Hej
Så er der åbent for tilmelding til dette års Hold-DM.
Regner med at se en del pokernet hold :)
tilmelding og info
holdpoker.pokerforbundet.dk
vi ses til finalen
mvh
Frede
Hold-DM 2007 tilmelding åben
Når nu det vindende hold fra sidste år (som Trix er på) endnu ikke har modtaget deres præmie, så er sarkasme da vist det mindste man kan påregne.
Ville egentlig bare gerne vide det, synes at det var et godt arrangement, bare en skam med alt det rod med præmierne...
Hey Frede.
I reglerne står der:
Præmier:
I 2007 udgaven af Hold DM kan man vinde følgende præmier:
1. Plads: 5 stk. buy-in til en 5.000kr. turnering efter eget valg
2. Plads: 5 stk. buy-in til DM (værdi 3.300kr)
3. Plads: 5 stk. buy-in til en 1.000kr. turnering efter eget valg
4. Plads: 5 stk. årsabonnement på pokermagasinet UnderTheGun
Vil det sige, at selvom et hold bestående af 8 spillere, kommer i top 4, så er det kun 5 af medlemmerne på holdet der vinder præmier??
Mvh
FLex_luthor
Tror nok det er meget moderne nu om dage. Carlsberg invitere i disse dage til en fodboldturnering i 5 mandsbold.
1. præmien er en tur til monaco på en lystyacht og billet til en fransk liga kamp.
For 3 personer
Hehe..... ja det bliver sgu forholdsvist trist at sidde i en jolle på Lyngby sø, når de 3 andre gutter sejler yacht i det sydfranske:-)
Men synes det virker lidt anti hold-agtigt, hvis 3 af de gutter man har kæmpet sammen med i 16 uger, må blive hjemme!!! Just a thought....
@Trix11
Hold-dm arrangeres i år med en ny samarbejdsparter, så jeg kan ikke svare for sidste års præmier, men jeg vil personligt garantere at præmierne bliver udbetalt i år.
@Flex
Der er 5 som skal spille hver uge og 5, som vinder finalen og dermed har vi valgt at lave 5 præmier, og så må holdet indbyrdes købe/bytte/sælge procenter.
Og da det koster 0kr at være med, er det begrænset hvor mange midler vi har at uddele præmier for, så i stedet for at give lidt til mange har vi forsøgt at lave nogle fornuftige præmier.
ang. sidste års tur har jeg flere gange bedt jer om at kontakte mig, så vi i fællesskab kan finde ud af hvor i skal hen????
mvh
Frede
God ide og fedt initiativ igen fra forbundets side.
Lidt kritikpunkter:
1) Det er alt for indviklet, om man er købt eller solgt. Man skal både mindst vinde én runde (af 3 spillerunder) og samtidig være i top 32 af de hold der har gjort det.
2) For at komme i den samlede top 32 er man afhængig af resultater fra andre puljer. Det vil sige, at man ikke selv kan afgøre det, hvis man hænger lige på vippen.
3) Der er for mange forskellige spilformater.
Først spiller man sit´n´goes mod 9 andre hold. Men pointmæssigt er man i pulje mod alle hold.
Hvis man går videre spiller man en multitable heads up turnering mod 32 hold. Her er man igen afhængig af hvordan de andre holds matcher går. Man har ikke nogen specifik modstander.
Endelig slutter top 4 holdene af med at spille heads up.
Hvad er der i vejen med konceptet om puljer af 10 hold, hvor kun vinderen går videre til et finalestævne?
præmier med utg. eksistere det endnu ? deres netside udgave er da den ringeste opdaterede side i hele universet
@Gene
Tak for kritiken, det vil vi tage med i overvejelserne fremover, men det er svært at ændre utroligt meget, så tæt på start.
Nu er jeg jo en af hjernerne bag dette års koncept og skal nok lade være med at tage kritik personligt og gå i forsvarsposition, men herunder er mine argumenter for at vi har valgt at afholde det på denne måde i år:
1) fair nok, jeg tror det vil blive mere overskueligt når vi kommer igang, men jeg har også stor tiltro til folk :)
2) vil du have en mellemrunde ind her, for så bliver det da først rigtigt kompliceret :P - På den anden side er det som udgangspunkt ens for alle og når man spiller en pokerturnering, kan man også være uheldig med at komme ved et hårdt bord - vil man vinde, skal man alligevel slå dem alle sammen. - tænker på om noget af det ligger i kringlede formuleringer?
3) Jeg synes personligt at det er god lir med lidt forskelligt (og det ved jeg, at du også gør), men hvis det bliver for kompliceret dur det jo ikke.
