Hjemrejse

#1| 0

Hej


Vi er pt på ferie i thailand og skulle efter planen rejse i morgen kl 12,20 fra Bangkok med KLM. over Amstadam til Hamborg.

Nu har de lige ringet og sagt de har ombooket os til at flyve i morgen aften kl 20,35 over Dubai til Muncen og så til Hamborg hvilket giver en længer rejse tid :( de har tilbudt os 150 € i form af VOUCHER som jeg ikke ved hvad man kan med for har søgt på deres hjemme side uden resultat.

Vil gerne høre om nogen ved om det er nok og hvad vi kan med de Voucher.

24-02-2016 05:49 #2| 0

Aner ikke hvad Voucheren kan bruges til, vil dog 100% sikre mig at du ikke fraskriver dig retten til at modtage yderligere forsinkelse hvis du tager imod den. Du bør have ret til en del mere hvis flyet er så meget forsinket, er ikke ekspert på området men ud fra hvad jeg kan forstå, så har du ret til 600€ i kompensation per rejsende. Tag evt et kig her: http://taenk.dk/gode-raad/tema-om-rejser/dine-rettigheder-under-rejsen/saerlige-rettigheder-ved-flyrejser#taenk_flyret2



Redigeret af Anthraxdk d. 24-02-2016 05:49
24-02-2016 05:52 #3| 0

Havde godt fundet den side. Men nu er det en om booking af hele hjem turen de laver. Vi skal nu med Emiraterne i stedet og ikke KLM hvorfor de laver det om har jeg ikke fået svar på.

24-02-2016 06:53 #4| 0

Bliver være nu om booket engang mere så nu skal vi først med fra dag kl 00, 15 over London hvilket gør vi ender med at være i Hamborg 16 timer senere. Klm vil giver os 150€ som non refundere som kun kan bruges til at købe fly billet er for en anden gang har sagt det holdet ikke men de står fast 😢 lidt pas på hvad jeg gør nu

24-02-2016 07:38 #5| 0

Jeg sad engang 3 dage i streg i Nanchang lufthavn i Kina fra 7 morgen til 19 aften, det var ikke meget refund man fik andet end noget kinesisk skod mad for ventetiden.

24-02-2016 09:31 #6| 1

Tror ikke du skal tage imod de 150€
Virker som en lokkestrategi til at få dig til at acceptere forsinkelsen.

Flyv hjem og følg reglerne efterfølgende.

Mit bedste bud er at i er berettigede til 600€ pr. Person
Eller billetprisen hvis lavere.

Træls med forsinkelsen, men tag det pænt og nyd turen, og så når iner hjemme er der god tid til at gøre det økonomiske op.
Tag billeder af nye boardingpas og skriv alt ned om forventet rute/alternativ rute, flynumre mm.
Gør det lettere når i skal gøre det op.

24-02-2016 22:29 #7| 0

Som Brunen, så har I ret til kompensation, når I er tilbage igen. Og hvis de afviser første gang så prøv igen lidt mere insisterende. Om det er €600 (maksbeløb) afhænger af hvor meget I er forsinkede og hvor lang turen er.

24-02-2016 23:32 #8| 0

Umiddelbart lyder en 150 € voucher alt for lidt og er jo netop begrænset til dette ene selskab.

Jeg modtog engang en voucher fra Air Asia med 1 års udløbsdato, så hvis det ender med at du må nøjes med voucher, så tjek lige evt. udløbsdato.

25-02-2016 06:48 #9| 0

Vi er nu blevet sendt på hotel i Bangkok og skal flyve til midnat ca 12 timer forsinket og ender med at lande i Hamborg 15 timer efter planen. Har sagt vi ikke vil tage til takke med de150€ så må skrive til dem når vi er hjemme

25-02-2016 07:26 #10| 0

En voucher er jo også en latterlig kompensation. Man kan jo KUN bruge den, hvis man præcis ved at man snart skal flyve med dem igen.

Desuden burde en voucher have en højere værdi end kontanter.

25-02-2016 07:40 #11| 0

Bare så du ikke tror det går nemt når du kommer hjem, kender flere der kører sager på 2-3 år selvom den ligger lige til højrebenet, så er flyselskaberne ikke meget for at slippe slanterne

25-02-2016 07:44 #12| 0

For 2 år siden, blev vi en dag forsinket, fra USA, vi fik intet - andet en overnatning mere.

25-02-2016 08:19 #13| 0

evt få nogen til at køre sagen for dig mod at de for % af pengene.

25-02-2016 11:00 #14| 0

Kig evt. her og lad dem tage sagen: http://flyforsinkelse.dk/

25-02-2016 13:26 #15| 0

Sidste gang mit fly var forsinket fra Thailand til CPH fik jeg 600 EUR i kompensation minus procenter til https://www.getairhelp.com/da

25-02-2016 14:54 #16| 0

Hvorfor har i ikke bare takket nej og fløjet hjem som planlagt?

25-02-2016 16:57 #17| 0
Werne skrev:Hvorfor har i ikke bare takket nej og fløjet hjem som planlagt?

Det er vel lige så relevant at spørge - hvorfor stiller du dumme spørgsmål? :-)

25-02-2016 17:18 #18| 6

@OP


At lade andre tage sig af sagen er som at smide penge ud af vinduet.


@SebberG forklarer det meget godt i den her tråd; http://www.pokernet.dk/forum/erstatning-for-forsinket-fly-goer-det-selv.html


Jeg har selv lige været igennem det og det er mega easy, SAS (som det var i det til tilfælde) erkendte med det samme deres ansvar og gav kompensation me det samme. Jeg har dog efterfølgende skrevet til Trafikstyrrelsen fordi jeg mener min kompensation skal være højere. Det er super nemt at ordne selv.


EU-forordningen som beskriver rettigheder omkring flyrejser findes her på dansk: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32004R0261:DA:HTML


Da de ikke har givet dig en grund til ombookingen må det vel antages som en forsinkelse, som giver ret til 600€ per person der er med, fordi det er uden for EU og over 4500 KM.



Se artikel 7-8-9 i linket ovenfor.



Ellers må du nok skrive til dem (KLM) og efterfølgende til Trafikstyrrelsen, som har en klage formular som findes her: http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Luftfart/Flypassager/Insend-klage.aspx





Lyager


25-02-2016 20:57 #19| 0

Imponerende rådgivning der er tilgængelig på PN - godt gået Lyager

27-02-2016 14:14 #20| 0
dankjar skrev:

Det er vel lige så relevant at spørge - hvorfor stiller du dumme spørgsmål? :-)




Jeg skal da med det samme beklage at jeg åbenbart ikke er lige så berejst som dig, men det var nu et oprigtigt spørgsmål. Kan flyselskabet tvinge folk afsted med en anden afgang en planlagt?
27-02-2016 14:43 #21| 0
Werne skrev:


Jeg skal da med det samme beklage at jeg åbenbart ikke er lige så berejst som dig, men det var nu et oprigtigt spørgsmål. Kan flyselskabet tvinge folk afsted med en anden afgang en planlagt?


Ja desværre kan de det.

28-02-2016 00:24 #22| 1

@hamsjelv

Som Lyager ganske rigtigt henviser til, er det Regulation (EC) No 261/2004 du skal kigge på. Flere andre har skrevet om selskaber i andre dele af verden, men da du har bestilt billet med KLM, er det EU regler der tæller. 261/2004 recital 6 henviser til selskaber fra Member States (EU) eller selskaber der flyver til en Member State. I dit tilfælde tæller begge to, så du skal helt sikkert henvise til denne regulation. I Article 7 kan du se hvor stor din "compensation" skal være. I dit tilfælde med en tur på +3500km great circle line, er den på €600. Med et forsinkelse på +5 timer til din slut-destination skal du kompenseres. KLM har også i henhold til 261/2004 Article 9 "Duty of Care" hvilket betyder, at de skal sørge for hotel+transport til og fra hotellet, mad og drikke, og to telefonopkald. Du skal dog bide mærke i, at hvis "extraordinary circumstances" træder i kraft, har du ikke krav på kompensation. Extraordinary circumstances er vagt formuleret i 261/2004, men der har været en del sager, hvor passageren fik ret i en efterfølgende retssag.

28-02-2016 12:47 #23| 0

Hej

Endte med ca 12 timers forsinkelse. Har fundet ud af de måtte lave det fly om fra en 777-300 til en 777-200 så en del det blev smidt af. Vi har besluttet at finde et af de firma på nettet til at køre det for os.

PS. Tak for jeres svar alle

28-02-2016 21:55 #24| 0
hamsjelv skrev:Vi har besluttet at finde et af de firma på nettet til at køre det for os.

PS. Tak for jeres svar alle

Hvorfor prøver du ikke selv i første omgang? Det er vitterligt ikke særligt svært.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar