Hey jeg står i den situation jeg har købt en steelseries headset til 600kr i Marts. Nu virker det ikke mere, det er løs forbindelse i ledningen, dækker reklamation dette?
Det er altid behandlet godt, og jeg føler det er semi trit fordi lyden er usper perfekt, men har jeg en sag ?
Headset i stykker- reklamation ?
har du kvittering så er det bare ned i butiken med den 2 års reklamations ret.
Så længe du ikke er kommet til at ødelægge det har du krav på reklamationsretten.
Jeg har før prøvet med headsets, hvor de er gået i udu pga. løse forbindelser og jeg har aldrig haft en problem med at få dem erstattet på reklamationsret.
Du er stadigvæk indenfor de 6 mdr. Garanti indtil september så skynd dig ned og brok dig! Derefter er det reklamation som ikke stiller dig nær så godt som garantien
Lyder som en fornuftig sag. Inden for de første 6 måneder er der en formodning for (hvilket dog ikke er en egentlig garanti), at fejlen er en oprindelig fejl. Sæt igang.
pokerjbm skrev:
Du er stadigvæk indenfor de 6 mdr. Garanti indtil september så skynd dig ned og brok dig! Derefter er det reklamation som ikke stiller dig nær så godt som garantien
Som forbruger har man ingen garanti, med mindre producenten selv har valgt at give den (aner jeg så ikke om steelserie gør), indenfor de første 6 måneder er det også reklamationsretten der klarer den. Du skal dog som forbruger intet bevise de første 6 måneder, man formoder at fejlen har været der fra start.
Reklamationsretten dækker fejl og mangler, så hvis du bare har behandlet dit headset ordentligt så dækker reklamationsretten.
Står lidt med samme problem. Mine er bare bestilt over nettet.
Hvordan er fremgangsmåden her?
Kontakt butikken, forklar dem situationen og få dem sendt ind til dem. Du kommer dog til at betale forsendelsen.