Hjælp til Bachelorprojekt

#1| 0

Hey PN,

Jeg står og skal til at skrive mit bachelorprojekt nu her til foråret, og har brug for en vurdering. Jeg kan ikke helt selv finde ud af om min idé er for useriøs eller for svær at finde empiri til. Jeg læser Engelsk og Kommunikation på CBS, men det egentlig kun det kommunikative der er interessant i denne forbindelse.

Idé 1:
Jeg har overvejet at skrive noget om krisekommunikation, og/eller evt. noget om samspillet mellem en topchef/leder og firmaet/organisationens omdømme. I dette tilfælde syntes jeg det kunne være interessant at skrive om Brøndby IF og forholdet mellem Per Bjerregaard og omverdenen.

Jeg er ikke Brøndbyfan og har naturligvis tænkt mig at belyse sagen objektivt.

Idé 2:
Noget om sociale medier, og brugen af disse. Der er naturligvis meget tekst at tage fat i. Dog skal jeg lige have den rigtig vinkling på dette. (Forslag er velkomne :o) )

Er noget af dette holdbart?

Ideer og kommentarer er meget velkomne.

Mvh.

15-02-2011 15:54 #2| 0

begge forslag kunne sagtens blive til en fornuftig BA opgave - mht til krisekommuniktation og brøndby ville jeg nok holde mig til at analysere på hvorledes brøndby har håndteret krisen - at skulle se det iforhold til deres omdømme kunne godt blive svært

15-02-2011 16:59 #3| 0

Mit råd: Afgræns det meget. Kriskommunikation kan du skrive 10.000 sider om, så gå meget i dybden med et specifikt punkt, så du kan gå i dybden. Det hjælper ikke at skøjte henover mange ting for at få dem med (hvis du vil demonstrere at du ved det, så skrive i afgrænsningen hvorfor du har valgt IKKE at tage de ting med, men netop fordybe dig i dette = points), men med den rette afgræsning vil Brøndby-historien være fin, hvis du kan skaffe data til det (det er min fornemmelse at dataindsamlingen og brugen (de metodiske ting) vejer ret højt i bedømmelsen af en bachelor-projekt). Så jeg ville undersøge om du kan få adgang til tilstrækkelig førstehåndsdata til Brøndby-projektet, og så tage fat i det.

Sociale medier er spændende, men mere udvandet og mindre aktuelt. Dog godt at vide noget om.

15-02-2011 17:24 #4| 0

For det første går jeg ud fra du har aftalt tid hos din vejleder, således at problemformuleringen kan udformes i samarbejde med ham/hende og dermed sikres at den afspejler fagets formelle krav.

Dernæst skal du sikkert have noget krisekommunikationsteori, som du kan hægte din empiri op på.

Dernæst lyder din første ide case-orienteret, og du skal derfor sikre dig, at du har adgang til de informationer/empiri, der skal til for at din anvendte teori/teorier kan komme i anvendelse.

Ang. ide 2: Brug aldrig ordet "vinkling" medmindre det er en journalistisk uddannelse du er igang med. "Afgrænsning" er meget bedre og vidner om et bevidst kvalitativt valg inden for dit emne. Altså en metodisk-kritisk tilgang i højere grad end et fravalg af empiri der falder udenfor den anvendte teori, som du forsøger at efterprøve.

15-02-2011 17:40 #5| 0

Tak for svar indtil videre.. Keep it coming.

@Daller

Jeg skal vælge emne før vejleder faktisk.

@pisfisk
Det er nemlig det der er min tanke, altså om indsamling af nok relevant data er realistisk mht. Brøndby-ideen.

Det er som sagt også kun udkast, jeg har endnu 14 dage at vælge vejleder i.

Jeg tror bare det er nødvendigt for mig at skrive om noget jeg syntes er interessant for at det ikke skal blive en opgave blot på det jævne. Derfor en inddragelse af sportens verden i ide 1. (Er der andre forslag end Brøndby der kunne være interessante, faget taget i betragtning?)

15-02-2011 18:00 #6| 0

Selvom du kan garantere at projektet bliver fortroligt, tror jeg du vil få meget svært ved at samle intern data i BIF angående dette, så skal du ligge en vinkel alla hvordan deres ageren/kommunikation var i medierne i forbindelse med krisen.

Sociale medier er vel nærmest pokerens svar på nuts inden for kommunikation nu. Er du gal der er lavet, og bliver lavet meget information omkring dette, spritnye relevante kurser mange steder osv osv. Der vil det nok være mere end rigeligt at tage fat i et enkelt socialt medie som fx facebook.Og så skal du nok gøre op med dig selv om du vil se et socialt medie som et kommunikationsmiddel af fx en virksomhed, en privat der brander sig (fx en politiker) eller bare generelt hvilken indflydelse facebook har på ens kommunikation i det daglige eller i ens sociale netværk m.m Der MANGE muligheder.

15-02-2011 18:25 #7| 0

Btw @pisfisk

Sociale medier er spændende, men mere udvandet og mindre aktuelt. Dog godt at vide noget om.

Det sku inden for et kommunikativt synspunkt ikke korrekt! (det er i den grad højaktuelt)

16-02-2011 11:55 #8| 0

Bump for flere inputs :)

16-02-2011 12:09 #9| 0

Typisk unge mennesker. Tror andre vil lave deres arbejde for dem.
Men ved du hvad Kellberg. DET VIL VI IKKE! Sæt igang! Selv!


(Før jeg sætter rekord i minusser: Kellberg er familie, og kan (måske) tage det.)

16-02-2011 17:55 #10| 0

Haha.. Jeg ville egentlig blot høre om det er realistisk. Min første ide mest :)

18-02-2011 12:09 #11| 0

Jeg lavede en SRP før jul om netop krisekommunikation, med udgangspunkt i Brøndby IF. Det var sindssygt spændende og følte at der var meget mere kød på det!

Kan sende dig min opgave, hvis du har lyst til at se den.

18-02-2011 15:11 #12| 0

"Jeg har overvejet at skrive noget om krisekommunikation, og/eller evt. noget om samspillet mellem en topchef/leder og firmaet/organisationens omdømme. I dette tilfælde syntes jeg det kunne være interessant at skrive om Brøndby IF og forholdet mellem Per Bjerregaard og omverdenen.

Jeg er ikke Brøndbyfan og har naturligvis tænkt mig at belyse sagen objektivt.


Hvis vi snakker metode har jeg svært ved at se hvordan du kan forholde dig objektivt på sagen, eftersom du skal tolke på andres menneskers handlinger.. Ligeså snart vi har med mennesker eller organisationer at gøre bliver det hele meget kompleks..

18-02-2011 15:12 #13| 0

BTW.

Held og lykke med projektet, når tiden kommer

18-02-2011 17:54 #14| 0

Sociale medier hitter jo helt vildt når vi taler kommunikation, særligt indenfor markedsføring. Så set fra et rent praktisk CV-synspunkt, vil jeg tro at der er lidt mere værdi i det. Men det skal naturligvis ikke vælge emnet. Der er måske endda for mange om buddet efterhånden.

Jeg kender intet til Brøndby-historien, som muligvis er fantastisk, men jeg vil umiddelbart tro at der er meget mere kød på sociale medier. Det er lige til højrebenet at lave en case om en succesfuld kommunikationsstrategi, der har haft væsentlig vægt på sociale medier, finde én der ikke er gået godt og så lave en sammenlignende analyse. Masser af materiale derude og en dejlig måde at gå området metodisk igennem.

Men for at lave et godt projekt, handler det i sidste ende om at det virkelig interesserer dig.

18-02-2011 17:58 #15| 0

Sociale Medier:

Myspace vs. Facebook

Bygget op omkring samme grund idé men endt 2 vidt forskellige steder.
MEGET stuff at tage fat på.

18-02-2011 18:00 #16| 0

Brøndby kan blive (for) svær at arbejde med. De er generelt meget lukkede og mange af historierne i medierne har ofte ikke været baseret på førstehåndskilder.

Mht. sociale medier kunne det være interessant med en belysning af hvordan politikerne bruger dem. Det er især relevant lige nu og op til et kommende valg.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar