Ps. Skal vi have et bud på FCM slutstilling/placering? Jeg tror faktisk de har en reel chance for at gå videre fra gruppen, men det kræver en god start mod Atalanta i første kamp. 3 point der er afgørende. Så bliver det jo nok Ajax kampene der afgør det derfra.
Først tak til Thomas for endnu engang at stå for det :-) Fornøjelse!
Dernæst vil jeg da også gerne give mit besyv med på denne.
Med Allison og VVD's skader tror jeg faktisk godt på, at Atalanta har mulighed for at drille dem, specielt kampen i Italien, for wauw de er stærke offensivt. Lige pånær kampen i Napoli i weekenden, så har de bare fortsat deres suveræne stil offensivt fra sidste sæson (98 mål i Serie A i sidste sæson!!)
Hvoromend alting er så Liverpool selvfølgelig favoritter til 1. pladsen - også i min bog.
Der hvor jeg ser det fra, er der dog et pænt skridt fra de to hold - også ned til Ajax og Midtjylland.
De to hold er dog noget tættere end ventet, tror jeg på.
Ajax vinder godt nok sikkert i weekenden, men ellers har det været enormt ringe performance fra det hollandske mesterhold i starten af denne sæson.
Stort set alle de unge wonderkids er væk (De Ligt, Van de Beek, Ziyech, mv). Huntelaar får ingen spilletid og er gammel, Tadic er IKKE på samme niveau som i semifinale dagene for et par år siden, og generelt er de unge offensive drenge der stod forrest i køen (David Neres, Antony mv.) ikke på niveauet som håbet.Til gengæld har de en hel del hollandske U21-landsholdsspillere - men de er ikke helt der endnu - omend at det kommer!
OBS på at Ajax selvfølgelig kan forbedre sig markant i løbet af den næste lille måneds tid inden 'dobbeltopgøret' kommer.
Ps. Hold øje med Kudus - fremragende start, og kan nemt blive et KÆMPE salg om 2 år. Skaderne skal han dog holde sig fra.
Midtjyllands helt store force bliver uden tvivl den vindermentalitet og tro på egne evner der - desværre - skriger langt væk fra Herning.
Scholz, Sviatchenko, Onyeka og Hansen er vanvittigt stabile og en rigtig god rygrad for et dansk hold, der skal begive sig ud i sådan et eventyr. (selvom sidstnævnte viser LIDT små svaghedstegn imo).
MEN holder det internationalt - og i dette selskab? Det tvivler jeg på - selvom at jeg tror at de er tætttere på Ajax end folk går og tror.
Man skal bare lige huske på, at det offensivt er bl.a. Sisto og Dreyer (de har jo ikke kunnet præstere i internationale ligaer).
Så er det Evander (der er lidt svingende?), det er Kaba - der er decideret ufarlig so far. Jovist, han scorer i weekenden mod OB, og er bedre end de forrige kampe. Han har dog vist sig mere driftssikker i de store kampe, både i kvallen til CL og mod bl.a. FCK.
Kampprogrammet for FCM kan dog godt være fint.
Starter hjemme mod Atalanta, vel og mærke efter de har fået en lussing af Napoli (selvfølgelig nøglekamp) Det er herfra verdenen går.
Så tager man til Anfield (det bliver nok 0 point - men havde det ikke gjort det uanset hvornår man mødte dem?)
Dobbeltopgør mod Ajax. (ALTAFGØRENDE).
Så tager man til Atalanta - og får i min bog muligvis en KÆMPE lussing.
Slutter hjemme mod Liverpool - der muligvis er videre - og kommer med lidt reserver.
Drømmescenarie. Tager 1 point mod Atalanta til en start, hiver 4 point mod Ajax. Kan spille sig videre til enten EL eller CL efter jul hjemme imod - måske - et reservespækket engelsk mandskab.
Men hvis drømme-scenarie er 8 point - så er det jo svært...
Når man summer det hele er buddet jo:
1) Liverpool
2) Atalanta
3) Ajax
4) FCM
Der kommer dog til at være et godt stykke fra 2 til 3, tror jeg på.
Midtjylland må kæmpe med Ajax om EL efter jul.
God CL.
//Molhede