Mht. hvad der er i vejen med "konceptet om puljer af 10 hold, hvor kun vinderen går videre til et finalestævne", var sidste år et godt eksempel på. I de sidste par runder stillede kun ca. halvdelen op og vi har forsøgt at skabe et koncept som giver maximal lir fra start til mål, så det ikke løber ud i sandet for de fleste (det var min oplevelse af det sidste år, da vi ikke var helt med i front)
@ the pirat
UTG eksisterer endnu, og næste nummer går i trykken på fredag. Mht. hjemmesiden har vi valgt ikke at bruge så meget tid på den, før den endelige version er oppe og køre (vidst fra næste uge), den version som ligger oppe nu, var en midlertidig version, som skulle bruges til at blogge fra EPT København.
Havde ellers glædet mig, til at spille hold dm igen. Nu hvor placeringen for sidste år ikke gælder, ved jeg ikke rigtig om jeg gider....
Det kommer an på resten af holdet. men de er vist også skuffede, så nu må vi se....
Også fedt at de store hold der røg i anden division, nu er de med igen :-/
Vil sng´erne blive spillet efter standard classic struktur? Personligt syntes jeg disse ligger lidt op til cowboy poker, men det kan jo bare være mig?
enig med både wagner og bond.
Var ikke sikke om det var mig, men har lige været inde og checke det igen. Det er sgu ikke godt. Måtte lige nappe et par på stars for at komme tilbage i dette gode humør.
@mbond
hehe, kan godt se at det er en streg i regningen, at de dygtige hold får lov at være med igen :D
Men hold-dm er en freeroll, som handler om gode pokeroplevelser med sine kammerater, og for at finde det bedste hold, bilver man i det mindste nødt til at give nye hold muligheden for at deltage - ikke så inspirerende at skulle begynde i syttende division for at, hvis alt klapper have mulighed for at spille om titlen 17år efter!
Det er selvfølgeligt dit og dine hold kammeraters valg om I vil stille op, men på dette punkt kan det ikke gøres meget anderledes, med mindre vi ønsker at lave turneringen for 10 udvalgte hold.
@Wagner
Ja sng'erne bliver spillet efter Classic struktur.
Her vil jeg igen påpege at det er en freeroll og selvom vi har valgt at betale for præmier og bruge en ufattelig stor mængde tid på dette projekt, er det uden formåen at omprogrammere Cryptologics sng struktur.
Håber at folk kan lære at leve med dette, ellers synes jeg ikke at I skal deltage og komme i dårligt humør, hver onsdag over en freeroll - det skulle sgu gerne være sjovt og hyggeligt!
@Dem som synes at det er skævt med 5 præmier i stedet for 8
Er man 8 på et hold og ender med at vinde 5 buy-ins til en 5k turnering er der i mine øjne to måder at gribe det an på:
1. Man bestemmer sig for at alle skal spille og deles om udgiften til de sidste 3 seats (bliver 15/8=1.875kr per mand), eller
2. Man udvælger sine 5 bedste spillere (som man også gjorde til finalen) og lader dem spille turneringen for holdet, som deler eventuelle gevinster.
Jeg spiller i hvert fald med, så I kan godt regne med at få høvl!
skal nok spille Tune, er bar ikke helt tosset med den struktur... Hey, det går nok, det skal nok blive god lir..
Det er bare så sjældent jeg kvalificere mig til noget ;-)
Der var en rigtig god stemning til finalestævnet sidste år, og der blev spillet bedre poker end jeg har prøvet før....
Da stævnet var færdig, og vi gik hver til sit, glædede alle sig helt vildt, til de spændende heats, og revancher, vi ville få i elite divisionen.
Netop fordi, at vi ikke var highrollers, følte vi virkelig at en elitedivision, ville udvikle, og forbedre vores pokerspil.
Vi ville havde givet det 110% hver onsdag
det vigtigste vi vandt sidste år, var faktisk, adgang til elitedivisionen, da den så ryger, så er vi skuffede, men vi kommer os nok, over det.
Nu er det mere, det kan vi da godt prøve, så må vi se hvad sker.
Men håber da vi får samlet holdet, og kan gøre det lige så godt igen.
Anyways en stor tak, til dem der gider lavet arbejdet
@Wagner
Så må du jo bare ramme lidt bedre :P ses på bordene
@mbond
det lyder til at I havde en rigtig god oplevelse sidste år. Mon ikke det kan lade sig gøre igen. GL hvis I får samlet holdet.
Husk at sidste tilmelding er nu på søndag.
Pt. 53 hold tilmeldt. Det skal nok blive god lir
@Wagner og andre
Det lykkedes os at overtale cryptologic til at ændre formatet, så vi i stedet for at starte med 1.000 og spille levels af 10min, nu får 1.500 chips og 12min levels.