Hjælp Forsinket fly

#1| 0

Hej

Sagen drejer sig om Flyhjælp.dk

I forbindelsen med den poker rejse jeg vandt sidste år til Malta har vi oprettet en sag hos flyhjælp.

Sagen er kort fortalt:

Vi skulle flyve fra Hamborg til Malta med mellemlanding i Wien.
De siger det er forsinket da der er tekniske problemer. Vi ser de står og arbejder med et fly .
Efter ca. 40min bliver vi kørt om til et andet fly , som så kører ud på startbanen sætter i gang men bremser hård op 2 gange, og stopper og beder alle passerer forlade flyet.
På dette tidspunkt lugter der brændt om bord på flyet.
Vi får intet info, og skal selv finde ud af hvor vi skal henvende os.
Efter ca. 20min står vi så i den forreste 1/3 del af en kø på ca. 200mand.
De betjener 1 mand af gangen de første 2 timer.
Vi kommer først til efter ca. 5-6 timer og får at vide vi først kan komme med et fly om 2 dage.
Hotel Hilton var booket og betalt parkering var betalt i Hamborg Lufthavn.
Vi fik hverken tilbudt mad, Hotelovernatning eller andet.

Jeg vil mene der er en 100% sikker sag


Men Flyhjælp skriver nu :

Kære Preben & Vibeke

Jeg skriver til jer ang. jeres sag hos os.

Air Berlin har som nævnt tidligere afvist jeres krav om kompensation. Vi har derfor undersøgt sagen videre og er kommet frem tid, at vi vurderer sagen for usikker ift., at stævne på denne. Årsagen er, at der ved planlagt afgangstidspunkt, og kort forinden var kraftig vind, hvilket flyselskabet kan anvende som begrundelse for aflysningen i en retssag.

Vi må derfor desværre lukke sagen herfra.

God dag.
Venlig hilsen / kind regards

Victor Szarka


Er der nogle der har nogle ideer hvad man nu skal foretage sig ?Og nogle der kender forældelsesfristen på sådanne sager ?

Nogle der har prøvet noget ligene

Det ser ud til Flyhjælp.dk kun tar sager der er 100% da der så altid vil være fortjeneste.

Jeg så ellers denne sag som sikker

27-07-2017 14:08 #2| 0

Kan du ikke bare sende den til transportministeriet via deres hjemmeside. Så afgør de det endeligt.

27-07-2017 14:19 #3| 0

Det kan jeg ikke finde på deres hjemmeside

Men find et link.

27-07-2017 14:25 #4| 13
Mr.Bean1957 skrev:Det kan jeg ikke finde på deres hjemmeside
Men find gerne et link, på forhånd tak for hjælpen.

fyp

27-07-2017 14:26 #5| 0

@OP
Her er linket: https://klage.flypassager.dk/

28-07-2017 00:13 #6| 0
Tolle10 skrev:

@OP
Her er linket: https://klage.flypassager.dk/



Det er sikkert et godt sted at begynde, men vær opmærksom på, at flyselskabet ikke er forpligtet til at følge en afgørelse, det ikke er enig i. Alle har ret til at prøve deres sag ved domstolene.
Kommer det dertil kan jeg anbefale passagerrettigheder.dk., som har hjulpet mig i en besværlig sag. De følger sagerne til dørs - også de besværlige.
28-07-2017 00:54 #7| 0
Saturnus skrev:
Det er sikkert et godt sted at begynde, men vær opmærksom på, at flyselskabet ikke er forpligtet til at følge en afgørelse, det ikke er enig i. Alle har ret til at prøve deres sag ved domstolene.
Kommer det dertil kan jeg anbefale passagerrettigheder.dk., som har hjulpet mig i en besværlig sag. De følger sagerne til dørs - også de besværlige.

Som Saturnus skriver.


Jeg har et udestående med Easyjet som overbookede et fly, så min kammerat ikke kunne komme med til fodbold i England. Der var booket bil, overnatning og pænt dyre fodboldbilletter, som de indtil videre ikke har villet dække.


Det gjorde intet for at leve op til de rettigheder vi har som passagerer. De betalte dog ret hurtigt 250EUR til os som kompensation, hvilket er ret ironisk, da flybilletten var dyrere, og de ikke vil refundere den..


