..
Hjælp til opgave?
forstår ikke hvad du vil have hjælp til?
din problemformulering er rimelig straightforward så det er da bare at gå i krig.
Det klogeste ville nok være at skrive om Red bull.
Men så får du så heller ikke mere for den 25-øre.
da.wikipedia.org/wiki/Red_Bull
Og eventuelt et par af de 20000 redbull reklamer på Youtube....
Nu mangler du så bare at analysere, perspektivere og forholde dig til det hele rent fagligt.
Perspektivér til CULT imo.
Deres positionering på det danske marked har vel været lidt anderledes end andre markeder, da jeg mener at red bull var forbudt at sælge i dk for et par år siden. Derefter begyndte de at sælge gennem 7-eleven som gjorde meget reklame ud af at det kun var dem der solgte det, og nu er de vel den største energidrik herhjemme - længder foran faxe kondi energidrikken (hvad den end hedder), x-ray, burn osv.
Og så siger folk at hhx ikke er nemmere end stx...
1. Skriv udførligt hvad Redbull er
2. Skriv udførligt om markedet for energidrikke
3. Find 1 (meget gerne flere) reklamer med Redbull
3.1 Analyser reklamerne
4. Skriv hvordan Redbulls position på markedet for energidrikke er jf. punkt 2. Inddrag betydningen af punkt 3.1.
5. Skriv om mulige overvejelser, som Redbull kan have gjort i forhold til punkt 3 + 4
6. Skriv konklusion.
Det må være den letteste SRP i historien.
Måske vigtigt også at få med at de har utrolig mange sportsfolk som de sponsorer. Specielt sådan noget x-games og så self. Felix Baumgartner (staves?)
Du kunne starte med at pisse i en kop
Tak for de seriøse svar der er kommet. Som sagt, så ledte jeg efter gode råd, hvis folk havde nogle, og tak til dem der allerede er kommet med nogle :-).
Du kunne også redegøre for hvorfor der lige pludselig er x antal energidriksproducenter, hvorvidt forbruget er steget, samt om der eventuelt er grundlag for større konkurrence producenterne imellem. Se på markedsandele etc.
Hvis hhx ikke er ren kolbøttefabrik skal du vel ud over det redegørende som at skrive "hvad redbull er".
Den primære grund til at folk ikke gider hjælpe dig er:
Du smider din problemformulering op og spørger om hjælp, det virker mest af alt som om du bare vil have nogen til at gøre arbejdet for dig.
Hvis nu du havde skrevet:
"Her er min problemformulering
xxxxxxxx
jeg havde umiddelbart tænkt mig at gøre følgende
xxxxx
xxxxx
xxxxx
xxxxx"
så havde du nok fået et par indspark
Gækkeren skrev:
Også siger folk at hhx ikke er nemmere end stx...
Det er vel venstrehåndsarbejde begge ting?
Forventer skam ikke folk gør arbejdet for mig, søgte bare lidt inspiration / hjælp :-). Der er også kommet nogle gode ideer ud af det, det er jeg taknemmelig for at folk tager sig tid til :-)
En analyse af markedet, her kan du analysere hvilke konkurrenter de har, hvor mange og hvor bred konkurrencen er. Dette kan fx ske ved hjælp af en konkurent og skydeskivemodeller. Når du har gjort dette kan du lave en analyse af branchens udvikling, dette kan fx ske ved at se på analyser af hvordan salget på markedet er gået siden det
blev lovligt i DK.
Det ligger vel lige for at kigge på de fire p'er. Hvordan bruger de promotion her kan du både kigge på hvordan de reklamerer, men også hvordan de afsætter varen. En diskussion af reklamerne sammen med en analyse af om de bruger en pull eller push strategi.
I forhold til kommunikation kan det ske ved hjælp af en diskussion på hvilket segment de skal sælge til, og om denne kommunikationsform så er god.
Du skriver i dansk/afsætning går jeg ud fra?
Red Bull, er ud fra et kommunikativt synspunkt et af de mest interessante brands i verden.
Hvis jeg sku' hjælpe med et opgave design. Ville det ligne noget ala det her:
* Introduktion (Hvorfor du har valgt at skrive om Redbull - afslut med din problemformulering)
* Beskrivelse af Redbull - Hvem er de, deres historie, deres marketing etc
* Analyse - Vælg en konkret kampagne/event og her komme ind på hvordan de markedsfører sig selv. Ekstremsport, street fodbold, skateboarding, stuntflyvning, Phillip Baumgarden. Hvorfor mon de bruger disse genre med flotte virale videoer. Det nyeste (der stadig ikke er officielt) er at de er ved at etablere sig på musikmarkedet. Netop nu er de ved at bygge et studie i København, hvor uopdagede talenter gratis kan få lov at indspille. - Igen, hvorfor mon de bruger en sådan platform
* Komparativ analyse med et ligende brand - Sammenlign med f.eks. Cult, hvad er forskellen på de to Brands måde at snakke til deres målgruppe på, og betyder det i sidste ende at det øger differentieringen mellem en målgruppe, der i princippet burde være det samme.
* Konklusion - Hvad har betydningen af deres markedsføring betydet for Red bull
/ Håber det kan hjælpe lidt i gang :)
Jeg skriver Dansk/afsætning korrekt!
Tusinde tak for hjælp, det er til stor hjælp! Tak fordi i gider give jer tid til det :)
Og et råd ville muligvis være at fjerne problemformuleringen fra OP inden du afleverer. Da man ved at google din problemformulering vil komme frem til denne side.
Ved godt det ikke er 100% plagiering, men det tæller sgu nok ikke op at den ligger på et offentligt forum.
Til selve opgaven er der kommet rigtigt mange gode idéer og føler kun det er Porters 5 forces som ikke er blevet nævnt. Good luck sir.
Tak Franneren, havde slet ikk tænkt på!
Som nævnt gør red Bull rigtig meget ud af at markedsføre sig via ekstremsports og events. Det er en helt klar strategi i forhold til at de gerne vil associeres med addrenalin, energi osv. hvilket kunden skal føle man er en del af når man bruger deres produkt. Desuden ved jeg, at de bestemt ikke har gjort sig umage med at skille sig af med det image, de har fået ved at have været ulovligt i Danmark tidligere. Det forstærker nemligt fint deres image om at være grænsesøgende, ligesom det giver forbrugeren en ide om at produktet er meget effektivt.
Synes det er nogle pointer du burde komme ind på i din analyse :)
Har godt set/tænkt sammenligning med Xstreme sport Einstein, men havde faktisk ikke tænkt særlig meget over det med at de havde været ulovlige. Tak!
BUMP
Hvordan sletter jeg tråden?
CTRL + Print Screen
Hey PN'ere!
Jeg er i den (sørgelige) situation, at jeg skal aflevere en SRP aflevering Fredag d. 8 Februar.
Til jer der ikke ved hvad hvad SRP er, så er det den største aflevering man aflevere på HHX, som jeg afslutter til sommer.
Jeg ville værdsætte en hver form for hjælp, om folk ved noget om emnet, eller what so ever.
Mit emne er Energidrikke / Red bull og min opgaveformulering er følgenede:
Redegør for Red bull og markedet for energidrik i Danmark. Analyser herefter Red Bulls kommunikation, f.eks. gennem analyse af reklamefilm og trykt materiale. I fortsættelse heraf bedes du analysere Red Bulls positionering på det danske marked. Vurder til sidst hvilke strategiske overvejelser, der kan have ligget til grund for Red Bulls valg af kommunikationsform og -indhold.
Som sagt vil en hver form for hjælp, blive taget imod med åbne arme!
PS: Har du kun negativt at sige, bedes du lade være at lave indlæg i denne tråd. Jeg har blot tænkt, at få lidt hjælp, hvis det var muligt. På forhånd tak!
Vil slette tråden grundet kommentar nummer 21.
Sørensnegl, har Mac, kan ikk finde print Screen?
Anybody ; Hvordan sletter jeg denne tråd??
@OP
Men hvis du ikke har snydt har du ikke noget at frygte.
Tror ikke at Sørensnegl mener at DU skal finde print screen, tror det betyder at han allerede har gjort det...
@Gækkeren
Kan du forklare mig hvordan jeg sletter denne tråd?
Den kan taget i plagiat, så derfor skal denne tråd slettes.
Tror ikke man kan slette tråde...
Men du kan vel ikke blive taget i noget ulovligt, for du har vel ikke lavet noget ulovligt?
@OP - imo har du ikke noget at være nervøs for.
Plagiering har noget at gøre med, om du efterligner noget eller tager andres arbejde uden at kreditere dem.
At smide sin problemformulering på et åbent forum gør jo ikke, at du kopierer andres værker. At du muligvis ikke får pluspoint for ikke selv at være original kan være en anden sag, det kommer helt an på, hvor stor en hævner din lærer er :)
Fandt det her, hvis det kan give dig lidt ro i sjælen doc.sde.dk/Dokumenter/OTG/Regler%20p%C3%A5%20OTG/Plagiatfolder/2012_13/Plagiatfolder._LFN_juli_2012_4.pdf