Hjælp til Ikea problem

#1| 0

Hej Pn.


Håber nogle måske har prøvet ligende og kan vejlede mig lidt.


Er lige for en måned siden blevet færdig med at sætte min mors Ikea køkken op i sammearbejde med en tømre.

Nu viser det sig så at de i ikea har tegnet nogle forkerte mål på tegningen så opvaskemaskinen ikke kan være der.

Det er sådan at der skal laves en stor ombygning eller en ændring på det udseende hun valgte fra start med synlig opvasker istedet for indbygget, for at få det til at passe.


Ikea har erkendt fejlen, og prøvet med at hun kan få noget kompensation når det er færdigt, ved deres forslag som hedder synlig opvasker.

Køkkenet kunne være færdig for en måned siden.


Hvad har min mor af rettigheden, og hvad er Ikea tvunget til iht loven ?

12-03-2016 11:14 #2| 4

første step er vel at kontakte IKEA og ikke pokernet eller en jurist. Måske IKEA faktisk værdsætter deres kunder og løser problemet, ved st betale for en tømmer plus ny opsætning.

Nogle virksomheder rager faktisk deres kundeklager seriøst..

12-03-2016 14:19 #3| 0
RekiB skrev:første step er vel at kontakte IKEA og ikke pokernet eller en jurist. Måske IKEA faktisk værdsætter deres kunder og løser problemet, ved at betale for en tømmer plus ny opsætning.
Nogle virksomheder tager faktisk deres kundeklager seriøst..

12-03-2016 14:27 #4| 22
RekiB skrev:første step er vel at kontakte IKEA og ikke pokernet eller en jurist. Måske IKEA faktisk værdsætter deres kunder og løser problemet, ved st betale for en tømmer plus ny opsætning.
Nogle virksomheder rager faktisk deres kundeklager seriøst..

Første step er vel at læse hele OP. Næste step er ikke at citere sit eget indlæg uden at tilføje noget.

12-03-2016 14:55 #5| 4
nothing878 skrev: Første step er vel at læse hele OP. Næste step er ikke at citere sit eget indlæg uden at tilføje noget.


Kære Nothing878

1)

Jeg skrev fra mobilen, og der var nogle stavefejl pga. min ordbog rettede til "at" til "st" og en anden stavefejl. Det rettede jeg således mit indlæg blev lettere at læse.


2)

Jeg har læst op indlæg.


3)

Jeg syntes OP er way off at oprette et indlæg på pokernet, efter en kort samtale med IKEA, angående et problem han ikke finder tilfredsstillende.

Hvorfor fanden tager han ikke IGEN en dialog med IKEA, og lægger frem hvad han forventer af løsning fordi det nuværende forslag absolut ikke er en mulighed eller noget de finder acceptabel.

Jeg ville personlig tage kontakt og finde en løsning, eller forklare hvad jeg forventer er den rette løsning, så mit køkken bliver funktionsdygtig på den måde det var oprindelig var tiltænkt. Altså det virker ikke for mig til at OP har gjort eller tænkt en tanke, at det er IKEA som skal løse problemet. Det virker mere som om han er på vej i retten med lovgivningen under armen, for at få dømt IKEA til at lave køkkenet således deres opvaskemaskine kan være der.


Forfanden tag den skide dialog med IKEA, og sker der noget mere drabeligt i den her sag, fx atIKEA siger han kan få 200kr i kompensation, så bør vi nok komme på banen med lovgivning, angående fejl og mangler. Men jeg mener nu at manden bør tage kontakt til sælger eller sælgers chef hvis han ikke er tilfreds med den løsning som han bliver tilbudt.


4)

Deltag med noget i debatten, i stedet for at ligne en klovn med din kommentar til mig Nothing878.

5) Peace out og god weekend til alle inkl. OP og Nothing878

12-03-2016 15:50 #6| 5

1) Der er en edit-funktion.

2) WP.

3) Jeg forstår udmærket, at OP spørger om, hvad andre ville gøre, før han igen kontakter IKEA. Nogle kunne jo have stået i en lignende situation, og derfor vide hvor meget man kan forlange.

4) @OP, god idé at oprette en tråd om emnet - se dette som et bump. @RekiB, done.

5) I lige måde :)

12-03-2016 16:15 #7| 8
RekiB skrev: Kære Nothing878
1)
Jeg skrev fra mobilen, og der var nogle stavefejl pga. min ordbog rettede til "at" til "st" og en anden stavefejl. Det rettede jeg således mit indlæg blev lettere at læse.

2)
Jeg har læst op indlæg.

3)
Jeg syntes OP er way off at oprette et indlæg på pokernet, efter en kort samtale med IKEA, angående et problem han ikke finder tilfredsstillende.
Hvorfor fanden tager han ikke IGEN en dialog med IKEA, og lægger frem hvad han forventer af løsning fordi det nuværende forslag absolut ikke er en mulighed eller noget de finder acceptabel.
Jeg ville personlig tage kontakt og finde en løsning, eller forklare hvad jeg forventer er den rette løsning, så mit køkken bliver funktionsdygtig på den måde det var oprindelig var tiltænkt. Altså det virker ikke for mig til at OP har gjort eller tænkt en tanke, at det er IKEA som skal løse problemet. Det virker mere som om han er på vej i retten med lovgivningen under armen, for at få dømt IKEA til at lave køkkenet således deres opvaskemaskine kan være der.

Forfanden tag den skide dialog med IKEA, og sker der noget mere drabeligt i den her sag, fx atIKEA siger han kan få 200kr i kompensation, så bør vi nok komme på banen med lovgivning, angående fejl og mangler. Men jeg mener nu at manden bør tage kontakt til sælger eller sælgers chef hvis han ikke er tilfreds med den løsning som han bliver tilbudt.

4)
Deltag med noget i debatten, i stedet for at ligne en klovn med din kommentar til mig Nothing878.

5) Peace out og god weekend til alle inkl. OP og Nothing878

LOL.. Kæft et meltdown.. Tak for grinet..

12-03-2016 16:28 #8| 0
nothing878 skrev:1) Der er en edit-funktion.
2) WP.
3) Jeg forstår udmærket, at OP spørger om, hvad andre ville gøre, før han igen kontakter IKEA. Nogle kunne jo have stået i en lignende situation, og derfor vide hvor meget man kan forlange.
4) @OP, god idé at oprette en tråd om emnet - se dette som et bump. @RekiB, done.
5) I lige måde :)

Tak for bump. Måske ikke formuleret særlig godt, men du er spot on :)

12-03-2016 16:50 #9| 0

Sorry hvis jeg lød som en idiot så var ikke meningen, men hvis jeg var op ville jeg gøre følgende.


Fremvise de udgifter du har haft i henhold til projektet, det gør det nemmere hvis du kan vise du haft 5000kr udgifter til fx tømmer, eller VVS som har gjort noget klar som du evt ikke kan bruge fordi køkkenet er i forkerte mål, eller bare 5000kr til fx montering.

Så ville jeg sammen med IKEA sikre mig de enten levere et nyt køkken i de rigtige mål, og betaler for afhentning plus de udgifter du allerede har haft for det nuværende køkken

Eller jeg får en kompensation som er så stor at jeg selv gider flytte det gamle køkken ud og selv installere det nye.


Når IKEA har erkendt de har fejlen har de samtidigt også frie et de skal udbedre fejlen, hertil er alt den dokumentation du har god for at få de bedste ud af situationen.



Må vi høre hvad IKEA har tilbudt eller har du slet ikke haft kontakt med dem?

Hvad forventer du selv er en fair løsning for at løse ovenstående problem med dit køkken op



12-03-2016 16:53 #10| 0
RekiB skrev: Kære Nothing878
1)
Jeg skrev fra mobilen, og der var nogle stavefejl pga. min ordbog rettede til "at" til "st" og en anden stavefejl. Det rettede jeg således mit indlæg blev lettere at læse.

2)
Jeg har læst op indlæg.

3)
Jeg syntes OP er way off at oprette et indlæg på pokernet, efter en kort samtale med IKEA, angående et problem han ikke finder tilfredsstillende.
Hvorfor fanden tager han ikke IGEN en dialog med IKEA, og lægger frem hvad han forventer af løsning fordi det nuværende forslag absolut ikke er en mulighed eller noget de finder acceptabel.
Jeg ville personlig tage kontakt og finde en løsning, eller forklare hvad jeg forventer er den rette løsning, så mit køkken bliver funktionsdygtig på den måde det var oprindelig var tiltænkt. Altså det virker ikke for mig til at OP har gjort eller tænkt en tanke, at det er IKEA som skal løse problemet. Det virker mere som om han er på vej i retten med lovgivningen under armen, for at få dømt IKEA til at lave køkkenet således deres opvaskemaskine kan være der.

Forfanden tag den skide dialog med IKEA, og sker der noget mere drabeligt i den her sag, fx atIKEA siger han kan få 200kr i kompensation, så bør vi nok komme på banen med lovgivning, angående fejl og mangler. Men jeg mener nu at manden bør tage kontakt til sælger eller sælgers chef hvis han ikke er tilfreds med den løsning som han bliver tilbudt.

4)
Deltag med noget i debatten, i stedet for at ligne en klovn med din kommentar til mig Nothing878.

5) Peace out og god weekend til alle inkl. OP og Nothing878

Hun har snakket rigtig meget med Ikea, hun er på fornavn med det halve af kunde-service. Men hun er faktisk kommet til punkt hvor man bare gerne vil have sit hjem færdigt og ikke vil vente en måned mere. Der kan godt være ret meget stress forbundet med et byggeri.

Jeg føler lidt de prøver at spidse hende af med en dårlig deal. Så vil gerne høre om andres erfaring.


Det er ikke noget ondt om Ikea, de har været okay at snakke med, der har bare været flere uheldige episoder i denne sag fra start. Tømreren sagde også han havde sat en masse Ikea køkkener op uden problemer.


Hvordan kan du tro der ikke er kontakt med Ikea når det er en måned siden?




12-03-2016 16:59 #11| 0
RekiB skrev:Sorry hvis jeg lød som en idiot så var ikke meningen, men hvis jeg var op ville jeg gøre følgende.

Fremvise de udgifter du har haft i henhold til projektet, det gør det nemmere hvis du kan vise du haft 5000kr udgifter til fx tømmer, eller VVS som har gjort noget klar som du evt ikke kan bruge fordi køkkenet er i forkerte mål, eller bare 5000kr til fx montering.
Så ville jeg sammen med IKEA sikre mig de enten levere et nyt køkken i de rigtige mål, og betaler for afhentning plus de udgifter du allerede har haft for det nuværende køkken
Eller jeg får en kompensation som er så stor at jeg selv gider flytte det gamle køkken ud og selv installere det nye.

Når IKEA har erkendt de har fejlen har de samtidigt også frie et de skal udbedre fejlen, hertil er alt den dokumentation du har god for at få de bedste ud af situationen.


Må vi høre hvad IKEA har tilbudt eller har du slet ikke haft kontakt med dem?
Hvad forventer du selv er en fair løsning for at løse ovenstående problem med dit køkken op


Tak for svar.


Der er kontakt. Jeg ved ikke rigtig hvad man kan forvente, det er lidt derfor jeg prøver lykken her.

12-03-2016 17:13 #12| 1
nickstealer skrev:
Hun har snakket rigtig meget med Ikea, hun er på fornavn med det halve af kunde-service. Men hun er faktisk kommet til punkt hvor man bare gerne vil have sit hjem færdigt og ikke vil vente en måned mere. Der kan godt være ret meget stress forbundet med et byggeri.
Jeg føler lidt de prøver at spidse hende af med en dårlig deal. Så vil gerne høre om andres erfaring.

Det er ikke noget ondt om Ikea, de har været okay at snakke med, der har bare været flere uheldige episoder i denne sag fra start. Tømreren sagde også han havde sat en masse Ikea køkkener op uden problemer.

Hvordan kan du tro der ikke er kontakt med Ikea når det er en måned siden?




Jeg kan ikke læse mig frem til om du evt har forslået noget. Din topic er yderst sparsom hvis du gerne vil have mere konkret svar.

Jeg kan læse mig til du er blevet tilbudt kompensation som det eneste, og så kan jeg ikke følge udviklingen mere.

Måske kompensation var den rette løsning, men det kan jeg heller ikke se fra topic om du følger det er acceptabel, eller om du mener du skal have installeret en funktionsdygtigt køkken inden ugen er omme ?


Derfor spørger jeg lidt indtil hvordan du forventer fejlen skal udbedres, det er ikke noget værre end IKEA skal gætte sig til hvad du føler er den rette løsning som tilfredsstiller dig.


Du skriver du er på fornavn med de fleste, få fat i en person som håndtere din sag. Gerne en som kan træffe beslutninger her og nu. Hertil mener jeg en chef som har både kompetencerne, men også handlekraften til at gøre noget. Ikke noget værre end der er 4-5 personer som håndtere en kundesag som ikke har handlekraft, eller kan varetage kundens interesse.

Hvis det er på mail du skriver, ville jeg se om der på ikea hjemmeside er en mail til varehuschefen og sætte hende på som CC på mailen helt sikkert.

Her i vil jeg udtrykke mig HELT klar hvad mine forventninger er til at dette bliver løst ASAP.


Undskyld hvis jeg har fornærmet dig, det var bestemt ikke meningen.

12-03-2016 17:27 #13| 1

Alle pengene tilbage for det lort de har leveret, inklusiv kompensation for tabt udgift til tømrer, eller også burde de tilbyde, at få udbedret problemet, således hun får det produkt hun har bestilt, og det indenfor en rimelig tidsramme og så en kompensation på 50% af din mors omkostninger, for alt det bøvl de har været skyld i for din mor.




Og en undskyldning til din mor burde der så også være, det er dog mindre sandsynligt taget i betragtning af, hvor elendigt et serviceniveau, der generelt eksisterer i Danmark.



12-03-2016 22:03 #14| 0

og ikke mindst en omgang kanelbullar(eller hvad de nu kalder dem) som ekstra plaster på såret og for at kunne teste ovnen :-)

13-03-2016 09:02 #15| 2

Jeg købte selv IKEA køkken for et år siden og det jeg hæftede mig ved var at der stod skrevet at de IKKE hæftede for noget som helst hvis modulerne ikke passer hvilket jeg egentlig godt kan forstå da det er kunden selv der måler op.


13-03-2016 11:48 #16| 0

Hvordan ser det ud med målene i ordrebekræftelsen? Er de ens med de leverede elementer, eller er IKEA's mål ændret EFTER I har godkendt den?

Hvis det er sket efter, har I krav på kompensation.

Hvis det er sket allerede på ordrebekræftelsen, har I desværre selv godkendt deres fejl, og I skal være glade for I i det mindste får en opvaskemaskine.

13-03-2016 12:01 #17| 0

Og hvor meget er det ude af mål? Mangler der kun de 24 mm som skabet er tyk, for at opvaskemaskinen kan være i det? Hvis det er tilfældet, kan I jo skære de 24 mm af både hylder og skabet, på en af de yderste, og bore nye huller til dybler, og skrue det samme igen...det er kun manden der sætter det op, kan se det efterfølgende. ☺

13-03-2016 20:41 #18| 0

IKEA har verdensklasse kundeservice normalt.

Når det er sagt så ville jeg tage en synlig opvasker til hver en tid. Dette fordi min opvasker ikke er på toppen mere og jeg kan simpelthen ikke finde en der passer perfekt til min låge. Havde jeg haft en synlig, havde pillet den gamle ud for længst.

13-03-2016 22:57 #19| 0
Bishop skrev:

Hvordan ser det ud med målene i ordrebekræftelsen? Er de ens med de leverede elementer, eller er IKEA's mål ændret EFTER I har godkendt den?

Hvis det er sket efter, har I krav på kompensation.

Hvis det er sket allerede på ordrebekræftelsen, har I desværre selv godkendt deres fejl, og I skal være glade for I i det mindste får en opvaskemaskine.




Tror lige præcis du er spot on. Hvad der står på jeres ordrebekræftelse er jo hvad der tæller uanset om de så har skrevet et helt andet køkken der end i har aftalt. Om de så vil hjælpe på en eller anden måde er jo noget andet
14-03-2016 00:51 #20| 4


Tømrer

Tømmer

14-03-2016 06:57 #21| 0

måske IKEA har fejlet, men undrer mig lidt over, at tømmerne ikke opdagede problemet tidligere i opsætningen?


14-03-2016 08:58 #22| 0

Hvordan skal det forståes at opvaskemaskinen ikke kan være der? Er det i højden eller?

Så vidt jeg ved er opvaskemaskiner lige brede om det er indbygnings eller ej.

Der er en der forslår at skære noget at top og bund på et af skabene, men hvis du gør det så får du et problem med at lågen ikke passer til skabet mere, og den kan du ikke bare skære ned i mål.


Er selve skabet som opvaskemaskinen skal stå i leveret i et forkert mål?

14-03-2016 21:04 #23| 0

Polen skrev:Hvordan skal det forståes at opvaskemaskinen ikke kan være der? Er det i højden eller?

Så vidt jeg ved er opvaskemaskiner lige brede om det er indbygnings eller ej.

Der er en der forslår at skære noget at top og bund på et af skabene, men hvis du gør det så får du et problem med at lågen ikke passer til skabet mere, og den kan du ikke bare skære ned i mål.


Er selve skabet som opvaskemaskinen skal stå i leveret i et forkert mål?


Det var så også siden af skabet jeg skrev.

Det skulle være en skidt tømre, der ikke kan skære en låge, og sætte en melaminliste på. ;)

02-06-2016 11:55 #24| 2

Tak for alle svar, glemte alt om den her tråd. Det sluttede med vi fik 15.000 retur for deres fejl.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar