Godaften!
Jeg plejer normalt at spille NL100, men det går ikke for godt for tiden. Læste om andre herinde, som var igang med et SNG-"projekt" så det er jeg igang med for at få lidt variation. Har aldrig spillet SNGs før, så er startet med 10+1 dollars 10-mands turneringer og det går faktisk helt godt - har da i hvert fald overskud:) Det har så stået på de sidste 2 dage, og jeg er blevet helt hooked på det. Jeg har skaffet mig et regneark for at holde styr på mine placeringer, ROI osv. Jeg har p.t. spillet 37 turneringer. Jeg har en ROI på 79.4% og en ITM på 56.8%.
Mine spørgsmål er således:
1. Hvor stor en BR bør jeg have?
2. Hvor høj ROI- og ITM% har en god spiller?
3. Hvor mange turneringer skal jeg spille før at jeg kan "stole" på regnearket?
4. Hvor meget bedre er spillerne på 20+2? Synes der er en DEL fisk på 10+1:)
Håber at der er en der vil hjælpe.. Tak!
Hjælp mig SNG-nørder...:Þ
1: 30-50* buy-in
2: ROI på 11$ over 15%
3: 1000, gerne flere
4: Der er stadigvæk mange fisk, men bestanden er naturligvis mindre end på 11$
"5": Det var så lidt
1. minimum 50 eller 100 buyins+
2. dunno
3. 1-3k burde begynde at give et billede
4. minimalt. Synes først man kan mærke en markant forskel i springet fra 30->50
1. Min. 20 gange buy in
2. Roi 18% < ITM 33 %
3. Jeg siger 500
4. Svært at vurdere variere meget,men ikke det store spring..
DB
1)
Spiller selv sng's p.t og kører efter 50*buy ins, måske lidt stramt men hvis du multitabler kan du hurtigt ryge ind i stormvejr så rart at du har rullen til det...
2)
Roi omkring 15-20% itm er vel sådan set ligegyldig hvis du har roi'en..
3)
500 burde give dig et rigeligt billed af det, burde også mene af 200 skulle være nok, mener ikke variansen er ligeså stor i sng's som den er i cashgame...
4)
Er også selv lige startet på at køre stramt brm på 10$ sng's, har inden jeg gjort det været oppe og snuse til 20$ et par gange og de er cirka ligeså ringe som på 10$:)
alt det ovenstående er min egne meninger/erfaringer og er kun baseret ud fra shorthanded da jeg aldrig spiller det andet(fullhanded??):)
1) Det kommer an på hvor lav en "risk of ruin" du vil have. Dette er selvfølgelig kun relevant hvis du er en vindende spiller. 100 buyins burde dække dig godt ind.
2) Det kommer meget an på strukturen i turneringerne som du spiller.
3) Efter 1000 sngs bør du have en god idé om du er vindende på dit niveau. For at få en mere præcis ROI skal du op over 2k.
4)Fiskene er ligeså dårlige, der er bare lidt flere multitablers.
psylenz:
1. Min 50 buyins. Selv jeg som spiller mere end godt, har haft større swings end 30 buyins.
2. Svært at sige, men på $10 har en god spiller vel over 20 %. (Man kan så argumentere for at alt over 0 % er okay).
3. 1000 cirka
4. De er meget dårligere på $10 end $20. At folk siger noget andet i tråden er ligesom, når der er folk der mener at NL100 er nemmere end NL25, fordi der ikke er så mange, der spiller mærkeligt.
djoffer:
"måske lidt stramt men hvis du multitabler kan du hurtigt ryge ind i stormvejr så rart at du har rullen til det..."
Du ryger da ind i de samme swings, hvad enten du multitabler eller singletabler?
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
@dokkefyren
tjoee men lidt dyre hvis du tilter lidt når du har gang i et bord end når du spiller 4:)
Og mener nu ikke at niveauet på crypto skifter væsentligt mellem 10 og 20$, min erfaring med 20$ er dog også begrænset som sagt...
4: Ingen tvivl om at folk er bedere fra 10-20$.
Men leder du efter "særiøst spil", hvor du ikke (90% af tiden) skal frygt call fra any two cards pre-flop, skal du nok op omkring 50$.
Det er dog helt fint at spille 10-30 $ da de små fisk jo har svært ved at lægge deres Q2o når floppet hedder QK5 :D
Man kan !virkelig! mærke forskel på 30$ -> 50$.
Jeg har kun seriøs erfaring fra Party poker og der vil jeg sige min erfaring er at spillerne i 20 dollars generelt er weak tight(de har sikkert læst en enkelt bog og forstået basal hand selection), men spillerne på 10 dollars er mere loose. Undtagen på boblen. Der kan man bully begge steder.
Jeg vil til hver en tid anbefale 20 dollars sng, hvis man har rulle til det. den nemmeste pokerspiller at spille imod er nu engang den weak tighte....
@Dizney:
"Ingen tvivl om at folk er bedere fra 10-20$.
Men leder du efter "særiøst spil", hvor du ikke (90% af tiden) skal frygt call fra any two cards pre-flop, skal du nok op omkring 50$.
Det er dog helt fint at spille 10-30 $ da de små fisk jo har svært ved at lægge deres Q2o når floppet hedder QK5 :D
Man kan !virkelig! mærke forskel på 30$ -> 50$"
Hvorfor vil man dog frygte call fra any two cards? Her er det vel nemt at vinde i længden med en fornuftig spillestil?
Synes det er sjovt, når folk så gerne vil spille mod bedre spillere. Selvfølgelig får du nogle helt åndsvage beats en gang imellem mod donkeys, men i længden vinder, hvis ikke du tilter, når du bliver beatet af 29o der rammer hus.
@kbth01
Det er lidt anderledes i en SNG hvor der ikke er tid til at vente på esser og konger. Hvis en losse fisk caller dit push i en SNG med tæt på anytwo skader han både sin egen men også din equity i turneringen.!
@klokkedal
,, Selv jeg som spiller mere end godt,,
LMAO ÆV BÆV min tissemand er større end din