En ganske almindelig AK der bliver reraiset.
Villain er 18/11/1.5 over sølle 60 hænder
Hero - TAG
***** Hand History for Game 6119373410 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, July 03, 19:07:16 ET 2007
Table Table 127643 (No DP) (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 5
Seat 3: qwerty9453 ( $107.75 USD )
Seat 5: emotion24 ( $586.94 USD )
Seat 1: Razga ( $112.10 USD )
Seat 6: Getsky_Rubs ( $126.08 USD )
Seat 2: GeneralVux ( $101.50 USD )
emotion24 posts small blind [$0.50 USD].
Getsky_Rubs posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Razga [ K♣ A♣ ]
Razga raises [$4 USD]
GeneralVux folds
qwerty9453 raises [$14 USD]
emotion24 folds
Getsky_Rubs folds
Razga ??
Hva gør vi, og hva er planen?
Kommer vi over toppen med et skub?
Vi skal acte først på floppet (hvis vi blot caller). Stikkes der ud eller checkes der hvis floppet er rainbow rags?
Happens 1000 times a day.. men?
call
check n fold rainbow rags
Kommenterer lige på hans stats først, da jeg selv gerne vil have en bedre indsigt i PT stats.
18 VP$IP og 11% raise er vel standard tag for short handed? AF på 1.5 ved jeg ikke helt hvordan skal tolkes, men jeg mener vidst også, at det er standard TAG? Det skal dog siges, at jeg kun spiller FR.
Hvis du pusher, så får du vel kun kald fra QQ, KK og AA, hvor du i 2 af tilfældende vil være ret skidt inde. Havde det været FR, så havde jeg kaldt og set floppet an. Men det er mest pga. folk er standard mere tight end ved SH. Men jeg tror dog stadig, at jeg vil se floppet an og så tage den derfra.
4-bet, fold til push. Eller fold, call er imo det ringeste af de 3.
Mickey
Er heller ikke helt så glad for et call når vi er OOP (selvom det nok er det play jeg laver oftest). Stille mig bare i en klam position postflop.
Hvad raiser du så til mickey? 40-45 stykker? Så spiller du vel for stacken.
at 4 bette for så at folde er da det ringeste mulige play her. medmindre mickey har fået for vane at gaye den.
hov, glemte helt hånden, jeg folder, medmindre jeg har et read på villain der siger han kan gøre det med et ringere es, men virker ikke sandsynligt med de stats.
du vil ikke kalde fordi AA og KK er likely her, selv hvis vi rammer kan vi være drawing dead alle andre hænder giver dig et ræs, hvis vi giver villain bare lidt credit ser du ikke et ringere es.
Så I vil mene, at hero skal folde? Vil han ikke re-raise med f.eks TT og JJ?
"Så I vil mene, at hero skal folde? Vil han ikke re-raise med f.eks TT og JJ?"
Jow, de hænder er formodentlig med i hans range - Men er der nogle implied odds i det? Hvis floppet er Kxx eller Axx, betaler han os så af? Næppe. Derimod er der store reverse implied odds, hvis floppet f.eks er KJx eller KTx og han har JJ/TT.
Live, hvis vi siger ~40 og han efterfølgende rester, hvilke hænder tror du så han har?
Mickey
Mickey gad godt se dine stats, du har godt nok haft et par friske kommentarer de seneste dag....
Med en prf % omkring de 11, er han jo trods alt ikke super tight (selvom det selvfølgelig ikke direkte siger noget om hans reraise-range), så uden yderligere reads, må vi vel som udgangspunkt sætte hans preflop reraise range ret std. Til den tighte side snakker vi vel AA-1010 samt AK måske AQ... hvor AA-KK ikke er specielt sandsynligt da vi trods alt har en af hver.
Hvis villan er TAG ville jeg nok vælge at calle ca. 70% af tiden og pushe eller raise til 40 30% af tiden.
Fordelen ved at pushe er, at hvis vi rammer flop er det ofte svært at få meget mere action, da QQ-1010 vil blive skræmt af et A og K jo heller ikke får dem til juble, desuden kan det have lidt fold-EQ hvis han har QQ-1010 eller AK, som en TAG godt kan finde på at smide ved et push.
Men et push giver også en situation hvor vi, hvis han caller, ofte i bedst cashe er 50/50.
@ Razga
Her tror jeg det vil være en klar fordel at få gambler på banen. Han ville helt sikkert kunne anbefale en antirynke creme der ville gøre din beslutning meget lettere.
Du er dog nødt til at poste i off topic for at få et ordenligt svar.
Ellers en spændende POKERTRÅD for en gang skyld.
mickey. hans range her er imho 10-10 til AA samt AK. 10-10 og JJ anser jeg ikke som sandsynlige, de har langt mere value ved bare at kalde i position.
hvilke hænder jagter vi væk med det 4 bet til 40 som er i hans range ? ringere esser ? pockets under 10 ?
hvis han reraiser til 14 bredere end det skal vi selvfølgelig kalde når vi har 40% af stacken inde.
Uhm, du skriver at fordelen ved et push er at vi formodentlig ikke får action på et flop hvor vi rammer, men alligevel caller du 70% af tiden - Care to elaborate?
Mickey
Live. Det er ikke så meget spørgsmålet om vi "jager" hænder væk, det er skam ligeså meget et spørgsmål om info - Hvis vi siger 40 og han moser, hvilken range sætter du ham så på ?
I min verden på NL100 er det kun AA/KK, og en relativt sjælden AK - Spørgsmålet er så om vi bør folde når vi har 40 til midten ud af effektive 107, vi skal dermed calle 67 for at vinde 107+40+1,5 = 148,5, eller noget der ligner 2,2:1. Hvis vi kører hans range igennem pokerstove tror jeg umiddelbart vi skal bruge en tand bedre odds, men det afhænger af hvor ofte han har AK i ovenstående spot.
Jeg mener stadig et call er den ringeste af de 3, fold/raise må komme anpå feel, dynamik ved bordet og evt. andre reads.
Mickey
dynamikken er klart vigtig, men eftersom den ikke er nævnt gå jeg udfra det er et tørt bord
men med hans reraise hvad sætter du ham på ? med hans stats har vi ikke set noget sjov fra ham.
vi raiser 4bb han gør det til 14.
jeg sætter ham på AK- AA - KK -QQ -JJ -10-10, ser ham ikke gøre det uden dynamik med andre hænder
10-10 og JJ, hvad gør du der når du har position ? jeg kalder, da de har enorm værdi at spille.
netop fordi jeg ikke anser 10-10 og JJ sandsynlige får jeg intet info ved det 4 bet til 40 som vi ikke allerede har !
hvad hvis han bare kalder dit bet ?
vi har investeret 4 dollars, hvorfor smide 36 ekstra ud når vi allerede har skudt os ind på at hans range er AA-10-10 og AK
Live, jeg tror ikke du forstår mig.
Hvis vi siger 40, og han moser - Hvilke hænder har han så ?
Jeg reraiser ihvertfald JJ preflop, TT i pos formodentlig også, og jeg spiller noget 20/14 værk.
Men som sagt, jeg siger ikke et fold er ringe, slet ikke, og jeg folder formodentlig også selv af og til, men oftere tror jeg at jeg raiser, om jeg så betaler et skub efterfølgende afhænger af så mange ting.
Mickey
Nu kender jeg ovenstående Villain, klar en tør spiller men hvis din aggressionsfaktor har været høj inden for et kort tidsrum kan han sagtens raise dig med svagere hænder... Alt afhængig af dynamikken folder jeg eller pusher...
Red. Call er aldrig en option..!
Jeg synes, den er meget dynamik afhængig...
I er 5 handed og du har kun villain over 60 hænder, så vi kan vel kun udlede en smule af disse stats. Er stats indsamlet 6 handed eller mindre? Dette har også meget at sige om hans pfr %.
Call sætter dig som tidligere anført i et klamt spot oop, så det gemmer jeg til vi sidder i pos.
Jeg drysser hvis dynamikken har været tør, og reraiser ~40'ish hvis der har været lidt gang i den...
Det er først gang jeg ser (læs: husker) at villain 3-better preflop.
Jeg husker ikke hvor hænderne er fra, men de er i hvert fald ikke fra et 4-handed game.
Ok....
Så hælder jeg som mange andre til et drys oop.
Mod en first timing raiser preflop er vi højst sandsynligt max 50/50.
Et A eller K på floppet fører nok til lockdown fra en TAG med 1.5 i agg med alt andet end AA eller KK.
Ej piger kom nu lige ind i kampen. Nu er jeg ikke vand til de limits, men vi sidder altså med en af de aller bedste start-hænder mod en rimelig unknown villan og I ville drysse den fordi vi får et std. reraise i hovedet??
Fair nok hvis der er nogle der har en langt bedre read på villan og ved han er super tight og aldrig ville lave sådanne et move uden the goods, men ellers er det godt nok tørt spillet (og det kommer altså fra en der selv arbejder på at blive lidt mere aggrasiv)
@Laur
Ved et reraise til ~40ish mod en villain af denne type kan du vel få ham til at drysse 1010, JJ og AK. QQ, KK og AA skubber eller kalder og du får kun action hvis du er slået (50/50 mod QQ, men der får vi kun odds hvis villain skubber pre).
1010 kan jeg godt se en villain af denne slags kun kalde med preflop.
Altså tror jeg kun, at vi får villain til at folde JJ og AK ved et reraise.
Jeg drysser og venter.
imo. kan et 4- bet som mickey foreslaar aldrig komme paa tale. Med kun 100 BB er man selvfoelgelig committed. En helt anden ting er at det jo langt fra er sikkert han skubber med KK, AA hvis du 4-better her. I hans position ville jeg bare calle med disse haender til et 4-bet. Hvad goer du hvis han bare caller og floppet kommer rags? C/F??
Push eller call (C/F rags) afhaengig af modstander!!
Hvis ikke du har et push her er det sandsynligvis fordi du ikke holder dig aktiv nok, men det kan selvfølgelig også tænke villian bare er en tight kamel.
Skal have decideret spottet ham som tørfisk for ikke at pushe her.
Jeg pusher også.
På Party NL200 giver det calls fra en bred range, der bestemt også indeholder QQ og til tider også JJ. Samtidig mindsker vores AK sandsynligheden for at det er KK eller AA han har. Derfor skubber jeg og forventer et fold. Jeg caller aldrig i dette spot.
/Anders
Jeg vil også helst 4-bette her (formentlig all-in), hvis hånden skal spilles, primært på grund af, som mickey og andre siger, at vi har nogle grumme reverse implied-odds + at villain aldrig stacker off med QQ-TT på A/K-high flops.
Dog ville et fold imo heller ikke være helt tosset.
Jeg tror, OP har fået de svar ang. den aktuelle hånd som han ønsker (ved jeg selvfølgelig ikke :-)), så jeg tillader mig at dreje diskussionen lidt. (Sorry Razga)
Hvad gør vi, hvis villain 3-better noget mere light? Hvorfor? Og kan kårl så nogensinde komme på tale pre-flop, eller hedder den stadig 4-bet/fold?
@Rubino
Men alligevel så kommer du med en ligeså latterlig off topic kommentar.
Men jeg ville calle og check/folde rags.
@ Push I Will
Tør øjnene min ven. Du kan evt. låne et papir lommetørklæde med Aloe Vera af Gambler
Interessant tråd Razga... Og rigtig mange gode bud.
Plejer som regel at calle til reraise OOP og se floppet an. Afhængig af stacks, tror jeg sgu os jeg vil til at skubbe noget oftere. På NL100 ser man de mest underlige donks, der også laver dette spil med AKo og AQs.
AKs er jo ik ligefrem en dårlig hånd!
Ind med vognen..... Fraaaa nu af!