Jeg antager at de afviser alle krav, og så må jeg overveje om den skal i retten, men da jeg er stædig og irriterer nok, så er det vist kun hvis det økonomiske aspekt ikke giver mening at det ikke kommer så vidt.


PS: nå ja, pænt tiltende at de sælger billetter på en dansksproget hjemmeside, men at man er nødt til at kommunikere med dem på engelsk, og forbrugerombudsmanden (desværre) ikke vil gå ind i sagen om dette. Pænt dårligt rent forbrugermæssigt.

Redigeret af Jensen d. 28-07-2017 00:57
28-07-2017 03:14 #8| 0

Jeg har brugt Airhelp til at få i alt 800 EUR på 2 flyafgange. Den ene var til fra Bogota til Madrid for 1 år siden. Den anden var fra Bangkok til CPH for 2 år siden. Begge fik jeg erstatning for, da Airhelp "stævnede" dem.


Så eventuelt se om Airhelp vil kører din sag.

28-07-2017 15:14 #9| 0

Det der link

https://klage.flypassager.dk/

er desværre kun for flyvning fra DK

28-07-2017 22:40 #10| 0



Så må du se hvad de siger.

Redigeret af Bullets_in_my_gun d. 13-11-2017 03:23
28-07-2017 23:00 #11| 0
Bullets_in_my_gun skrev:Det du gør er at: (hvis din historie passer)


Du skriver hele hændelsesforløbet meget detaljeret ned, sender det til dem.. så siger du, at de enten kan vælge at lave en eller anden kompensation for 2! Tabte døgn, eller du sender præcis samme besked til ekstrabladet.


Så må du se hvad de siger.


De vil trække på smilebåndet. Der er tusindvis af sager, hvor flyselskaberne vægrer sig ved at betale den kompensation, de er forpligtet til.

Redigeret af Saturnus d. 28-07-2017 23:02
28-07-2017 23:41 #12| 0
Bullets_in_my_gun skrev:Det du gør er at: (hvis din historie passer)

Du skriver hele hændelsesforløbet meget detaljeret ned, sender det til dem.. så siger du, at de enten kan vælge at lave en eller anden kompensation for 2! Tabte døgn, eller du sender præcis samme besked til ekstrabladet.

Så må du se hvad de siger.

Det var dog et elendigt råd.


Her er hvad OP burde gøre, klage selv direkte til flyselskabet og derefter, hvis afvist af flyselskabet, kontakte http://www.forbrugereuropa.dk/koeb-og-rettigheder/rejser-og-ferier/flyrejser/forsinket-flyafgang/

28-07-2017 23:46 #13| 0
Bullets_in_my_gun skrev:Det du gør er at: (hvis din historie passer)

Du skriver hele hændelsesforløbet meget detaljeret ned, sender det til dem.. så siger du, at de enten kan vælge at lave en eller anden kompensation for 2! Tabte døgn, eller du sender præcis samme besked til ekstrabladet.

Så må du se hvad de siger.

Ligesom dem her http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/droppede-kobberbryllup-og-tog-til-sunny-beach-det-har-vaeret-raedselsfuldt/6760158


Tænk at udstille sig selv i EB for et par håndøre,

29-07-2017 17:39 #14| 0

I første omgang har jeg skrevet en mail til Airhelp om de vil overtage sagen.

#12 Jeg ved ikke om det er nødvendigt at klage selv direkte til flyselskabet, da flyselskabet har afvist kravet til Flyhjælp, som fremsente kravet på mine vejene.

29-07-2017 18:27 #15| 0

har netop gennemgået mine utallige flyrejser og kan se jeg burde være berettiget til noget der ligner en halv månedsløn i tabt kompensation, hvor lang tid kan man gå tilbage og søge om det? har læst et sted det er 3 år, men det lyder sgu lidt for vildt?

29-07-2017 19:06 #16| 0

jo det er 3år


29-07-2017 22:42 #17| 0
Moderator

Jeg flyver rigtigt meget, og har derfor været igennem møllen mange gange efterhånden. Jeg er af den overbevisning, at det er bedre selv at indgive sin klage til flyselskabet, end at overlade det til diverse brokere.


Det kræver dog at man er saglig, velformuleret og helt klar i spyttet. Altså at man selv sætter sig ind i, eksakt hvilken kompensation man er berettiget til.


De sidste 4 gange, 2 x SAS, 1 x RyanAir og 1 x KLM er mine klager gået igennem uden problemer.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar