Herofold? Boss 100k...

#1| 0

Hero har siddet ude i en halv times tid fra starten, og har lige foldet en orbits tid inden hand åbner T9 fra tidlig til 143 (utg+1).
To sæder længere henne bliver den betalt, og resten af bordet folder. Har INTET på manden, udover han hedder "Fredefup" og jeg deraf antager han er dansk og solidt spillende...

Flop AQ8

Jeg checker, ham ligeså.

Turn J

Mig 2/3 bet, dvs 270, ham INSTA klik, mig repop til 1620, ham INSTA klik igen.

Ca. samme stacksizes...

Hvad siger PN, har han KT EVERY freaking time, eller dukker han op med T9/JJ/random crap ofte nok til vi skal ind?

03-10-2010 21:16 #2| 0

Vil en solid spillende dansker klikke to gange med nuts?

Anyways kommer jeg nok aldrig væk fra 2nd nuts her - det gør jeg iøvrigt meget meget sjældent, og aldrig når man skal bruge begge kort i hulen for at lave det der er bedre!

03-10-2010 21:21 #3| 0

Jeg vil mene at den skal moses ind, readless kan manden altså have many holdings, selvom den lugter langt væk. Når vi nu spiller T9s og rammer vores "nuts", så kan vi imo ikke begynde at se spøgelser, ellers er det bedre at kun spille nuttede hænder fra ep tidligt i turneringen. Er det ikke en del af pointen ved at spille lidt loose, at vi skal kunne tåle, når vi så løber ind i setups?

03-10-2010 21:23 #4| 0

Hvad er stacksizes?

Jeg ville passe på med at antage for meget ud for hans nick. Anyways, jeg ville blive mere bange, hvis han havde raiset for normalt på turn og 4bettet (evt AI) normalt - clickfesten gør bare, at jeg antager han er en giga fisk, som kan forelske sig i + buttom 2 = jeg kommer ikke væk.

04-10-2010 08:44 #5| 0

Det er lidt underligt, at alle analysetråde i tour-afdelingen altid er noget med, at folk vil folde et eller andet helt latterligt (som fx her), mens det næsten aldrig er til analyse, hvorfor alle fucker samtlige medium pots op med håbløse calls eller pænt mærkelige bluffs.. Eller for den sags skyld de intelligente store riverbluffs, der range-wise giver ufatteligt lidt mening (som fx når Kipster og AlexKP hamrer 4*avg stack ind i et spot, han aldrig kan have nuts i), men bliver afskrevet som en "folk plejer sku at folde"-teori om, at hvis man bare better nok gange og stort nok, så ender folk som regel med at give en kredit for den 1% af rangen, man kan repræsentere.
... Eller tjah, hvorfor folk sidder og absolut helt randomly vælger 3bet ranges og 3bet call ranges nærmest efter forgodtbefindende, hvilket jeg er 100% overbevist om udelukkende er et spørgsmål om, om et tøsebarn har afvist dem (eller det modsatte) på facebook eller der kom et giftigt spark i aftenens NFL kamp.

Kort og godt... Der er endless muligheder for at analyse turneringsspil på en smart og interessant måde, og det eneste tour-spilerne har lyst til rigtigt at få ridset op er, om det liiiiige var smart at folde TP+ hist og her.

04-10-2010 12:14 #6| 0

Kære Asger.

Kunne du ikke tænke dig at kommentere mit HU 2000gtd indlæg?

:-)

04-10-2010 13:09 #7| 0

Readless mener jeg ikke du kan folde på baggrund af betting size og at han er dansker - specielt 2x min raise ligner noget AA/QQ der er kommet i bukserne

04-10-2010 13:15 #8| 0

Hvad er absolutte stacksizes?

Hans linje er ret fucked up og jeg folder ikke.

Hvis stacksizes er store (f.eks. 20000), så kan vi kalde turn og evaluere river.

Jørn

04-10-2010 14:56 #9| 0

@ jungleras, asger, thyssen og mancini (og andre)

Blev inspireret at makassips forsøg på at stjæle asger til en kommentar, så jeg vil prøve det samme. Var i et tough spot for en lille måneds tid siden i pokerstars 320$ 1/4 million gtd på finalebordet. Hvis i føler for det ku det være fedt hvis i gad at se på hånden nednunder :)

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=229051

Og når det er sagt. Jungleras. Jeg folder ikke, ville tænke ligesom Mancini, klikfesten ville nemlig også få mig til at tænke at han var en tard. Tards kan selvfølgelig godt ha K10 her, men kan også overspille to par-set.
Om det bliver skub eller call og revurder river, kommer an på stacksize som Thyssen siger.

04-10-2010 15:03 #10| 0

vildand i hånden er dansker, sane og vindende, halvtør og virker som typen der ikke spasser ud.

04-10-2010 15:07 #11| 0

Hvordan kan man være sane og vindende og spille nogen hånd sådan her? Poker keeps surprising.

Aktuelt ved jeg sgu ikk rigtig. Personligt folder jeg aldrig her, men jeg ville sikkert være en rigere mand hvis jeg kunne :)

04-10-2010 15:10 #12| 0

Hvis det er den FredeFup, jeg tænker på det er.

Så er du nok ikke helt væk med dit Hero Fold

04-10-2010 15:13 #13| 0

Selv hvis villian flipper KT face up ville jeg stadig shove.

Med andre ord kan jeg ikke se hvordan fold nogensinde kan komme på tale.

04-10-2010 15:14 #14| 0

Han kan vel kun sidde med 88 eller K10.

Men med trips bør han vel bette floppet da der både ligger rudertræk og strit træk.

Samtidig ville han vel have reraiset pre med både aa og qq.

Derfor er K10 vel det mest sandsynlige på trods af den mærkelige linie.

Er dog over mit BI selvom jeg har et enkelt FT i den tour.

EDIT: og floppet må have ligget indenfor heros range og derfor ville villain vel også have bettet floppet for at maksimere potten hvis han havde ramt noget

04-10-2010 16:02 #15| 0

hehe, kender kun én der hedder "freddyfup", og HVIS det er ham, der også er fredefup, er et herofold bestemt ikke af vejen. Han er knastør, og er typen, der gerne lader sig blinde ned til 4-6 BB i tours for at vente på KK eller AK...

Men i praksis bør man vel aldrig folde, når "man" alligevel spiller 20 tours sådan en søndag... Det er dobling eller bust med 2. nuts her imo.

04-10-2010 17:35 #16| 0

Den kære Fredefup, som Venlov og epix beskriver er manden rimelig tør og i de tours jeg har spillet mod ham virker han ikke som typen der laver sådan nogle tricks uden the nuts.. I øvrigt en flink mand.

04-10-2010 17:39 #17| 0

Så den knastørre mand finder altså lige et call frem pre fra MP med KT? Jeg folder ikke.

04-10-2010 17:47 #18| 0

Ehhhh .....

Altså, hvis han er så hamrendes knastør, så folder han sq da KT PF. Come on. Det giver 10 gange mere mening han har JJ end KT her. Altså hvis han er verdens største tørkiks.

Vi kommer jo aldrig væk, altså get real ffs. Manden kan ligeså vel have AA, QQ, 88, JJ, som han kan have KT. Vi har 2nd nuts, auto død.

04-10-2010 17:52 #19| 0

Det er vel kun jj udover k10 som giver mening.

04-10-2010 17:59 #20| 0

@jungleras

Lol af indledningen: "Hero har siddet ude i en halv times tid fra starten, og har lige foldet en orbits tid inden hand åbner T9 fra tidlig til 143 (utg+1)....."

Med andre ord - ud og gå død i første hånd :-)

04-10-2010 18:06 #21| 0

Tanker bag flopcheck?

04-10-2010 20:39 #22| 0

@makassip: PM mig link?

@berlusconi: Nej, som jeg skrev i mit indlæg, så gider jeg ikke læse flere tråde om at en tour-spiller skal til at folde et top par eller bedre. Det var ligesom pointen med mit sidste indlæg.

04-10-2010 22:37 #23| 0

hvilken sane spiller INSTA-clicker 2 gange med absolut nuts?Kan ikke se hvordan vi på nogen måde kommer væk...

05-10-2010 01:08 #24| 0

@ asger_b

Come on! Læs den nu lige, ret interessant hånd synes jeg selv og vil gerne høre dine tanker. Se det som en kompliment mand. Og hjælp med et svar ligesom folk også har hjulpet dig med svar gennem flere år.

07-10-2010 11:09 #25| 0

Sorry for det sene svar.

@ Mads
Mit "read" på ham skal forstås som værende inden hånden, en chef INSTA re-klikker uhøre sjældent to gange på samme street og her må jeg naturligvis ændre mit read.

@Eske
Den der "hvis du har sagt A må du også sige B" holdning til poker er jeg ike glad for. Efter vi har sat A får vi typisk en masse ny information så at sige B efter A er aldrig givet i poker imho...

@Mancini
Stacksizes er ca. 4,6k effektive. Vi sidder tilbage med 3k ved fold med average på 5,x og bb på 50 - altså en rigtig fin stack.
At vi re-definerer ham som donk er jeg enig i, men er re-klikket hos donks ikke kendetegnet ved at være nuts(ish)?

@ Werder
Hvad har antallet af tours med noget som helst at gøre? Vi spiller vel for at optimere valuen i alle tours, right?

@ Asger
Say what? Fatter ikke helt dit udbrud. Nu er det ret sjældent jeg poster herinde men fandt et spot jeg reelt set var i tvivl om og ville gerne høre andres mening. Er der ikke kød nok på for dig, hvorfor så ikke bare ignorere posten? Eller alternativt selv oprette nogle tourpost med spændende tendenser/spots?

@ folk der mener han er sane og vindende.
Han viste sig efterfølgende at være i kæmpe spewmode, og coldcallede f.eks. et reraise, fra bb, med Q8o og var generelt helt væk i denne tour.

@ Haarby
Altså, jeg poster for at lære, intet andet. Kan du og asger_b osv. ikke forklare mig hvorfor det er sådan en giga nobrainer at smide stacken til midten med second nuts i en dyb tour med masser af bb's bag mod en spiller der INSTA re-klikke TO GANGE på turn efter flop er gået check-check...? Jeres henholdsvis sviner og oneliner kan jeg ærligt talt ikke rigtig se pointen med...

@Joe
Floppet rammer min range langt bedre end hans og et flop bet bør være standard, ved ærligt talt ikke hvorfor jeg checkede...

@Alle
Undskyld jeg har kedet cheferne med et trivielt stackoff spot. Jeg fandt selv spottet interessant, og foldede rent faktisk, men det er åbenbart horibelt jf. Haarby/asger_b med flere.
At jeg så ikke selv helt forstår hvorfor det er så trivielt passer sikkert ganske fint overens med mine manglende resultater over lang tid nu :)

07-10-2010 11:45 #26| 0

Du har sandsynligvis lavet et godt fold. Da villian senere kommer til show down med Q 8 så kan han sagtens have called dig med K 10s

Kommer nok aldrig væk her, da jeg nok vil være for nysgerrig (men det er der ikke råd til på det level du spiller :-) )

gl

07-10-2010 14:06 #27| 0

Altså hvis vi kigger på de faktiske oplysninger vi har til rådighed da hånden udspiller sig, aka. totalt readless. Så må vi altså konstaterer, at der i denne tour er sindsygt mange tards/qualifiers der overspille deres handsker på det groveste, så ja så er det altså et nobrainer shove...
Han har alt for mange sets/to par kombier i hans range, til at vi nogensinde kan folde her. Jo vi har p.t stadigvæk en fin stack, men i bossens 100k, er strukturen altså ret stejl i starten, så foretrækker helt sikkert at komme ind her fremfor at skulle ud og flippe for stakken om et lvl eller to.

@AB
Aktuelt må man vel sige, at det er sjældent man har så mange lækre spots i std. tours der kan give grobund for de helt vilde analyser... Primært p.g.a manglende reads og få bb, kan dog sagtens følge dit opstød, at jo det er belastende når en eller anden random tard poster om han folde TPTK med 15bb bag sig o.s.v. Men så kan man jo undlade at kommenterer hvis man ikke har noget fornuftigt at sige;)

07-10-2010 14:16 #28| 0

@ djoffer @ AB - Well put!

07-10-2010 14:27 #29| 0

@Jungle

Var ikke tiltænkt dig, men de andre tidligere posters der skrev at han var en solid vindende sane reg, hvilket jeg har lidt svært ved at forestille mig efter denne hånd :)

07-10-2010 14:30 #30| 0

Det er ikke et bluff, der er få hænder manden kan have her og har desværre set det der play alt for ofte med nuts eller det der er tættere på. Du ser ham sidde med AA, JJ eller KT, meget sjældent har han JQ, Q8, 8J her.

Det der spil er efterhånden ret standard i tours of cash games. Trist spil, men sådan er det nu engang.

07-10-2010 14:32 #31| 0

@Dano
Ehm what? uddyb venligst lige hvordan du opstiller en så snæver range for ham..?

07-10-2010 14:38 #32| 0

@djoffer personlig erfaring med dette slags play. Jeg har set dette play alt for ofte med denne range på cash og i tours efterhånden, lad os bare sige at jeg sjældent gav dem credit for det de viste med deres bets at de havde. Jeg har mistet dele af min stack eller stor del af den via denne slags klik repopping fest.

Det er yderst sjældent at manden har QJ, Q8 eller 8J her. Der er også muligheden for at manden er komplet hjernedød og sidder og klikker uden en hånd. Men eftersom vi inget information får omkring manden her, mener jeg den bedste måde at spille denne på er at komme væk, finde ud af noget mere omkring ham og tage ham på en anden hånd om muligt (alt efter hans spillestil self.).

og JA den er svær at komme væk fra og er borderline.

07-10-2010 14:43 #33| 0

@Jungle jeg syntes det er et fint fold her , ville nok selv finde drys frem flere har sagt det godt, men især epix og venlov rammer.

07-10-2010 15:15 #34| 0

AA, QQ, JJ, 88 = 12 kombis
KT: 3 suitede kombis, 12 kombis hvis vi indregner offsuit kombis

Med det overlay det er i potten så kan jeg ikke se hvordan vi kan folde.

Jørn

07-10-2010 15:21 #35| 0

@ Thyssen

Lad os antage han er en spewdonk, så synes jeg du glemmer hænder som AQ, AJ og QJ(QJ dog yderst tvivlsom, medmindre han virkelig er i hopla). Endnu flere grunde til ikke at folde.

07-10-2010 16:23 #36| 0

@ Thyssen
Du bliver vel nødt til at vægte kombinationerne?

AA med preflop, flop og turn in mente kan du seriøst ikke vægte særligt højt vel?

@ Ber
Er det udelukkende hans to kliks der gør du antager han er spewdonk? Jeg har INTET på manden inden hånden, og hans to rekliks er eneste vi kan basere vores read på. I min verden kan det først reklik til cont bets være alt fra TP til nuts til air, men når han ikke better floppet bag, og re-klikker turn blinker mine advarselstegn altså. Når han så re-re-klikker kan jeg ikke forstå jeg blot skal anatge han er en spewdonk der med glæde kommer til midten med crap...

Men altså, til cheferne, så lad os da lege lidt med hånden nu hvor vi er igang. Hvad er jeres range for at komme ind på turn?

Alle to par kombis? Alle Ax kombis? Alle kombidraws?

