Hiper internet - erfaringer?

#1| 0

Godaften PokerNet,

 

Efter længere overvejelser ønsker jeg at skifte YouSee ud med noget andet. I den forbindelse kan jeg Få Hiper igennem jobbet, og overvejer dem som ny udbyder.

 

Dog har jeg ingen erfaringer/bekendtskaber som har, og håber derfor at høre fra nogle der har erfaringer med forbindelsen generelt, samt kundeservice. 

 

Jeg ville skulle trække nettet igennem samme kabel som YouSee kører over, det skulle kunne give 1000/60 via kabel TV.

 

Håber at høre fra en eller flere, på forhånd tak :-)

 

Nikolaj

 

 

Redigeret af NSNielsen d. 23-10-2019 22:26
24-10-2019 01:17 #2| 1

Har haft Hiper 100mbit via. kabel det sidste 2½ år, det kører upåklageligt, har kun oplevet det har været nede i kort tid 1 gang. Super hastighed.
Kan kun anbefale Hiper!

24-10-2019 02:40 #3| 0

Deres internet kører fint. Deres kundeservice er pænt inkompetent! 3 gange i træk fik jeg bestilt oprettelse med teknikker, selvom jeg sagde til dem hver gang, at det skulle være uden tekniker, da vi havde fiber skudt ind til huset fra tidligere ejer. De trak self beløbet på 700 kr for teknikker + 1,5 måneders abonnement selv der hverken kom teknikker og eller havde fået ruder sendt eller noget. Det tog 3 måneder før der var hul igennem til internettet. 

 

Fik mine penge tilbage, som jeg havde betalt for meget, men det hele var en tung omgang... 

24-10-2019 06:27 #4| 0

Tak for jeres svar 👍🏻 Er altid lidt små nervøs, når man skal skifte udbyder. Det værste er næsten hvis forbindelsen er dårlig, man bruger jo nettet til alt i dag 😁

24-10-2019 07:20 #5| 0

Vi havde kæmpe problemer med dem og forbindelsen og måtte til sidst give op og skifte tilbage til Yousee efter 1-2 måneder hvor det sejlede rundt med teknikere og nye routere... 

24-10-2019 07:27 #6| 0

Har haft dem i et par år uden problemer.

Har skiftet nu fordi man kunne få noget andet igennem job. 

 

Jeg kan naturligvis ikke udelukke at der ville have været problemer med kundeservice hvis der havde havde problemer som gav anledning til at kontakte dem, men det har der ikke været. 

 

Hvis man selv skal betale, så er der en vis fordel i at de tager det samme for det maksimale nettet kan trække som de andre udbydere tager for deres mest begrænsede pakke hvor hastigheden er begrænset til sneglefart. Men måske er det ved at spare på service de får råd til det. 

24-10-2019 07:46 #7| 0

jeg har dem både privat og på arbejdet, og har lige (i går) opgraderet til 1000/60 derhjemme. Speedtest på wifi siger kun 200/60 men jeg har ikke nået at kable endnu... 

det var derudover en yousee tekniker der var ude og skifte vores stik

24-10-2019 08:25 #8| 0

Jeg skulle have haft en tekniker ude igår. Havde taget fri fra arbejde, da jeg “kun” skulle være hjemme i tidsrummet 7:30-16! De dukkede aldrig op :( 

 

Dårlig start med Hiper for mit vedkommende - betalte iøvrigt for 14 dage siden med start fra 23/10, så har ikke fået noget for de penge endnu.

24-10-2019 08:45 #9| 0

Et par stykker i min omgangskreds har fået internet fra Fastspeed, der er begyndt at reklamere en del i TV. De er godt tilfreds so far, og det har kørt uden problemer. Hvis det kunne være interessant.

 

Hiper har jeg hørt meget blandede ting om.

24-10-2019 08:53 #10| 0

Udmærket produkt.

 

Routeren Giver godt internet i ca 2 meters afstand.

 

Er du længere væk eller har flere rum skal du selv købe extender.

24-10-2019 10:33 #11| 0

Har haft dem i en 7 måneder og er udemærket tilfreds. Kun snakket med support en enkelt gang og der var de flinke og serviceminded. Oplevet heller ingen problemer ved oprettelse

24-10-2019 11:22 #12| 0

Til info er hiper købt af TDC så samme ejere som YouSee.
Så det bliver lidt samme kartoffel.

Hvis man vil væk fra den butik skal man nok overveje en udbyder der ikke er i TDC’s vold.

24-10-2019 13:03 #13| 0
MikkelA skrev:

Til info er hiper købt af TDC så samme ejere som YouSee.
Så det bliver lidt samme kartoffel.

Hvis man vil væk fra den butik skal man nok overveje en udbyder der ikke er i TDC’s vold.

 

 Det kan så tænkes at TDC presser dem til dårlig service, så de kan lukkes. Det er jo dumt at tilbyde et billigere alternativ til deres andet produkt. Det undergraver YouSee. 

24-10-2019 13:32 #14| 0
drhoho skrev:

 

 Det kan så tænkes at TDC presser dem til dårlig service, så de kan lukkes. Det er jo dumt at tilbyde et billigere alternativ til deres andet produkt. Det undergraver YouSee. 

 

 Det foregår overalt i forretningsverdenen og tillader virksomheden at sætte sig på større markedsandele ved at servicere forbruger med forskellige præferencer, betalingsvillighed og til en vis grad brand-loyalitet. 

24-10-2019 17:19 #15| 0

Tilfreds med alt pånær deres router. Kunde siden 2016ish

24-10-2019 20:47 #16| 0

@grethe har du så købt anden router? Og burde man det hvis man fortsat har den som YouSee sendte for 4-5 år siden?

Har slet ikke forstand på det 👀

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar