Haster - Parkerings hjælp! kbh - v. kgs nytorv kl 12:45

#1| 0

PNVA!

Jeg køre aldrig rigtigt rundt i Kbh, og de få gange jeg har været der, har været til virksomheder hvor der er dedikeret parkering til formålet. 

Har et møde i dag inde ved Kgs. Nytorv, hvor jeg har fundet noget parkering ved borgergade, eller oppe ved Dronning tværgade 23 / adelgade 48. 

Er totalt rookie, jeg er fra landet hvor der ikke findes betalings parkering, sidst jeg parkerede i Kbh med betaling var i 2008-10, hvor det var de der absurd gamle og dårlige kæmpe standere man skulle taste info ind på, og så fik et lille skilt til forruden. 

Har googlet lidt, og lader til at Parkone / Parkman app's måske er vejen frem, men er der noget man skal tage højde for? Står der stadig de gamle standere i nødstilfælde? Hvis nogen er bekendt med de 3 parkerings muligheder, til midt på dagen i dag, er det så overhovedet muligt at få en plads på dem? 

Redigeret af Incrazy d. 23-06-2020 10:41
23-06-2020 10:49 #2| 0

Du kommer langt med EasyPark i København, især i indre by. 

Der står standere der guider hvilke områdekode du skal skrive i appen, hvis ikke du bare lader appen få adgang til GPS og dermed selv finder din position. 

Indre by er altid svær og få parkering i midt på dagen, men kan naturligvis lade sig gøre. 

Vil du slippe for besværet med dels betalt parkering og dels finde parkeringsplads, kan du køre lidt uden for indre by - f.eks. Amager Strand og tage metroen til Kgs. Nytorv.

Kører du til Amager Strand, har jeg aldrig haft problemer med at finde plads på Italiensvej. 

Edit: Sommeren har selvfølglig ramt DK, hvorfor nogle måske bruger parkeringspladserne for at tage på stranden. 

Redigeret af ktothep d. 23-06-2020 10:53
23-06-2020 11:05 #3| 0

Hold i parkeringens huset ved Magasin, Kongens Nytorv. Bremerholm 2, 1069 København K

Redigeret af Caseh d. 23-06-2020 11:07
23-06-2020 11:08 #4| 0
ktothep skrev:

Du kommer langt med EasyPark i København, især i indre by. 

Der står standere der guider hvilke områdekode du skal skrive i appen, hvis ikke du bare lader appen få adgang til GPS og dermed selv finder din position. 

Indre by er altid svær og få parkering i midt på dagen, men kan naturligvis lade sig gøre. 

Vil du slippe for besværet med dels betalt parkering og dels finde parkeringsplads, kan du køre lidt uden for indre by - f.eks. Amager Strand og tage metroen til Kgs. Nytorv.

Kører du til Amager Strand, har jeg aldrig haft problemer med at finde plads på Italiensvej. 

Edit: Sommeren har selvfølglig ramt DK, hvorfor nogle måske bruger parkeringspladserne for at tage på stranden. 

Har et møde kort efter første slutter, så ved ikke hvor muligt det er at skulle en tur med metro også, ift at nå tiden. 

Men tak for forslaget, jeg vil prøve at hente easypark app'en.

Caseh skrev:

Hold i parkeringens huset ved Magasin, Kongens Nytorv. Bremerholm 2, 1069 København K

Desværre alt for stor bil, til at de fleste parkerings huse er mulige. 

Hvordan er kørslen der inde? er der plads til at få en større bil ind?

Redigeret af Incrazy d. 23-06-2020 11:10
23-06-2020 11:08 #5| 0
Caseh skrev:

This. 

23-06-2020 11:11 #6| 1
Incrazy skrev:

Desværre alt for stor bil, til at de fleste parkerings huse er mulige. 

Hvordan er kørslen der inde? er der plads til at få en større bil ind?

mange år siden jeg sidst har været der, men burde ikke være noget problem, alle rigmandskonerne kommer i deres Porsche så med mindre det er en færge eller tank du kommer med burde der være plads nok :-)

23-06-2020 11:15 #7| 0
Caseh skrev:

mange år siden jeg sidst har været der, men burde ikke være noget problem, alle rigmandskonerne kommer i deres Porsche så med mindre det er en færge eller tank du kommer med burde der være plads nok :-)

Giver det et skud, tak for forslaget. Ikke fordi bilen er ekstrem, bare en sjat over 5m lang, så syntes tit parkerings huse kan være bøvlet at komme rundt i. 

Betaling er det timevis v. standere? eller er en app at anbefale? 

EDIT: Eller betales der på vej ud? så den scanner nr pladen, eller man indtaster på en måde ift tid. 

Redigeret af Incrazy d. 23-06-2020 11:22
23-06-2020 11:25 #8| 0
Incrazy skrev:

Giver det et skud, tak for forslaget. Ikke fordi bilen er ekstrem, bare en sjat over 5m lang, så syntes tit parkerings huse kan være bøvlet at komme rundt i. 

Betaling er det timevis v. standere? eller er en app at anbefale? 

EDIT: Eller betales der på vej ud? så den scanner nr pladen, eller man indtaster på en måde ift tid. 

pas. 

23-06-2020 11:26 #9| 0
Advisored skrev:

This. 

Er du bekendt med betalings mulighederne i p-kælderen? App, standere, betaling ved udgang? 

23-06-2020 11:44 #10| 0

Illum kunne også være en mulighed.

Jeg vil gerne anbefale Borgergade på skråparkeringerne, der plejer vi at parkere med god success. Ellers er der jo de noget dyrere parkeringshuse.
Både Magasin og Illum bruger standere.

I hele københavn er easyPark den jeg bruger.

Kører du elbil?

23-06-2020 11:50 #11| 0
dankersoe skrev:

Illum kunne også være en mulighed.

Jeg vil gerne anbefale Borgergade på skråparkeringerne, der plejer vi at parkere med god success. Ellers er der jo de noget dyrere parkeringshuse.
Både Magasin og Illum bruger standere.

I hele københavn er easyPark den jeg bruger.

Kører du elbil?

Nix benzin bil, men jeg har også tænkt lige at svinge forbi borgergade, og de 2 andre, før jeg så køre ned til Magasin hvis nødvendigt. 

Krydser fingre for de andre, da jeg kender området bare en smule der inde, og er virkelig ikke komfortabel med at køre i kbh C >< 

23-06-2020 11:59 #12| 1

Er blevet meget glad for det nye P-Anlæg på Sk Annæ Plads, stort, nyt, synes også de er billigere end Borgergade - og ikke langt fra Kgs Nytorv

23-06-2020 12:49 #13| 0

Ellers er der Jeudan parkeringshus i Dronningens Tværgade 4.
Men aner ikke, om de kan tage en større bil.

23-06-2020 12:55 #14| 0

Hvor stor er din bil? jeg har flere gange været i dronningens tværgade i min model x. Det var det p hus tesla brugte da de havde butik i bredgade, så der er ok plads

23-06-2020 12:57 #15| 0

der er så vidt jeg husker er der ret lavt i magasins, måske kun 210 cm, mener at en at mine varevogne engang ikke kunne komme ind....

23-06-2020 14:55 #16| 0

Magasin er lort til en lang bil!

23-06-2020 15:16 #17| 0
clrawe skrev:

Magasin er lort til en lang bil!

This.. 

Nu er det lidt for sent, men Landgreven P-Hus er nuts. Der er rigt med plads til at komme ind og ud. Jeg ville ikke tage Magasins indgang i en kæmpe bil, hvis jeg er glad for mine fælge :-). 

23-06-2020 21:43 #18| 0

Tak for alle de mange svar, der var p-plads på borgergade og med parkone kom jeg af med 27 kr for 1 time. 

Så alt i alt ikke en dårlig oplevelse, til første gang at skulle ind til storbyen 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar