Har lige modtaget min MM vision, Den ene usb virker ikke?

#1| 0

link www.pokernet.dk/forum/baerbar-med-2-grafik-kort.html

Jeg har lige modtaget den, har installeret drivers og Microsoft security.
For det første Larmer den EXTREMT engang imellem, (har ikke spillet kun installeret drivers) Også da jeg skal til at sætte musen til virker den ene usb ikke..
Jeg har brug for alle 3 usb udgange som den har.. (der står endda den har 3 usb3.0 og 1 2.0 og det har den ikke) og den virker total ''Cheap''

Har jeg ret til at sende den retur og få mine penge tilbage? vil sku hellere have en anden end den her..

Håber i kan hjælpe mig

Redigeret af PkrNwB d. 07-10-2013 19:38
07-10-2013 19:40 #2| 0

Du har vel 14 dages fortrydelsesret.

07-10-2013 19:41 #3| 0
OP

også selvom jeg har åbnet den og haft den ude?

07-10-2013 19:47 #4| 0
www.pokernet.dk/forum/lenovo-thinkpad-eller-ideapad.html#post3069991


Held og lykke med kundeservice i den butik.

Har de bare den mindste grund til at sige "rend os i røven", så bruger de den.

Desuden beslutter deres egne teknikere gang på gang, at du selv har lavet fejlene.
07-10-2013 19:50 #5| 0

Ved ikke hvordan de gør når den er åbnet, men mange tager dem stadig retur selvom de er taget i brug. Alternativt kan du vel argumentere for at de ikke har leveret det korrekte produkt mht. de mangle usb indgange.

Lyder mærkeligt at den larmer, har selv lige købt deres 17'' s-serie og den giver ingen lyd overhovedet ved normalt brug og kun meget lidt ved spil.

07-10-2013 19:55 #6| 0

Da jeg købte min bærbar, var der en fejl med den i starten, så sendte den retur, og fik en helt ny en leveret lige med det samme, så for mig var deres kundeservice da perfekt.

Men smid dem en mail hvor du beskriver problemet, og så få aftalt at sende den afsted til reparation :)

07-10-2013 20:02 #7| 0
OP

Jeg tror hellere jeg vil have pengene tilbage, Den larmer virkelig meget, Når man fx er på nettet så lige pludselig larmer blæseren i 5 sek også stopper den også forsætter det..

Men nu må vi se hvad der sker, ringer til dem imorgen. ville bare lige vide hvad jeg har ret til?

07-10-2013 20:22 #8| 0

Første dag jeg brugte min gav den også en smule lyd engang i mellem, men ikke decideret larm. Efterfølgende oplever jeg det nærmest ikke med mindre jeg spiller, og der er det vel fair nok at blæseren kører lidt. Jeg ligger nærmest ikke meget mærke til det, men er dog også vandt til en model hvor blæseren kørte konstant.

Ang. din ret, har jeg ikke styr på hvordan de kører deres returret når den er taget i brug. Du har reklamationsret der dækker defekt usb port og den eventuelle defekt der får blæseren til at larme. Du bør også have en sag ang. manglende usb port i forhold til deres beskrivelse af produktet.

Redigeret af jewr d. 07-10-2013 20:26
07-10-2013 20:30 #9| 0
OP

okay :-)

Men altså når den larmer er det virkeligt højt, Det er blæseren der kører på MAX! mener det er 55-60 DB,

Men vi får og se imorgen, skal nok give lyd :)

07-10-2013 20:38 #10| 0

Når min blæser går i gang (og kører de der ca. 5 sek.) er det ikke specielt højt, uden at være specielt klog på it, kunne det godt tyde på en fejl.

07-10-2013 20:40 #11| 0
OP

Er det også en MM vision? min er en s4765

07-10-2013 20:45 #12| 0

Er den specialbygget efter dine krav - eller bare en standardmodel?

07-10-2013 20:45 #13| 0

Og hvad står der i deres betingelser?

07-10-2013 20:46 #14| 0
OP

Den er ikke specialbygget og det her står der:
Fortrydelse af køb kan ske inden for 14 dage ved Internet ordre, eller 8 dage ved butikskøb.
Husk altid at oprette en returvare sag (RMA) inden produktet returneres.
Send altid varen i original emballage, og undgå adresse mærkater direkte på emballagen, da det kan forringe produktets værdi.
Ved edb-programmer bortfalder fortrydelsesretten hvis forseglingen brydes.
Ved elektroniske produkter er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur i væsentlig samme stand, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt.
Ved afbestilling af tilpasset/specialfremstillede varer er der normalt ingen fortrydelsesret efter vores tekniker er påbegyndt arbejdet. Ved sær aftaler kan fortrydelsesretten benyttes op til 14 dage efter køb, hvor der betales minimum 15% til dækning af arbejdsløn, fragtomkostninger m.v. Ved specielt tilpasset/specialfremstillede bliver kunden oplyst om betingelserne inden køb.

07-10-2013 20:49 #15| 0
PkrNwB skrev:
Er det også en MM vision? min er en s4765


Præcis samme model jeg har. Pt. har jeg haft den kørende siden kl. 19 uden at blæseren har været i gang, har dog ikke brugt den til anden end lidt surf.
07-10-2013 20:53 #16| 0
OP

Jeg havde ikke tændt min mere end nogle min, også var der fuld skrue på blæseren da jeg installerede drivers. den fortsatte også med det efter jeg havde dem alle installeret.

07-10-2013 20:56 #17| 0

Så kan du sagtens returnere den, sørg for at pakke den pænt ind osv. send i en ekstern kasse som en pakke :)

07-10-2013 21:04 #18| 0

Jeg ville tage kontakt til dem og forklare dem problemerne. Det virker som om der må være en fejl på den ang. blæseren, din ene usb port er defekt og der mangler usb porte. Kan ikke forestille mig, at de ikke vil have den ind til et tjek, hvor de ordner problemerne.

Hvis du hellere vil annullere handlen, bør du tage kontakt og høre om deres returret også gælder, hvis den er åbnet. Nægter de, kan du køre hårdt på ang. fejl og mangler.

Dog vil jeg sige at jeg er fuldt ud tilfreds med min maskine fra dem, så hvis det er en maskine af den kaliber du søger, så overvej den lige en gang til, inden du går efter en annullering, når den kører uden problemer er den alle pengene værd.

07-10-2013 21:07 #19| 0

Kan slet ikke følge kritikken af MM-Vision.

Jo, jeg havde også et USB-kabel der var defekt - sendte den ind, den virkede med det samme.

Så har jeg blandt andet brændt min harddisk sammen, det skulle vidst være sket grundet 1½ måned uden at være slukket - igen, ingen problemer og fri reperation.

Tredje gang, var jeg selv en retard, og var kommet til at slette nogle meget vigtige ting, der gjorde at jeg igen hverken kunn starte eller formatere. De kunne ikke fixe problemet uden at skifte en del, hvorfor det igen blev gjort uden de store spørgsmål.

07-10-2013 21:08 #20| 0

Du har altid 14 dages returret på internetkøb ved genusvarer, da du ikke har mulighed for at veje og måle varen i butikken ;)

08-10-2013 10:15 #21| 1

Altid 14 dages returret ved online køb, altid.

Det med at USB porten ikke virker er obv ikke OK, og der skal du tage kontakt til MM-vision. Du skrev i din tidligere tråd du ville slukke for det lille GFX kort, lykkedes det ?

Jeg tror oftes folk undervurdere hvor meget larm og varme en "gamer" laptop udgiver, det er meget standard, specielt når man køber så hidsig en maskine som du har.

MM-vision som mange (næsten alle) bruger "Clevo barebones" til deres laptops, samt standard BIOS fra Megatrends, så i teorien burde det være samme produkt du for fra PC-speicalist.co.uk, Deviltech.de og MM-vision. Største forskel vil være hvor dygtig teknikeren har været når han har samlet den.

Det er da helt sikkert en mulighed at den ikke er samlet så godt som den burde, men larm og varme kommer du ikke uden om når du vil have et stort GFX kort i maskinen.

08-10-2013 18:10 #22| 0
OP

Har fået snakket med dem, sendte den ind tidligere idag, og lød som om jeg fik pengene tilbage :-)
Nåede aldrig at få prøvet noget med det lille gfx, men var yderst fascineret af nvidea optimus. Man kan tvinge den til kun at bruge det lille/store GFX kort med hvilket som helst program.

men tror aldrig jeg vil købe en clevo igen, syntes den virkede meget plastik cheap..

Nu går jagten så efter en anden pc :-D

08-10-2013 18:31 #23| 0
TiltThis skrev:
Altid 14 dages returret ved online køb, altid.



Det er desværre ikke korrekt TT :( Det er kun gældende ved Genuskøb - dvs. at varen ikke specifikt er lavet eller bestemt til dig.

Ved Specieskøb er der ikke nødvendigvis returret. Hvis MM-vision f.eks. skal specialbygge en pc til mig, er de ikke forpligtet til at give mig returret - selvom handlen foregår over nettet.

www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Fortrydelse/Fortryd-net?tc=1DD37A5176D84B22A4485EBC7A8FC9EE
08-10-2013 18:44 #24| 0

Nu har jeg ikke læst hele tråden, for forstår ikke der kan komme en tråd ud af sådant et problem??

Du har købt et produkt, der ikke virker som det burde, så det er da bare at kontakte butikken, og få dem til at fikse det eller ombytte...

Havde taget 2 minutter...

Redigeret af ShadeStar d. 08-10-2013 18:44
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar