der tænkte sådan om mit spil, og jeg spillede ikke engang på tidspunkter der var unormale. Spillede måske 12 timer om ugen og har aldrig sat penge ind, da jeg vandt en freeroll og har haft stram brm siden. Men på trods af det var de nervøse.
Så igen, det er sgu bare lige en reminder om at det er svært at spille poker i skoletiden og slippe for artikler om poker og ludomani på samme tid.