07-10-2010 16:27 #37| 0

K10 AA , QQ , JJ , og evt 9 10 men er sgu ikke glad for det. det er super ulækkert han dobbelt klikker, og hvis han er sane er det endnu mere ulækkert.

07-10-2010 18:36 #38| 0

Et almindligt one click er ikke noget at blive alt for bange for, men et ekstra oveni hatten når jungleren endda har repoppet. Der er ugler i mosen!

07-10-2010 19:05 #39| 0

Hvad er dine tanker bag ved at repoppe turn hvis du kan udelukke så mange handsker fra hans range? Mener du ser ham som en sane villain, og ja han betaler vel næppe et 4-bet med noget som helst du slår, såfremt du kan udelukke så mange handsker fra hans range?

10-10-2010 05:03 #40| 0

AB: Er du sød at blande mig udenom når du har problemer med at tøjle din kroniske mavesurhed?

Og så folder jeg iøvrigt i spottet.

11-10-2010 03:56 #41| 0

@Jungle: Sviner og sviner.. Altså, jeg mener ikke det er så interessant at diskutere, hvor vidt 2 clicks i en turnering for ham her spilleren altid er nuts. Det kan vi alligevel aldrig bruge til noget ud i fremtiden, for den næste vil det være forskelligt for (og vi har brug for ekstremt stor sikkerhed for at kunne folde 2nd nuts, kombitioner i betragtning). Det var det, der var min pointe. Og altså.. Det er fanme da mærkeligt at 99/100 turneringstråde handler om et laydown.. no?

@Kipster: Aktuelt var der tale om en specifik hånd, du har spillet, hvilket gav årsag til en del diskussion blandt folk.. Og AlexKP synes det var mega fedt spillet. Derfor referencen. (Uden at kunne huske den præcist, jammer du 4*pot, hvilket er 3*avg i semi endgame i FTOP turnering i et spot, hvor den er gået check-check på turn, og villain tænker et par sekunder og betaler derefter med rivered top2-ish).

11-10-2010 04:08 #42| 0

@ AB
Som online tours spilles for tiden er du vel enig i at en rigtig stor del af tourspillet er et preflop game...?

Jeg har ikke specielt lagt mærke til den kedelige tendens til de ensidige analyser som du har, men synes egentlig ikke den tendens ville specielt mærkelig og ej heller irriterende da tourspillet, specielt naturligvis i de lavere buy in tours hvor effektive stacks er mindre, altså bare handler sick meget om preflop spillet...

11-10-2010 04:50 #43| 0

Ved heller ik lige hva det er for en hånd der bliver snakket om... Men ka da melde op at jeg syntes overbets i mange spots i tours er fantastisk gode og effektive (fieldtestet MANGE gange btw) hvori din (obv?) manglende forståelse for FE i endgames hvor folk sidder med åbenlyst marginale hænder er helt syg.

11-10-2010 04:51 #44| 0

"@Alle
Undskyld jeg har kedet cheferne med et trivielt stackoff spot. Jeg fandt selv spottet interessant, og foldede rent faktisk, men det er åbenbart horibelt jf. Haarby/asger_b med flere.
At jeg så ikke selv helt forstår hvorfor det er så trivielt passer sikkert ganske fint overens med mine manglende resultater over lang tid nu :)
"

Haha :D

11-10-2010 14:59 #45| 0

@Jungle: Helt klart, og mht preflop spillet ser vi faktisk liiidt færre laydown-tråde.. De plejer at være pakket ind i et bad beat i stedet. Men fx synes jeg da det ville være interessant at høre om, at du runnede et stort bluff mod Borg under DM or so - det kunne fra et analytisk synspunkt være mere interessant, synes jeg.

@AlexKP: Det var præcis min pointe (læs evt mit første indlæg igen hvis du misforstod). Jeg har i øvrigt ikke givet udtryk for min egen forståelse af ting - manglende eller ej.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar