Min kæreste har været så heldig, at få en Mobil tlf. som er købt i Quick-Mobil på Nørrebrogade 102. Det skidte ved det er, at tlf. går ud efter ca. 10 min. Hun var der nede idag får at få den byttet, men fik at vide, at der ikke var noget galt med tlf. hvorefter hun blev bedt om at gå , da hun ikke måtte råbe i butik.. ROFL
På fakturan står der, at der er ingen ombytnings/returret på mobiltelefoner.. WTF
Kan vi kræve vores penge tilbage, eller har De ret til at bytte den til den samme ? eller til en hel tredje tlf ??
Loua
HJÆLP!!!!!!
hvornår er telefonen købt og hvor meget har den kostet?
Det lyder som en lortebutik, og som om hun er blevet grundigt snydt, lige umiddelbart. Jeg er ret overbevist om at hvis de ikke vil gøre noget ved situationen, så vil Forbrugerstyrelsen, og jeg vil anbefale at gøre hvad der skal til for at få det hele i orden. I nogle tilfælde har man lyst til at give op, men det lyder som om butikken direkte snyder deres kunder, og sådan noget pisser virkelig mig af.
Det er almindeligt der ikke er returret på mobiltelefoner.
De har ca to-tre forsøg til at udbedre en defekt telefon før du kan kræve pengene tilbage.
Ombytning og returret er sjældent udbudt i forhold til mobiltelefoner.
Men det er nu også sagen underordnet.
Det lyder som om telefonen ikke virker som den burde - hvilket er en mangel jvf. købeloven.
Du er sikret 6 mdr. garanti - hvor sælger skal bytte eller returnere købet i tilfælde af at mobiltelfonen skulle have en mangel.
Så gå ned og råb i butikken igen - og hvis det ikke funker så sæt forbrugerstyrelsen på sagen.
Købeloven gælder for alle nye varer, ligemeget hvad de skriver. Tjek evt. den.
Men i bund og grund, skal de naturligvis afhjælpe dig med den defekte telefon. Enten reparere eller ombytte den. Jeg har meget travlt ligenu, men vil gerne skrive et længere indlæg senere, hvor jeg ridser dine rettigheder op ved sådan et køb. Det bliver først i aften dog. Ellers er forbrugerstyrelsen sikkert behjælpsomme, da varen koster over 500 kr. Det er endvidere gratis, hvis sagen falder ud til din fordel.
GL.
Klagekortet
www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/FR04/Klagekort.pdf
Print det eventuelt ud og tag det med i butikken, det er jo ikke sikkert de kender jeres rettigheder/ved i kender forbrugerstyrelsen
pøj pøj med dem
@Basse
Når det gælder en varer, som er vigtig i din dagligdag, som f.eks. en mobil, har de ikke 2-3. forsøg til at udbedre fejlen.
Selvom de fleste butikker gerne vil have forbrugeren til at tro det, er det ikke godt nok ifølge købeloven.
Surt show. Et godt råd til fremtiden er ALDRIG at købe noget på Nørrebrogade, alle de butikker der er indeholder ikke noget andet end en stor flok hustlere.
Du er så tør Mickey - ROFLMFAO :)
Held og lykke med fonen Loua